| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedley Veteran
|
Posted: 27.10.2007 22:39 Post subject: |
|
|
Syns vi kan legge den Mobilsaken død.
Det er i fremtiden KTE nå skal være med å bygge opp norges beste fotballag, og vi er nødt til å gi ham en fair sjanse.. Media har garantert hauset opp denne biten, og vi som sitter her og diskuterer vet ikke nok om det til at vi kan slå ihjel KTE. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 27.10.2007 23:27 Post subject: |
|
|
| primaten wrote: | Recon, du er en intelligent mann, men i denne saken tror jeg KTE-antipatien din gjør din vurderingssans uklar.
Hvis en mann er både så ond, så dum og har så lav arbeidsmoral at han på klubbens regning reiser til england for å spionere på en fotballkamp, deretter unngår å avgi rapport ved å la være å ta telefonen fem ganger, og deretter bitcher om at han ikke ble ringt opp, så kan han aldri klatre så langt i yrkeslivet at han blir sportsdirektør for rosenborg. En mann med en slik personlighet ville ikke en gang fått ansvaret for det offentlige toalettet på Oslo S.
Så kan du forsøke å så tvil om det så mye du lyster, men ordet utenkelig er faktisk på sin plass. Det fins naturlover. |
Jeg vil vel heller si at de aller fleste som har nådd noe sted her i verden, har måttet slutte med hvite hansker.
Jeg skal som sagt ikke påstå det er slik, kun at det ikke er utenkelig. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
stjørdaling Senior
|
Posted: 27.10.2007 23:29 Post subject: |
|
|
| Jeg kommer uansett ikke til å legge saken død, før noen av partene ihvertfall kommenterer saken. Dette er ikke noe som blitt hauset opp i media, men nevnt i en artikkel, og dermed ser jeg god grunn til å spekulere videre, i og med at hvis denne historien stemmer forteller det noe om sittende sportsdirektør. |
|
| Back to top |
|
 |
stjørdaling Senior
|
Posted: 27.10.2007 23:33 Post subject: |
|
|
Forøvrig ser det ikke utenkelig ut at noe slikt har skjedd. Knut Tohrbjørn har ikke gjort det utrolige for å klatre til rosenborg. Blitt sønn av pappa, spilt fotball for samme klubb som pappa, og trent et lag i et par år (hvor han forøvrig ble degradert et år).
Om dette er en mann med ærlig blikk og gode prinsipper vet vi ingenting om, men for øyeblikket lar jeg tvilen komme han til gode. Uskyldig til motsatte er bevist. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 27.10.2007 23:44 Post subject: |
|
|
| stjørdaling wrote: | Blitt sønn av pappa, spilt fotball for samme klubb som pappa, og trent et lag i et par år (hvor han forøvrig ble degradert et år).
|
Aiai. Glimrende argumenter og resonnering. Du kunne blitt journalist i adressa, hvis du ikke allerede er det. Ref punkt 7 i en annen tråd. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
stjørdaling Senior
|
Posted: 27.10.2007 23:55 Post subject: |
|
|
| Hadde ingen hensikt med å komme med et glimrende resonerende og argumentere innlegg. Min eneste hensikt var å poengtere at Eggen ikke har tatt de store stegene for å nå dit han har nådd i idag, noe som også betyr at vår kjennskap til hans personlighet ikke behøver å være riktig. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 28.10.2007 00:59 Post subject: |
|
|
| Sagt at Tørum IKKE ringte Eggen - hvorfor ringte ikke Eggen Tørum? De hadde tross alt en avtale om å snakkes etter kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 28.10.2007 01:01 Post subject: |
|
|
| primaten wrote: | | Hvis en mann er både så ond, så dum og har så lav arbeidsmoral at han på klubbens regning reiser til england for å spionere på en fotballkamp, deretter unngår å avgi rapport ved å la være å ta telefonen fem ganger, og deretter bitcher om at han ikke ble ringt opp, så kan han aldri klatre så langt i yrkeslivet at han blir sportsdirektør for rosenborg. En mann med en slik personlighet ville ikke en gang fått ansvaret for det offentlige toalettet på Oslo S. |
Han som har ansvaret for det offentlige toalettet på Oslo S er i alle fall både ond, dum og har lav arbeidsmoral, for der lukter det skikkelig jævlig. Jeg var der en tur nå i høst. Nåja, nok om det, jeg tror heller ikke Eggen prøver å ødelegge klubben vår. Jeg tror han gjerne vil ta RBK tilbake dit vi hører hjemme, og at han har ambisjoner om å bli hovedtrener tror jeg ikke lenger. Problemet hans er at han er en tildels klønete trønder og en ikke fullblods kommunikator, men han kan fotball. Derfor er jeg glad vi fortsatt har Bratseth. Han snakker flytende UEFAsk og kan stammespråket og dresskoden til glætte spilleragenter, men duger ikke når han må snakke med dumme journalister eller være klubbens utsendte joggedressrepresentant over karbonadesmørbrødet på klubbhuset i Rissa i første cuprunde. Faktisk tror jeg at disse to vil fylle rollene på helt riktig måte etterhvert. Faktisk tror jeg det.
Men, hvis vi ikke greier å hale i land Sollied, kan plutselig Eggen ende opp som hovedtrener likevel. Selv om det ikke sier allverden er han antakelig den best kvalifiserte ledige treneren i Norge pr. nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 28.10.2007 01:37 Post subject: |
|
|
| primaten wrote: | Hvis en mann er både så ond, så dum og har så lav arbeidsmoral at han på klubbens regning reiser til england for å spionere på en fotballkamp, deretter unngår å avgi rapport ved å la være å ta telefonen fem ganger, og deretter bitcher om at han ikke ble ringt opp, så kan han aldri klatre så langt i yrkeslivet at han blir sportsdirektør for rosenborg. En mann med en slik personlighet ville ikke en gang fått ansvaret for det offentlige toalettet på Oslo S.
Så kan du forsøke å så tvil om det så mye du lyster, men ordet utenkelig er faktisk på sin plass. Det fins naturlover. |
Du har tydeligvis ikke opplevd skyggesiden av norsk næringsliv, eller politikk for den saks skyld. Du vil bli overrasket over hvor mye jævelskap som enkelte personer finner på for å oppnå/holde på makt.
Når det er sagt så tror jeg ikke KTE bevisst unnlot å ta telefonen. Men at han sutret om det etterpå, det passer godt med andre opplysninger som har kommet fram om ham i den siste tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.10.2007 01:40 Post subject: |
|
|
Flott innlegg!
Er dog noe uenig i synspunktet på Eggen+Bratseth. Jeg tror det er best for klubben å kun ha en person å forholde seg til i denne rollen. Det gjelder også ved forhandlinger med utenlandske klubber eller hva som måtte være nødvendig. Men det hadde absolutt vært topp med en person som har begges kvaliteter. Bratseths kjennskap og navn i utlandet, språkdyktighet og kunnskap om hvordan man ter seg i godt selskap samt evnen til å holde kjeft i overgangssituasjoner, og Eggens besluttsomhet og målsetninger på overgangsmarkedet og kontrakter med egne spillere.
EDIT: Til bolgebah, altså. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
fredrikf Junior
|
Posted: 29.10.2007 22:40 Post subject: |
|
|
| Hva er det man hører på TV2 Sport? Jo, Koppinen kaller kontraktforhandlingene med Eggen Jr for en paraodi. Jeeeei! |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 29.10.2007 23:44 Post subject: |
|
|
| hva ble sagt? |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 30.10.2007 10:02 Post subject: |
|
|
Litt overraskende at det skal ha blitt så fastlåst på så kort tid.
Tørum virker jo utad relativt mild og rund i kantene, men for at en situasjon skal bli så tilspisset må han ha sider som ikke kommer så godt frem i media. Uansett hvordan KTE er virker det sprøtt at de skal trenge ekstern hjelp etter noen få måneder.
Et bilde av at KTE kommer inn som en psykopat med renkespill og løgner og i løpet av kort tid snur ledelse og spillergruppe mot Tørum så han får sparken har jeg vanskelig for å se for meg. Hvis det som har foregått har vært så lett gjennomskuelig som dette tullet med telefonsamtalen, så vil de fleste andre i klubben få det med seg.
Vel, tiden vil vise hvordan det går videre med KTE og Tørum. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 30.10.2007 10:05 Post subject: |
|
|
| At Tørum reagerte så voldsomt på at Bratseth forsøkte å komme med noen råd til Fredrik Stoor kan tyde på at Tørum ikke er så mild og rund i kantene som det kan se ut som. |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 30.10.2007 10:44 Post subject: |
|
|
| Brady negativ mot Tørum?! ALDRI sett før... |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 30.10.2007 13:45 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | At Tørum reagerte så voldsomt på at Bratseth forsøkte å komme med noen råd til Fredrik Stoor kan tyde på at Tørum ikke er så mild og rund i kantene som det kan se ut som. |
Det er forskjell på å være emosjonell og å være veik. Jeg vet en hypotese er like gyldeig uansett om den bevises eller ei, men det er mye tynt for tida, Brady. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 30.10.2007 13:52 Post subject: |
|
|
Det er bare det at Tørum fremstilles som et uskyldig lite lam som alle har vært så fryktelig slemme mot. Akkurat det finner jeg litt vanskelig å tro.
Greit nok at mye av det jeg har skrevet om Tørum i det siste har vært ganske tynt, men se på det som en motvekt til alt det tynne som skrives andre veien. |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 01.11.2007 15:17 Post subject: |
|
|
| Fasit for KTE for øyeblikket: En trener og diverse spillere ut. Ingenting inn... |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 01.11.2007 19:48 Post subject: |
|
|
| Heller det, enn at det blir kjøpt inn en middelmådig midtstopper. Bruk tid og få til en ordentlig god, europeisk midtstopper. |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 08.11.2007 00:08 Post subject: |
|
|
Håper KTE får ladet batteriene ordentlig i Spania. Her kreves det innsats for å få ny hovedtrener på plass.
Sitatet i slutten av dagens artikkel om at RBK vil ha snarlig svar fra Sollied, minner litt om sommerens feilslåtte optimisme med å få en storfisk av en stopper på kroken:
"Og det er en ting som er sikkert; Rosenborg er fortsatt en attraktiv klubb, legger han til."
Høres ut som han prøver å overbevise seg selv egentlig... |
|
| Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 08.11.2007 00:10 Post subject: |
|
|
Litt for mange cerevesas hr. eggen ?  _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 08.11.2007 10:17 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...e94183.ece
Kroksæther hyller KTE.
Edit: jeg synes også den var hinsides.
Vi vet at KTE har gjort mye feil. At han kan gis æren for noe av det gode som har skjedd i det siste er likevel vanskeligere å si noe om. Men likevel kjører Kroksæther på som Goebbels.
Last edited by Jon Irenicus on 08.11.2007 11:54; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.11.2007 11:40 Post subject: |
|
|
| Det er på grensa til komisk nå. Er Kroksæter betalt av RBK/KTE? Mannen har jo ingen grenser. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 08.11.2007 11:49 Post subject: |
|
|
Jeg stoppet å lese der det sto at Stoor har gode innlegg. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
|