English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alejandro Lago
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 83, 84, 85  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
fubar
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 14:30    Post subject: Reply with quote

Dersom Lago blir her, får spilletid og til slutt viser seg å bli en av våre beste så blir det jo en bra historie?
Back to top
View user's profile Send private message
karpin
Junior

PostPosted: 17.12.2007 14:56    Post subject: Reply with quote

enig med Recon. Gi mannen en fair sjanse, så får tiden vise om han klarer å forsvare en plass i laget.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
josinho
Veteran

PostPosted: 21.12.2007 17:27    Post subject: Reply with quote

Kanskje Lago og Demidov blir stopperparet i RBK i 2008? Spørsmålet er om Lago er spillende og rask nok, men dårligere enn Kvarme og Basma kan han da ikke være....? La ham få sjansen i noen kamper viss stallen ikke blir forsterket i vinter!
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 21.12.2007 17:29    Post subject: Reply with quote

Gud som jeg er lei maset om denne floppen Lago, kan vi komme oss videre? Han fikk sin sjangse til å vise hva han var god for i IFK Gøteborg, han fikk stryk.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 21.12.2007 17:33    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ det at han har imponert i RBK tidligere skal ikke telle noe?

Forøvrig så bør du ikke bruke rettskrivningsprogrammet til Drillo og Semb. Det heter sjanse.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 21.12.2007 17:43    Post subject: Reply with quote

Da bør du slå opp ordet "imponert" i ordboka med det samme.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 21.12.2007 17:44    Post subject: Reply with quote

Og forøvrig heter for øvrig. Ikke vær for rask på avtrekkeren i eget glasshus.
Back to top
dotcom
Senior

PostPosted: 21.12.2007 19:12    Post subject: Reply with quote

Det heter ikke "å være for rask på avtrekkeren i eget glasshus" heller
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 21.12.2007 19:24    Post subject: Reply with quote

Seriøst? Razz
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 21.12.2007 19:56    Post subject: Reply with quote

Høy nivå på diskusjonen her ser jeg...
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 21.12.2007 20:01    Post subject: Reply with quote

http://www.rbkweb.no/foru...;start=225

Nok Off-topic!

( Cool )
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 21.12.2007 20:06    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
SÃ¥ det at han har imponert i RBK tidligere skal ikke telle noe?
.

En omgang mot Steaua, resten var katastrofe.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 21.12.2007 20:10    Post subject: Reply with quote

Tja, i forhold til Basma og co da, har han vel flere "gode" minutter i snitt da.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.12.2007 20:24    Post subject: Reply with quote

Mannen har landskamper for Uruguay som sannsynligvis har et bedre landslag enn Norge. Det er ikke rare nivået Lago skal holde for å overgå Basma og Koppinen og det kan ikke ha vært greit og ha sittet på benken og se disse klovnene opptre kamp etter kamp med ødelagte offsidefeller og mangelfull markering.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 22.12.2007 07:38    Post subject: Lago Reply with quote

Lago er ingen stjernespiller, men han er en habil stopper. Så ham i cup-kampen borte mot Skeid Oslo i fjor sommer, i en kamp hvor Rosenborg spilte langt under pari og Skeid til tider var det førende laget. Jeg og kompisen som så kampen sammen med meg var enige om at Lago var Rosenborgs klart beste spiller. Lago har også vist villighet til å føre ballen fremover på banen, og det er sjelden at avleveringene hans resulterte i feilpasninger og brudd imot. Både Basma og Koppinen feilet like mye som de lyktes med å føre ballen fremover på banen, i tillegg til at de slapp inn mange mål grunnet passivitet og uoppmerksomhet. Lago virker mer resolutt og mindre sløv i så måte. Hans største svakhet har kaqnskje vært at han har valgt litt vel enkle løsninger noen ganger, som å slå ballen ut til innkast eller corner i situasjoner hvor han ikke var spesielt presset eller hadde trengt å avklare ut over dødlinja.

Jeg er sikker på at om Lago hadde bitt gitt tillitt som stopper i fjorårssesongen, så hadde Rosenborg sluppet inn færre mål og dermed berget poeng i flere av de kampene som ble tapt med ett mål. Spranget opp til toppen ville blitt kortere poengmessig, og sesongen kunne blitt annerledes enn det den ble.

Ved siden av å ikke bruke Konè i stedet for en Iversen ute av form var den andre av Tørums sore spiller-tabber å satse på Basma/Koppinen. Lago er ikke en rask spiller, så han må ha en fotrapp makker. Lago/Riseth kunne nok ha fungert i sesongen som var.

Hvis Lago kommer tilbake så burde han bli satset på fremfor Basma eller Kvarme, i tillegg til at Nordvik/Demidov burde få sjansen, om de er gode nok. Men allikevel virker det litt tynt, grunnet manglende rutine hos de unge herrer. En 25+ årig rask midstopper sammen med Lago og Nordvik/Demidov som innhoppere/backup hadde vært ok, med Basma som backup for de igjen samt høyre back.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.12.2007 13:38    Post subject: Reply with quote

Også i hjemmekampen mot Aalesund beviste Lago at han ikke er så dårlig med ballen i føttene, som det Høgmo påsto. Han startet flere gode angrep etter å ha gått framover på Hoftun-løp.

Uansett så trenger vi midtstoppere, og da mener jeg det ikke er dumt å benytte seg av tjenestene til Lago, som vi uansett må betale for.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende

PostPosted: 22.12.2007 14:00    Post subject: Reply with quote

Akkurat det Thomas og Nidaros prater om her var det jeg mente med at Lago er vår mest spillende stopper. At han roer ned og fører ballen oppover, for så å _forsøke_ slå en rettet pasning. Nei, han er sikkert ingen supermann, men akkurat nå, trenger han ikke være det for å monne, og han er her allerede (i.e under kontrakt).

Jeg liker innstillinga hans også jeg da. Så jeg syns det er litt merkelig med alle som tråkker ham ned, når han driver oppover som vi sikler og savner med hoftun, og han går foran og blør, som var det vi likte med Riseth. Igjen, han er sikkert ingen supermann hofseth, men de kvalitetene vi savner har han i et visst monn.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 22.12.2007 18:03    Post subject: Reply with quote

Enig. Lago har flere ganger vist seg som en solid stopper med en fantastisk innstilling. Det er en skandale at han ikke har fått sjansen oftere med tanke på prestasjonene til alternativene. Han har uheldigvis, i likhet med Konè, fått skader på ubeleilige tidspunkter. Veldig positiv til at han blir her i 2008.
Rosenborg-samba
Junior

PostPosted: 22.12.2007 21:03    Post subject: Reply with quote

Joda, Lago er en god spiller han. Han var jo meget god i sesongåpningen i år, men kom liksom aldri tilbake etter den skaden. Jeg mener at vi bør satse på Nordvik/Demidov. Kanskje vi ikke får umiddelbar suksess, men det er vel ikke det viktigste. Må vi stå over sesongtittelene et par år nå, for så å få den tlibake de neste 10 åra, er det jo verdt det. Sats ungt! Samtidig er det litt trist å gi slipp på en spiller med en så god innstilling og en god fotballhjerne (og hjerte), men sånn eer fotballen. Vil han bli, noe jeg tviler sterkt på, er jo det fantastisk, men fortsett og sats ungt, selv om han blir.

NilsArneLeg(g)end
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.12.2007 21:31    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
resten var katastrofe.

Bastant og med kraftuttrykk uten noen form for begrunnelse eller utdyping. Du ligner deg selv, det skal du ha.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 22.12.2007 21:37    Post subject: Reply with quote

Jeg har forklart hva han mangler mange ganger før, jeg ser ikke behovet for å gjøre det igjen.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.12.2007 21:43    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig har han en del mangler, men å si at han har vært katastrofe (noe som tilsvarer 1/2 på børsen) i alle andre kamper enn en, er å ta i noe helvetes.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 22.12.2007 21:51    Post subject: Reply with quote

Et forsvar som slipper inn ca 4 mål i snitt er katastrofe, nå var det selvfølgelig flere i forsvaret enn Lago. Men Lago var ikke den bedre halvdelen for å si det sånn, når han i tillegg klarte å lage 2 helt unødvendige selvmål på ca 4 ukers mellomrom så synes jeg katastrofalt er ganske riktig ord.

Han ble siden leid ut til IFK Gøteborg, der hadde han sjangsen til å vise seg verdig Skandinavisk fotball. For alle som fikk med seg rapportene fra forumet til IFK Gøteborg, så var ikke det lystig lesning på Lago sine vegne. Han kom tilbake til Rosenborg fordi han ble funnet og veid for lett i IFK Gøteborg.

Sist jeg så han i Rosenborg drakt, så kom han inn de siste minuttene av en kamp tidligere i år. På disse minuttene klarte han å glippe i markeringen og motstanderen scoret et mål som gjorde at vi tapte poeng.

Er nettopp sånne utlendinger det ikke er noe poeng i å ha i den norske ligaen, tar bare opp plassen til norske talenter.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.12.2007 22:03    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at han ikke har prestert helt fantastisk, men synes ikke han har vært noen katastrofe. Han hadde noen greie kamper også, slik som enkelte har pekt på ovenfor her. Sier ikke at han kan bli noe førstevalg som stopper for oss, men det er verdt å gi han en siste sjanse - du vil vel heller ha Lago enn Basma, regner jeg med?
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 22.12.2007 23:49    Post subject: Reply with quote

Virker som om argumentet for å ta inn Lago i varmen (en gang til!), er at han er litt bedre enn Basma. Det holder ikke i det hele tatt. Basma er jo langt unna det nivået vi må ha i midtforsvaret. Lago har fått sine sjanser, og vist seg for dårlig. Både i Rosenborg og IFK Gøteborg. Ferdig med det! Da er det mye bedre å gi Demidov og Nordvik sjansen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 83, 84, 85  Next
Page 25 of 85

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb