English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Tyrkia
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Katalysator
Veteran

PostPosted: 15.11.2007 16:17    Post subject: Reply with quote

Haha, der måtte de bite i det sure eplet ja.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 15.11.2007 16:45    Post subject: Reply with quote

Jeg frykter litt for denne kampen, hvis Tyrkia ligger under vil nok de tyrkiske tilhengerne gå fullstendig amok. Dere husker vel playoff-kampen mellom Sveits og Tyrkia for 2 år siden..
Jeg så forøvrig på Discovery Channel igår og programmet "Football Hooligans", der viste de kampen mellom Galatasaray og Fenerbahçe det er ikke smågutter vi snakker om..

Så vi får håpe vi vinner 1-0 etter en Ciljan-scoring i 89 minutt. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vingback
Veteran

PostPosted: 15.11.2007 17:20    Post subject: Reply with quote

I følge tv2 tekst-tv er Hareide i vil om han vil bruke Grindheim eller Doffen. Han foretrakk hvis først Grinheim, men nå er Doffen inne i diskusjonen siden han er så vanslekig å spille mot. Joda, han var ihvertfall det da han var i form for over et år siden, men nå må da PCS være et mye tydeligere og bedre valg? Mener vi ikke er defensivt svekket med PSC på laget, i tillegg betydelig styrket offensivt. Slik er det når man har et godt navn og er "rutinert" på landslaget...

Derimot er det positivt at Basturk er ute mot Norge.
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 15.11.2007 17:29    Post subject: Reply with quote

Syns det er flaut å høre all skryten rettet mot Hareide for å bruke en av tippeligaens beste defensive midtbaner... Han er så ung blablabla.. HAN ER 21!! Hadde han i tilleg spillt med Ciljan kunne han til nøds fått en tommel opp av meg. Ciljan er i mine øyne en bedre spiller en Grindheim og Hæstad. Og ikke minst i meget god form.
Back to top
eporkg
Proff

PostPosted: 15.11.2007 18:02    Post subject: Reply with quote

Men han har ikke erfaring fra landslagsspill! Hvis hareide ikke bruker PCS er jeg helt sikker på at det er det rette. Han vet hvor populært det er blandt supportere å bruke unge og lovende spillere og jeg er overbevist om at han hadde PCS hvis det var det riktige. Er ikke bare å slenge på mange nye spillere på et lag. Må bygge det opp over tid.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 15.11.2007 18:29    Post subject: Reply with quote

eporkg wrote:
Men han har ikke erfaring fra landslagsspill! Hvis hareide ikke bruker PCS er jeg helt sikker på at det er det rette.

Tynt argument. Ciljan har briljert på øverste nivå i Europa nylig. Fargen på drakta har lite å si. Klarer han å spille ut spanske landslagsspillere på klubb-nivå, klarer han å spille ut tyrkere på landslagsnivå også.

Grunnen til at han velger Grindheim/Doffen foran Ciljan er fordi han tror Tettey kan bli aggresiv offensivt, ta lange løp, og da blottlegge store rom bak seg. I en slik situasjon vil han heller ha Grindheim eller Doffen som er noe mer robuste defensivt. Ser poenget hans, men er litt usikker på hva jeg synes om "dommen".
vingback
Veteran

PostPosted: 15.11.2007 18:38    Post subject: Reply with quote

Å ha spilt på landslaget før mener også jeg er en svaktveiende grunn i en slik vurdering. Jeg ville heller foretrukket en formspiller istedetfor spillere med noe landslagsrutine, men som ikke er i den formen de var i den gangen Norge vant borte mot Slovenia. Hvis han brifer Tettey til å holde seg mer defensivt, mener jeg vi ikke taper noe defensivt ved å velge PCS. Han kjenner sin rekkekamerat Tettey og han er bedre til å holde på ballen enn i hvertfall det sørlendingen er. Angrep er som sagt det beste forsvar, mot Tyrkia må vi angripe slik at vi vinner og går til EM.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 15.11.2007 19:02    Post subject: Reply with quote

Jeg mener uansett vi får mer ut av Per Ciljan, Alexander Banor og Bjørn Helge sammen enn hvis Grindheim eller Doffen hadde startet. Rett å slett fordi Tettey kjenner Per Ciljan langt bedre gjennom spill sammen i klubbfotballen. Dette skal man etter min mening ikke undervudere..
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 15.11.2007 19:07    Post subject: Reply with quote

Da bør Solli spille hver gang Andresen spiller, eller?
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 15.11.2007 19:09    Post subject: Reply with quote

Solli spiler ikke sentral midtbane, han spiller som høyreving i 4-4-2.
Og angående Tettey så argumenterte jeg slik fordi jeg tror det ville gjøre hans debut fra start lettere. For da vet han bedre hva han har å forholder seg til når han har Per Ciljan som makker!
Back to top
Anders4
Proff

PostPosted: 15.11.2007 19:21    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
eporkg wrote:
Men han har ikke erfaring fra landslagsspill! Hvis hareide ikke bruker PCS er jeg helt sikker på at det er det rette.

Tynt argument. Ciljan har briljert på øverste nivå i Europa nylig. Fargen på drakta har lite å si. Klarer han å spille ut spanske landslagsspillere på klubb-nivå, klarer han å spille ut tyrkere på landslagsnivå også.
...

Ja, jeg syntes også det var veldig tynt når Hareide snakket om rutinen hos Doffen og Grindheim. Ciljan har vel spilt, hva kan det være, ca 15 kamper i CL-kvalik/gruppespill?

Hæstad har så vidt jeg kan finne spilt 17 A-landskamper, mange av disse har vært treningskamper/glorifiserte treningsøkter, og til forskjell fra Ciljan har han null og niks erfaring med å prestere individuellt og i et lag mot motstand på ypperste nivå. (Real Madrid, Valencia, Chelsea...)
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 15.11.2007 20:34    Post subject: Reply with quote

Er faktisk litt sånn medgangssupporter anngående landslaget. Lenge siden sist jeg har vært så spent forran en landskamp.

Kan kanskje ha noe med at det endelig er flere RBKere med i troppen.
Tror på 2-1 på lørdag.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 15.11.2007 20:43    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det gjelder bare deg, men en landsomfattende bølge. Var vel ikke fryktelig mange som gledet seg til landskamp for et par år siden med det spillet vi viste da... Tragisk var det, er ikke Barca (eller Rbk på en CL-kveld Razz ) nå heller, men det har heldigvis forbedret seg noe.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 15.11.2007 21:01    Post subject: Reply with quote

Anders4 wrote:
Hæstad har så vidt jeg kan finne spilt 17 A-landskamper, mange av disse har vært treningskamper/glorifiserte treningsøkter, og til forskjell fra Ciljan har han null og niks erfaring med å prestere individuellt og i et lag mot motstand på ypperste nivå. (Real Madrid, Valencia, Chelsea...)

Til Hæstas forsvar kan det også legges til at han hadde et opphold (kort og lite vellykket var det dog) i England. og fikke kanskje noen erfaringer der. Men landslag eller klubblag internasjonalt har lite å si, som sagt. Greit å ha spillere med litt andre erfaringer enn å spille mot Aarøy og Svindal Larsen.

Jeg ville gjerne også hatt Ciljan på banen med tanke på det gode poenget Ballahl trakk fram. Per og Alexander har prestert veldig bra sammen i det siste. Håper på innhopp i hvertfall.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 15.11.2007 21:47    Post subject: Reply with quote

Landslagstrenere har jo en tendens til å gå for det kjente og trygge, jf. Trond Andersen og Eirik Bakke i det uendelige da Semb var sjef. Jeg skjønner ikke tankegangen. Er de redde for å få kritikk om det skulle skjære seg hvis de prøver en ung og sulten konkurrent? Hvem ville egentlig kritisert Hareide om han hadde brukt Per fra start i denne kampen, med tankegangen "han har prestert på høyt nivå mot Europas beste lag i høst, og har vist seg sjansen verdig"? Det han nå risikerer er jo å bli beskyldt for feighet, hvis en Hæstad eller Grindheim ute av form underpresterer og vi ryker 1-3.
Back to top
petko
Rutinert

PostPosted: 15.11.2007 23:06    Post subject: Reply with quote

Med tanke på den stengte treninga idag, og at media fokuserer så mye på duellen mellom Grindheim og Hæstad, er det da kanskje bare en taktikk fra Åge sin side? Og at han egentlig kommer til å starte med Ciljan? Selv om jeg egentlig innerst inne ikke tror på det, så kan det jo hende at Hareide tenker såpass taktisk.
josinho
Veteran

PostPosted: 16.11.2007 10:07    Post subject: Reply with quote

Synd viss formsterke Per må vike for gampene Grindheim/Hæstad som ikke evner å åpne forsvaret til Tyrkia....
Back to top
RBKw
Rutinert

PostPosted: 16.11.2007 21:54    Post subject: Reply with quote

Dagbladet melder at Terim mister jobben som trener for Tyrkia, da kan han vel gå til Rosenborg? Wink Han har tross alt vært trener for store lag som Galatasaray, Fiorentina og Milan.

Gleder meg kjempe masse til kampen. Blir spennende. Håper ikke det er noen kurdere som støtter pkk som går for å ødelegge rammene rundt kampen.

Får håpe vi utnytter sjanser, forsvaret til Tyrkia er ikke spesielt bra.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 16.11.2007 22:06    Post subject: Reply with quote

alt ligger til rette. vi kan sende oss selv til em i morgen. tyrkia sliter med selvtilitten og dårlig forsvar. de norske spillerne er optimistiske, hele norge er optimistiske og anser dette som en klar seier............dette må gå GALT.
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 17.11.2007 11:01    Post subject: Reply with quote

Hm, dette er første gang på en stund jeg har gledet meg skikkelig til en landskamp. Håper ikke jeg blir skuffet nå.
Back to top
Engelsk
Proff

PostPosted: 17.11.2007 14:47    Post subject: Reply with quote

NORGE NORGE NORGE Cool
Recon
Legende

PostPosted: 17.11.2007 14:48    Post subject: Reply with quote

Quote:
Åge Hareide har tidigere i uka innrømmet at det kunne være fristende å starte med Ciljan etter den formen han har vist. Men han synes det får være måte på å kaste unggutter ut på dypt vann i en viktig kamp.

- Det går litt på at det er greit å slippe til Tettey, men jeg vil ikke legge det presset på Ciljan også.

For noe bullshit. Gutten er 20 år, ikke 11.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 17.11.2007 17:02    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Han ble kastet ut på dypt vann da han var 17 og klarte seg med bravur. Han er en spiller som vokser med oppgavene, og jeg er overbevist om at han hadde spilt ut Tyrkia på egenhånd hvis han hadde fått sjansen. Lam unnskyldning av Hareide, for å forsvare valget av den klart dårligere favorittspilleren sin.
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 17.11.2007 18:20    Post subject: Reply with quote

Tettey har et sexy draktnummer: 41. Hadde han det mot Argentina også?
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 17.11.2007 18:25    Post subject: Reply with quote

Ja, samme draktnummer som da. Gleder meg noe enormt til kampen, og håper Skjelbred får anledning til å komme inn tidlig i andreomgangen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 3 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb