English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aktuelle trenere
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 48, 49, 50  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 20.11.2007 21:43    Post subject: Reply with quote

Clough Jr. kunne jo vært interresant, kanskje, se hva han er laget av. Om han har potensialet til faren sin..
robbie
Veteran

PostPosted: 20.11.2007 21:53    Post subject: Reply with quote

Jim-Dunlop wrote:
Hva med en Britisk trener?

er du på styr??? er jo en grunn til at alle klubbene i toppen av PL trenes av utlendinger. engelske trenere er enten hundre år gamle (bobby robson) eller tilbakestående (graham souness).
nei. gi meg heller en nederlender. hører jeg co adriaanse?

Last edited by robbie on 20.11.2007 22:06; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 20.11.2007 21:58    Post subject: Reply with quote

Nigel Clough er for tiden spillende trener i Burton Albion. Burton spiller i Conference North, og det at han har vært der i så mange år er vel ikke noe bevis på kvalitet.

En annen sønn er Darren Ferguson, som visstnok imponerer med Peterborough i League Two. Ikke noe bevis på kvalitet det heller, men hvis han har arvet farens offensive holdninger og evnen til å bygge et lag kunne han ha vært noe. Smile
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 20.11.2007 22:04    Post subject: Reply with quote

Nei, ikke hvis han faktisk har vært trener alle ni årene i tillegg til spiller, så..
robbie
Veteran

PostPosted: 20.11.2007 22:04    Post subject: Reply with quote

Og sønnen til Nils Arne Eggen er visstnok sportsdirektør i en eller annen klubb. Men har ikke hørt noe som tyder på at han imponerer......... Rolling Eyes
Back to top
Jim-Dunlop
Junior

PostPosted: 20.11.2007 22:05    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke alle nasjonalitetetene til de forskjellig trenerne i PL, men det sparkes jo trenere ganske ofte, og mange av de trenerne holder vårt nivå. Boltons gamle trener eller West Hams forrige muligens? De er jo ikke akkurat dårlige siden de har trent så høyt nivå.
Anders4
Proff

PostPosted: 20.11.2007 22:41    Post subject: Reply with quote

Holder vårt nivå? Folk som blir sparka fra bunnlag i England skal være gode nok til å ta over et lag som skal ut i CL og prestere mot lag som Valencia og Inter?
England har antageligvis den dårligste trenerstallen du finner blandt toppligaene, samtidig som de har/har hatt noen styrer som har hardnakka påstått at det trengs "British Steel" i managerstolen for å vinne titler. De har etterhvert funnet ut at dette ikke er tilfelle og da ser vi at de fem beste lagene har trenere fra utlandet.

Så nei, takk, jeg vil ikke ha noen udugelig engelsk managervrakgods som skal ha 10 mill i året for å skrike på spillere og sette opp inkompetente lagoppstillinger. Disse folka holder ikke CL-nivå!
Spør du meg er det ikke noe tvil om at Hareide (som jeg heller ikke vil ha grunnet spillestil, men han er i alle fall ikke inkompetent) er en mye bedre manager enn det du finner nedover tabellen i England... kan også nevne at Jan Jønsson som en coach jeg heller ville hatt.

Last edited by Anders4 on 20.11.2007 22:48; edited 3 times in total
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 20.11.2007 22:42    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
har i noen oppgitte øyeblikk tenkt tanken at tore strømøy gjorde en mye bedre jobb i byåsen enn hva knut thorbjørn eggen gjør i sin jobb

Nuvel. Frøyværingen gikk jo ut i media i sommer og sa at Byåsen hadde massvis av penger på bok til spillerkjøp osv. Men faktum var at han hadde også ei skuffe full av regninger som aldri var blitt betalt....
Jim-Dunlop
Junior

PostPosted: 20.11.2007 22:48    Post subject: Reply with quote

Muligens, men syns vi burde se litt utafor Norge nå snart. Nederlendere eller Tyskere. Er lei av at det skal spekuleres i avdanka nordmenn som jobber som reportere eller kommentatorer...
Anders4
Proff

PostPosted: 20.11.2007 22:52    Post subject: Reply with quote

Er absolutt enig med deg der!
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.11.2007 02:19    Post subject: Reply with quote

Anders4 wrote:

England har antageligvis den dårligste trenerstallen du finner blandt toppligaene

Den påstanden er jeg ikke helt med på. I de 8-9 årene før Heysel-katastrofen var jo engelske lag helt på topp i Europa, til tross for at de hadde et landslag som ikke greide eller slet med å kvalifisere seg til mesterskap. Det tilsier jo at trenerne der måtte gjøre mye riktig.

Også de senere årene har flere klubber under britisk ledelse gjort det bra i Europa. Jeg syns derfor det blir for enkelt å komme med en slik påstand som du gjør. Vi har f.eks. mye vi kunne lært av akademiet i West Ham United.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.11.2007 02:23    Post subject: Reply with quote

Warrick Brown wrote:
Nigel Clough er for tiden spillende trener i Burton Albion. Burton spiller i Conference North, og det at han har vært der i så mange år er vel ikke noe bevis på kvalitet.

Han har gjort det bra med en klubb som ikke har all verdens ressurser. Clough er ikke eldre enn 41 år og er fortsatt registrert som spiller. Han har vel hatt tilbud fra større klubber, men ønsket å lære fra bunnen. Jeg tror nok han bør vise om han kan levere på et høyere nivå før han kan være RBK-aktuell. Tipper at Forest-jobben vil være hans ved neste managerbytte.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 21.11.2007 09:49    Post subject: Reply with quote

Anders4 wrote:
De har etterhvert funnet ut at dette ikke er tilfelle og da ser vi at de fem beste lagene har trenere fra utlandet.

Manchester United har jo forsåvidt en BRITISK trener da, om ikke engelsk...
Haugen
Veteran

PostPosted: 21.11.2007 12:57    Post subject: Reply with quote

m**** vil lokke Hareide
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ballahl
Veteran

PostPosted: 21.11.2007 13:57    Post subject: Reply with quote

Han kan godt gå til Molde, vil ikke ha ham tilbake til RBK. Så etter min mening er dette bare positivt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran

PostPosted: 21.11.2007 16:43    Post subject: Reply with quote

en trener som ikke bruker skjelbred og misbruker tettey, for så å vingle totalt i renest knut tørum-regi i neste kamp, har ingenting i rosenborg å gjøre. gi meg heller tore strømøy!!
Back to top
Anders4
Proff

PostPosted: 21.11.2007 21:24    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Anders4 wrote:

England har antageligvis den dårligste trenerstallen du finner blandt toppligaene

Den påstanden er jeg ikke helt med på. I de 8-9 årene før Heysel-katastrofen var jo engelske lag helt på topp i Europa, til tross for at de hadde et landslag som ikke greide eller slet med å kvalifisere seg til mesterskap. Det tilsier jo at trenerne der måtte gjøre mye riktig.

Også de senere årene har flere klubber under britisk ledelse gjort det bra i Europa. Jeg syns derfor det blir for enkelt å komme med en slik påstand som du gjør. Vi har f.eks. mye vi kunne lært av akademiet i West Ham United.

For det første var min post mest en "knee-jerk"-reaksjon på at Sammy Lee og Chris Coleman skulle være gode nok treneremner til RBK, så det var en enkel påstand, ja. Men når du har tatt deg tid til å svare får jeg gjøre det samme. Smile

For det andre, når jeg snakker om engelske managere så mener jeg det, og ikke Martin O'Neill, Alex McLeish, Gordon Strachan eller Alex Ferguson. Gå inn på en pub i Glasgow og fortell folka at du ikke synes det er forskjell på skotter og engelskmenn, og se hva som skjer.

Er godt klar over hva Villa o.a. gjorde i Europa på 80-tallet osv, men når jeg sier at de "har..." så mener jeg jo da i dags dato.
Du har jo selvsagt folk som David Moyes, Big Sam og Mark Hughes (nei vent, Waliser...) som er veldig flinke - men de er jo også langt utenfor RBKs rekkevidde, så det er heller ikke disse jeg snakker om.

Så har du en del klovner som Glenn Roeder, Graeme Souness og andre som klarer/klarte å få jobber hos mange ulike klubber selv om de gang på gang klarte å gjøre laget de tok over dårligere enn det det var før, noe som bl.a. Drillo (og engelske sportsjournalister) har kommentert.
At managere som ligger på det nivået og blir sparket fra engelske bunnlag skal være gode emner som skal ta over RBK, vel jeg synes det blir å ha litt for høye tanker om managerstanden i England, og det var noe jeg kanskje overreagerte på. Smile

West Hams akademi er fint det, men jeg var litt upresis når jeg skrev "trenere" og bare mente managere, ikke managere og coacher.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 22.11.2007 01:07    Post subject: Reply with quote

Er enig med deg i det du skriver her, Anders4. Og jeg er heller ingen fan av Roeder og Souness (skotte forøvrig).

Men England har gode manager-tradisjoner og jeg tror det kun er et tidsspørsmål før det dukker opp en ny storhet derfra. Årsaken til at jeg svarte på akkurat dette er at jeg er så lei av at 'alle' rakker ned på det som skjer i England. Det virker på meg som om det er en motesak blant norske trenere å se ned på deres kolleger over dammen.
Back to top
Anders4
Proff

PostPosted: 22.11.2007 01:32    Post subject: Reply with quote

Auda, visst er Souness er skotte. Oops!

Jeg har ikke fått intrykket at mange i Norge rakker ned på engelske trenere men jeg leser heller ikke så veldig mye av det som sies i media, og det var ikke meningen å slenge seg på en nedrakkings-"bandwagon" i så tilfelle.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 22.11.2007 02:44    Post subject: Reply with quote

tja. denne motesaken som du kaller det kommer vel av at engelsk fotball på 90-tallet var kjent for å være fryktelig dårlig på treningskultur. mange norske spillere ble også offer for en hard overgang til denne kulturen.
men engelsk fotball hadde en revolusjon rundt årtusenskiftet. på de fleste områder (inkludert treningskultur og taktikk) har engelskmennene blitt minst like flinke som på kontinentet. og de som har stått i spissen for dette er de utenlandske managerene som har kommet i samme tidsperiode.

harry redknapp og alex ferguson er vel unntakene som bekrefter regelen.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 22.11.2007 10:16    Post subject: Reply with quote

Ok, jeg er klar for å "banne litt i kjerka" (igjen).
Vi diskuterer spillerutvikling i RBK og mener vi bør slippe til talentene.
Hva med treneremner ?
- Vi har Bratseth som pr. idag går hvileløst omkring på brakka uten en konkrét jobb og som har D-kurs
- Vi har Henriksen som har gått i læra, først som spiller under NAE, så som jr. trener-2 div. trener, Ass, og nå A-lagstrener
- Vi har KTE, høyeste trenerutdannelsen i Norge
- Vi har ullhodet Nordsteien, som også har D- kurs og bøtter av erfaring ra Tr.h.Ørn og landslag.
- Vi har Kåre på lån i BG.
Trenger vi å se lengre her nå............?
FÃ¥r vi ikke til et sterkt trenerteam utav dette vet ikke jeg......
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 22.11.2007 10:18    Post subject: Reply with quote

Nja, det er ikke sikkert du får en kanonmiddag av å presse flest mulig kokker inn på kjøkkenet heller.
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 22.11.2007 10:54    Post subject: Reply with quote

Leo Beenhakker har nettopp bevist hva en slu, sterk og fotballtaktisk dyktig manager kan gjøre med meget fremmede lag (Polen). En nederlender fra middels til høyt nivå i Nederland hadde vært utrolig spennende. Hvis Trond Sollied kan vinne the double i Belgia og Hellas, kan Co Adriaanse gjøre det samme med RBK.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 22.11.2007 12:39    Post subject: Reply with quote

Julegrisen wrote:
Ok, jeg er klar for å "banne litt i kjerka" (igjen).
Vi diskuterer spillerutvikling i RBK og mener vi bør slippe til talentene.
Hva med treneremner ?
- Vi har Bratseth som pr. idag går hvileløst omkring på brakka uten en konkrét jobb og som har D-kurs
- Vi har Henriksen som har gått i læra, først som spiller under NAE, så som jr. trener-2 div. trener, Ass, og nå A-lagstrener
- Vi har KTE, høyeste trenerutdannelsen i Norge
- Vi har ullhodet Nordsteien, som også har D- kurs og bøtter av erfaring ra Tr.h.Ørn og landslag.
- Vi har Kåre på lån i BG.
Trenger vi å se lengre her nå............?
FÃ¥r vi ikke til et sterkt trenerteam utav dette vet ikke jeg......

NÃ¥ er det vel ingen som sier vi skal gi talentene hovedansvaret for RBKs sportslige framtid, vel?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 22.11.2007 14:56    Post subject: Reply with quote

Anders4 wrote:
Auda, visst er Souness er skotte. Oops!

David Moyes også, såvidt jeg vet.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 48, 49, 50  Next
Page 33 of 50

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb