| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
^Mirth Veteran

|
Posted: 06.04.2005 12:31 Post subject: |
|
|
2mas skrev:
| Quote: | | I det reviderte regelverket fra FIFA som gjelder fra 01.06.2005 |
Vil det si at regelen ikke gjelder enda, og at ikke FCK, eventuelt noen andre, vil kunne bli straffet for dette? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.04.2005 12:46 Post subject: |
|
|
| det er ikke snakk om å hate noen.hat og fotball hører ikke sammen.men det er snakk om det ikke er noen vits i å satse på en spiller som ikke er interessert i å spille for klubben.spesielt ikke når man har potensielt gode nok erstattere i bakhånd. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 06.04.2005 13:06 Post subject: |
|
|
Det er ihvertfall viktig å markere sitt standpunkt mot det Frode har gjort. Du går bare ikke bak ryggen på din egen klubb. Da fortjener du ihvertfall ingen kontrakt for lang og tro tjeneste. Vi hater ikke Frode Johnsen fordi om vi forteller ham hva vi synes om det han gjorde. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 06.04.2005 13:31 Post subject: |
|
|
Vel, er enig at det var lite elegant måte å gjøre det på, men uansett så forstår jeg Frode også. Han ønsker å sikre seg de siste årene han har, og en spiss eller hvem det nå måtte være liker vel ikke å ha hengende over seg at man må prestere på topp til en hver tid ellers er det slutt. Det er dette han ønsker med 3 års kontrakt eller mer, arbeidsro. Personlig mener jeg at han helt klart har gjort seg fortjent til det. Han har levert varene de årene han har spilt for RBK, vært særdeles delaktig i å skaffe oss seriegullet og selv om jeg personlig ikke er veldig begeistret over han som spiller, så har han gjort jobben sin i norsk serie. (Håper enda på en ny spiss i carew/iversen klasse).
Med tanke på at RBK svir av penger på spillere de bare MÅ ha som nødløsninger (merk. belsvik, trondsen, super korttids kontrakten til Rush) så synes jeg et år ekstra er liten investering i spillere som har vært trofaste til klubben og ikke minst mer enn gjort jobben sin. Hadde han vært pr år eldre så hadde jeg vært enig at 1 eller 2 år hadde vært nok.
Enig at vi har mange i utgangspunktet gode offensive spillere, men med mindre braaten, storflor, ødegaard, helstad, brattbakk snur trenden fra i fjor så har vi et problem på topp dersom vi nå prøver å bli kvitt den eneste som faktist garanterer for mange mål. Vi har som regel hatt to av spissene helt på topp blant toppscorerne, og en av midtbanespillerne har som regel også lagd en del mål. Den trenden ser ut til å være noe borte, derfor ser jeg helst at vi ikke hiver unødvendig mer ved på bålet for å brenne Frode levende rett før seriestart.
FFS. |
|
| Back to top |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 06.04.2005 13:48 Post subject: |
|
|
Frode har gjort en veldig god jobb i RBK, ingen tvil om det. Personlig synes jeg prestasjonene varierer for mye, fra veldig bra til det helt håpløse. Håper Helstad slår til......
PS!
Henning: Fine innlegg, men etter punktum bruker vi stor bokstav når vi begynner ny setning (gjerne med et mellomrom etter punktum) - blir lettere å lese da.....  |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.04.2005 13:50 Post subject: |
|
|
"Jeg havde en almindelig arbejdsdag i Bergen, hvor jeg blandt andet havde et møde med Magne Hoseths agent Stig Lillejord, og vi aftalte, at vi skulle ses igen om aftenen. Han havde bestilt bord på en af Bergens restauranter, hvor også Frode Johnsen kom, som åbenbart også har Stig Lillejord som agent," siger Niels-Christian Homstrøm til Ritzau.
Holmstrøm afviser forhandlingshistorie
Jada, og mens de sad og spiste fløj 10 grise forbi  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477
Last edited by Harald on 06.04.2005 14:08; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.04.2005 13:55 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Henning: Fine innlegg, men etter punktum bruker vi stor bokstav når vi begynner ny setning (gjerne med et mellomrom etter punktum) - blir lettere å lese da..... |
Du har helt rett. Sorry!  |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 06.04.2005 14:06 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | "Jeg havde en almindelig arbejdsdag i Bergen, hvor jeg blandt andet havde et møde med Magne Hoseths agent Stig Lillejord, og vi aftalte, at vi skulle ses igen om aftenen. Han havde bestilt bord på en af Bergens restauranter, hvor også Frode Johnsen kom, som åbenbart også har Stig Lillejord som agent," siger Niels-Christian Homstrøm til Ritzau. |
..og efter å ha sittet så lenge til bords måtte jeg strekke lidt på lemmerne og kom til at strekke min høyre fot i en fotografs skrit, samt at jeg kom til å ødelegge hans fotoutstyr da jeg skulde hjelpe han på benene igen - som et plaster på såret tilbydde jeg meg å ta vare på og framkalde hans film, noget fotografen ike vilde  _________________

Last edited by LitjEggen on 06.04.2005 14:12; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.04.2005 14:11 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: | | Vil det si at regelen ikke gjelder enda, og at ikke FCK, eventuelt noen andre, vil kunne bli straffet for dette? |
Niks. Forskjellen er at man til sommeren er nødt til å informere skriftlig, ikke bare muntlig. Altså en presisering, så vidt jeg kan se. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.04.2005 14:38 Post subject: |
|
|
- Reglene stenger fullstendig for samtaler om en spiller uten at nåværende klubb er informert. Men det er enorm forskjell på teori og praksis. Skulle man fulgt reglene til FIFA ville det nesten ikke vært fotballoverganger i verden. Reglene stenger i så stor grad for kontakt mellom spillernes representant og ny arbeidsgiver. En spiller må nesten transferlistes av sin nåværende klubb hvis ting skal gå i henhold til boka, sier advokatfullmektig Kenneth André Leren, som har skrevet flere avhandlinger om fotballoverganger.
Les mer: - Utrolig klønete |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 06.04.2005 14:51 Post subject: |
|
|
| Trodde faktisk ikke på denne saken da jeg leste den tidlig i morges. Tenkte det kanskje var rykter som var blitt spredd, men de hadde jo foto og. Synes det er galt av Frode å ikke nevne at han drar til Bergen for å "slå an en prat". Jeg vet ikke hvor mye det er vits i å blåse opp saken, men jeg trodde Frode var en annen type, enn den han fremtrer som nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Salomon Junior
|
Posted: 06.04.2005 15:19 Post subject: |
|
|
Jeg har aldri hatt noe imot Frode, men det skal sies at dette ble en ripe i lakken for hans del.
Det jeg lurer på er hvorfor de ikke forhandlet fram en 3-års kontrakt med han i fjor? Hvorfor må de absolutt vente til kontrakten nesten er ute før de begynner med forhandlingene. Har en følelse av at RBK mister overtaket i evt. forhandlinger, både angående forlengelse eller ved salg.
Elsk synderen, hat synden...? Har ikke helt bestemt meg... _________________ "Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så."
-Bill Shankly- |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.04.2005 17:36 Post subject: |
|
|
- Vi snakket om muligheter for spill i klubben, og jeg fikk høre FCKs synspunkt på saken, sier Frode Johnsen.
Les mer: - Føler meg ikke illojal
Høres ut som innledende samtaler det der. Altså kan ikke FCK påstående noe annet enn følgende: Johnsen-møde med FCK var planlagt
Her er for øvrig en grei sammenfatning av saken: Frode Johnsen legger seg flat
For øvrig:
- Jeg føler jeg har vært 99,9 % lojal mot Rosenborg, sier Johnsen.
Altså er han illojal 8 timer og 46 minutter årlig.  |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 06.04.2005 18:34 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: |
For øvrig:
- Jeg føler jeg har vært 99,9 % lojal mot Rosenborg, sier Johnsen.
Altså er han illojal 8 timer og 46 minutter årlig.  |
LOL - Med andre ord så kan han rukket en og annen tlf samtale i tillegg til flyturen opp/ned kysten og resturantbesøket...
Johnsen sier at han snart skal bestemme seg og sier han neitakk til RBK for å gamble på Bosman-overgang og påfølgende sign-on-fee så bør RBK markere det ved kun å bruke han om de MÅ.
Skal Johnsen kun tenke på egen lommebok så kan jaggu RBK gjøre det samme og tvinge spilleren til ett salg iløpet av sesongen for å få penger igjen for han. Johnsen har vel sportslige ambisjoner også og benken fram til desember er RBK`s eneste virkemiddel for å få igjen noen av de 16 mill han kostet i utgangspunktet. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
jørgen1234 Junior
|
Posted: 06.04.2005 19:05 Post subject: Johnsen farsen |
|
|
Kan ikke se at Rune Bratseth er så veldig lei seg...
Dette gjør jo at han i ro og mak kan presse Frode Johnsen ut, og bruke de 3-5 millionene han får utav det til å lønne Sigurd Rushfeld de neste to årene, litt eldre men like god
Taperen her er Frode Johnsen som kommer til en klubb FCK der han kommer til å misslykkes og FCK som egentlig får en spiller de ikke har så veldig lyst på.. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 06.04.2005 19:08 Post subject: |
|
|
Har store problemer med å se for meg F.Johnsen få annet enn pepper fra den danske fansen. Der er de superkritisk til fjellapespillestil som den F.Johnsen har og de spiller mye mere direkte på ballmottak/medtak som er Frodes store akilleshæl. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.04.2005 19:37 Post subject: |
|
|
| Litjeggen wrote: | | Har store problemer med å se for meg F.Johnsen få annet enn pepper fra den danske fansen. Der er de superkritisk til fjellapespillestil som den F.Johnsen har og de spiller mye mere direkte på ballmottak/medtak som er Frodes store akilleshæl. |
Tror jeg ikke du skal regne med. Mange af FCK fansne ser Frode Johnsen som afløser for deres 32 (Peter Møller). Så de kigger rent faktisk efter en boksspiller, så tror egentlig han vil blive kvalificeret som et vellykket køb hvis FCK køber ham, og han præsterer. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Nerdal Junior
|
Posted: 06.04.2005 19:37 Post subject: |
|
|
Dette er rett og slett talentløst og råttent gjort av Frode. Det jeg mener så burde Perry sette Frode ut av laget på søndag og kanskje flere. Leste en tid tilbake at han ikke ville godta at spillerne sutret for at de ikke fikk spilletid. Og dette vil jeg absolutt regne som sutring.
Når det gjelder kontrakten til Frode og alle andre for den saks skyld så synes jeg det alldri skulle vært gitt kontrakter som er lengre enn 2 år.
La oss si Frode får en 4 års kontrakt, spiller i år og neste sesong, men så i oppkjøringen mot sesongen etter der så pådrar Frode seg en alvorlig skade som setter han ute i et halvt år, Frode klarer alldri å komme tilbake på godt gammelt nivå og i mellomtiden så er det kommet opp en unggutt med ett stort potensiale.
Da sitter RBK der med skjegget i postkassen i to lange og dyre år. _________________ Den dagen du slutter å ville bli bedre,den dagen slutter du å være god |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.04.2005 19:46 Post subject: |
|
|
Nå blir det ei fin helg. Slenge edder og galle etter Frode i 2x45. Gode greier! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 07.04.2005 09:09 Post subject: |
|
|
Til RBKw,
vet ikke om noen har fortalt deg det, men du ligner til forveksling mye paa Erik Hoftun.
Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 07.04.2005 09:10 Post subject: |
|
|
Recon,
tror du Frode Johnsen kommer til aa spille bedre om du gjoer det...
Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 07.04.2005 09:14 Post subject: |
|
|
Recon,
bygg opp i spillere i stedet, mulig du da vil oppleve de resultatene du, og vi andre, er ute etter.
Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 07.04.2005 09:56 Post subject: |
|
|
Folk er vidunderlig lette å trekke på forumet her!
1: Jeg håper han ikke spiller i det hele tatt, men med de veiklingene som styrer showet, så gjør han vel desverre det.
2: Jeg støtter laget, men det er ikke min jobb å stryke illojalt søppel oppetter ryggen. Det overlater jeg til dere medløperne. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
kms Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 07.04.2005 10:32 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Folk er vidunderlig lette å trekke på forumet her!
1: Jeg håper han ikke spiller i det hele tatt, men med de veiklingene som styrer showet, så gjør han vel desverre det.
2: Jeg støtter laget, men det er ikke min jobb å stryke illojalt søppel oppetter ryggen. Det overlater jeg til dere medløperne. |
Sjelden har sett noen med et større hat/ elsk forhold til noe, snurre fortere på en femøring...
At FCk ønsker ham tyder vel strengt tatt på at Frode Johnsen er en mer verdifull spiller enn enkelte her inne på forumet kjater om..
At denne saken var en avsporing fram mot tippeligastarten kan vel alle være enige om. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
|