English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Knut Tørum
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 95, 96, 97  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bluenova
Proff

PostPosted: 25.10.2007 13:20    Post subject: Reply with quote

Takk til Tørum, han gjorde mye bra for RBK. Men resultatene slik de forelå, gjorde det uansett svært vanskelig for han å fortsette.

Jeg tror at man skal være forsiktig med "å sparke hele gjengen" (styret, KTE,...) som noen ytrer her.

Men en mann skal byttes: Svendsen. Akkurat som Tørum hadde det ytterste ansvar for laget, har Svendsen det for ansettelser/ avsettelser. Og der har det feilet totalt.
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 25.10.2007 13:21    Post subject: Reply with quote

stjørdaling wrote:
Det vel et kjent foretningsprinsipp at det å gråte i jobben blir sett på som et svakhetstegn. Dette gjelder like mye menn som kvinner, men det er dermed ikke sagt at man ikke skal ha rett til å vise følelser. Bare ikke i jobbsammenheng.

Makan til tullprat. Du snakker om roboter, ikke mennesker.

Til og med Gammel-Eggen slapp vel mer eller mindre tårene løs etter triumfen mot Milan. Men det teller vel ikke.
Back to top
Jomer
Rutinert

PostPosted: 25.10.2007 13:23    Post subject: Reply with quote

Takk tørum for innsatsen. og svendsen gå å dø!!!
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 25.10.2007 13:24    Post subject: Reply with quote

Synes det er trist at Tørum går. Får håpe Henriksen tar med seg litt av Valencia kampen og fortsetter der Tørum slapp.
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 25.10.2007 13:26    Post subject: Reply with quote

Jomer wrote:
Takk tørum for innsatsen. og svendsen gå å dø!!!

SÃ¥pass? Det er slike utsagn som blir til "Drapstrussler mot RBK-styreleder" i Dagbladet i morra...
Back to top
stjørdaling
Senior

PostPosted: 25.10.2007 13:29    Post subject: Reply with quote

Wilhelm:
Du har et poeng der og det vel en stor forskjell mellom å arbeide i næringsliv og i fotball. Uansett står jeg fast på at de forretningsmennene som ønsker suksess, velger å heller bite av seg leppa eller trampe av seg tåa under bordet, enn å vise følelser i en forretningssammenheng. Om det er galt eller riktig kan vel diskuteres, sier bare at det er slik det er.

Last edited by stjørdaling on 25.10.2007 13:29; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
pelun
Proff

NÃ¥erdetnok wrote:
pelun wrote:
Wilhelm S Myhr wrote:
RBK-eksperten, heter det i Adressa...

Den krølldusten er faen ikke mye til ekspert!

Jeg har allerede lagt inn mitt spørsmål; hva er det som kvalifiserer deg som ekspert? Det gjiorde jeg med en gang dette kom opp, er spent på svaret.

Kjetil? Smile Jeg har ikke sagt at jeg er noen ekspert, men jeg klarer å skille mellom de med lav, middels og høy iq. I tillegg klarer jeg å skille mellom de som har noe å komme med og de som bare prater vås. Sånn sett kan du kanskje si at jeg er en ekspert likevel...

Så kan du jo gjette i hvilken bås jeg setter de som deltar i adressaforumet Smile
Back to top
Brady
Veteran

Benoni Hartvich wrote:
Jepp, Brady det provoserer. Gled deg over det, hvis du kan.

Grunnen til at det provoserer er at det sitter en mann med rak rygg og tar ansvar hvor andre delansvarlige løper fra det. En mann som etter måneder med fokus på at han gjør en for dårlig jobb, feller en tåre når han omtaler sin beste venn som skal overta hans jobb.

Provoserer ikke for å provosere, og har ingen glede av det. Skriver kun min oppriktige mening.

Jeg har ikke noe problemer med å si meg enig i at Tørum har vist en rak rygg og tatt ansvar de siste ukene. Jeg mente at han burde trukket seg selv på et tidligere tidspunkt, men slik det hele utviklet seg var det styret det ansvaret falt på.

At han feller en tåre må han gjerne også gjøre, men hvor smart det er å gjøre slikt for en som skal lede et fotballag er en annen sak.

Donald Trump sparket en av kandidatene i 'The Apprentice' fordi hun felte noen tårer her og der, noe han så på som en klar svakhet hos en som skulle lede andre mennesker.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 25.10.2007 13:30    Post subject: Reply with quote

Wilhelm S Myhr wrote:

Til og med Gammel-Eggen slapp vel mer eller mindre tårene løs etter triumfen mot Milan. Men det teller vel ikke.

Gledestårer i en seiersrus blir noe annet....
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 25.10.2007 13:33    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Donald Trump sparket en av kandidatene i 'The Apprentice' fordi hun felte noen tårer her og der, noe han så på som en klar svakhet hos en som skulle lede andre mennesker.

Nå håper jeg at norsk fotball har langt igjen til ledelseskulturen i amerikansk næringsliv, det tror jeg vel også du er enig i.

Hadde jeg sittet i styret i en annen Tippeliga-klubb, hadde jeg på ingen måte sett det som negativt at treneren hadde følelser for byen, klubb og kollegaer som han måtte forlate.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 25.10.2007 13:35    Post subject: Reply with quote

Brady: Har sett noe av pressekonferansen nok en gang. Når Tørum takker Rambo for samarbeidet, blir Rambo zooma inn. Man kan tydelig se at Rambo er rørt og ikke langt unna å felle en tåre.

Da er det vel bare å avsette Rambo først som sist?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hulsker kan Brenn
Senior

PostPosted: 25.10.2007 13:36    Post subject: Reply with quote

Det er vondt å se på Knut sitte der å ta til tårer. Han har tydeligvis blitt utrolig gla i klubben vår, spillerne, byen og oss supportere. Å at vår "kjære" sportsdirektør driver han ut av jobben er noe forbanna dritt! Nei Knut Tørum, du er en utrolig bra trener, og en kjempe fyr som jeg kommer til å savne nede på trenerbenken til RBK. For din egen skyld håper jeg du finner en ny klubb, eller kanskje det finnes en annen jobb til deg her i trondheim Smile Sportsdirektør er muligens aktuelt snart, vår nåværende SportsDir. er helt inkompetent.
Lykke Til!
WegHard
Veteran

PostPosted: 25.10.2007 13:37    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Donald Trump? Nå maler du deg opp i et hjørne kis..

For ordens skyld: jeg har heller ikke troen på at kommandosoldat attitude er et must for en fotballtrener.
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 25.10.2007 13:41    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:
Brady: Har sett noe av pressekonferansen nok en gang. Når Tørum takker Rambo for samarbeidet, blir Rambo zooma inn. Man kan tydelig se at Rambo er rørt og ikke langt unna å felle en tåre.

Da er det vel bare å avsette Rambo først som sist?

Spent på svaret på denne! Cool
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 25.10.2007 13:42    Post subject: Reply with quote

Slikt smitter, men han felte vel ingen tårer, og forlot vel heller ikke pressekonferansen eller fikk problemer med å prate?

Men gidder ikke diskutere dette lengre nå, da hele greia er en liten detalj jeg ikke kunne dy meg for å kommentere.
Back to top
Solo
Veteran

PostPosted: 25.10.2007 13:42    Post subject: Reply with quote

Intervju med Knut Tørum på RBK-TV, hvor han åpner for og bli i Trondheim.
http://www.rbk.no/incomin...e92998.ece

Takk for alt Knut!!
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 25.10.2007 13:45    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Men gidder ikke diskutere dette lengre nå, da hele greia er en liten detalj jeg ikke kunne dy meg for å kommentere.

Det blir ikke bare en detalj når du påstår hardnakket at det at Tørum felte noen tårer beviser at han ikke er riktig mann.

Og, selvfølgelig måtte du bortforklare Rambos reaksjon..
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 25.10.2007 13:48    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Slikt smitter, men han felte vel ingen tårer, og forlot vel heller ikke pressekonferansen eller fikk problemer med å prate?

Kanskje han ikke fikk problemer med å prate fordi han faktisk ikke pratet?

Case closed for min del.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 25.10.2007 13:55    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:

Det blir ikke bare en detalj når du påstår hardnakket at det at Tørum felte noen tårer beviser at han ikke er riktig mann.

Jeg sa vel at det var 'enda et bevis' eller noe i den retningen. Jeg var kanskje noe upresis i formuleringen der. Personlig syns jeg det er andre ting ved ham som veier mye tyngre mht at han ikke er 'riktig mann'.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 25.10.2007 13:59    Post subject: Reply with quote

Da kan vi konkludere med at Rambo ikke starter med blanke ark. Han innehar en egenskap som gjør at han KANSKJE ikke er riktig mann.

Greit å ha det avklart.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 25.10.2007 14:06    Post subject: Reply with quote

...men Rambo er jo ikke riktig mann, på langt nær Razz
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 25.10.2007 14:09    Post subject: Reply with quote

KTE siteres i dag på følgende:

"For å være helt ærlig har vi ikke diskutert trenerspørsmålet i det hele tatt"

Det begynner å tikke inn meldinger om at Sollied blir i Belgia:

http://fotball.adressa.no...e93004.ece

Med andre ord har man sparket Tørum helt uten å ha likeverdige eller bedre alternativer på bordet.

Vi kan risikere å stå her med hva som helst.

Dette bekrefter sterkt min oppfatning om KTE og Styret, og JEG skal ihvertfall melde meg inn for å bruke min stemme på årsmøtet.

Jeg oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.
Back to top
fluffy
Junior

PostPosted: 25.10.2007 14:11    Post subject: Reply with quote

Ser ut som brakka har glemt at Tørum på egen hånd ga dem gullet i fjor. Han burde helt klart fått fortsatt. Med postulatene og 4-3-3 og Eggen hengende over seg har han ikke fått gode vilkår. De burde ha spilt 4-4-2 for lenge siden, men dette er noe RBK har vedtatt ikke skal være tilfelle.

Dersom en annen trener før Eggen senior hadde vunnet 14 år på rad med 4-4-2, ville nok Eggen sr ikke fått nærheten av den autoriteten han fikk, og mest sannsynlig sparken (som soler sa i 2002?) lenge før, da laget flere ganger var ute å kjøre på vårparten, men tok seg sammen og vant. De hadde i tillegg mye bedre spillere da.

Jeg mener helt klart Tørum er det beste som har skjedd der oppe på evighetens tid. Fått inn Høgmo, Perry og By Rise som nytt styre. Hareide og Tørum som delte trenere (ala Odd, evt Tørum som assistent).

Skjønner ikke hvordan han i alle tilfelle ikke får en videre rolle i klubben da han åpenbart for alle (jfr sympatierklæringer og resultater) har fått til masse. Med et bedre forsvar og kanskje en ekstra spydspiss ville laget hatt seriegull i år også.

Til det med at Kone ikke ble tatt ut før. I så fall ville Iversen ha surmulet og laget kvalme.

Konklusjon: Tørum må bli. Eggen , Bratseth og Svendsen må ta hatten og gå!
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 25.10.2007 14:14    Post subject: Reply with quote

Jeg må le hvis det blir Rambo til neste sesong, fyfaen for en komedie klubb Smile
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 25.10.2007 14:14    Post subject: Reply with quote

Kleven wrote:
Faktum er at Tørum ikke er en trener med en klar visjon han klarer å overføre til spillegruppa. Det fører til manglende samhandling, fraværende spillemønster og umotiverte spillere. At han ikke har all skyld alene er jo åpenbart, men for de som har sett alle rbks kamper i år, så er det ganske tydelig for meg at Tørum ikke er rett mann til å løfte rbk opp der vi vil være. Det må vi ta konsekvensen av. Feilen til styret ligger ikke i å sparke han, men å ansette han. De må ta konsekvensen av at de trenerene de ansetter ikke holder mål. Da har ikke jobben i forkant av ansettelsen vært god nok.
Når det er sagt er Tørum en hedersmann som går fra Lerkendal med hevet hode. Jeg for min del skulle gjerne sett han feks. som ansvarlig for ungdomssatsingen til rbk, som skal utvides betraktelig. Tørum er et kjempetalent som trener, men for en klubb som sikter om topp 30 i europa kan man ikke ansette hovedtrenere som er totalt uten erfaring på det øverste nivået. Det blir et sjansespill vi ikke har råd til å spille, og det fører med seg slike ulykkelige scener som den vi ser i dag.

Takker Tørum for innsatsen, han er en stor mann og en med hjertet i klubben. Håper at han enten blir i klubben i en annen rolle, eller at han går ut, blir en kjempetrener og kommer tilbake for å lede rbk på en fortreffelig måte. At tårene presser på når han forlater klubben vår ser jeg utelukkende på som et tegn på en stor mann med et virkelig hjerte i klubben. Det er tydelig at han har blitt glad i oss trøndere, og vi er blitt glad i han. Lykke til Tørum!

Synes dette innlegget oppsummerer det meste.

Og sann mine ord......
Styret skal få svi fordi vi måtte igjennom det som skjedde på brakka i dag.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 95, 96, 97  Next
Page 82 of 97

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb