| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 26.11.2007 03:32 Post subject: |
|
|
| Thor Arild wrote: | | Norske fans holder med norske lag. Så enkelt er det. Har da for pokker ingenting med 'Norsk front' å gjøre. |
Når Molde, Tromsø, Vålerenga og Lillestrøm spiller i Europa holder jeg (som regel) med det utenlandske laget. Når Brann spiller holder jeg (som regel) med det utenlandske laget når kjæresten ikke ser meg. Når andre norske lag spiller i Europa holder jeg (som regel) med de norske lagene, så fremt de ikke spiller mot Liverpool, som er mitt favorittlag i England.
I følge dette brilliante forumet er jeg da altså pakk og svin og idiot og alt det der.
Er dere virkelig så sneversynte? En må da vel få lov til å holde med det laget en vil?
Noen her sa at det var greit å holde med det utenlandske laget, men ikke å gå på stadion med drakta til det laget. Kommer Liverpool hit til Bergen i CL-kvalik eller CL-gruppespill neste år så kommer jeg da til å gjøre alt som står i min makt for å få tak i billetter - og gå på kampen i Liverpool-drakt! Det er greit med samhold og sånn der, men en trenger da vel ikke bli nasjonalistiske på grunn av en fotballkamp?
Jeg skjemmes ikke over nordmenn eller trøndere som er på Lerkendal på onsdag iført Chelsea-drakt. Jeg unner dem så klart ingenting, men hva de gjør og hvem de holder med er deres sak. Da skjemmes jeg mer over visse holdninger som tydeligvis er gjeldende i dette forumet, der det er greit å slå og spytte og jeg vet ikke hva på disse såkalte anglofile nordmennene. Kaste gjenstander var visst også noe (vi er da ikke Lillestrøm?) Slike holdninger trodde jeg RBK-supporterne holdt seg for gode for, men dessverre har jeg nok tatt feil. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 26.11.2007 04:01 Post subject: |
|
|
| Snakk om å generalisere Thor Arild! bah |
|
| Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 26.11.2007 04:21 Post subject: |
|
|
Om du er norsk holder du med norsk lag. Er du svensk holder du med svensk lag osv. Støtt ditt lokale lag og ikke det laget du bare ser på tv. Skjønner ikke folk som holder med to lag eller jeg. Kommer alltid til å synes anglofile er flaut og pinlig for oss nordmenn. Å ja jeg kommer til å hetse nordmenn å trøndere med Chelsea drakt på onsdag om jeg støtter på noen. Blir spennende om noen tullinger i blå drakter blir å se på tribune vest å. De forsvinner nok fort tenker jeg. _________________ ultras nidaros |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 26.11.2007 04:50 Post subject: |
|
|
| Jomer wrote: | | Om du er norsk holder du med norsk lag. |
Hvorfor det?
| Jomer wrote: | | Støtt ditt lokale lag og ikke det laget du bare ser på tv. |
Jeg gjør det, jeg holder med Tiller i 3. divisjon, men det hindrer meg dessverre ikke fra å ha følelser for Rosenborg også.
| Jomer wrote: | | Skjønner ikke folk som holder med to lag eller jeg. |
Fair enough. For min del handler det om en genuin interesse for norsk og engelsk fotball. Dessuten har påvirkning under oppveksten mye å si, som vel Zorac var inne på.
| Jomer wrote: | | Kommer alltid til å synes anglofile er flaut og pinlig for oss nordmenn. |
Aha, så dette gjelder altså bare de som holder med engelske lag. Det er greit med folk som hardnakket holder med f.eks AC Milan eller Juventus?
