English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ibrahim Koné
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 18.12.2007 21:48    Post subject: Reply with quote

Bruttern wrote:

For min del kunne hele laget vært kølsvart, bare de alle sammen elsket trondheim og flertallet av dem snakket trøndersk rimelig godt.

her har du jo bedriftslaget til sandmoen ......

når tror jeg vel egentlig ikke inge mente at hudfargen var issuet, men nasjonaliteten. tar jeg feil, Inge?
Back to top
View user's profile Send private message
Anders4
Proff

PostPosted: 18.12.2007 21:50    Post subject: Reply with quote

Kan vi ikke kaste ut han Harald? Jeg har problemer med å identifisere meg med et forum der det finnes personer som skriver på det danske språg. Synes slike folk bør holde seg til å være FCK eller Brøndby-supportere.
Og han KFF_RBK som skriver svensk kan jo bare slette brukerkontoen sin med en gang. De har jo i sin tid okkupert store deler av midt-Norge! Tordenskjold ruller i sin grav...

Edit: spællåtmæ, se på første siden i tråden så får du svaret.
Back to top
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 18.12.2007 21:58    Post subject: Reply with quote

Folk synes vel bare ikke laget blir norskt nok med så mange utlendinger. Enig i at så læng dæm snakk trøndersk og liker Trondheim og klubben er de hjertlig velkommer.
Back to top
oddrane
Veteran

PostPosted: 18.12.2007 22:01    Post subject: Reply with quote

Fra Wikipedia:
"Rasisme refererer normalt til en oppfatning av at menneskers verdighet og/eller deres rettigheter og plass i samfunnet varierer avhengig av deres «rase»".

Nå har vel dette gått litt langt her. Det han mener er at der er rart å se mange spilllere med mørk hudfarge på et norsk klubblag. Det trenger ikke være noe galt i det. Han trenger ikke mene at disse er mindre verdt enn de norske for det. Å si at han da er rasist er fullstendig ut av sammenheng. Det er faktisk en veldig grov beskyldning.

Selvfølgelig er det rart å ha mange utenlandske spillere på et norsk lag. Det vil jo hele tiden være morsomst for supporterne å ha lokale spillere. Men jeg syns kke dette er noe spesielt stort problem i Rosenborg. Som flere har nevnt her er det da mange trøndere i stallen. Uansett vil jo det overordnede målet alltid være å spille god fotball, uavhengig nasjonalitet.
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 18.12.2007 22:06    Post subject: Reply with quote

ikke noe galt i innlegget ditt, men HUSK....ikke referer til wikipedia i hovedfagsopgaven din.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.12.2007 22:09    Post subject: Reply with quote

Nå syns jeg du tar deg friheten til å moderere hans egne utsagn. Blant annet er det blitt sagt at det er noe galt hvis man ser rbk spille og det er mer svart enn hvitt i linsa... Du kan gjerne si at jeg kommer med grove beskyldninger, men jeg mener det ligger i gråsonen mellom rasisme og fremmedfrykt.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 18.12.2007 22:39    Post subject: Reply with quote

So? Oppfordrer fyren til hate crimes? Hvis ikke får enhver ha sine meninger i et fritt land.

Sånn, så fikk dere endelig min (del-)definisjon på en rasist også.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.12.2007 22:46    Post subject: Reply with quote

Selvsagt skal alle få ha sine egne meninger, å hvis du sjekekr gjennom alt jeg har skrevet er jeg ganske sikker på at jeg ikke har bedt han holde kjeft, slutte og skriver eller lignende. Men hvis han kan skrive rundt om sin frykt for negere, så må da andre få skrive hva vi mener om det Wink
Back to top
Orb
Junior

PostPosted: 18.12.2007 22:49    Post subject: Reply with quote

Nå begynner folk å blande inn "utlendinger i norsk fotball"-diskusjonen, og det er ikke det dette handler om. De alle fleste foretrekker spillere med lokal forankring, dette er ikke noe kontroversielt. Det derimot Ingeman snakker om går konkret på hudfarge, dette kan ikke misforstås utifra det han skriver. Dette er en rasistisk ytring uansett hvordan du snur og vender på det, og hører ikke hjemme noen steder.

Ingeman wrote:
Hvis denne Kone kommer, har vi 5 fargede. Det syns jeg er litt for mye Sad
Beklager viss jeg høres rasistisk ut, men må bare si det jeg mener.

Han inkluderer altså Tettey, som er en spiller utviklet av RBK og som de fleste anser som trønder, mens hvite utlendinger som Sapara ikke blir nevnt. Å kalle innlegget hans rasistisk er ikke unaturlig i det hele tatt.
Back to top
oddrane
Veteran

PostPosted: 18.12.2007 22:54    Post subject: Reply with quote

spællåtmæ wrote:
ikke noe galt i innlegget ditt, men HUSK....ikke referer til wikipedia i hovedfagsopgaven din.

Hehe, nå er det vel en bittelitten forskjell på diskusjonen her og en hovedfagsoppgave.
Back to top
Clash
Senior

PostPosted: 18.12.2007 23:52    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
Jeg er ikke begymret for at det kommer NOEN, men når halve laget består av fargede. Når man ser et bilde av en fotballkamp hvor RBK spiller, så ser vi flere fargede enn hvitinger i linsa. Da er det noe galt.

Du må jo selv se hvor feil dette høres ut?
stjørdaling
Senior

PostPosted: 18.12.2007 23:57    Post subject: Reply with quote

Synes det er het utrolig at slike diskusjoner føres i 2007.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hjelde
Veteran

PostPosted: 19.12.2007 00:04    Post subject: Reply with quote

Jeg håper du har ordlagt deg feil Ingemann: Du sier at du ikke er rasist, men den måten du ordlegger deg på er raisistisk. punktum.
Back to top
nastynick
Rutinert

PostPosted: 19.12.2007 00:05    Post subject: Reply with quote

Synes tråden kan brukes til å diskutere fotballspilleren Koné, jeg.

Mitt største ankepunkt er ikke det at han kommer fra et annet kontinent, men heller det at han ikke spiller forsvar (ja, da er altså keeperen unntatt min def på forsvarsspiller).

Det er alt for mange overgangsrykter knyttet til spillere som ikke kan spille forsvar. Forsvar er det vi trenger, forsvar er det jeg vil ha.
attach
Forumsjef

PostPosted: 19.12.2007 00:08    Post subject: Reply with quote

nastynick wrote:
Synes tråden kan brukes til å diskutere fotballspilleren Koné, jeg.

Det er han diskusjonen handler om; enkelte mener han er for mørk i kameralinsa til at han kan spille på RBK.

Men det kan selvsagt vurderes å flytte det til tråden "utlendinger i RBK" etter hvert.

Last edited by attach on 19.12.2007 00:08; edited 1 time in total
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 19.12.2007 00:08    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Han var som kjent med i Tournoi de Toulon 2007, og jeg ser at fr.wiki nevner han ble utnevnt til den beste keeperen i turneringa!

Det ser veldig positivt ut, han fortjener nok et prøvespill ja, så får vi se deretter. Når han har spilt keeper såpass "lite" og allikevel blir kåret til turneringens beste så vitner det om kvalitet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 19.12.2007 00:10    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer på hvor lite dette er, med tanke på det Jonas skrev om at han var på U17-landslaget som keeper.
Back to top
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 19.12.2007 00:12    Post subject: Reply with quote

Spilte spiss gjorde han også, kan han ikke være sånn altmuligmann? Razz
Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 19.12.2007 00:56    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:
Joda, jeg er overbevist om at mange er enige med deg, de er bare for politisk korrekte til å tørre/ville innrømme det. Du sier nok det mange mener innerst inne men ikke tør å si av frykt for at rasistanklager slengt etter seg.

Latterlig argumentasjon. Vurder muligheten av at folk med andre meninger enn deg mener det de sier.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 19.12.2007 00:58    Post subject: Reply with quote

Vel talt Primaten
Back to top
Matt
Proff

PostPosted: 19.12.2007 01:27    Post subject: Reply with quote

synes det er gøy med egenutviklede spillere, og trøndere, Men det vikitgste er uansett hvor god spilleren er.

Hadde vært helt ok for meg om vi satte Skjeldbreid på venken vist vi hadde en spillere som var bedre og med større potensiale.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 19.12.2007 01:40    Post subject: Reply with quote

Jeg syns man kan starte en ny tråd om dette nå, der kan dere for eksempel debattere rundt hvorvidt følgende utsagn er rasistisk, og hvor mye jeg i så fall bryr meg om det: Jeg vil ha nordmenn i en norsk regjering, ikke utenlandske svindlertøser fra en eller annen fransk bakgårdskoloni.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Mainn
Rutinert

PostPosted: 19.12.2007 01:56    Post subject: Reply with quote

Det blir for galt om man blir stemplet som rasist, når en sier man ønsker seg en trønder/nordmann på lerkendal fremfor en utlending. For noen har faktisk lokal forankring noe å si, uten at man nødvendigvis er rasist av den grunn.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 19.12.2007 02:04    Post subject: Reply with quote

Han snakket ikke om utlendinger heller. Han snakket om mørke spillere inkludert Tettey.

Så du er nok på jordet nok en gang, kjære utskudd.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 19.12.2007 02:10    Post subject: Reply with quote

Det var nok dumt av meg å skrive det jeg tenkte. Ser at det har etterhvert blitt en diskusjon ut av dette. Det beklager jeg!

Det jeg mener er vell bare at det kommer for mange utlendinger til RBK, noe som går utover de norske talentene vi har i klubben. Jeg har overhode ikke noe i mot fargede, og er man god nok så er man god nok! Razz OG er helt enig at denne diskusjonen skal vi ikke ha i 2007.

Beklager nok en gang. Jeg klarte vell ikke å formulere meg rikitg. Det jeg skrev skulle ikke være rasistisk ment, men jeg innrømmer, ved at jeg har lest innleggene mine i ettertid, at det kanskje var litt rasistisk.

Vil kun det beste for RBK! RBK
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 3 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb