| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 05.11.2007 17:57 Post subject: |
|
|
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=183123
Valencias nyansatte Ronald Koeman håper å kjøre over Rosenborg for å re-etablere Mestalla som en fryktet hjemmearena.
Begynner å grue meg. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.11.2007 19:30 Post subject: |
|
|
| Koeman wrote: | | - De er fysisk sterke og godt organiserte. Skal vi konkurrere på deres premisser taper vi kampen. Vi må finne vår stil, med ballkontroll og teknikk, for på den måten kan vi overraske dem. |
RBK har aldri brukt fysikken for å vinne, og uttalelsene til Koeman tyder på at han ikke har sett hjemmekampen på DVD. Dessuten tviler jeg på at RBK-spillerne blir overrasket når Valencia-spillerne viser fram teknikk og god ballbehandling...
Over til noe viktigere: Strand blir knadd for å bli klar
Trond Henriksen velger å vente til tirsdag med å offentliggjøre laget som skal møte Valencia. Et av usikkerhetsmomentene er Roar Strand som sliter med en skade i ankelen. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 05.11.2007 19:45 Post subject: |
|
|
Skulle akkurat til å "control-c"e det utsagnet der! Makan til tull.
To alternativer:
a) Han kjenner ikke til RBK.
b) Han later som at han ikke kjenner til RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.11.2007 19:50 Post subject: |
|
|
Adressa siterer ham litt mer utfyllende, men med samme innhold:
- Rosenborg et et fysisk sterkt lag. De er godt organiserte, og en av styrkene deres er at de er flinke til å vinne andreballene etter dueller. Det må vi være oppmerksomme på. Men hvis vi begynner å spille fotball på deres måte, kommer vi til å tape. Vi må spille på det vi er gode til, som for eksempel teknikk og pasningskvalitet, sa Koeman.
Les mer: Koeman selvsikker før RBK-kampen |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 05.11.2007 19:59 Post subject: |
|
|
| Vil da kalle løpsstyrke fysikk. Så RBK har brukt fysikken for å vinne kamper. Løpte de jo totalt i senk på Lerkendal. Tror det kan bli et ganske likt kampbilde som på Stamford Bridge. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 05.11.2007 20:02 Post subject: |
|
|
| Da tok jeg vel feil som vanlig. Trodde han mente "fjeldapefotbold hurr hurr". |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 05.11.2007 20:03 Post subject: |
|
|
| Ja, det kan vel forsåvidt godt være at det var det han mente. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.11.2007 20:17 Post subject: |
|
|
Likte i alle fall å tolke ham sånn.
For øvrig:
– Dette blir en annerledes og tøffere kamp for oss. Valencia hjemme er nok noe annet, men jeg tror vi kan overraske. Så får vi se om vi skal spille noe mer defensivt her enn på vår hjemmebane. Det bestemmer treneren, sier Koné.
Les mer: Koné klar for ny sensasjon |
|
| Back to top |
|
 |
Buran Senior
|
Posted: 05.11.2007 20:19 Post subject: |
|
|
"Jeg ønsker å snakke med spillerne om dette først, før jeg beslutter hvilken taktikk vi skal legge opp til, sa Koeman, som også var glad for at stjernespissen David Villa endelig er skadefri.
- Han er klar, og en så god spiller vil selvsagt bli en forsterkning for oss, sa Ronald Koeman."
Liker dårlig at David Villa er tilbake. Redd han kan skape masse trøbbel for midtforsvaret vårt. Mye mer beveglig, kjeppere og truer bakrom i forhold til en en statisk Morientes. Spesielt Riseth ser ut til trives mye bedre å spille mot spillere som kun møter ball. Men Villa har vel vært ute en stund nå og er forhåpentligvis rusten hvis han kommer til sjanser! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.11.2007 20:23 Post subject: |
|
|
- Rosenborg er alltid vært et angripende fotballag. Det viste vi mot Valencia hjemme, og også etter det. Men vi må jo legge opp en taktikk etter de lagene vi møter, men vi får se i morgen hvordan vi velger å gå ut. Uansett har vi et klart bilde på hvordan vi ønsker å spille, sa Henriksen til et tallrikt pressekorps.
Les mer: - Rosenborg går alltid for seier |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 05.11.2007 20:44 Post subject: |
|
|
| Ikke bra, Stoor er ikke akkurat den gutten med størst psyke. Han kommer til å besvime av å spille på Mestalla... |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.11.2007 20:46 Post subject: |
|
|
spent på hvilken formasjon som velges. her er startoppstillingen som klinger best i mitt hode:
(4-4-1-1)
Hirschfeld
Stoor - Kvarme - Riseth - Dorsin
Iversen - Skjelbred - Tettey - Traore
Sapara
Kone
Skal man klare å holde på ballen og løfte laget tror jeg vi er avhengig av å ha sapara langt fremme i samme rolle som på lerkendal. men det sier seg selv at resten av laget må være mer kompakte. siden riseth spiller i midtforsvaret og tanken på koppinen skremmer vannet av meg så tror jeg det kan være lurt å spille med iversen langt bak så han kan hjelpe tettey med ballvinninga. det vil også gi større frihet og rom til traore og skjelbred |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 05.11.2007 20:48 Post subject: |
|
|
| Ser fin ut den formasjonen Robbie. Ganske enig, la Sapara fortsette i rollen han liker best. Muligens Konan for Ivers.. Om han er i Spania da. |
|
| Back to top |
|
 |
SLOGUM Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
fredrikf Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.11.2007 21:12 Post subject: |
|
|
Fredrik Stoor ser ikke uventet ut til å erstatte Strand på høyrebacken. En større overraskelse er det at Rosenborg i deler av formasjonsøkten brukte Iversen som midtbaneanker.
Det betyr at Trond Henriksen vurderer å snu 4-3-1-2-formasjonen som han har hatt suksess med de siste kampene, og heller legge om til et 4-5-1-system med et tydelig anker.
Les mer: Strand trolig ute |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 05.11.2007 21:45 Post subject: |
|
|
| Vi er mye fucked uten Strainnert da:/ |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.11.2007 21:48 Post subject: |
|
|
wow!! jeg fikk rett altså??
regner med at jeg får rett om at vi tar poeng også  |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 05.11.2007 22:16 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Trond Henriksen vurderer å snu 4-3-1-2-formasjonen som han har hatt suksess med de siste kampene, og heller legge om til et 4-5-1-system med et tydelig anker.
Les mer: Strand trolig ute |
Dette syns jeg ikke noe om. Det er rett og slett feigt å bytte formasjon nå, bare fordi vi spiller borte mot Valencia. Med kun Kone på topp, og uten utpregende vinger så frykter jeg at vi blir for baktunge. Det siste vi bør gjøre er å la Valencia trille ball, og bruke god tid på å bygge opp angrep. Da er de farlige.
Istedet så burde vi gjøre som på Lerkendal, gå ut med forholdsvis høyt press og stresse dem. Selv om det var dette vi gjorde sist, så tror jeg ikke at Valencia og Koeman forventer at vi gjør det igjen.
Ønsker man ekstra defensiv trygghet, så kan det være greit å la Kone og Iversen vekselsvis falla av ned i midtbaneleddet, på den sida der angrepet kommer.
Men derimot så kan denne formasjonen være lur å ha i bakhånd, når vi tar ledelsen utover i andre omgang. Men da bør Storflor komme inn på den ene vingen, slik at vi har noen til å true bakrommet.
Eneste sjansen vi har til å vinne denne kampen er å gå ut med en offensiv innstilling. Prøver vi å ha 10 mann bak ballen så kan det fort bli stygt for vår del. Vi er ikke gode nok til å forsvare oss i 90 minutter mot Valencia (eller noen andre lag for den saks skyld). And let`s face it, det som skjedde i London kommer neppe til å gjenta seg i nærmeste framtid. For så mye tur er det ikke lov å ha. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.11.2007 22:26 Post subject: |
|
|
| Inntil videre tror jeg Iversen spiller høyrekant og at Skjelbred og Tettey begge må ta på seg solide defensive oppdrag. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 05.11.2007 22:28 Post subject: |
|
|
4-5-1 fungerte mot Chelsea. Vi kan ikke tro at vi skal presse Valencia på deres egen banehalvdel, uten å bli grusomt straffet. Det er tross alt stor forskjell på hjemme og bortebane i Europa. Det er nettopp den erfaringen RBK har.
Selv da vi vant 3-0 borte i Tyskland i 97 sesongen, så var det brudd på egen banehalvdel som skaffet oss sjangsene. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.11.2007 22:34 Post subject: |
|
|
Om RBK tidvis angriper Valencia slik som vi angrep Chelsea det første kvarteret etter pause, er jeg godt fornøyd. Det handler om å være villige til å ta sjansen, men det er tullete å tro at RBK skal kunne presse Valencia på bortbane gjennom hele kampen.
For øvrig: Mange bilder fra treninga og pressekonfen |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
|
Posted: 05.11.2007 22:39 Post subject: |
|
|
At 4-5-1 fungerte mot Chelsea er en sannhet med visse modifikasjoner. Vi var rett og slett heldige i den kampen. Det er vanskelig å argumentere mot at Chelsea ikke fortjente å vinne den kampen 5-1. Det er viktig å skille mellom flaks og dyktighet. Mot Chelsea hadde vi flaks, og vi kan ikke regne med å ha halvparten så mye flaks mot Valencia.
Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å spille 4-5-1 uten gjennombruddsterke vinger. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
|
Posted: 05.11.2007 22:47 Post subject: |
|
|
Det er ikke snakk om å angripe Valencia gjennom hele kampen. Det gjorde vi heller ikke på Lerkendal. Men det er etter min mening viktig å gå ut med høyt press det første kvarteret og sjokke Valencia. Etter hvert bør vi selvsagt legge oss litt mer defensivt og etablere presset på vår egen banehalvdel. Og når vi da får muligheten til å kontre må vi komme med mange spillere, og da også prøve vekselsvis å etablere høyt press på Valencias banehalvdel.
Poenget mitt er at vi ikke kan satse på å gjøre som vi gjorde i store deler av Chelsea kampen. Å ha en såpass lav presshøyde kommer til å straffe seg mot Valencia. Det er jeg sikker på. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
|