English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rune Almenning Jarstein
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
fubar
Veteran

PostPosted: 15.12.2007 16:11    Post subject: Reply with quote

Verdien på en spiller styres av etterspørsel + spillerens eget ønske om å flytte på seg.

Rosenborg bør absolutt ikke strekke seg lenger. La Jarstein surne et par dager, så kom med et bud på 8 millioner istedet for 7 + 2 mill. etter så og så mange spilte kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran

PostPosted: 15.12.2007 16:13    Post subject: Reply with quote

Dem kan gjøre en avtale med Rune at han kommer gratis ved nyttår til 2009. Så klarer vi og ha Hirchfeld et år til
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 15.12.2007 16:14    Post subject: Reply with quote

Det er en mulighet det, ja. Da kan vi signere han 1. juli.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 15.12.2007 16:15    Post subject: Reply with quote

Blir han bosman spiller 1.juli?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 15.12.2007 16:16    Post subject: Reply with quote

Nei, men man kan skrive ny kontrakt seks måneder før den går ut.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 15.12.2007 16:17    Post subject: Reply with quote

Da burde Rosenborg gjøre det:
- Avtale med Rune at han signerer i juli og kommer ved nyttår
- Bruker mere penger og tid på forsvarere
Back to top
iKing
Junior

PostPosted: 15.12.2007 16:40    Post subject: Reply with quote

Å ha en "gentlemans agreement" om at en spiller signerer om 6 måneder er jeg redd ikke har så mye verdi. Dersom noen finner på å kjøpe ham i mellomtiden er vi uten keeper, og dersom ingen kjøper Jarstein før han har lov til å signere kontrakt med en ny klubb, er det plutselig fri konkurranse om spilleren. Dersom han får noen landskamper eller gjør en god sesong i mellomtiden, dukker det fort opp en klubb som tilbyr mer lønn enn det vi gjør.

Jeg mener det er en dårlig idé å vente til sommeren, og håpe Jarstein holder ord og skriver under. Han, som alle andre, vil ta det beste tilbudet som dukker opp når han blir bosmanspiller.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 15.12.2007 17:11    Post subject: Reply with quote

Du oppsummerer min mening også, iKing, men samtidig har vi de siste årene sett at spillere i Norge, selv uten kontrakt, ikke er spesielt attraktive. Se bare hvor mye Nilsson, Mifsud og Koren sleit før de endelig greide å gnåle seg utenlands - til høyst middelmådige klubber på lavt nivå. Da kan vi bare forestille oss hvor usynlig man blir i løpet av et halvt år i Adecco-ligaen.

Den eneste reelle konkurransen vi kan få vil være andre norske klubber, men her kan vi fort få problemer. I en ren budkrig er det flere lag som kan tenkes å overby oss, om ikke annet bare for å forhindre at vi får tak i en god spiller. Da kan plutselig Vålerenga eller Lillestrøm tilby to og en halv, kanskje tre millioner i årslønn. Derfor synes jeg vi bør fortsette dialogen med Odd, gjerne kombinert med at Jarstein hvisker klubbledelsen noen Pauli ord om hvor motivert han er for å innlede sesongen i Haugesund eller Sarpsborg eller hvor det nå blir. Kanskje blir det enighet likevel.

EDIT: Forresten tror jeg ikke det er særlig sannsynlig at Jarstein blir tatt ut i landslagstroppen så lenge han er i Odd. Da velger nok Hareide heller målvakter som Myhre, Austbø eller Knudsen.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 15.12.2007 18:02    Post subject: Reply with quote

Han er per dags dato 1. divisjonspiller og tredjevalg på landslaget, kanskje fjerdevalg om Espen Johnsen kommer inn i bildet igjen. Forstår at Odd prøver å presse prisen opp, men med et år igjen av kontrakten kan de ikke forvente stort mer enn de RBK allerede har tilbudt for han. Det virker også som Jarstein på død og liv vil bort fra klubben, da tjener klubben helt klart på å selge han og heller gi keeperplassen til en som vil være i klubben. 9 mill nå eller 0, nada og niks et år senere.. hm..?
Back to top
Lavik
Proff

PostPosted: 15.12.2007 18:12    Post subject: Reply with quote

han er nå 2 valg på landslager. Mhyre er 3 valg og Johnsen kommer neppe tilbake.
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 15.12.2007 18:14    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke RBK på noen som helst måte skal øke budet. Spilleren vil bort og har bare 1 år igjen av kontrakten. Dersom RBK gjør det klart at de ikke kommer med et høyere bud vil nok Jarstein selv gjøre jobben for RBK og presse Odd til å kontakte RBK. Selv om dette nok aldri kommer frem i media. Odd gambler og gambler stort for å prøve å øke prisen med pr millioner. De spiller nok også på at RBK har hatt problemer med å skaffe spillere/klare forsterkninger og derfor er "desperate". En ung landslagskeeper vil derfor virke være den første klare forsterkningen RBK henter inn noe Odd og hele fotball Norge er klar over. Er ikke redd for at noen klubb kommer med et bedre bud en RBK med det første, og lar vi saken ligge pr uker så skal dere se at det løser seg uten at vi betaler ei krone mer. (Vel ved hemmelige forhandlinger er det jo mulig RBK strekker seg til 1 million mer med enn gang framfor 2 senere).

