|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 19.11.2007 12:58 Post subject: |
|
|
I etterpåklokskapens navn kan man spørre seg hva Tettey kunne gjort annerledes. Han kunne hatt bedre involveringer de få gangene han hadde ballkontakt, men utenom det ikke så veldig mye.
Han ble ikke involvert i angrepsoppbyggingene (fikk ikke ballen), og var derfor nødt til å holde igjen slik at han lå bak midtstreken, ettersom begge indreløperne halset fremover.
Selvsagt kan man si at han burde tatt mer initiativ og gått med i angrep selv, men da ville vi vært en mann mindre bakover, og tyrkerne kunne kontret med større sjanse for å lage mål.
Defensivt ble han heller ikke veldig ofte involvert, fordi tyrkerne som oftest prøvde å bryte gjennom på sidene. Da ble Tettey ofte løpende imellom, men han gjorde jobben sin og dekket opp rommet. At tyrkerne sjelden prøvde å bryte gjennom sentralt skal han ha sin del av æren for. Han ble heller ikke avdriblet slik Bjørn Helge Riise ble foran det første målet.
At Hæstad får mange poeng for å ukritisk være med fremover syns jeg blir feil. Hangeland blir heller ikke kritisert nok for feilen som førte til det andre målet.
Var det defensivt Norge sviktet? Med unntak av de personlige feilene til yngste Riise, Håkon Opdal og Hangeland vil jeg si nei. Tyrkerne hadde få store sjanser utenom målene sine.
Det var jo offensivt vi slet, da vi spilte altfor mye langt og var upresis i pasningene samtidig som spillerne lengst fremme på banen ikke var flinke nok til å frigjøre seg gjennom gode løp uten ball.
Var Tettey involvert i det offensive? Svært lite....
Var Tettey involvert i det defensive? Rent taklingsmessig lite, men plasseringsmessig ja...
Derfor syns jeg det blir feil å halshugge Tettey etter denne kampen. Hovedårsakene til tapet ligger andre steder. Først og fremst hos Hareide/By Rise som stilte med en feig og elendig taktikk gjennom de ensidige langballene og valget om ikke å bruke midtbanen i angrepsoppbyggingen. Men også hos de offensive nøkkelspillerne våre, backene som stod for de fleste oppspillene, indreløperne som falt igjennom og angriperne som ble for stillestående. Samtidig hadde vi også en kamp der vi gjorde store personlige feil som resulterte i baklengsmål. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 19.11.2007 13:00 Post subject: |
|
|
| 100000% Enig. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.11.2007 15:51 Post subject: |
|
|
| Word Brady. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 19.11.2007 18:50 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i det meste du sier Brady, men jeg synes ikke Riise skal ha for stor del av skylda for det første målet. Greit nok at han blir litt for lett lurt, men det er ikke spesielt bra skuddhold (25 meter pluss) og skuddet er langt fra så hardt og velplassert at det ikke måtte til en giganttabbe av Brannkeeperen for at det skulle gå inn. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 19.11.2007 19:00 Post subject: |
|
|
| Neida, isolert sett har ikke Riise noe skyld i det målet, men samtidig er det for dårlig å la seg lure til de grader, og vi vet jo at tyrkerne er gode skyttere. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 19.11.2007 19:03 Post subject: |
|
|
Og at Brannkeeper'n er oppskrytt.  _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 19.11.2007 19:21 Post subject: |
|
|
| Hehe, ja, til de grader. Sapara fikk vel inn en luring på ham også tidligere i år. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 19.11.2007 21:58 Post subject: |
|
|
Det var vel ikke bare én han fikk inn. Sapara scoret vel to forholdsvis enkle mål i hjemmekampen mot Brann i vår. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 20.11.2007 20:55 Post subject: |
|
|
Ola By er ikke enig med Bjørn Hansen.
- Min gode venn Bjørn Hansen er en klok mann, og snakker med de beste intensjoner. Jeg, som kjenner miljøet innenfra, kjenner meg likevel ikke igjen. Dette er en veldig harmonisk tropp, med ulike mennesketyper. Og det er viktig at landslagstroppen gjenspeiler samfunnet for øvrig, sier By Rise.
Roar Sokke:
- For oss som kjenner til Bjørn Hansens ballast og engasjement både i og utenfor fotballen, så vil jeg mene at alle burde lytte til hva han har å si. Det gjelder også uttalelsene han nylig hadde om at det bare er tre spillere i Rosenborg (Per Ciljan Skjelbred, Alexander Tettey og Roar Strand) som har holdningene som toppidrett krever. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |