English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 80, 81, 82  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 17:45    Post subject: Reply with quote

Er nesten helt enig med deg i det forløpige laget for 2008 Sølve, bortsett fra at jeg tror at det blir en for stor sjanse å ta å satse på to såpass uerfarne i midtforsvaret. Det blir også dårlig gjort mot de to at de må ta såpass ansvar i en så tidlig fase, og ikke gis muilighet til å utvikle seg sammen med en mer erfaren stopper. Nå har vi ikke særlig gode alternativ for tiden, men da får vi heller spille med Lago sammen med en av demidov og Nordvik. Hvis Kvarme fortsetter synes jeg vi skal satse på han isteden for Lago i den posisjonen. Men ingen av disse er særlig optimale alternativ, da må vi nok kjøpe en ny midtstopper. Men jeg synes faktisk ikke vi skal kjøpe to erfarne midtstoppere, men heller gi Demidiov og Nordvik sjansen til å konkurrere om en midtstopperplass sammen med en trygg og erfaren midstopper.
Back to top
View user's profile Send private message
Sølve
Rutinert

PostPosted: 01.01.2008 18:02    Post subject: Reply with quote

Erfarne miststopparar har me i klubben, men trygge? Nææh, trur ikkje det. Forhåpentlegvis vert det kjøpt inn ein svært god midtstoppar om ikkje alt for lenge, og då kan han vera den trygge.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 18:04    Post subject: Reply with quote

stjørdaling wrote:
Jeg håper vi kan snu V-en neste år. Så dette blir mitt nyttårslag:

Code:

Hirchfeldt

Stoor - Nordvik - Lago - Traore

Demidov - Tettey

Skjelbred

Pelu - Kone - Storflor

Jeg synes Hirchfeldt rett og slett er en bedre keeper enn Jarstein. I tillegg virker det for meg som han er en viktig spiller i garderoben med erfaring på høye nivå. Våre old-boys tror jeg kommer til å være enda verre i form neste år, selv om jeg ikke har fullstendig tro på de mine to midtstopperne ilag. Vil flytte Demidov på midtbanen for å kunne få en målfarlig og hodesterk indreløper til å kunne gå på løp i boks (noe som var en total mangelvare med Skjelbred og Sappara). Skjelbred må få rom til å bruke sin kreativitet høyere på banen, mens Tettey og Demidov er solide defensivt.
Pelu er jeg usikker på, men han virker som en vingtype, noe som ble en mangelvare på stallen, Storflor håper jeg skal ta et krafttak å komme sterkt tilbake til neste år.
Iversen vraker jeg rett og slett fordi jeg ikke liker innstillingen hans. Da velger jeg heller en gold-digger som yter maks på treningsfeltet og gjør alt for å bli bedre. Tar ikke sjansen på å spille med en Steffen ute av form et år til. Synes også at Steffen i start-ellveren er et dårlig signal til resten av spillegruppen når han ikke presterer. Man spiller på grunnlag av prestasjoner ikke trynefaktor.

Quote:
...Men har gode minner med å ha lekt med den omvendte V-en som Høgmo prøvde ut. Det så kanskje ikke like godt ut på papir.
Selvsagt må Sappara og Konan spille. Vi flytter Demidov ned på stopperplass og kaster ut Nordvik og lar Sappara briljere derifra. Konan lar vi prøve seg på kant og hiver ut Storflor. (Så det bedre ut da?)

Uansett ser jeg fortsatt på Jarstein som en dårligere keeper enn Hirchfeld, uahengig av pris.

Da blir det altså dette laget da?

Hirchfeldt

Stoor - Demidov- Lago - Traore

Sappara - Tettey

Skjelbred

Pelu - Kone - Konan

Det ser bedre ut ja. Jeg er enig med forsøket med omvendt V under Høgmo var realtivt velykket, ihvertfall så lenge Skjelbred var i den formen han var den gangen, og nå er han jo på vei tilbake dit. Er faktisk litt enig med deg når det gjelder Iversen, men det er et dilemma det der, han er jo j.... god på sitt beste da. Også mener jeg at vi med det laget vi har nå profiterer bedre med en 4-4-2 formasjon lik den vi spilte i CL med. Men det er uansett spennende med Skjelbred fremst i midtbanerekka. Når det gjelder Hirscfeld så kan du mene at han er bedre, og håpe at han blir valgt foran Jarstein, men det kommer nok ikke til å skje. Rosenborg har rett og slett ikke kjøpt en 23 år gammel landslagsaktuell keeper for 11 mill for å sette han på benken. Jarstein er lovet plass på laget, og Hirscfeld er ferdig... tror jeg.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 18:06    Post subject: Reply with quote

Sølve wrote:
Erfarne miststopparar har me i klubben, men trygge? Nææh, trur ikkje det. Forhåpentlegvis vert det kjøpt inn ein svært god midtstoppar om ikkje alt for lenge, og då kan han vera den trygge.

nei... det er jo det jeg sier... vi har ikke optimale alternativ i dag, men jeg synes allikevel ikke at de to ungguttene skal måtte ta hele ansavret i midtforsvaret.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 21:00    Post subject: Reply with quote

keepere:
Jarstein, Lund Hansen, Kone

høyrebacker:
Stoor, Strand, Basma

stoppere:
Basma, Demidov, Kvarme, Lago, Nordvik, Reginiusen

venstrebacker:
Traore, Nordvik

defensiv/sentral midt:
Tettey, Demidov

indreløpere:
Sapara, Tettey, Skjelbred, Strand, Konan, Berbatovci

vinger:
Konan, Pelu, Jamtfall, Savolainen

spisser:
Kone, Ivers, Aas

Vikestad: ikke god nok for RBK Alag
Svolainen: byttes med Storflor!

