| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
robbie Veteran

|
Posted: 19.11.2007 22:49 Post subject: |
|
|
| Haugen wrote: | | Har Iversen innflytelse på laguttaket? Eller lager du søle ut fra Iversens uttalelser om at han vil ha Hagen til RBK? |
han fikk jo fullmakt av tørum til å bestemme hvem som skulle være spiss  |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 19.11.2007 22:52 Post subject: |
|
|
Gjorde han? Har mer tro på at Kone ble satt ut pga en noe uheldig skade like før sesongstart.
Men dette har vel strengt tatt ikke noe med aktuelle trenere å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 19.11.2007 23:06 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | tr0ndern wrote: | Hmmm, om Steffen har så stor innflytelse over laguttak og den slags som enkelte skal ha det til så er kanskje "Plan B" Steffen Iversen som spillende trener?  |
skulle ikke forundre meg om noen her på forumet er for den løsningen. på samme måte som opptil flere ønsket Mini Jacobsen som sportsdirektør |
Vidar riseth som spillende hotelladministrator da..?? trenger jo mange mange folk i styret og administrasjonen. Han har jo peiling innenfor eiendom og bolig/overnatting:) |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 19.11.2007 23:21 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Du har lansert en del gode kandidater nå, tr0ndern:
Marit Breivik, Mourinho, Mjelde, Henriksen, Eggen, Hoftun, Iversen |
Ikke glem han fra Nederland. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 19.11.2007 23:29 Post subject: |
|
|
Uh? Jeg har vel aldri lansert verken Breivik eller Osterøy-strilen etter det jeg kan huske. Uansett har vel de fleste av de der vært nevnt som "worst case"-scenario. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 19.11.2007 23:32 Post subject: |
|
|
| Erik wrote: | | attach wrote: | Du har lansert en del gode kandidater nå, tr0ndern:
Ikke glem han fra Nederland. |
Han var det vel Brady som opprinnelig trakk fram. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 19.11.2007 23:47 Post subject: |
|
|
Nå er jeg kanskje over gjennomsnittet paranoid, men jeg tror det hovedsakelig var et subtilt hint om "mange poster, lite matnyttig", tr0ndern. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 19.11.2007 23:58 Post subject: |
|
|
han er vel bare lei av trenerspørsmålet kanskje, det jeg også.. så slenger meg på..
hva med Trine Haltvik og Anders Bardal som trenerduo, det hadde blitt en knallsuksess, litt som Eggen og Hansen i gamle dager! |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 20.11.2007 00:43 Post subject: |
|
|
Trine Haltvik bør fungere som en slags motivator. Om ikke spillerne blør for drakta, sender man burugla på dem. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 20.11.2007 01:04 Post subject: |
|
|
He,he... Trine Haltvik, ja... Det var et spenstig forslag  _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 20.11.2007 01:13 Post subject: |
|
|
Motivator er sikkert ikke en dum ide, selv om Haltvik er det. Men etter min mening burde det være treneren som bruker en motivator.
Alle trenerne som har kommet og gått de siste årene har hatt en veldig bra start....
Sollied i 98, hadde vært bak Eggen og dannet seg tanker om hva som kunne gjøres bedre. Nye tanker motiverer selvsagt spillerne på kort sikt.
Hareide fikk god tid til å skape ideer i 2002. Ola By hadde et strålende vikariat høsten 2003. Perry & co skapte en ny giv (om enn kortvarig) når Ola gikk. Høgmo kom brått inn og trengte litt mer tid til å komme i gang, men som i Tromsø, opptur fulgt av skuffelse. Tørum og Henriksen fortsatte med samme historien.
Ja, en kan gjerne si at spillerne som tjener millioner burde være motivert til å gjøre jobben sin. Men uansett lønn er det en leders ansvar å gi motiverende oppgaver og utfordringer.
Og for å gjøre dette trenger treneren også å få pirret sin motivasjon og kreativitet. NAE var unik på dette området da han hele veien klarte å finne motivasjon til å gjenskape suksessen, selv om nok han også sleit litt med det de siste par årene.
Jeg er i tvil om det finnes mange aktuelle navn som kan gjøre dette uten å ha en motivator. Jeg tror kanskje en kunne lete etter aktuelle motivatorer i kretsen rundt Bjørn Dæhlie eller Ole Einar Bjørndalen.
Uansett valg vil vi ikke se om treneren duger på dette området før i 2009. Å motivere til revansje etter årets sesong når en ser maks-nivået laget har hatt bør de fleste få til. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 20.11.2007 01:33 Post subject: |
|
|
Tore Strømøy da?? Han må jo være god nok.. kanskje i tospann med Anne B. Ragde..
Flere som har sett for seg det som mulig løsning?
Tror hvertfall Tore har lett for å komme på sporet.. barambambpysjjh |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 20.11.2007 01:39 Post subject: |
|
|
| har i noen oppgitte øyeblikk tenkt tanken at tore strømøy gjorde en mye bedre jobb i byåsen enn hva knut thorbjørn eggen gjør i sin jobb |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.11.2007 01:45 Post subject: |
|
|
Tore kunne for øvrig vært en genial mann til å ta imot det Torbjørnsen eventuelt måtte sende hit av spillere fra Afrika. Han er jo kjent for tårevåte mottagelser - boller, brus og flagg, samt store velkomstkomiteer.
Men nuh sporer vi vel i overkant av kanskje? _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 20.11.2007 02:11 Post subject: |
|
|
du sporer av zorac. jeg bare lufter tanker om andre sportsledere i trøndelag  |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 20.11.2007 10:33 Post subject: |
|
|
Mange seriøse forslag her nå...  |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 20.11.2007 13:31 Post subject: |
|
|
Det etterlyses motivator her?
Da må jeg igjen foreslå han russiske håndballtreneren, Jevgenij Trefilov
Tror han har det som trengs for å motivere late, umotiverte slabbedasker som driver å tasser rundt på matta og spiller WoW på fritida.
Imens får vi håpe Rambo har det som trengs. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 20.11.2007 13:38 Post subject: |
|
|
Ja, tenkte faktisk på russiske hånballtrenere.. De er jo gale.
Men ett fett av hvem de blir, så da foreslår jeg at far og sønn Demidov tar turen:) |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 20.11.2007 13:42 Post subject: |
|
|
| På tide og heve seg fra tr0nderns nivå kanskje? |
|
| Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 20.11.2007 17:47 Post subject: |
|
|
Hei,
Hva med Stefan Rehn? Gjorde det bra i Sverige denne sesongen...... |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 20.11.2007 19:07 Post subject: |
|
|
| Jeg mener han har mere erfaring en mange av de siste RBK har ansatt, som Ola, Knut Tørum, Perry.....og han har også en international karriere som spiller, + det og ta seriegull med 2 forskjellige klubber som trener viser at han gjør noe riktig. Stabæk har jo gode erfaringen med svensk trener, men Viking har vel både gode og dårlige.......ser ikke så mange kandidater i norge eller norske trenere... |
|
| Back to top |
|
 |
Jim-Dunlop Junior

|
Posted: 20.11.2007 21:39 Post subject: |
|
|
Hva med en Britisk trener? Er jo mange som har fått øynene opp for rbk på spillerfronten, så skulle ikke overraske meg om det er noen trenere som er intereserte.
Dessuten er det vel mange britter som kunne passet godt, som en avsatt PL trener f.eks. (tviler på at noen vil gå fra en PL klubb for RBK)
Uansett så kan det bli hvilken som helst dimling som har vært borti en fotball før som kommer inn, så lenge vi har Eggen jr...
Heller Henriksen da! Han er hvertfall bestemt og mentalt sterkere enn Tørum og Perry  _________________ Arsenal, en gjennomsnittsalder på 21 år, og serieleder! Utrolig! |
|
| Back to top |
|
 |
|