| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Erlendr Veteran
|
Posted: 28.10.2007 23:14 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig vil han ha jobben. Det er fantastisk irriterende at det aldri har passet mtp forskjellige sesongpauser i Norge ift Europa, og det kan nok være noe av grunnen til at det har skjært seg tidligere.
Samtidig må man han passe seg for å virke altfor mye illojal, det vil gi signaleffekter som gjør han uaktuell for eventuelle senere storjobber. "Sollied er god, men han er ei luremus deluxe."
For å ta et eksempel så kikket jeg gjennom uttalelsene til Hareide i tiden før NFF stjal han. Tror han 4 ganger i løpet av den siste uka før Røde Stjerne-kampen bastant sa at han ikke var interessert.
Så konklusjonen må være at for Sollied sin del så må han holde kjeft i forhold til media, og heller la RBK og Gent diskutere seg i mellom. Både for hans forhold til Gent, men samtidig også for hans videre rykte som fotballtrener. Best å holde kjeft og fremstå lojal(, selv om han kanskje ikke gjorde det i Brügge :p). |
|
| Back to top |
|
 |
fredrikf Junior
|
Posted: 28.10.2007 23:25 Post subject: |
|
|
Sollied ga RBK-svar
Dere vet hvordan tabloider er (ref, overskrift), men:
| Quote: | | Det som imidlertid synes klart, er at Sollied i helgen har åpnet opp for å bli RBK-trener. Etter det Nettavisen forstår, betyr det at Knut Thorbjørn Eggen og RBK-ledelsen nå må formelt henvende seg til Gent. |
|
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 28.10.2007 23:26 Post subject: |
|
|
| Rart at ingen medier har stilt Gent det essensielle spørsmålet, "Hvor mye vil dere kreve for å slippe Sollied til nyttår?" |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 28.10.2007 23:28 Post subject: |
|
|
| Dette ordner seg. Sollieds uttalelser kan ikke tolkes på annen måte enn at han vil hit. Dermed gjenstår det bare å bli enig med Gent om pris. Heller ikke de er interessert i å ha en trener med tankene et annet sted. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.10.2007 23:30 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Eggen: "Skal vi komme videre, så må vi komme i konkrete samtaler med Gent."
Det er helt klart en bekreftelse på at Sollied har åpnet for å komme til nyttår. |
| Nettavisen wrote: | | Det som imidlertid synes klart, er at Sollied i helgen har åpnet opp for å bli RBK-trener. Etter det Nettavisen forstår, betyr det at Knut Thorbjørn Eggen og RBK-ledelsen nå må formelt henvende seg til Gent. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.10.2007 23:42 Post subject: |
|
|
Hehe, ja, den var ganske så artig. Ihvertfall de klareste antydningene hittil.  |
|
| Back to top |
|
 |
Davy Wathne Senior

|
Posted: 29.10.2007 00:14 Post subject: |
|
|
Jeg er stor i trua etter intervjuet på tv-adressa : ) _________________ Rosenborg Ballklub <3 |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.10.2007 00:25 Post subject: |
|
|
Heheh! Han sliter i hvertfall med å holde seg stødig der han står og prater.
Når man vingler som Stevie Wonder på nachspiel har man ikke stålkontroll på hva man skal si, føler jeg. Men, dette virker lovende. Det eneste som stopper han fra å komme ut som RBK-trener i intervjuet, tror jeg er de magiske ordene "jeg har kontrakt". _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 29.10.2007 00:28 Post subject: |
|
|
Trodde jammen et øyeblikk han ikke klarte å holde kjeften sin,  _________________ Cantate Conflictus |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 29.10.2007 01:34 Post subject: |
|
|
Det faktum at KTE skal snakke med Gent etter at han har vært i prat med Sollied bekrefter vel mer eller mindre at det eksisterer en god mulighet for å hente han.
EDIT:
| Erlendr wrote: |
... Samtidig må man han passe seg for å virke altfor mye illojal, det vil gi signaleffekter som gjør han uaktuell for eventuelle senere storjobber... |
Nå er det vel slik at dersom vi får Sollied hit, så vil vi ha han så lenge som mulig (gode resultater tatt i forbehold). Om han virker noe illojal for andre klubber er jo bare det positivt for å få beholde han  |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 29.10.2007 05:08 Post subject: |
|
|
Sitat Sollied 2004: "Jeg har hatt samtaler med Nils Skutle (daglig leder i RBK) i dag. Rosenborg vil kartlegge min situasjon, men vi har ikke forhandlet om noe. Det er ikke aktuelt at jeg overtar som trener for RBK kommende sesong, sier Sollied til NTB.
Men Sollied, som trente Rosenborg til «The Double» i 1998, sier samtidig dette til TV2: - Det er viktig å ikke trekke bastante slutninger. Jeg trives godt her jeg er, så man må eventuelt overtale meg for å få meg til å flytte, sier Sollied.
Det gir trolig Rosenborg-ledelsen et ørlite håp om å overtale nordlendingen til å ta over etter Ola By Rise.
- Jeg har halvannet år igjen av min kontrakt med Brugge og vil fortsette her nede. Jeg er ikke rede for å dra hjem og har ikke noe ønske om å gå fra Brugge, sier Sollied."
Sitat Sollied 2007: "- Er du aktuell som RBK-trener? - Ingen kommentar."
"- Vi har ikke hatt noen offisielle samtaler, men jeg har truffet folk fra Rosenborg. Jeg har vært åtte år i klubben, og forhåpentligvis vil jeg se noen nå også, sa Trond Sollied til adressa.no før han entret stadion - uten å ville avkrefte at han blir ny sjef.
- Jeg er fotballtrener, ikke matematiker, fortsatte han på spørsmål om sannsynligheten for at han blir Knut Tørums etterfølger."
"- Hva er eventuelt annerledes nå i forhold til tidligere ganger?
- Alt har med timing å gjøre. Så jeg er ikke i stand til å ta beslutninger ut over hva jeg kan gjøre.
- Er det mer aktuelt nå enn før? Er sannsynligheten større for at du er på vei hjem nå?
- Jeg har kontrakt med Gent, så jeg forholder meg til det.
Må ikke undervurdere norsk fotball. Norsk fotball er i stor utvikling. Jeg har ikke noe problem med å komme tilbake til Norge, men det må være rette timinga.
- Er det en fin timing nå for eksempel?
- Jeg har kontrakt."
Så positiv har ikke Sollied vært siden han dro ut. Men jeg har likevel en følelse av at det ikke er avgjort enda. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 29.10.2007 10:37 Post subject: |
|
|
| Enig. Det virker mer positivt, men jeg tror det ikke før jeg ser Sollied på pressekonferanse i Rosenborgdrakt, der han klart og tydelig sier at han er ny Rosenborgtrener - og holder opp en kontrakt der han har skrevet navnet sitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 29.10.2007 11:31 Post subject: |
|
|
| HarryH wrote: | | Redd det skal en hel del millioner å få se han med det første. |
Men får han stabilisert oss i toppen av TL er det helt klart verdt det! |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 29.10.2007 11:35 Post subject: |
|
|
| Her spiller prisen mindre rolle. Alternativt kan vi sikkert få en billig assistent til å ta over laget. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 29.10.2007 13:50 Post subject: |
|
|
| Lurer på hva som skjer hvis Sollied overtar og vi såvidt berger nedrykk neste år. Da snakker vi krise. |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 29.10.2007 14:13 Post subject: |
|
|
Hvisomatkanskje...
Hvis styret ikke hadde laget et sportslig vedtak om at RBK SKAL spille 4-3-3, og vi hadde spilt 4-3-1-2 hele sesongen, hadde vi vunnet serien, og dette hadde vært en mye kortere tråd... _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 29.10.2007 14:21 Post subject: |
|
|
Men kan det ikke tenkes at RBK er så blinde på å få hit Sollied at de tillater en hel masse klausuler for om og hvis i kontrakten hans? Det har jo skjedd før i nyere RBK historie (les Iversen).. Sollied har jo uttalt at han vil trene landslaget, har han ikke?
Selv håper jeg at Sollied kommer, får en laaang kontrakt slik at RBK slipper å gjøre opp status neste år óg. Tror nemlig at det er det som skal til, nemlig en trener man ikke har råd til å forkaste, men som man samtidig har enorm sportslig tro på, og som vi vet at er til det beste for laget- seriegull neste år eller ikke _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
kek Proff

|
Posted: 29.10.2007 14:30 Post subject: |
|
|
| ssjovold wrote: | Hvisomatkanskje...
Hvis styret ikke hadde laget et sportslig vedtak om at RBK SKAL spille 4-3-3, og vi hadde spilt 4-3-1-2 hele sesongen, hadde vi vunnet serien, og dette hadde vært en mye kortere tråd... |
Hva sier egentlig dette styrevedtaket som det så ofte refereres til? Har hørt både det ene og det andre om denne saken og lurer derfor på hvor mye det egentlig ligger i dette. Kan noen sitere det nøyaktige vedtaket? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.10.2007 14:37 Post subject: |
|
|
Vedtaket i fjor sommer var at RBK skulle prøve å tilnærme seg den eggenske fotballen, men ikke nødvendigvis gjennom 4-3-3. Fortsett diskusjonen akkurat den diskusjonen her: Fra 4-3-3 til 4-4-2
| robbie wrote: | | Rart at ingen medier har stilt Gent det essensielle spørsmålet, "Hvor mye vil dere kreve for å slippe Sollied til nyttår?" |
For tre år siden, etter at Ola By Rise fikk sparken, ble det spekulert i at det ville koste Rosenborg fem millioner kroner å kjøpe Sollied ut av kontrakten med Club Brügge.
I går ville ingen i Rosenborg antyde hvor mye det vil koste nå. Men tatt i betraktning at Sollied kan gå til sommeren, at han ønsker seg til Rosenborg, og at Gent er en mindre klubb enn Club Brügge blir neppe summen høyere i alle fall.
Les mer: Sollied tilbys langtidskontrakt
(Tullete overskrift forresten; verken Sollied eller RBK ville ha vært interessert i en korttidskontrakt på ett år eller noe.) |
|
| Back to top |
|
 |
Kenn30 Junior

|
Posted: 29.10.2007 14:45 Post subject: |
|
|
Det snakkes mye om langtidskontrakt da det gjelder Sollied, og det beste hadde jo vært akkurat det om han viser seg å tilfredsstille oss resultatmessig, men leser ett sted i dag at han må hjem å snakke med familien å spørre dem også om de event kunne tenke seg 3-4 år i Trondheim. Hadde håpa på mere enn dette da om han først kommer.
Leste det forresten i samme artikkel som linken på innlegget over her  _________________ Svart å kvit te døden tar mæ! |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 29.10.2007 14:51 Post subject: |
|
|
| Første kontrakt skrives vel eventuelt for 3-4 år. Da bør familien innstille seg på å bli i byen i den tidsperioden. Det er ikke samtidig sagt at Sollied drar straks en eventuell kontrakt er fullført. At RBK vil ønske å forlenge er vel heller ikke å se bort fra, dersom resultatene kommer. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 29.10.2007 14:56 Post subject: |
|
|
| Det interessante er ikke om RBK kommer til å forelenge dersom resultatene kommer, men hva de gjør dersom vi blir nummer 3 eller 4 i serien til neste år. For å ikke snakke om dersom vi blir nr 7... |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 29.10.2007 15:22 Post subject: |
|
|
Sollied tror jeg de gir tid, uansett. Kritikkverdig vil det nok eventuelt være, men når de først eventuelt får tak i Sollied slipper de han ikke frivillig eller etter eget ønske.
Blir mye "eventuelt" når gjelder Sollied fra meg, venter til pressekonferansen der Sollied blir presentert som ny trener før jeg føler meg sikker på at han kommer. |
|
| Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 29.10.2007 15:55 Post subject: |
|
|
| doffen wrote: | | Det interessante er ikke om RBK kommer til å forelenge dersom resultatene kommer, men hva de gjør dersom vi blir nummer 3 eller 4 i serien til neste år. For å ikke snakke om dersom vi blir nr 7... |
Tror dere virkelig at vi med en meritert trener i 2008 vil sloss om noe annet en gullet.....
Vel, skulle treneren hete Sollied så er jeg ikke i tvil om at gullet finner veien tilbake til Trondheim.
Vil dessuten nevne at det er mye som ligger tilrette nå for videre fremgang for Rosenborg.
Vi har bygd opp en junioravdeling,sterkere støtteapparat (Lab,Speider,fysio etc),
trenere med sterk faglig bakgrunn i flere ledd,forhåpentlig vis en sportsdirektør som får hit de spillere/trenere som vi trenger samt de helt opplagte skiftingene som kommer i styret i Februar med kompetente folk.
Et par uløste tråder ser jeg dog som Bratseth vasende omkring,elendige sponsoravtaler,Rosenborgs stadige overtramp mot sine egne supportere og en fremdeles for pinglete satsing på merkevarebygging.
Alt i alt slik jeg ser det leder vi med mange hesthoder på de andre lagene i Norge,så får vi Sollid med på laget og luket ut noen av unotene som fremdeles finns, vil målet om de 30 beste ikke bare være en drøm. _________________ Cantate Conflictus |
|
| Back to top |
|
 |
|