| Jomer wrote: | | De forsvinner nok fort tenker jeg. |
Det håper jeg også - at de forsvinner i skam over å se Chelsea bli ydmyket på Lerkendal, ikke fordi de blir truet bort av idioter som har misforstått hva fotball handler om. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 26.11.2007 05:03 Post subject: |
|
|
| kevinpieter wrote: | | Jomer wrote: | | Kommer alltid til å synes anglofile er flaut og pinlig for oss nordmenn. |
Aha, så dette gjelder altså bare de som holder med engelske lag. Det er greit med folk som hardnakket holder med f.eks AC Milan eller Juventus? |
Det gjelder selvfølgelig dem også. Men det er en enorm mengde forskjell der. |
|
| Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 26.11.2007 05:38 Post subject: |
|
|
| kevinpieter wrote: | | Hvorfor det? |
Er du norsk er det jo mest naturlig å støtte ett norsk lag. Men mye av skylda for at nordmenn ikke tenker sånn kan jo tippekampen få og avisene som har side opp og side ned om premier league. Har hardt for å se for meg at f.eks spansk fotball får like mye oppmerksomhet i Italia som engelsk fotball får her hjemme. Det er jo av den enkle grunn at folk i Italia støtter lag i Italia. Og vice versa. Men tydeligvis har det alltid vært sånn at for den jevne fotballsupporter i Norge har ikke norsk fotball vært bra nok. Dessverre. Men heldigvis ser det faktisk ut som dette holder på å forandre seg nå. I og med at tilskuertallene over hele landet øker jevnt og trutt sesong etter sesong. Å ja jeg ser frem til den dagen engelsk fotball og andre utenlandske ligaer blir bare nevnt med en notis i norske aviser. Helst bare tabeller og resultater. Men det skjer nok ikke i min levetid.
| kevinpieter wrote: | | Aha, så dette gjelder altså bare de som holder med engelske lag. Det er greit med folk som hardnakket holder med f.eks AC Milan eller Juventus? |
Synes faktisk det er like ille men nå handler jo denne tråden om Rosenborg-Chelsea. Men så er det jo mest anglofile her i landet å da. Er jo flaut å se en lørdag når det er serieåpning i Norge at folk går rundt med drakter fra alt mulig av engelske, italienske og diverse andre utenlandske lag. Men det kan jo hende det er folk fra de landene som er bosatt her da. Neppe alle.
| kevinpieter wrote: | | Det håper jeg også - at de forsvinner i skam over å se Chelsea bli ydmyket på Lerkendal, ikke fordi de blir truet bort av idioter som har misforstått hva fotball handler om. |
Håper de forsvinner i skam jeg og. Og bortvist blir de nok om det kommer noen der. Men må huske at fotball er 90 minutter++ med hat. Ville aldri vist meg blant hjemmesupporterne på bortekamp i Norge jeg eller. Men tydeligvis tror noen det er ok om man holder med utenlandske lag. _________________ ultras nidaros |
|
| Back to top |
|
 |
amess Senior

|
Posted: 26.11.2007 07:26 Post subject: |
|
|
| Jomer wrote: | | Om du er norsk holder du med norsk lag. Er du svensk holder du med svensk lag osv. Støtt ditt lokale lag og ikke det laget du bare ser på tv. |
Må bare nå jeg, bare for å understreke så er det bare et lag for meg, og det er RBK, men hvis vi kan trekke dette litt lengere da, hvis vi skal snakke om klubb sjel osv.
Er det da rett at folk fra Oslo, Lillehammer, Nord-Trøndelag eller Byåsen for den del kan være rbk supportere? Kan man være fra blindern å være rosenborg supporter? kan man være fra hamar? , eller fra byåsen?
Eller kan du velge fritt, bare det er fra landet ditt? _________________ Allti, bestandi alt for RBK! |
|
| Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 26.11.2007 08:14 Post subject: |
|
|
We can freeze you out
| Quote: | | Rosenborg star Yssouf Kone reckons Chelsea will have to put their Champions League plans on ice - because of the freezing Norwegian winter. |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 26.11.2007 09:52 Post subject: |
|
|
Roald: Grunnen til at folk blir så opphisset her er vel at du tilbyr RBK-supportere billetter til bortetribunen. Hvorfor det?
Jeg er 99,9% sikker på at man finner folk med chelsea-drakt på de andre tribunene på kampen. Da har de tatt plassen til en RBK-supporter som ikke fikk plass, mens det samtidig gikk ann å få billetter på sitt rette felt (bortefeltet). De gadd rett slett ikke å prøve å få billetter på bortefeltet. Er det rart at folk hater dem? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.11.2007 10:36 Post subject: |
|
|
| Folk får støtte det laget de vil, men på lang sikt er det synd for fotballen om folk slutter å støtte sitt lokale lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 26.11.2007 11:15 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | ro deg ned nå guffen. denne roald er en anglofil idiot. men det er ingen grunn til å begynne å snakke om lynsjing og landets sikkerhet her. |
Les de tre, fire innleggene mine en gang til, Robbe, så skjønner du at jeg prøver å ironisere. Folk her inne reagerer jo mot denne Roald som om vi var i krig med England. Innleggene med pakk og svin var så dumme og så barnslige at jeg bare måtte reagere. Komisk nok er det gjerne de samme her inne som GJERNE vil ha flere RBK-fans i utlandet og en sterkere merkevare nasjonalt og internasjonalt sett som blør gjennom når en steinkjerbygg liker Chelsea.
At Roald prøver å selge billetter her inne til Chelsea-seksjonen er noe helt annet. Det er passe dust, det. Men det er en helt annen sak. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 26.11.2007 11:17 Post subject: |
|
|
| Pul å støtt lokale lag, støtt ROSENBORG! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.11.2007 11:28 Post subject: |
|
|
Chelsea under Grant continues to look good. Since losing to United they have been unbeaten in a dozen matches and Saturday's victory kept them up to pace in the pursuit of Arsenal at the top of the Premier League. With the return match against Rosenborg, whose 1-1 draw at Stamford Bridge hastened Mourinho's departure, Grant will be back where he came in and so far little has happened to make Chelsea rue the Special One's absence.
Read more: Grizzly Grant learning the English way after Essien's egregious exit
Tirsdag reiser Chelsea-stjernene fra mildt og fint høstvær i London. Når de lander på Værnes blir de møtt av sludd og snø og full vinter.
– Det blir fortsatt snøbyger fra nordvest i Trøndelag mandag. Tirsdag blir det minkende bygeaktivitet og fram mot onsdag vil det nok komme 10-15 cm snø, sier vakthavende meteorolog Roar Teigen i Storm Weather Center til Trønder-Avisa.
– Onsdag kommer et nytt lavtrykk inn fra vest, med nedbør som sludd og snø av og til. Om kvelden kan det bli litt lettere vær, og temperaturer rundt frysepunktet. Kanskje et par minusgrader dersom skylaget sprekker opp, sier Teigen.
Les mer: Chelsea frykter nytt snøkaos & Planning for the fjords
Ikke minst: Ta med skjerf på onsdag! |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 26.11.2007 12:23 Post subject: |
|
|
Svenskene har denne kampen som hovedkamp til Onsdag, lurer på hvor mange andre land som har det samme..
Last edited by longns on 26.11.2007 12:31; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.11.2007 12:25 Post subject: |
|
|
Jepp, Viasat TV6 har for første gang valgt RBK som hovedkamp. De foregående kampene har "bare" blitt vist på Viasat Sport 1.
ESPN i Australia viser kampen "direkte" kl. 06.30 torsdag morgen lokal tid. Dermed kan våre venner der få med seg seieren før de drar på arbeid. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 26.11.2007 12:28 Post subject: |
|
|
| For ikke å snakke om at Slovakisk TV har dette som hovedkamp. Har dette noe å si for TV inntektene? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.11.2007 12:31 Post subject: |
|
|
| Nei, vi får bare mesteparten av det Viasat betaler UEFA for de skandinaviske rettighetene per sesong, omtrent 25 mill. |
|
| Back to top |
|
 |
Anders Rutinert

|
Posted: 26.11.2007 12:36 Post subject: |
|
|
Portugiseren Olegário Benquerença dømmer kampen.
EDIT: Her er litt statistikk på portugiseren.
Ser at begge kampene han har dømt før i årets CL har endt med 2-1 til hjemmelaget.. 
Last edited by Anders on 26.11.2007 12:59; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 26.11.2007 12:45 Post subject: |
|
|
Alle gamblere, hvor får man best odds på RBK-seier da? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Anders Rutinert

|
Posted: 26.11.2007 12:52 Post subject: |
|
|
Finnes en del oversikter som samler odds fra forskjellige bookmakere på én side, som f.eks denne eller denne.
Ser ut som om Unibets 6.50 er høyest for øyeblikket av de "trygge" bookmakerne, men oddsen på hjemmeseier kommer ganske sikkert til å stige mer fram mot kampstart. (på grunn av at "alle" tipper på Chelsea) |
|
| Back to top |
|
 |
Roald Junior
|
Posted: 26.11.2007 13:25 Post subject: |
|
|
| 1r9b1k7 wrote: | Roald: Grunnen til at folk blir så opphisset her er vel at du tilbyr RBK-supportere billetter til bortetribunen. Hvorfor det?
Jeg er 99,9% sikker på at man finner folk med chelsea-drakt på de andre tribunene på kampen. Da har de tatt plassen til en RBK-supporter som ikke fikk plass, mens det samtidig gikk ann å få billetter på sitt rette felt (bortefeltet). De gadd rett slett ikke å prøve å få billetter på bortefeltet. Er det rart at folk hater dem? |
hei, tok en titt i dag også, så jeg får svare på dette. Jeg tror du skal sette deg litt bedre inn i hvordan billettsalget har foregått. Chelsea selger billetter til sine bortekamper i CL slik RBK selger sine hjemmekamper, dvs 3 i en pakke. Hvilket har medført at det er mange som ikke kan dra pga mangelnde hotellkapasitet, hvilket også rammer norske Chelseasupportere. Tror neppe du vil få se mange Chelsea-drakter utenom på bortseksjonen.
Selv har jeg i England mange ganger vært på hjemmeseksjonen når Chelsea har spilt borte når kvoten til chelsea har vært utsolgt. Det har vært en del av gamet. Jeg skjønner at dere her ikke er vant til slikt, men slik er det bare. Men som sagt, de Chelsea-tilhengerne som har billett på hjemmeseksjonen i dag har ikke kjøpt enkelt-billett bare til denne kampen, for de har så vidt jeg vet ikke vært til salgs.
Opphisselsen i forbindelse med dette angår meg ikke, det angår bare dere selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Darius Proff

|
Posted: 26.11.2007 13:37 Post subject: |
|
|
| lokopoko wrote: | | Svenskene har denne kampen som hovedkamp til Onsdag, lurer på hvor mange andre land som har det samme.. |
Vi älskar ju vårt skandinaviska broderfolk
Jeg tror Sverige har for alvor fått opp øyene for det Rosenborg har prestert, noe som vises i mediedekningen.
Litt OT: Vil bare presisere litt mtp diskusjonen her som foregår angående det å holde med flere lag. Jeg har selv yttret min missnøye med at nordmenn holder på engelske lag foran lag fra sitt eget land, og det står jeg fortsatt ved. Jeg synes det er pinlig. Selv er jeg svensk i fra Göteborg og IFK er derfor mitt lag. Men etter å ha budd mange år i Norge og nå Trondheim har jeg opparbeidet en stor sympati for RBK. Uten at det da er noe problematisk for meg selv, da IFK er mitt lag uansett.
EDIT: skriveleif |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 26.11.2007 14:22 Post subject: |
|
|
Er veldig spent på denne kampen, men har en litt ekkel magefølelse. Lenge siden sist kamp, høye forventninger osv.
Det som også bekymrer meg litt er at chelsea ikke har tapt en kamp siden Man utd. og virker sterke for tiden. 1-0 målet mot derby er et mønster angrep som det er "umulig" å forsvare seg mot. Spent på deres lagoppstilling.
Foreløpig er jeg forsiktig pesimist, men det skal ikke stoppe meg i å hoppe og synge i alle fall. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.11.2007 14:23 Post subject: |
|
|
Kone fikk hard medfart i en tackling og ruslet rolig av banen mot slutten av mandagens trening.
- Det gjør veldig vondt i beinet. Men jeg håper jeg kan spille onsdagens kamp, sier Kone.
Les mer: - Håper jeg kan spille på onsdag |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 26.11.2007 14:26 Post subject: |
|
|
| Darius wrote: |
Vi älskar ju vårt skandinaviska broderfolk
Jeg tror Sverige har for alvor fått opp øyene for det Rosenborg har prestert, noe som vises i mediedekningen. |
Det at Rosenborg ga nettopp Valencia grisejuling har nok vært hovedfaktoren i det. Elfsborg fikk jo selv grisejuling av Valencia. |
|
| Back to top |
|
 |
|