| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Trondheim Veteran
|
Posted: 26.11.2007 20:25 Post subject: |
|
|
| Det er i hværtfall Rosenborg vant til. Det er ikke Chelsea, hværtfall ikke så kaldt |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 26.11.2007 20:51 Post subject: |
|
|
| doris wrote: | | Det er forsåvidt bra å ha trua, men det blir nok ikke bare å spasere seg til seier selv om man har to bra kamper i ryggen og det blir surt og kaldt som faen på onsdag. |
Ærleg talt, tviler på at nokon trur det berre er å "spasera seg til seier" mot Chelsea. Faren for at RBK undervurderer Chelsea er nok ganske liten, du. Sjølvtillit i spelargruppa er kun positivt før denne kampen. Rein idioti å prøva å vri det til noko negativt. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 26.11.2007 21:02 Post subject: |
|
|
jeg er iallefall pissenervøs som alltid. spiller vi like godt som i kampene mot valencia vinner vi. men tror det skal bli vanskelig å gjenskape det spillet.
på den ene siden kan det se ut som at valencias spillestil passet oss veldig bra. men på den annen side så er ikke joe cole noe bedre enn joaquin. og malouda er ikke bedre enn david villa.
dette handler i bunn og grunn bare om RBK selv. men jeg kommer ikke til å tro på seier før jeg ser det. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 26.11.2007 21:08 Post subject: |
|
|
Jeg prøver bare å skape usikkerhet og tro på tap. Jo flere som tror vi blir knust til pinneved på onsdag, jo større sjanse for god kamp fra RBK. Har du ikke skjønt mønsteret i dette ennå?  |
|
| Back to top |
|
 |
Yngve87 Senior
|
Posted: 26.11.2007 21:10 Post subject: |
|
|
| Noen som vet når treninga til russerne er i morgen og om den er åpen? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
|
|
| Har jeg skjønt for lenge lenge siden. Derfor tror jeg selvfølgelig på tap iom at vi ikke har spilt fotball siden Valencia-kampen... |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
|
|
| Godt poeng robbie. Lag som spiller mye på tvers passer oss langt bedre. Det ga oss en del fine overganger vi tok bra vare på. |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 26.11.2007 21:11 Post subject: |
|
|
ESPN 2 viser kampen her borte, og det sier vi tusen takk for. sist det skjedde var da Real Madrid tok imot Rosenborg sist. skal benke meg i en sportsbar her sammen med kjente kvart på to på ettermiddagen. Tar faktisk sønnen (9) ut av skolen en times tid for tidlig så han får sett favorittlaget hans også. (Han heier ellers på Argentina, faktisk... har vel bare sett highlights på GolTV fra RBK mot Valencia...) _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 26.11.2007 21:17 Post subject: |
|
|
| hvor i verden er du plassert. etter tidsforskjellen å dømme et sted på det amerikanske kontinent? |
|
| Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 26.11.2007 21:38 Post subject: |
|
|
Ã…rets julegave leverpul senge sett fra jysk til 250 eller noe. Den engelske syken har inntatt julereklamen.  _________________ ultras nidaros |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 26.11.2007 21:39 Post subject: |
|
|
| Etter kanalvalget å dømme også. Det er faen meg grusomt å se fotball på USAnsk TV. Ihvertfall MLS. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 26.11.2007 21:55 Post subject: |
|
|
Så massevis av CL i fjor da jeg var i America. Funka det. Eneste var at det var mitt på lyse dagen, så jeg fikk ikke akkurat stemningen. Ikke var det RBK som spilte heller.
MLS er vel forsåvidt ok, men College soccer er til å grine etter.
At kampen går på ESPN 2, betyr at det er lettere for folk å finne stream til kampen om folk er på en plass uten Viasat 4. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
Last edited by JellyFish on 26.11.2007 22:11; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 26.11.2007 22:01 Post subject: |
|
|
Sioux Falls, South Dakota. Central Time Zone. MLS er ok; holder vel middels norsk tippeliga/høy addecoligastandard regner jeg med (finalen mellom Houston og revolution var underholdende). Det som er moro er vel at de har begynt å fylle opp stadionanleggene her. Men det er vel strengt tatt en helt annen diskusjon. Så lenge man har fox soccer channel og goltv får man inn de fire store (engelsk, spansk, italiensk og tysk liga) samt guatamalsk, elsalvadorsk osv. Alle de sør-midamerikanske laga hadde fått seg bakoversveis i møte med et aggressivt, godt skandinavsk lag som hadde ødelagt all form for pent småspill og dribling i backlinja... _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 26.11.2007 22:13 Post subject: |
|
|
Sioux Falls! Ikke så alt for langt unna der jeg var da. Fergus Falls, Minnesota.
kaldt  _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 26.11.2007 22:18 Post subject: |
|
|
det er nok kaldere på lerkendal akkurat nå Varmt om sommern, dødelig kaldt på det værste om vintern. _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 26.11.2007 22:26 Post subject: |
|
|
gikk du på skole her, jellyfish? _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 26.11.2007 22:35 Post subject: |
|
|
Ja, gikk på Hillcrest Lutheran Academy i Fergus Falls. High school. Vinteren med 40 minus grader for kald! Men høst og vår var skikkelig gode årstider!
Soccerlaget til skolen gjorde det forresten veldig bra, da vi kom til state (dvs vi var blant de åtte beste i hele Minnesota). Takket være mange nordmenn på laget får vi vel si.
Kjørte igjennom Sioux Falls om jeg ikke husker feil.
Uansett, var det vel RBK og Chelsea denne tråden handlet om
Om RBK har klart å nullstille seg, ikke tenke på hva denne kampen betyr, ikke er ute av kampform, spiller sitt eget spill og Chelsea mangler et par spillere tror jeg dette kan gå veien! _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.11.2007 22:39 Post subject: |
|
|
Jeg klarer ikke annet enn å glede meg til kampen. Jeg er spent kun i positiv forstand. Jeg føler den eneste måten vi kan skuffe på her, er å tape med kalassifre, noe heller ikke Chelsea er kjent for å få. Uavgjort er meget bra, seier er vanvittig, og tap er på en måte helt greit. Vi er fortsatt ikke ute av dansen. Jeg er uansett vel vitende om at vi har prestert vårt beste CL noen sinne, om vi så skulle havne på sisteplass. Selvfølgelig er jeg ikke tilfreds med annet enn å gå videre nå, men jeg vil på ingen måte bli forbanna om vi ikke gjør det heller. Til det sitter de tre gode kampene hittil for tungt. Vi er litt over halvveis i gruppespillet og har bortimot dobbelt så mye poeng som de mest håpefulle av oss kunne tenke seg før vi begynte.
Jeg håper bare formen fortsatt sitter, at vi kan matche Chelsea på en del nøkkelpunkter. Om vi har flaks bør en gjentagelse av resultatet på Stamford i høyeste grad være mulig. Om vi har dyktigheten på plass, er det heller ikke utenkelig med en seier dersom vi presterer opp mot Valencia-nivå. Uansett føler jeg vi ikke har noe å tape her. Det er egentlig en befriende følelse.
Men vi får se etterhvert. Personlig har jeg det mye jævligere når vi leder i sånne kamper enn på uavgjort/ligger under. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 27.11.2007 00:52 Post subject: |
|
|
| Er fornøyd om laget får til å gjenskape noe av det de fikk til mot Valencia, hva resultatet blir får så være for det kan fort bli tilfeldigheter som avgjør i en slik enkeltkamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Svennarbonden Senior
|
Posted: 27.11.2007 02:34 Post subject: |
|
|
| JellyFish wrote: | Sioux Falls! Ikke så alt for langt unna der jeg var da. Fergus Falls, Minnesota.
kaldt  |
Tidligere student ved UND her.
Lite fotball, men et direkte nydelig hockeylag.
The land of the free, and the home of the Sioux... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 27.11.2007 08:18 Post subject: |
|
|
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=186907
VG med reportasje om at snæværet er fordel Chelsea, for da har de noe å skylde på Håper og tror at ikke været blir slik det var på alfheim i 97. Det vil sette et litt preg på kampen, selv om det spillemessig er fordel oss..
Håper Chelsea er litt defensiv i hodet, og tenker at jaja, vi kan avgjøre hjemme mot Valencia i stedet, selv om det er lite trolig:) |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 27.11.2007 08:55 Post subject: |
|
|
| vg wrote: | | De engelske stjernene lander på Værnes rundt kl. 13.30 onsdag ettermiddag |
Hmm. Kan dette stemme? |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 27.11.2007 09:14 Post subject: |
|
|
| Nei, de lander i dag |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.11.2007 10:05 Post subject: |
|
|
UEFA presskit RBK - Chelsea
- Vi møter et av Europas beste lag, og Didier Drogba er utvilsomt en av verdens beste spisser. Jeg har stor respekt for han. Jeg har imidlertid studert han nøye, og lagt en plan for hvordan han skal stoppes, sier Vidar Riseth.
Les mer: Riseth vil tørke bort Drogbas glis |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 27.11.2007 10:12 Post subject: |
|
|
Likte denne, "Rosenborg are planning to extend their Lerkendal Stadium home into a 30,000-capacity venue with a retractable
roof." Men det hører vel ikke hjemme her  |
|
| Back to top |
|
 |
|