| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
h b Veteran
|
Posted: 17.12.2007 13:18 Post subject: |
|
|
| WegHard wrote: |
Hvor vi kan finne denne stopperen med autoritet som vil spille for RBK, har jeg få gode svar på. Det trenger jeg heldigvis heller ikke ha, da RBK har en sportsdirektør som tar denne jobben på strak arm. |
Den armen erikke mye strak, har brukket på flere steder nå, jeg er klar for en amputasjon jeg !! |
|
| Back to top |
|
 |
Matt Proff
|
Posted: 17.12.2007 19:50 Post subject: |
|
|
Høres bra ut det WegHard, men nå spørst det jo om hvor mang slik spillere som er ledig på markedet.
Personlig håper jeg bare at vi skaffer oss 2-3 forsvarspillere som er ok.
Forhåpentligvis ung slik at de kan bli bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 17.12.2007 23:55 Post subject: |
|
|
Forhåpentligvis så gode at de ikke nødvendigvis trenger å bli så mye bedre _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 18.12.2007 01:44 Post subject: |
|
|
| WegHard wrote: | | Det trenger jeg heldigvis heller ikke ha, da RBK har en sportsdirektør som tar denne jobben på strak arm. |
Tror vi skal støtte oss til Stig Marius Torbjørnsen istedet.
Per Krøldrup kan kanskje være aktuell, litt urealistisk kanskje. Det er veldig synd at Mikael Antonsson glapp, han hadde passet perfekt i RBK (Fin alder også).
Han her hadde vært drømmen, men svært urealistisk (spesielt lønningen)! Hvis vi kunne tilby CL-spill så hadde vi kanskje hatt en (liten) kjangs men det har vi jo ikke. Som 2mas sa:
Han finner seg nok garantert en mer attraktiv klubb enn nr. 5 i Norge, som skal spille Intertoto. |
|
| Back to top |
|
 |
haakonf Junior
|
Posted: 18.12.2007 11:31 Post subject: |
|
|
Nå er det jo slik at vi skal spille i UEFA-cupen og ikke Intertoto Ballahl  _________________ Kl to: "Kan vi ikke avslutte treningen nå? Jeg har vært her siden klokka tolv"
- Mini begynner å bli sliten under trening.
"Hold kjeften på deg, Mini. Jeg har vært her siden 1960!"
- Nils Arne Eggen har liten sympati. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 18.12.2007 11:42 Post subject: |
|
|
| Ønsker meg kombinasjonen Erik Hagen og Tore Reginussen. Så får det heller bare være at det blir noen feilpasninger, vi får iallefall stengt igjen sjappa ganske bra. Ser overhodet ikke hvorfor dette midtstopperparet skulle være urealistisk å få til. Det er minst i denne klassen et midtstopperpar i Rosenborg bør være, på A-landslagsnivå eller på yngre landslag. Koste hva det koste vil. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 18.12.2007 13:31 Post subject: |
|
|
| Det er jo akkurat det vi ikke gjør når vi slår slike farlige feilpasninger. Da slipper vi unødvendige mål som vi har sett hele sesongen. Vi er elendige i forsvar. Da må vi har forsterkninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 18.12.2007 14:08 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Ønsker meg kombinasjonen Erik Hagen og Tore Reginussen. . |
Høres ikke så dumt ut faktisk. Jeg har tidligere vært sterkt i mot å hente Hagen, men slik det ser ut nå kan han være den rette mann til å gi trygghet til de unge lovende midtstopperne på laget, et stopperpar med han og Nordvik/Demidiv/Reginussen, gjør at ungguttene får konkurrere fritt om en plass i førstellveren. Så får den som kommer best ut av den konkurransen spille sammen med en rutinert landslagsspiller som Hagen. Og HAgen tror jeg ikke er urealistisk å få tak i heller. Nei... løp til Russland og kjøp sier jeg nå.... etter å ha tenkt meg litt om....  |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 18.12.2007 16:06 Post subject: |
|
|
| haakonf wrote: | NÃ¥ er det jo slik at vi skal spille i UEFA-cupen og ikke Intertoto Ballahl  |
Vi er vel ikke klar for UEFA-cupen helt enda. Når det gjelder RBK så tar jeg ingenting for gitt.
Jeg vil heller satse på Lago enn Hagen, Lago er yngre og har mange av de samme egenskapene som Hagen.
Lago har pdd. større potensiale enn Hagen etter min mening. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 18.12.2007 16:18 Post subject: |
|
|
| enig i det, men vi kan ikke ha bare spillere med potensiale og talent, vi trenger noen forsterkninger som styrker laget fra dag 1 |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 18.12.2007 16:30 Post subject: |
|
|
...og der er det jeg tror Hagen kan komme inn og gi talentene litt mer arbeidsro til å utvikle seg.
Når det gjelder Lago må jo han nå ha utspilt sin rolle. Det er jo ikke bare på grunn av kvoten at han ble satt på sidelinjen. Hadde han vært så god at han kunne ha gått inn og forsterket et allerede dårlig forsvar så hadde han ikke blitt satt på sidelinjen. Det viser ikke akkurat potensiale... |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 18.12.2007 16:36 Post subject: |
|
|
Det er nettopp det som er poenget mitt, jeg kan ikke se at Hagen vil være en klar forsterking i forhold til Lago. Derfor vil jeg heller ha Lago + en klassestopper enn Hagen men ingen ny klassestopper.
Lago ble sett som et førstevalg siden han startet første seriekamp fra start, Hjelde. Men når Traore tok plassen i midtbane så ble veien tilbake altfor lang for Lago (pga. EØS-regelen). |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 18.12.2007 16:52 Post subject: |
|
|
| jeg prøver bare å se realistisk på det, og er redd for at vi ikke kommer nærmere noen klassestopper enn Erik Hagen slik situasjonen er nå. JEg er redd vi drømmer litt når vi snakker om en klassestopper nå, og da må vi kanskje ta det nest beste... men vær så snill og si at jeg tar feil! |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 18.12.2007 17:14 Post subject: |
|
|
| Håper og tror tar feil. Vil tro det letes både i østover i europa, samt i Tromsø. I østeuropa letes det forhåpentligvis ikke etter sjeggete gamle nordmenn, men etter en god, realtivt rask, spillende stopper. I Herenveen sitter det også en svenske som vil ha spilletid, han er nevnt før i tråden her. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 18.12.2007 17:18 Post subject: |
|
|
ok vingback. Men kjøper vi i Tromsø mener jeg vi er (nesten) like langt. Reginussen må ha en etablert og forholdvis erfaren stopper sammen med seg i midtforsvaret. Kanskje får vi en midtstopper til jul....  |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 18.12.2007 17:44 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Det er nettopp det som er poenget mitt, jeg kan ikke se at Hagen vil være en klar forsterking i forhold til Lago. Derfor vil jeg heller ha Lago + en klassestopper enn Hagen men ingen ny klassestopper.
|
Erik Hagen er MYE bedre enn Lago, ingenting å diskutere Bad/Tab. Forstår ikke denne Lago "elsken" til enkelte her inne, han har jo stort sett bare gjort merkelige ting hver eneste gang han har fått sjangsen. Tror aldri vi har sluppet inn så mange mål som vi gjorde i den perioden hvor Lago spilte fast. Når vi i tillegg vet at IFK Gøteborg ikke ville ha han, så er det for meg ingenting som tyder på kvalitet. |
|
| Back to top |
|
 |
Buran Senior
|
Posted: 18.12.2007 19:00 Post subject: |
|
|
Dessverre helt riktig! Hagen har bevist over flere år at han holder norsk toppnivå og klarer seg ok på landslaget. Lago kan ikke vise til noe som helst. Hagen har dessuten fart, noe ikke Lago har, eller stiller jeg disse to forholdsvis likt.
Lago kom inn som en friskt pust sommer 2005 og skulle i følge klovnen i rosa dressjakke være Tippeligaens beste stopper. Da som i år skrekk vel midtforsvaret etter forsterkninger og jeg med flere la vel vår "elsk" til Lago nesten uten å se han spille.
Feilene i starten ble sett på som nybegynner feil, og etter Staua-kampen oppnådde han heltestatus. Dessverre viste kampene utover høsten at Lago ikke hadde nivået inne og dette ble toppet av Lyon kampen der han ble parkert konstant! [/quote] |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 18.12.2007 19:56 Post subject: |
|
|
Siden vores "glimrende" sportslige ledelse åbenbart ikke kan finde en/flere ny(e) midtstopper(e), er det op til ås her på forummet og hjælpe dem. Jeg kommer her med nogle bud på hvem vi evt. kan signere. Nogle er mere realistiske end andre og det er ikke alle jeg har indgående kendskab til, men here goes:
Max von Schlebrügge: Kan spille både venstreback og midtstopper, men blev hentet til Anderlecht som stopper. Han har 3 ganger blevet
nomineret til årets spiller i Hammarby og var i 2005 tæt på at skifte til Porto, en overgang der dog gik i vasken. Ifølge ham selv er han indifferent om han spiller back eller stopper:
- Båda positionerna går bra. Fördelen med att vara mittback är att du har bättre koll på allt som händer på planen. Som vänsterback kan jag ibland känna mig lite fast på kanten. Å andra sidan får jag delta mer i det offensiva spelet som ytterback.
Han er altså en anvendelig herre som kan fylde to positioner hvor vi mangler folk. Det negative er alderen, han er snart 31, dog har Anderlecht er ville til at lade ham gå Han er altså ikke nødvendigvis nogen dyr spiller og har med sin rutine og erfaring sikkert meget at tilføre os.
Karl Svensson: Rosenborg har tidligere vist interesse for Svensson. Han bliver betragtet som en af de mest lovende midtstoppere i Sverige og spås en fremtid på det svenske landshold. Han har Champions League erfaring fra Rangers. Ud i fra hvad jeg kan se har han kun spillet 3 kampe for Caen, jeg ved dog ikke om han er skadet eller hvordan. Men hvis det er manglende spilletid der er problemet burde vi definitivt komme med en forespørgsel på ham, da han har alderen(23) og forudsætninger for at blive en enorm forstærkning.
Fredrik Risp: En spiller som tidligere har været diskuteret her. Har akkurat brudt kontrakten med Trabzonspor, da han ikke har fået løn i 4 måneder og da den nye træner ikke foretrak ham. Han vil dog helst blive ude i Europa, men udelukker ingenting:
- Jag stänger inga dörrar till Blåvitt men jag känner att jag inte uträttat vad jag vill med min fotboll. Jag har fortfarande landslagsambitioner och vill spela för en klubb ute i Europa.
- Jag hoppas veta vad som gäller inom några veckor.
Han blev udset til at være Gençlerbirliğis bedste spiller i 05/06. Ud over de to ovenfornævnte klubber har han som ung ogsÃ¥ været en tur forbi Verona. Han er stadig forholdsvis ung(27) og har en god del erfaring med i bagagen. Han bliver pÃ¥ Wikipedia beskrevet som en fysisk spiller som er god pÃ¥ hovedet og har en god evne til at læse spillet. Specielt det sidste er noget vi sÃ¥rt har manglet. Han kan ogsÃ¥ være farlig pÃ¥ dødbolde. Derudover vil han ikek være nogen dyr spiller, da han som sagt er klubløs.
Michael Jakobsen: En af mine favoritter, jeg fulgte ham i EM for u/21 og der var han meget god. Han blev i sin tid hentet til PSV af Frank Arnesen efter at han vandt Arlas talent pris, dette var dog ikke den store succes og han skiftede derefter til Aab.
Her har han været en af de bærende kræfter. Han har imponeret både i SAS-ligaen, Intertoto og i UEFA-cuppen. Han er en solid forsvars spiller som er god på hovedet, ja han kan til og med score på straffespark. Han kan dog blive en dyr herre, personligt spekulerer jeg i 15 mil+. VI skal også regne med en del konkurrence da han er en ombejlet spiller.
Martin Albrechtsen: Fra at være uønsket i WBA er han i denne blevet fast man i deres midtforsvar. Klubben har udtalt at de vil forlænge med ham, men dette kender han selv intet til:
De sagde for to måneder siden, at de gerne ville forlænge, men jeg har aldrig fået noget udspil fra dem, så jeg ved ikke rigtigt, hvad deres plan er, siden de ikke er vendt tilbage endnu, fortæller Albrechtsen til tv2sport.dk.
Han har givet udtryk for at han gerne vil prøve noget nyt og nævner Spanien eller England som det mest aktuelle. Det kan altså blive svært at lokke ham til norden. Han er en fysisk stærk spiller, som også kan bruges på højrebacken, hvor han havde stor succes i 04/05. Han er også hurtig, hvilket vil bringe en ny dimension i vores rollatorprægede forsvar.
Jon Jönsson: Var tidligere offensiv midtbane, men blev i Elfsborg flyttet ned som midtstopper med stor succes. Han blev af trænerne i allsvenskan i 2006 kåret til den bedste i sin position.
Han er også udtaget i den svenske troppen som skal til Sydamerika i januar. Han har ikke spillet mange kamper for Toulouse, som han skiftede til for 10 mil SEK, men igen ved jeg ikke om det er skader eller andre ting der har sat en stopper for spilletiden. I og med at han tidligere har været offensiv midtbane, har han måske det vi søger i en spillende stopper?
Til de som har gidet læse så langt undskylder jeg for eventuelle stavefejl.
EDIT: fandt lige denne artikel. Det er åbenbart pga. skader at Karl Svensson og Jon Jönsson ikke spiller. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 18.12.2007 20:34 Post subject: |
|
|
Magnificent innlegg Harald! Max von Schlebrügge ser jeg som en fin signering, kun basert på det jeg har lest om han. Ikke dumt med en rutinert spiller i bakre rekker da de andre gamlingene forhåpentligvis er ferdige med toppfotballen. At han kan kle to plasser er utmerket. Lette etter noe nytt om han karen før i dag, mne fant ingenting. Status quo antar jeg?
Risp kjenner jeg sikkert som mange andre her gjennom CM fro noen år tilbake. Siden han er på free transfer nå sier jeg; ring!! Ikke sikkert vi når fram, men det skader ikke å prøve.
Jakobsen hadde vært spennende, men spørs om han er noe vanskelig å få hit. Lov å prøve her også, prøvde de Prødl kan de høre med dansken også. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.12.2007 20:57 Post subject: |
|
|
| Ansett Harald som sportsdirektør! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 18.12.2007 20:59 Post subject: |
|
|
Harald, kan du ikke sende det der på mail til KTE, Skutle og Bratseth er du snill? Herlig research. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 18.12.2007 21:03 Post subject: |
|
|
| Stiller meg bak knertens forslag. Ikke sikkert de er klar over at Risp er kontraktsløs og på klubbjakt og at det sitter en bra svenske som benkevarmer i Belgia. |
|
| Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 18.12.2007 21:20 Post subject: |
|
|
| vingback wrote: | | Stiller meg bak knertens forslag. Vi kan slå fast med rimelig god sikkerhet at de ikke i det hele tatt vet hvem faen Risp og v.Schleebrügge er. |
Fikset posten din.  |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 18.12.2007 21:51 Post subject: |
|
|
Om bare noen på Brakka hadde hatt halvparten så god oversikt som Harald over det skandinaviske spillermarkedet så hadde jaggu meg ting sett enn del bedre ut enn tilfellet er for øyeblikket
Støtter forslaget om e-post, selv om det sikkert bare er sekretærer som leser det aller meste av slikt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 18.12.2007 22:00 Post subject: |
|
|
von Schlebrügge virker (nesten) perfekt da! Du skriver at han nok kan komme billig, men hva snakker vi om i tilfelle? 10 mill?
....og har han landskamper? |
|
| Back to top |
|
 |
|