| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
fubar Veteran

|
Posted: 15.12.2007 16:11 Post subject: |
|
|
Verdien på en spiller styres av etterspørsel + spillerens eget ønske om å flytte på seg.
Rosenborg bør absolutt ikke strekke seg lenger. La Jarstein surne et par dager, så kom med et bud på 8 millioner istedet for 7 + 2 mill. etter så og så mange spilte kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 15.12.2007 16:13 Post subject: |
|
|
| Dem kan gjøre en avtale med Rune at han kommer gratis ved nyttår til 2009. Så klarer vi og ha Hirchfeld et år til |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.12.2007 16:14 Post subject: |
|
|
| Det er en mulighet det, ja. Da kan vi signere han 1. juli. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 15.12.2007 16:15 Post subject: |
|
|
| Blir han bosman spiller 1.juli? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.12.2007 16:16 Post subject: |
|
|
| Nei, men man kan skrive ny kontrakt seks måneder før den går ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 15.12.2007 16:17 Post subject: |
|
|
Da burde Rosenborg gjøre det:
- Avtale med Rune at han signerer i juli og kommer ved nyttår
- Bruker mere penger og tid på forsvarere |
|
| Back to top |
|
 |
iKing Junior
|
Posted: 15.12.2007 16:40 Post subject: |
|
|
Å ha en "gentlemans agreement" om at en spiller signerer om 6 måneder er jeg redd ikke har så mye verdi. Dersom noen finner på å kjøpe ham i mellomtiden er vi uten keeper, og dersom ingen kjøper Jarstein før han har lov til å signere kontrakt med en ny klubb, er det plutselig fri konkurranse om spilleren. Dersom han får noen landskamper eller gjør en god sesong i mellomtiden, dukker det fort opp en klubb som tilbyr mer lønn enn det vi gjør.
Jeg mener det er en dårlig idé å vente til sommeren, og håpe Jarstein holder ord og skriver under. Han, som alle andre, vil ta det beste tilbudet som dukker opp når han blir bosmanspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 15.12.2007 17:11 Post subject: |
|
|
Du oppsummerer min mening også, iKing, men samtidig har vi de siste årene sett at spillere i Norge, selv uten kontrakt, ikke er spesielt attraktive. Se bare hvor mye Nilsson, Mifsud og Koren sleit før de endelig greide å gnåle seg utenlands - til høyst middelmådige klubber på lavt nivå. Da kan vi bare forestille oss hvor usynlig man blir i løpet av et halvt år i Adecco-ligaen.
Den eneste reelle konkurransen vi kan få vil være andre norske klubber, men her kan vi fort få problemer. I en ren budkrig er det flere lag som kan tenkes å overby oss, om ikke annet bare for å forhindre at vi får tak i en god spiller. Da kan plutselig Vålerenga eller Lillestrøm tilby to og en halv, kanskje tre millioner i årslønn. Derfor synes jeg vi bør fortsette dialogen med Odd, gjerne kombinert med at Jarstein hvisker klubbledelsen noen Pauli ord om hvor motivert han er for å innlede sesongen i Haugesund eller Sarpsborg eller hvor det nå blir. Kanskje blir det enighet likevel.
EDIT: Forresten tror jeg ikke det er særlig sannsynlig at Jarstein blir tatt ut i landslagstroppen så lenge han er i Odd. Da velger nok Hareide heller målvakter som Myhre, Austbø eller Knudsen. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 15.12.2007 18:02 Post subject: |
|
|
| Han er per dags dato 1. divisjonspiller og tredjevalg på landslaget, kanskje fjerdevalg om Espen Johnsen kommer inn i bildet igjen. Forstår at Odd prøver å presse prisen opp, men med et år igjen av kontrakten kan de ikke forvente stort mer enn de RBK allerede har tilbudt for han. Det virker også som Jarstein på død og liv vil bort fra klubben, da tjener klubben helt klart på å selge han og heller gi keeperplassen til en som vil være i klubben. 9 mill nå eller 0, nada og niks et år senere.. hm..? |
|
| Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 15.12.2007 18:12 Post subject: |
|
|
han er nå 2 valg på landslager. Mhyre er 3 valg og Johnsen kommer neppe tilbake. _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 15.12.2007 18:14 Post subject: |
|
|
Jeg synes ikke RBK på noen som helst måte skal øke budet. Spilleren vil bort og har bare 1 år igjen av kontrakten. Dersom RBK gjør det klart at de ikke kommer med et høyere bud vil nok Jarstein selv gjøre jobben for RBK og presse Odd til å kontakte RBK. Selv om dette nok aldri kommer frem i media. Odd gambler og gambler stort for å prøve å øke prisen med pr millioner. De spiller nok også på at RBK har hatt problemer med å skaffe spillere/klare forsterkninger og derfor er "desperate". En ung landslagskeeper vil derfor virke være den første klare forsterkningen RBK henter inn noe Odd og hele fotball Norge er klar over. Er ikke redd for at noen klubb kommer med et bedre bud en RBK med det første, og lar vi saken ligge pr uker så skal dere se at det løser seg uten at vi betaler ei krone mer. (Vel ved hemmelige forhandlinger er det jo mulig RBK strekker seg til 1 million mer med enn gang framfor 2 senere).
FFS. |
|
| Back to top |
|
 |
Matt Proff
|
Posted: 15.12.2007 20:01 Post subject: |
|
|
Vi har vel egentlig ikke no stort behov for å kjøåe en keeper så synes egentlig vi bør la tida gå ut.
Tenk på at vi sparer 9-12 mill på å signere han som bossman spiller.
med hensyn til det at vi kan få konkuranse fra andre klubber. Så blir jo det som sagt tidligere her sansynligvis fra andre klubber, og da blir vel sansynligvis de ekstra lønns utgiftene lavere enn de 9-12 millionene vi må ut med for å kjøpe Jarstein no.
Vil vel også tro at skjansen for å få solgt Lars H er ganske lav så vi taper vel heller ingen ting der heller med å beholde ham ut kontrakts perioden. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.12.2007 20:43 Post subject: |
|
|
| jeg tror han kommer nå. der går ikke an for odd å holde på sånn så lenge jarstein har gitt klar beskjed om at han vil gå. et par uker med bråk og kjekling gjør nok at odd sier seg nødt til å akseptere budet |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 15.12.2007 20:50 Post subject: |
|
|
| iKing wrote: | Å ha en "gentlemans agreement" om at en spiller signerer om 6 måneder er jeg redd ikke har så mye verdi. Dersom noen finner på å kjøpe ham i mellomtiden er vi uten keeper, og dersom ingen kjøper Jarstein før han har lov til å signere kontrakt med en ny klubb, er det plutselig fri konkurranse om spilleren. Dersom han får noen landskamper eller gjør en god sesong i mellomtiden, dukker det fort opp en klubb som tilbyr mer lønn enn det vi gjør.
Jeg mener det er en dårlig idé å vente til sommeren, og håpe Jarstein holder ord og skriver under. Han, som alle andre, vil ta det beste tilbudet som dukker opp når han blir bosmanspiller. |
husker huseklepp som var enig med stabæk... |
|
| Back to top |
|
 |
perpaal Junior
|
Posted: 15.12.2007 21:02 Post subject: |
|
|
| FanFraSør wrote: | | Er ikke redd for at noen klubb kommer med et bedre bud en RBK med det første, og lar vi saken ligge pr uker så skal dere se at det løser seg uten at vi betaler ei krone mer. |
Er usikker på det; det ryktes jo at det er stor interesse for Opdal, og at han fort kan forsvinne til utlandet. Da skal man ikke se bort ifra at Brann prøver å få Jarstein som en erstatter.
Hvilken interesse det er for Jarstein i utlandet er ikke godt å si; det vet nok ledelsen i Odd mest om, og de har altså takket nei til Rosenborgs bud. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 15.12.2007 21:14 Post subject: |
|
|
| Men Jarstein kommer jo til Rosenborg? Eller er det ikke offentlig enda? |
|
| Back to top |
|
 |
perpaal Junior
|
Posted: 15.12.2007 21:18 Post subject: |
|
|
| Jarstein er enig med Rosenborg om personlig kontrakt, men Odd og Rosenborg har ikke blitt enige om overgangssum, og avstanden mellom partene virker stor. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 15.12.2007 21:50 Post subject: |
|
|
| Jeg har noen kilder som sier overgangen allerede er i boks, men det kan jo selvsagt være feil. |
|
| Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 15.12.2007 21:52 Post subject: |
|
|
og hvor sikre er disse? ledelsen i Odd eller RBK? Eller faren til en kompis? _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 15.12.2007 22:01 Post subject: |
|
|
| oldemora til terje liverød |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 15.12.2007 22:55 Post subject: |
|
|
Jeg stoler ihvertfall på oldemora til Terje  |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 15.12.2007 23:13 Post subject: |
|
|
| RBKw wrote: | | Jeg har noen kilder som sier overgangen allerede er i boks, men det kan jo selvsagt være feil. |
Bare en kamerat, eller er det grunn til at det kan være troverdige kilder? |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 15.12.2007 23:18 Post subject: |
|
|
| Nei, jeg vil ikke si hvem det er, men jeg pleier da aldri si noe sånt. Trekker tilbake det jeg sa, så får dere heller se. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 15.12.2007 23:23 Post subject: |
|
|
Jeg vet du ikke pleier å si sånt, og du er en troverdig bruker
Lurte heller ikke konkret på hvem det var, men om det var en som faktisk kunne hatt greie på det?
Har hatt mange kamerater som har vært inne på: "Hørte at han og han skulle til den og den klubben" osv, bare for kødd.  |
|
| Back to top |
|
 |
|