Mitt lag neste år (:
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 01.01.2008 21:47    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:

Da blir det altså dette laget da?

Hirchfeldt

Stoor - Demidov- Lago - Traore

Sappara - Tettey

Skjelbred

Pelu - Kone - Konan

Tror vel også det blir Jarstein, ikke Hirschfeld. Jeg kan leve med det laget der, dog med håp om en ny stopper og back. Snudd v er jeg for, så lenge det er Skjelbred som ligger fremst. Pelu må gjerne spille om han kan gjøre på høyere nivå det han gjorde i rbk-tvs klipp, men det gjenstår jo å se ennå.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 21:58    Post subject: Reply with quote

Tror nok det blir en 4-4-2 med en diamant på midten. Da med Sapara som den offensive midtbanespilleren.

Tror nok vi får minst 2 nye bak. en stopper og en venstreback. De kan ikke la Traore og Nordvik være de eneste alternativene på den plassen. Har Nordvik det som trengs fremover?

Laget blir da

Hirschfeldt/Jarstein/Kone

Stoor/Strand - Demidov/Ny spiller - Lago/Nordvik - Traore/Ny spiller

Tettey

Skjelbred - Konan/Traore/pelu

Sapara

Iversen - Kone

Tror at Lund Hansen blir lånt bort og at Kone fortsetter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Hjelde
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 22:10    Post subject: Reply with quote

Håper du har rett Thor Arild, klarer vi å få kjøpt en midtstopper, og en venstraback som kan gå rett inn i førsteellveren, så har vi rett og slett et kjempelag som kommer til å ta seriegull neste år. Men jeg er litt redd for at de nå satser på at Kvarme tar et år til da de ikke klarer å skaffe noen forsvarsspillere.....
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 22:11    Post subject: Reply with quote

Recon, Skjelbred er en av få midtbanespillere som både holder nivået og er god nok defensivt. Vi kan Ikke satse på Sapara i en indreløperrolle når han ikke har kvaliteter defensivt, både forsvaret og Tettey trenger mer hjelp enn det. Dessuten har Skjelbred en fantastisk bra arbeidsmotor og den vil han utnytte best i en indreløperrolle. I den rollen kan han bidrag godt offensivt også, beste for han og laget altså.

Sapara skrives btw med kun en p, Hjelde og stjørdaling.

Thor Arild, etter min mening er det utopisk å tro at de på Brakka henter 2 nye forsvarere. De klarte det ikke på sommeren, hva tyder på at de klarer det denne gangen?

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende

PostPosted: 01.01.2008 22:20    Post subject: Reply with quote

Med et tryggere forsvar kan det vel funke med Sapara ved siden av tettey. Dessuten får både Sapara (crossene) og Skjelbred (oversikt, stikkere) brukt sine beste trekk slik.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 22:26    Post subject: Reply with quote

Tror/håper kokkene på brakka har lært å fordele arbeidsoppgavene seg i mellom, slik at vi klarer å kjøpe noen nye spillere i dette vinduet. Feilen ved det forrige, var at Bratseth ikke virket motivert til å hente spillere og Jr var for urutinert til å hente en klassespiller av Prödl's kalliber.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Ballahl
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 22:30    Post subject: Reply with quote

Tviler på at Sapara gidder å løpe så langt.
Og tviler også på at vi får et mye tryggere forsvar.
Skjelbred kan bruke de samme egenskaper i en indreløperrolle også, i tillegg til det vil han få brukt løpkraften sin som vi så skort trenger siden Tettey spiller i en defensiv midtbanerolle.

Thor Arild, vi må ha kvalitet i de forsterkningene vi henter, det i seg selv er vanskelig. Når vi i tillegg ser på foregående vinduer over hva som har skjedd så er ikke jeg særlig positiv. Må være litt realistisk tross alt.

Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 01.01.2008 22:44    Post subject: Reply with quote

Forstår ikke helt hvordan det kan være et svar på det jeg sier...
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 02.01.2008 01:44    Post subject: Reply with quote

Jeg hinta til denne:
Thor Arild wrote:
Tror nok vi får minst 2 nye bak. en stopper og en venstreback. De kan ikke la Traore og Nordvik være de eneste alternativene på den plassen. Har Nordvik det som trengs fremover?

Dette kaller jeg ikke akkurat realistisk tenkning.
Dette gjelder ikke bare deg btw..

Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 02.01.2008 20:07    Post subject: Reply with quote

Vålerenga kjøper landslagsspillere. Rosenborg kjøper Adecco liga spillere. Noen som skjer hva som ser ut til å skje her? Rosenborg holder på å bli distansert av de andre klubbene. Dette er alvorlig. Strømstad MÅ nå hentes + 2 stk forsvarsspillere i landslagsklasse for at vi i det heletatt skal bli tatt alvorlig...
Back to top
Angriff
Proff

PostPosted: 02.01.2008 20:15    Post subject: Reply with quote

Jeg ville ikke hatt Hæstad for alt i verden. Og med vår midtbane vil jeg heller ikke ha Strømstad. Jeg ser på ham som langt bedre enn Hæstad, men midtbanen vår er for god til å betale mye for Strømstad.

Vi kan ikke kjøpe spillere bare fordi at de andre gjør det. Kjøp spillere der de behøves! Derfor støtter jeg kjøp av 2 forsvarsspillere. For det trengs!
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 02.01.2008 20:17    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Vålerenga kjøper landslagsspillere. Rosenborg kjøper Adecco liga spillere. Noen som skjer hva som ser ut til å skje her? Rosenborg holder på å bli distansert av de andre klubbene. Dette er alvorlig. Strømstad MÅ nå hentes + 2 stk forsvarsspillere i landslagsklasse for at vi i det heletatt skal bli tatt alvorlig...

Tja... nå er det vel midtbanen som VIF har forsterket mest. Andresen, Grindheim, Hæstad og Strand er selvsagt bra, men jeg hadde ikke byttet den mot den fireren vi har kjørt i høst.

I angrepet har VIF hentet Sæternes - brukbar spiss etter VIF-standard, men dårligere enn både Kone og Iversen.

I forsvar er VIF bedre forspent enn oss, men det kommer garantert noen signeringer her for oss. Har et håp om at det er her man setter inn kapitalen.

PÃ¥ keeperplass har vi Jarstein og Hirschfeldt.

Tror nok de fleste tar RBK seriøst - også i 2008.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 02.01.2008 20:21    Post subject: Reply with quote

Jeg ser på Traore, Demidov og Strand som forsvarsspillere, og Konan og Pelu som angrepsspillere. Med Riseth til LSK mener jeg det er plass for Strømstad i troppen.

Med to forsvarsspillere i landslagsklasse i tillegg blir vi ikke bare tatt alvorlig, men vi blir klare favoritter.
Jokio Sokomekki
Junior

PostPosted: 02.01.2008 20:21    Post subject: Reply with quote

Angriff wrote:
Jeg ville ikke hatt Hæstad for alt i verden.

Enig! Synes våre midtbanespillere er mye bedre enn denne lille spirrevippen fra makrell-land. Få heller tak i en midtstopper av himmelsk kvalitet!
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.01.2008 20:22    Post subject: Reply with quote

Sæternes burde lagt opp og nå har det blitt feiret i Brann og i OB at han har reist i løpet av mindre enn et halvt år. Hadde vi kjøpt Sæternes hadde jeg virkelig blitt forbanna. Er sjeleglad for at klubben ser etter typer istedenfor å handle spillere basert på hvor kjente det er.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 02.01.2008 20:30    Post subject: Reply with quote

Hvordan er regelen om at en spiller ikke kan spille for flere enn to klubber i løpet av et kalenderår? Kan man anta at VIF har driti på draget og ikke kan bruke Sæternes før til sommeren? Cool

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 02.01.2008 20:30    Post subject: Reply with quote

Hæstad ville jeg absolutt ha hatt i Rosenborg. Han hadde gått rett inn og forsterket midtbanen til Rosenborg.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.01.2008 20:39    Post subject: Reply with quote

Er tildels enig at Hæstad innehar noen kvaliteter som en kunne trengt i Rosenborg ,men Strømstad er langt på vei å foretrekke. Uansett vil jeg rangere Skjelbred, Tettey, Sapara og Traore som bedre spillere enn Hæstad. Hvis en flytter Traore som venstreback åpner det seg opp en plass som f.eks Strømstad kan få.
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 02.01.2008 21:09    Post subject: Reply with quote

Hvilken da? Venstre ving?
Forumsjef

PostPosted: 02.01.2008 21:33    Post subject: Reply with quote

Får sette opp en ønsket 11-er jeg også:

Jarstein

Stoor - Demidov - Ny spiller - Traore

Tettey
Sapara - Skjelbred
Konan

Kone - Iversen

Laget er så godt som identisk med 2mas sitt, ser jeg, men jeg har per idag mer tro på Demidov enn Nordvik. I tillegg er jeg rimelig sikker på at vi får en ny midtstopper som forsterker oss før Tippeligaen tar til.

Rangering av midtstoppere:
Demidov
Kvarme (men håper han legger opp)
Lago
Nordvik (bør få tid til å spille seg opp)
Basma (fast på VIP-en)

Jeg skal være varsom med å uttale meg bastant om kvalitetene til Demidov, siden jeg kun har sett han i noen få kamper, men det jeg har sett, har vært lovende. Lovende nok til at han står langt fram i køen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 80, 81, 82  Next
Page 20 of 82

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb