English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lillestrøm - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
WegHard
Veteran

PostPosted: 21.10.2007 22:10    Post subject: Reply with quote

Ser at "Tørum ska hem" blir brukt som tittel på mange innlegg på nettet for tiden. Hehe. Den "veit itj" kommentaren skal nok også bli brukt for alt den er verdt. Ser ut som siste kapittel i såga om Tørum som hovedtrener i RBK dette. Jaja. En ting er i alle fall sikkert: det er mer enn Tørum som feiler RBK for tiden.

Edit: presisering

Last edited by WegHard on 21.10.2007 22:12; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran

PostPosted: 21.10.2007 22:10    Post subject: Reply with quote

Haha kjello!
Back to top
Ludakris
Senior

PostPosted: 21.10.2007 22:17    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Astma 3, Dorsin 4, Riseth 5(!!!!) og Storflor 2 på VG-børsen. Ikke at jeg ikke hadde gitt den opp fra før, altså...

Hvor finner du dette?
Back to top
GeirJ
Junior

PostPosted: 21.10.2007 22:18    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Lurer på om Brønby ble særlig fristet av Dorsins backspill i dag?

Kanskje ikke den største fotball-eksperten her inne men har noe peiling på ansatte som forlater jobben. I alle de bedriftene jeg har jobbet i opp igjennom så har vi hatt en regel... Om folk ikke er motiverte nok til å fortsette på slik måte at de heller vil til annet firma så lar vi de heller gå, og/eller sørger for at de ikke får mulighet til å gjøre en slett innsats der de er. Holder de unna nye kunder og større oppdrag hvor kvalitet kreves i oppsigelsesperioden. Det Dorsin viste i dag av vilje, interesse og arbeidsstolthet betegner vel nettopp dette.... Tror det meste om den jobben han utførte i dag er vel beskrevet av flere her inne og støtter meg til alle disse.

Last edited by GeirJ on 21.10.2007 22:35; edited 1 time in total
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 21.10.2007 22:24    Post subject: Reply with quote

Meget godt poeng Geir, viser med all tydelighet at Tørum som arbeidsleder ikke duger for klubben. Hvorfor fortsette med seigpininga ? Spark Tørum nå......
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 21.10.2007 22:39    Post subject: Reply with quote

Jeg er bare rett og slett lei meg...

Jeg liker Tørum - syns han er en fantastisk sympatisk fyr - og vil egentlig ikke ha ham bort... men innser at det kan bli vanskelig å forsvare fortsatt engasjement som hovedtrener i RBK Confused

Men når Tørum forsvinner, så vitner det etter min mening om at svært mange i RBK ikke har gjort jobben sin. Hva er det med Rosenborg-kulturen som gjør at de spillerne vi aller helst vil ha stadig glipper for oss???
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.10.2007 22:43    Post subject: Reply with quote

Fortsett Tørum-diskusjonen i Tørum-tråden, ikke her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
GeirJ
Junior

PostPosted: 21.10.2007 22:55    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Hva er det med Rosenborg-kulturen som gjør at de spillerne vi aller helst vil ha stadig glipper for oss???

Uten at jeg skal fortsette for mye med å sammelikne med næringslivet så tror jeg at:

Om du er en god spiller og blir forespeilet en karriere i en bedrift (fotball-lag) i motgang så er det jaggu ikke enkelt å signere. Slik RBK har vært siste årene så likner det mere og mere en uorgansiert butikk hvor man heller kjører med "happy-go-lucky" mentalitet versus en klubb som faktisk har en plan med det de gjør. Være seg spillere, trenere så virker det meste som det rene kaos akkurat nå? Unge talenter vil ut av klubben, enkelte nøkkelspillere usikre, gode spillere solgt hit og dit... Resultatene... snakker vel for seg selv. Ikke Europa neste år f.eks..
Kanskje ikke så rart at det ikke virker spesielt fristende å signere de neste 3 til 5 årene av en karriere i en klubb som media fråtser av å kalle i oppløsning? Det at klubben akkurat i år har god økonomi igjen via CL-spill trenger ikke å være likedan neste år. Om resultatene uteblir så blir økonomien deretter og ville du da som en ambisiøs spiller noe fleste nå faktisk er ha signert for en slik klubb? De beste spillerene er også gode foretningsfolk som gjerne vil ha bonuser m.m Derfor fikk vi i en periode de beste til Trondheim. Dette er nok desverre ikke en realitet i dag og derfor er f.eks Kone til min store forbauselse plutselig i en situasjon etter å bort i mot å ha skreket seg på laget for å vise seg fram i CL ut i Adressa og annonserer at han kanskje ikke er aktuell for neste sesong.
Han som alle andre import-spillere vi har hatt har brukt CL som et utstillingsvindu for å komme seg videre. M.a.o spillere som ikke har noen tilhørlighet til klubben annet enn økonomi. Ikke rart han er forbannet når han blir benket i kamper han håper på å bli oppdaget i. (Selv om jeg ikke er personlig enig i den der) Men slik er fotballen blitt desverre. Klarer snart ikke å komme en eneste spiller i RBK med unntak av Roar som ikke har gått ut og klaget på lite spilletid og ytrer store ambisjoner om andre klubber for å komme seg videre....
Nuvel... just my 2 cents

Last edited by GeirJ on 21.10.2007 22:57; edited 1 time in total
Back to top
pelun
Proff

PostPosted: 21.10.2007 22:55    Post subject: Reply with quote

Mye giverglede i forsvaret... Synd ikke Unicef fikk glede av det...
Back to top
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 21.10.2007 23:00    Post subject: Reply with quote

Nå selger vi forsvaret vårt til Strømsgodset.
Back to top
GeirJ
Junior

PostPosted: 21.10.2007 23:01    Post subject: Reply with quote

T.o.m Godset er ikke teite nok til å kjøpe det... Sorry...
Er vel heller vi som må betale de for å ta over lønnskostnader?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.10.2007 00:42    Post subject: Reply with quote

Var på Åråsren i dag, og er faktisk mer eller mindre følelseskald i kveld. Jeg innser at jeg ikke en gang blir forbanna på baklengsmål lenger. Forsvarsfeil er snarere blitt regelen enn untaket, og slik gjør noe med motivasjonen og engasjementet. For all del, jeg er fortsatt beinhard RBKer, men å innse at man slutter å forvente, og nærmest også å håpe, er tungt.

I dag får vi resultatmessig grisebank av et tamt LSK som har slitt meget tungt på hjemmebane i det siste. Tom Nordlie sier selv at det var "guds lykke" at de ledet til pause, og at dette var den merkeligste kampen han hadde ledet. Lillestrøm var langt fra så gode som resultatet tilsier i dag, men vi var så dårlige at vi hadde fortjent værre. For det det er verdt, ble kanskje denne kampen en vekker i alle fall. Sesongen er ennå ikke ferdig, men jeg ser allerede fram mot neste sesong. Da er det blanke ark, og håpet, trua og lysten er tilbake.

Vi har styre og administrasjon som viser sin mangel på kompetanse gang på gang. Denne gangen ga de en alt for stor oppgave til en 36-åring som burde vært kun en midlertidig løsning. Tørum har prøvd og feilet, noe jeg ikke skylder på han for. Tørum har ansvar for laget, men det er andre som har ansvar for Tørum.

I kveld er jeg hverken sint, frustrert eller opgitt. Jeg er blitt apatisk. Det eneste jeg fokuserer på nå, er den vanvittige jobben som ligger foran laget i vinter. Det er en fryktelig lang vei å gå for å få dagens RBK til å bli et vinnerlag i Norge, for ikke å snakke om Europa.

Last edited by Zorac on 22.10.2007 00:44; edited 1 time in total
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 22.10.2007 00:44    Post subject: Reply with quote

Hilste jeg på deg?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.10.2007 00:45    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg nok ikke! Jeg satt på langsida. Vet ikke om du var på Klimt før kampen?
Recon
Legende

PostPosted: 22.10.2007 00:49    Post subject: Reply with quote

Joda, var der. Wink

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.10.2007 00:56    Post subject: Reply with quote

Hmm.. Jeg kom ganske seint. Var vel der halv 7-ish. Virka som de fleste dro oppover da jeg var på tur ned. Men det satt nå noen små klynger i diverse grader av påseiling da jeg kom også.

NÃ¥r gikk du oppover?

Uansett får vi avtale litt bedre neste år! Da skal jeg være der vesentlig tidligere, og det hadde vært rasende festlig å velte noen glass sammen.
bluenova
Proff

PostPosted: 22.10.2007 07:24    Post subject: Reply with quote

Blåmandag.

Håpet det skulle føles litt bedre idag. Men nei.

Får håpe at noen på brakka vet hva de gjør, de burde vel ha bedre forutsetninger enn oss her i forumet...

Å gripe etter halmstrå er det et ordtak som heter.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 22.10.2007 07:39    Post subject: Reply with quote

bluenova wrote:
Får håpe at noen på brakka vet hva de gjør, de burde vel ha bedre forutsetninger enn oss her i forumet...

Har du i det hele tatt fulgt med på hva de på Brakka har foretatt seg de siste fem årene???
doffen
Veteran

PostPosted: 22.10.2007 07:50    Post subject: Reply with quote

Blir i litt dårlig humør av å lese avisa i dag gitt. Folk skriker etter Tørums avgang og avisene tyner mannen verre enn verst.

Vi har vel nå hatt 5 trenere på 6 år, mens mye av forsvarsrekka har vært den samme. Har det slått folket på brakka at det kanskje ikke er treneren???
Back to top
Howie
Junior

PostPosted: 22.10.2007 08:08    Post subject: Reply with quote

Tok meg turen igjennom Rælingstunellen ned til Åråsen i går. Måtte jo selvsagt det når RBK spiller i Oslo/Østlands-området. Det ble en selsom opplevelse...

Som Zorac har jeg nesten blitt litt apatisk i forhold til disse ufattelig lettvinte baklengsmålene som bare fortsetter å renne inn jeg også. Når Myklebust banket inn det 4'de målet fortrakk jeg ikke en muskel i kulda engang, og DET er ikke likt meg i det hele tatt. Må si det er er merkelig følelse å ikke bli overrasket lengre når motstanderen får stå monn spikk alene på 16 og smelle ballen inn bak Lars.

Vel, kunne brukt plass her til å bitche om spillere, trener(e) og ledelse, men det gidder jeg ikke. Jeg håper bare inderlig at nødvendige grep, hva nå enn det måtte vise seg å være, blir tatt og at klubben jeg er så glad i snart "finner seg sjæl" igjen.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 22.10.2007 08:20    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
Vi har vel nå hatt 5 trenere på 6 år, mens mye av forsvarsrekka har vært den samme. Har det slått folket på brakka at det kanskje ikke er treneren???

Nei for all del, la oss beholde Tørum slik at han kan krone verket sitt med nedrykk neste år!

Moldenser?
EvileyeS
Rutinert

PostPosted: 22.10.2007 08:21    Post subject: Reply with quote

Howie wrote:
Tok meg turen igjennom Rælingstunellen ned til Åråsen i går. Måtte jo selvsagt det når RBK spiller i Oslo/Østlands-området. Det ble en selsom opplevelse...

Som Zorac har jeg nesten blitt litt apatisk i forhold til disse ufattelig lettvinte baklengsmålene som bare fortsetter å renne inn jeg også. Når Myklebust banket inn det 4'de målet fortrakk jeg ikke en muskel i kulda engang, og DET er ikke likt meg i det hele tatt. Må si det er er merkelig følelse å ikke bli overrasket lengre når motstanderen får stå monn spikk alene på 16 og smelle ballen inn bak Lars.

Vel, kunne brukt plass her til å bitche om spillere, trener(e) og ledelse, men det gidder jeg ikke. Jeg håper bare inderlig at nødvendige grep, hva nå enn det måtte vise seg å være, blir tatt og at klubben jeg er så glad i snart "finner seg sjæl" igjen.

Er det ikke da flott med en fantastisk sportsdirektør som KTE, som sier at "ingen grep skal gjøres" ? ARGH! Jeg er lei av ræva forsvarsspill! Jeg er lei av null innsats! Jeg er lei av en klubbledelse som åpenbart ikke skjønner at det er et seriøst problem i laget...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Henri
Legende

PostPosted: 22.10.2007 08:26    Post subject: Reply with quote

Det utrolige er jo at problemene har vært de samme i mange år - personlige feil bakover, planløst, omstendelig angrepsspill, og alfor få som tar ansvar og står frem som sjef på banen. Det er rett og slett ikke et lag, men 11 enkeltspillere.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 22.10.2007 08:32    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:

Nei for all del, la oss beholde Tørum slik at han kan krone verket sitt med nedrykk neste år!

Moldenser?

Nope! Trønder! Poenget mitt er at man kanskje skal se andre steder enn hos treneren. Hva med de som kjøper inn spillere og de såkalte forsvarsspillerne våre? Med denne forsvarsrekka er det ikke sikkert Sollied hadde gjort det så veldig mye bedre enn Tørum....
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 22.10.2007 08:36    Post subject: Reply with quote

Forsvarsspillerene må ta en del av ansvaret, men selv rimelig middelmådige spillere kan se bra ut dersom organiseringen er på plass (og omvendt, gode spillere kan se dårlige ut når laget er i oppløsning).
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next
Page 15 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb