| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
vingback Veteran
|
Posted: 08.12.2007 19:27 Post subject: |
|
|
Saken er jo at klubben enda et år på rad ikke klarer å se lengre enn sin egen nesetipp. Vi har hatt assistentopprykk så mye de siste årene, at de nå må se at de må gjøre forandringer. Vi tenger en trener med evner til å sprøyte liv i ei spillergruppe ved å sette krav til prestasjoner samtidig som han har evne til å lagbygging. Han må ha rutine og kunne vise til resulater helst både på et nasjonalt plan og internasajonalt. Han blr være faglig sterk slik at han kan sette et klart spillemønster, samtidig som taktiske evner brukes om vi på et punkt skulle slite. Jeg ser ikke at denne mannen heter Knut Torbjørn.
Det er nevnte Knut Torbjørn som har hatt som oppgave å skaffe den nye treneren. Å gå etter Sollied var et klart og godt førstevalg, men han er vanskelig å lande. I den situasjonen burde da klart å se etter andre kandidater, og da kandidater som ikke nødvendigvis har brukt de siste tjue årene i tilknytning brakka. Vi må ha utvikling, ikke en gjeng gamle spillere som prøver å strebe seg tilbake til våre gyldne år. Da sitt eget kandidatur er eneste alternativ KTE klarer å se om vi mister Sollied, ser man hvor mye nyskapning det kommer til å bli. Han har ikke vist noe som overbeviser meg som klubbtrener, langt fra det man skal forvente av en rosenborgtrener/ manager. Med denne managerløsningen blir det garantert planty av kokker på kjøkkenet, og tro meg; det kommer til å bli søl. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 08.12.2007 19:31 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | KTE kan dra den feite ræva si nedover på østlandet igjen, og heller ødelegge klubbene der. Det er nesten så man håper at vi ender sist og må spille kvalikk i 2008, bare for å bli kvitt han  |
Mye usaklig dritt som ligger på dette forumet. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 08.12.2007 19:36 Post subject: |
|
|
Men hvordan blir dette i forhold til assisterende managerrollen? Hadde vært greit å vite hvem som blir manager i september. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 08.12.2007 23:03 Post subject: |
|
|
| doris wrote: | | Ja,det er selvsagt KTE sin feil at Sollied er verdens største luremus, og at RBK står uten gode alternativer til ny trener. Kan ikke se noen bedre alternativer enn KTE, som kjenner RBK ut og inn. |
Jeg ser heller ingen andre alternativer enn Sollied, men så har jeg heller ikke takket ja til jobben å finne ny trener for RBK. KTE har gått med åpne øyne inn i jobben som sportsdirektør i RBK, og det kan ikke ha kommet som noe sjokk på noen, aller minst ham, at det i løpet av kort tid ble aktuelt å gå på trenerjakt.
Kommer Sollied så er det flott, men hvis ikke synes jeg det bør være lov å forvente at det jobbes med flere kandidater av et visst format. Hvis det ikke finnes personer i RBK som er i stand til å skaffe de rette trenerne til klubben så må de kanskje se på å gjøre noe med det. Å spørre alle som har vært i klubben før (eller som er i klubben nå) om de vil være trener kan de sikkert sette hvem som helst til å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 08.12.2007 23:07 Post subject: |
|
|
| Jeg kan ikke se hvorfor den nye treneren så absolutt skal kjenne Rosenborg så forferdelig godt... |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 08.12.2007 23:08 Post subject: |
|
|
Jeg er klar på at Sollied er mitt førstevalg. Når det er sagt så kommer vi nok til å teste ut KTE som trener i Rosenborg før eller siden, og jeg er ikke nødvendigvis avvisende til det, men det kommer an på alternativene.
Når det er sagt - jeg er EKSTREMT mot en modell hvor KTE skal fungere som en slags luksustrener, stille opp på kun noen av treningene, kanskje bare ta en del av reisebelastningen, og likevel sjefe over hele greia.
Det er å be om bråk, krangel og slitasje. Ekstremt kortsiktig tankegang.
Enten får han ta hovedtrenerjobben fullt og helt, eller så får han holde seg unna!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 08.12.2007 23:13 Post subject: |
|
|
| Tror nok man vil se en utvikling i rettning den tyske manager modellen. Både Bratseth og Eggen har jo ytret ønske om en slik modell. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 09.12.2007 08:23 Post subject: |
|
|
| Mulig det står en plass, men er det noen som kan si meg nøyaktig hvordan planen vil se ut med KTE som manager. Hvordan blir oppgavefordelingen? |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 09.12.2007 15:50 Post subject: |
|
|
Baxter til Enga?
http://www.dagbladet.no/s...20665.html
Vålerenga satser tydeligvis hardt på å komme tilbake i toppen og vil ha nye tanker inn i klubben. Bra for dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdaling Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 09.12.2007 17:01 Post subject: |
|
|
Velkommen til
Husk at læse tidligere indklæg før du poster. Akkurat den artiklen er blevet postet flere ganger tidligere. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 09.12.2007 17:18 Post subject: |
|
|
[quote="Iziba Jaja"] | Sløvsekken wrote: | KTE kan dra den feite ræva si nedover på østlandet igjen, og heller ødelegge klubbene der. Det er nesten så man håper at vi ender sist og må spille kvalikk i 2008, bare for å bli kvitt han  |
Det var jo store problemer før Eggen kom også!!! Det kan jo ikke han noe for. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 09.12.2007 17:51 Post subject: |
|
|
Da er vi igang med å finne mellom løsninger IGJEN. Hva svarte har Eggen jr som manager å gjøre???? Nå har vi levd på mellomløsninger siden Hareide slutta for 4 år siden. Nå er det nok. Hvis de ikke klarer å få inn enn topp trener, om det skal være Sollied eller en som er på samme nivå, ja da er det om å få kastet mest mulig folk både i styre og dagens sportslige ledelse. Da kan hele bunten komme seg til helvete bort fra Lerkendal så får vi inn en helt ny gjeng. BÅde i styre og sportslig ledelse. Da har de igjen bevist sin totale innkompetanse og har ingenting å gjøre i en toppklubb som Rosenborg.
Nå begynner jeg å bli rimelig frustrert her. Snakkes om Eggen jr som manager og Henriksen som trener. Eneste "nye" spillere er Demidov og juniorene Berbativici (?) og Nordvik. Hva faen er det da???????
Ser med forferdelse at klubben i mitt hjerte holder på å bli ødelagt. Og det fra innsiden og ut. Det skjærer dypt i hjertet at Rosenborg som har jobbet seg opp til det nivået de har vært på er totalt til å bli ødelagt nå snart og med folk i høye stillinger for radere klubben helt bort fra kartet snart hvis ikke noe skjer. Og det straks. Veldig straks.
Vi trenger fortsatt 5-6 spillere som skal inn å forsterke første elveren og som skal være på plass når de drar til Kanariøyene om under en måned!!!! HVa faen er det Eggen jr holder på med? Sitter på kontorstolen og klør seg på taska???? |
|
| Back to top |
|
 |
Svennarbonden Senior
|
Posted: 09.12.2007 18:25 Post subject: |
|
|
Det var voldsomt til sutring da.
Rosenborg har spillere i topp norsk klasse i hver posisjon. Det de trenger er noen som kan røske opp i de som er "fornøyd" med å ha vunnet før. RBK har ikke vært sulte nok de siste tre årene, og har også blitt altfor defensive i hodet når de har spilt hjemlig serie.
Økonomien er solid, og de ønsker ikke å overbetale ordinære spillere (Bjørkøy er det beste eksempelet). Overgangsvinduet er forresten åpent i noen måneder til. Man MÅ ikke kjøpe alt man trenger innen midten av desember.
Trond Sollied er en forfyllet kjempekødd, og alle Rosenborg-supportere bør være meget godt fornøyd med at det ikke virker som om han kommer til klubben. Etter 6 mnd med gode resultater så hadde vel Vejle eller Sint Truiden kommet og ville hatt han uansett.
Personlig er jeg mest kritisk over hvor mange inkompetente mennesker RBK ser seg råd til å lønne i staben sin. RBK har bruk for en markedssekretær? Kjøss meg i stumpen! |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 09.12.2007 18:54 Post subject: |
|
|
| Trenger vi 5-6 spillere som skal inn og forsterke førsteelleveren? Ja, lykke til! Spillere på internasjonalt nivå, og trenere for den del, ligger jo strødd bak hvert et hjørne - alle med en drøm om å spille for/trene RBK. Det er bare det at Eggen & Co ikke gidder å invitere dem inn. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 09.12.2007 19:09 Post subject: |
|
|
Eggen jr lovte fem-seks signeringer før neste sesong. Hittil er det én om vi ikke tar med Berbatovici da.
Ok, 5+- én da, ikke langt unna. Nei, han sa vel ingenting om at de skulle rett inn på laget så vidt jeg husker.
Last edited by vingback on 09.12.2007 19:20; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.12.2007 19:13 Post subject: |
|
|
| Ta den diskusjonen i en annen tråd. Folk må forresten lære seg å dele opp innlegg. Det er unødvendig å nevne mange forskjellige emner i en og samme tråd. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 09.12.2007 19:13 Post subject: |
|
|
| Han sa 5, pluss, minus en. Og han sa ingenting om at de skulle gå rett inn og forsterke førsteelleveren, sa han det? |
|
| Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
Posted: 09.12.2007 19:15 Post subject: |
|
|
Tror ikke vi får inn noen forsterkninger før trenerspørsmålet er avklart. Den viktigste signeringen vil dermed være en trener. Så kan treneren selv bestemme hva slags spillere han skal ha. _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
| Back to top |
|
 |
topslot Junior
|
Posted: 09.12.2007 19:21 Post subject: |
|
|
| en internasjonal trener er tingen! noe ala trappatoni, har har vunnet serien i alle europas land snart...på tide å ta turen til norge nå! |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 09.12.2007 19:39 Post subject: |
|
|
Slik jeg ser det er et veldig stort problem det innavlet som er i RBK. Da vil organisasjonen Rosenborg slite voldsomt med å få til noe annet enn mellomløsninger som ikke er i nærheten av godt nok. Jeg frykter at dette kan bli klubbens død.
Masse "boblejakker" som ikke kan noe spesielt betales i millionklassen for å sitte å se på eller lete i skuffer og skap etter oppkonstruerte arbeidsoppgaver som egentlig ikke tjener organiasjonen godt nok.
Hvor ble det av det effektive utsagnet, "hver og en skal gi RBK inntekter". Dette er noe som langt i fra blir fulgt til punkt å prikke. La oss ta et eksempel. Hvilke store forandringer vill en person som Roar Strand kunne utføre i RBK? Ville han kunne ha stått fram og sagt at dette går i feil retning? Er han den typisk lederen? Eller er han bare en som har gjort mye godt i RBK som spiller og har egentlig ikke mer å tilføre enn sin sportslige erfaring akkurat som Bratseth har gjort i alle år?
Slik jeg ser det trenger RBK en sterk leder som kan snu organisasjonen på hodet av og til. Riste og brøle når det trengs. Få folk til å være på tå hev og stille krav som blir fulgt. Kan Eggen, Bratseth, Hoftun og Strand dette? Det tviler jeg sterkt på.
Man må da også se på muligheten til å hente folk utenfor Lerkendals grenser? Hente friskt blod!! Det må da finnes personer i fotball Europa som er godt sikket og kan gjøre en god jobb uten å kreve alt for mye? Men det hjelper ikke mye når holdningen er slik, "ka ska vi gjør med Roar no da? Vi må finn på nåkka te han åsså". |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 09.12.2007 19:44 Post subject: |
|
|
| Jeg er så enig sendador! Desverre kan et hende vi må gå på enda en smell før dette skjer er jeg redd. Vi får krysse fingrene, samtidig som årsmøtet kanskje kan gi positive følger. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 09.12.2007 19:54 Post subject: |
|
|
| Ja, vi får håpe på det beste, Vingback. Men hvis det er slik at alle bestekompisene til Bratseth osv. sitter i styret er det jo lite som kan bli gjort. Det er vell derfor det er slik der er, eller? |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 09.12.2007 20:51 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Alt jeg kan si er at dersom det ikke går i orden med Sollied, så må vi sette i gang en ny prosess, sier Eggen. |
Jeg hadde jo et håp om at de jobbet parallellt med ett eller flere alternativ, men det ser ut til at det var for mye forlangt |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.12.2007 20:52 Post subject: |
|
|
| De har nok tenkt på andre navn, men de kunne jo ikke henvende seg til andre før det med Sollied var avgjort. |
|
| Back to top |
|
 |
|