FFS.
Back to top
Matt
Proff

PostPosted: 15.12.2007 20:01    Post subject: Reply with quote

Vi har vel egentlig ikke no stort behov for å kjøåe en keeper så synes egentlig vi bør la tida gå ut.

Tenk på at vi sparer 9-12 mill på å signere han som bossman spiller.

med hensyn til det at vi kan få konkuranse fra andre klubber. Så blir jo det som sagt tidligere her sansynligvis fra andre klubber, og da blir vel sansynligvis de ekstra lønns utgiftene lavere enn de 9-12 millionene vi må ut med for å kjøpe Jarstein no.

Vil vel også tro at skjansen for å få solgt Lars H er ganske lav så vi taper vel heller ingen ting der heller med å beholde ham ut kontrakts perioden.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 15.12.2007 20:11    Post subject: Reply with quote

Hadde det vært litt vett i styr og stell, så hadde de prøvd å sende Espen Johnsen til Skien i stedet for å leie han ut til Strømsgodset enda et år.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 15.12.2007 20:43    Post subject: Reply with quote

jeg tror han kommer nå. der går ikke an for odd å holde på sånn så lenge jarstein har gitt klar beskjed om at han vil gå. et par uker med bråk og kjekling gjør nok at odd sier seg nødt til å akseptere budet
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 15.12.2007 20:50    Post subject: Reply with quote

iKing wrote:
Å ha en "gentlemans agreement" om at en spiller signerer om 6 måneder er jeg redd ikke har så mye verdi. Dersom noen finner på å kjøpe ham i mellomtiden er vi uten keeper, og dersom ingen kjøper Jarstein før han har lov til å signere kontrakt med en ny klubb, er det plutselig fri konkurranse om spilleren. Dersom han får noen landskamper eller gjør en god sesong i mellomtiden, dukker det fort opp en klubb som tilbyr mer lønn enn det vi gjør.

Jeg mener det er en dårlig idé å vente til sommeren, og håpe Jarstein holder ord og skriver under. Han, som alle andre, vil ta det beste tilbudet som dukker opp når han blir bosmanspiller.

husker huseklepp som var enig med stabæk...
Back to top
perpaal
Junior

PostPosted: 15.12.2007 21:02    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Er ikke redd for at noen klubb kommer med et bedre bud en RBK med det første, og lar vi saken ligge pr uker så skal dere se at det løser seg uten at vi betaler ei krone mer.

Er usikker på det; det ryktes jo at det er stor interesse for Opdal, og at han fort kan forsvinne til utlandet. Da skal man ikke se bort ifra at Brann prøver å få Jarstein som en erstatter.

Hvilken interesse det er for Jarstein i utlandet er ikke godt å si; det vet nok ledelsen i Odd mest om, og de har altså takket nei til Rosenborgs bud.
Back to top
RBKw
Rutinert

PostPosted: 15.12.2007 21:14    Post subject: Reply with quote

Men Jarstein kommer jo til Rosenborg? Eller er det ikke offentlig enda?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
perpaal
Junior

PostPosted: 15.12.2007 21:18    Post subject: Reply with quote

Jarstein er enig med Rosenborg om personlig kontrakt, men Odd og Rosenborg har ikke blitt enige om overgangssum, og avstanden mellom partene virker stor.
Back to top
RBKw
Rutinert

PostPosted: 15.12.2007 21:50    Post subject: Reply with quote

Jeg har noen kilder som sier overgangen allerede er i boks, men det kan jo selvsagt være feil.
Back to top
Lavik
Proff

PostPosted: 15.12.2007 21:52    Post subject: Reply with quote

og hvor sikre er disse? ledelsen i Odd eller RBK? Eller faren til en kompis?
quarterback
Rutinert

PostPosted: 15.12.2007 22:01    Post subject: Reply with quote

oldemora til terje liverød
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 15.12.2007 22:55    Post subject: Reply with quote

Jeg stoler ihvertfall på oldemora til Terje Razz
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 15.12.2007 23:13    Post subject: Reply with quote

RBKw wrote:
Jeg har noen kilder som sier overgangen allerede er i boks, men det kan jo selvsagt være feil.

Bare en kamerat, eller er det grunn til at det kan være troverdige kilder?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKw
Rutinert

PostPosted: 15.12.2007 23:18    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg vil ikke si hvem det er, men jeg pleier da aldri si noe sånt. Trekker tilbake det jeg sa, så får dere heller se.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 15.12.2007 23:23    Post subject: Reply with quote

Jeg vet du ikke pleier å si sånt, og du er en troverdig bruker Smile

Lurte heller ikke konkret på hvem det var, men om det var en som faktisk kunne hatt greie på det?
Har hatt mange kamerater som har vært inne på: "Hørte at han og han skulle til den og den klubben" osv, bare for kødd. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 103, 104, 105  Next
Page 18 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb