| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
d@len Rutinert

|
Posted: 21.10.2007 00:39 Post subject: Re: Kilder |
|
|
| Prinsen fra Os wrote: | | Geir_Brann wrote: | "Du kan tvile så mye du vil. Tallene er relativt klare."
Har du en kilde som kan bekrefte dette ? Antar du har lest det en plass i media.
Eller er dette noe du har resonert deg frem til selv ? |
http://fotball.bladet-tro...e92408.ece |
Hehe.. det hadde blitt mange "supportere" der ja... sukk..
Gamle damer og menn som har "fulgt Brann i alle år".. eller rettere sagt: Har lest/hørt/sett Brann i løpet av sin levetid...
Tøsse er en løkrull som kommer med mange rare utsagn... at han fortsatt har jobb i Brann er et under.. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 21.10.2007 11:43 Post subject: |
|
|
| d@len wrote: | | (jfr tabellsituasjon og tap i CL)... |
Har dere seier i CL? |
|
| Back to top |
|
 |
Darius Proff

|
Posted: 21.10.2007 17:10 Post subject: |
|
|
| At Bergenserne aldri lærer... |
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 21.10.2007 17:38 Post subject: |
|
|
| Gullpils, Gullbuss, Gullpølser, Gullsjokolade, Gulltruser, Gulldrosje, Gulldrakter, Gullkake, Gul(lars), Gullvotter.. Jeg bøyer meg i gullstøvet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 21.10.2007 18:55 Post subject: |
|
|
Så så, E.C. Dahls klarer sikkert å trylle fram noen bokser gullpils til Champions' League-finalen mellom Rosenborg og Manchester United i 2010 de også. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.10.2007 19:36 Post subject: |
|
|
Jeg tror nok Brann blir seriemester kl. 20.45 i morra kveld.
Derfor er det helt tullete at folk sto og gråt i går kveld. Jeg hadde forstått det dersom det hadde vært snakk om å tape seriegullet 3. november, men i går burde skuffelse være mer enn nok. |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 21.10.2007 20:01 Post subject: |
|
|
| Jeg må si jeg stusset på det samme. Hvorfor i helvete begynner man å grine når man praktisk talt har det første seriegullet på 44 år i lomma? |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 21.10.2007 20:44 Post subject: |
|
|
Det var "festen" de tapte. Når de en gang har noe å feire går grunnen til å feire til h******e.
Tror at det var ganske mange småunger som var ute på byen for feste og ikke feire. |
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 21.10.2007 21:53 Post subject: |
|
|
| Mainn wrote: | | Gullpils, Gullbuss, Gullpølser, Gullsjokolade, Gulltruser, Gulldrosje, Gulldrakter, Gullkake, Gul(lars), Gullvotter.. Jeg bøyer meg i gullstøvet. |
Får bare sitere Krøvel på Bataljonsforumet:
Trønderne mobbet oss for å ta gullet på forskudd ved å lage gulløl og gullkake i fjor. Vel, vi var bare ett år på forskudd. Men trønderne selv laget Gullbrød på Nidar allerede i 1915. 45 år før de vant NM, 52 år før de vant serien og faktisk to år før RBK i det hele tatt ble stiftet. Snakk om å ta gull på forskudd!
Kan vel ikke slå den...
Gullpils - har smakt den, grei nok..holder meg til fatøl
Gullbuss - stemmer...
Gullpølser - her melkes det for det det er verdt!
Gullsjokolade - det tror jeg ikke vi har....
Gulltruser - les gullpølser
Gulldrosje - har sett den. Mon tro om sjåføren setter pris på feirende supportere som søler øl og kebab i bilen en sen mandags kveld...
Gulldrakter - nei det har vi ikke.. og håper for gudsskyld at vi aldri får det! Landslagsdrakten vår er er jo et grelt eksempel på det (nummerene bakpå)
Gullkake - Toro laget jo gullkaker i fjor, har ikke sett dem i år.. folk sier de var gode...
Gul(lars) - off limits.. ingen kan ta røre han...
Gullvotter - må være de din mor strikket til meg.. woooooohoo
".. Jeg bøyer meg i gullstøvet."
Hadde du sett Festplassen på søndagen så var det andre ting enn gullstøv som lå igjen... |
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 21.10.2007 21:55 Post subject: |
|
|
[quote="1r9b1k7"]Det var "festen" de tapte.quote]
Korrekt!
Alt lå til rette for en kjekk lørdag, men så må vi vente til mandag.
Jaja.. vi er ikke lei oss for at gullet forsvinner, men at muligheten til å feire gullet på en lørdag forsvant. Men spør du meg så driter jeg i hvilken dag det feires så lenge vi får gullet... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.10.2007 21:58 Post subject: |
|
|
| d@len wrote: | | Gulldrakter - nei det har vi ikke.. og håper for gudsskyld at vi aldri får det |
Gulldrakt?
Brann har også planer om en rekke spesialdesignede supportereffekter i tilfelle Brann skulle ta gull i årets eliteserie. Produktene er ikke satt i produksjon enda, ettersom det på langt nær er sikkert at "gullet ska hem", slik publikum har sunget i hele år. Etter det DN.no erfarer skal en av planene være å lansere en "limited edition" av årets Brann-drakt - i gull. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 21.10.2007 22:04 Post subject: |
|
|
Only in Bergen... _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 21.10.2007 22:30 Post subject: |
|
|
| d@len wrote: | | krøvel wrote: | | Trønderne mobbet oss for å ta gullet på forskudd ved å lage gulløl og gullkake i fjor. Vel, vi var bare ett år på forskudd. Men trønderne selv laget Gullbrød på Nidar allerede i 1915. 45 år før de vant NM, 52 år før de vant serien og faktisk to år før RBK i det hele tatt ble stiftet. Snakk om å ta gull på forskudd! |
|
Nåja, til forskjell fra Gullpilsen og Gullkaka så er Gullbrødet fremdeles i produksjon, etter 92 år. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 21.10.2007 22:46 Post subject: Only in Bergen |
|
|
Ja man kan gjerne si "Only in Bergen"
Det er elleville tilstander..vi har vel aldri vært kjent for å være lite engasjerte i Brann...
Martin sa den gang han gikk til Brann "Ingenting kan være mer gøy enn å vinne serien med Brann"
-Kanskje et godt poeng?
At det ikke ble noe fest i går, med tidenes vorspill, var selvfølgelig skuffende.. det var mange ti tusener med folk i sentrum i går, og det lå an til å ta helt av..men desverre.. må vi vente enda litt lengre..
Blir ikke det samme med Mandag.. og evt se et annet lag tape/uavgjort, for så å sikre gullet.. og så skulle gjøre seg klar til fest.
Vi håper Stabæk vinner i morgen, slik at det fremdeles er en teoretisk mulighet for at det kan glippe, slik at vi kan avgjøre det i spenning hjemme på stadion... da blir det kanonfest på stadion og i byen etterpå.. men selvfølgelig, helt greit om det blir avgjort i morgen..det er selvfølgelig betryggende for de med dårlig hjerte i byen..
Uansett, det er 9 poeng ned til 2. plassen, og det skal vel litt av et under til for at det går til hel****.. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 21.10.2007 23:24 Post subject: Re: Only in Bergen |
|
|
| Geir_Brann wrote: | | Det er elleville tilstander..vi har vel aldri vært kjent for å være lite engasjerte i Brann... |
Øh... jo? Hva var tilskuertallene deres i e-cup igjen? De gangene dere ikke har spilt mot Liverpool?
For meg virker det mest som om bergenserne feirer for feiringens egen skyld. En eller annen lovfestet oppfatning av hvordan tilhengere av en seriemester skal oppføre seg, og et krampaktig behov for å leve opp til dette. Hvor ekte er egentlig denne lidenskapen? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.10.2007 02:43 Post subject: |
|
|
Enig med bolgebah der. Rosenborg har satt tilskuerrekord begge årene de har havnet midt på tabellen. Tviler på at bergenserene gjør det samme. Brannfansen er veldig dyktige til å feste, men i altfor stor grad fraværende på hverdager.
Men, men. VIF hadde også en stor gruppe med fans i 05 som man har hørt lite fra i ettertid..
Jeg forventer i hvertfall å hære lite om medgangssupportere i Rosenborg fra Bergen og Oslo framover.. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 22.10.2007 08:25 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Jeg forventer i hvertfall å hære lite om medgangssupportere i Rosenborg fra Bergen og Oslo framover.. |
Det er lov å være optimist... _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 22.10.2007 10:24 Post subject: Virker som |
|
|
| Quote: | "Geir_Brann wrote:
Det er elleville tilstander..vi har vel aldri vært kjent for å være lite engasjerte i Brann... "
Øh... jo? Hva var tilskuertallene deres i e-cup igjen? De gangene dere ikke har spilt mot Liverpool?
For meg virker det mest som om bergenserne feirer for feiringens egen skyld. |
Ja som du sikkert fikk med deg gjennom media, er det faktisk elleville tilstander i byen. Og hva har det med tilskuertall i e-cup å gjøre?
-Brann har som kjent ikke prestert i e-cup på veldig lenge, bortsett fra noen enkelt bragder med mange år mellom tidligere på 90 tallet...men det har ikke noe med denne diskussen å gjøre så. Punktum.
For deg virker det som om bergenserne feirer for feiringens egen skyld?
Vel, da kan jeg betrygge deg med en ting..for DEG virker det kanskje sånn, og det spiller liten rolle hva en trønder bosatt i Trondheim føler det virker som..en som ikke kjenner Bergen by og Brann fra innsiden kan kun snakke og føle for, som en på utsiden.. og det gjør oss ingenting.
Det som er et faktum i Bergen, og sikkert i mange andre byer, Trondheim, Oslo, Krisiansand etc, er at ikke alle går på stadion og ser kamper, men liker å følge med på byens lag, snakke om det på jobb og ellers sosialt, følge dem i media bla bla bla..og gleder seg over suksess samtidig som de blir smådeppa av nedturer.. jeg vil nok tro at det er den harde kjernen supportere som tar nedturene mest innover seg, og kanskje jubler aller mest når laget gjør suksess.
Det befolkningen i Bergen viser av engasjement er helt spesiellt..om noen misunner oss det, er det helt greit, men å skulle kritisere det med usaklig argumenter, er helt latterlig. Blir sånn teit kranglefant fakter..
-Det er sikkert like mye glede oss trøndere når RBK har suksess, dog tror jeg de er litt mer vant til det i Trondheim enn i Bergen, og at det blir litt spesiellt når det er så lenge siden sist seriegullet var i Bergen.
At kanskje noen av de titusener som samler seg i byens gater er der kun for festen sin del ? ja helt sikkert, som alle andre steder, men majoriteten er genuint interessert. Uten tvil ! _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 22.10.2007 10:26 Post subject: |
|
|
| Geir_Brann wrote: | | det gjør oss ingenting. |
Hvorfor argumenterer du da mot påstander her inne? |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 22.10.2007 11:17 Post subject: Re: Virker som |
|
|
| Geir_Brann wrote: | | Ja som du sikkert fikk med deg gjennom media, er det faktisk elleville tilstander i byen. Og hva har det med tilskuertall i e-cup å gjøre? |
Det har faktisk veldig mye med det å gjøre, ettersom det er trøndere som åpenbart er den leksikalske definisjonen på medgangssupportere. Oppmøte på stadion når hverdagen kommer mener jeg har direkte sammenheng med støtten til laget, det er nemlig da de trenger det. At stadion er full når laget spiller bra og cruiser inn til seriegull er utledningsmessig nærmest overflødig, fordi det da fungerer nesten av seg selv. Og kommentaren din om at Brann ikke har prestert i e-cup på veldig lenge, noe som skal være forklaringen på ræva oppmøte i disse kampene... er ikke det selve inkarnasjonen på et medgangssupporterresonnement?
| Quote: | | Vel, da kan jeg betrygge deg med en ting..for DEG virker det kanskje sånn, og det spiller liten rolle hva en trønder bosatt i Trondheim føler det virker som..en som ikke kjenner Bergen by og Brann fra innsiden kan kun snakke og føle for, som en på utsiden.. og det gjør oss ingenting. |
"Trøndere kan ikke å feire", "herregud så tafatte folk er i den byen", "så lite leven de lager". Kjenner du deg igjen? Hvis du frekventerer Brann-fora gjør du høyst sannsynlig det. Tendensen til fordomsmessige karakteristikker av motparten er ikke mindre i Bergen enn i Trøndelag. Faktum er dog at Rosenborg-supportere fremstilles som blaserte og mette i riksmedia, mens Brann-supportere er sydlandske og feststemte. Hvem tror du det er høyest sannsynlighet for at mister bakkekontakten, og begynner å fokusere på å leve opp til forventningene når det brygger opp til fest?
| Quote: | | Det som er et faktum i Bergen, og sikkert i mange andre byer, Trondheim, Oslo, Krisiansand etc, er at ikke alle går på stadion og ser kamper, men liker å følge med på byens lag, snakke om det på jobb og ellers sosialt, følge dem i media bla bla bla..og gleder seg over suksess samtidig som de blir smådeppa av nedturer.. jeg vil nok tro at det er den harde kjernen supportere som tar nedturene mest innover seg, og kanskje jubler aller mest når laget gjør suksess. |
Både "den harde kjernen" og "de som snakker om det på jobb" har i alle fall vært ivrige nok til å forlate stadion lenge før kampslutt i perioder det går dårlig med laget. Jada, Lerkendal tømmes også når det går til helvete med RBK, men du er nettopp inne på selve poenget her. Det er ingen prinsipiell forskjell på engasjementet rundt klubbene, annet enn at bergensere virker fanatisk oppsatt på å leve opp til en selvetablert myte om at de er så mye mer engasjerte enn resten av Norge. Hvem er det dere prøver å lure?
| Quote: | | Det befolkningen i Bergen viser av engasjement er helt spesiellt..om noen misunner oss det, er det helt greit, men å skulle kritisere det med usaklig argumenter, er helt latterlig. Blir sånn teit kranglefant fakter.. |
Misunner dere det?! Er du dement? Jeg ville ikke hatt bergensbefolkningas "lidenskap" om jeg hadde fått den kasta etter meg med bruksanvisning og bæresele. Du må da hjertens gjerne prøve å slå beina unna argumentene mine, om de er aldri så usaklige. I all beskjedenhet mener jeg å gi uttrykk for en rimelig nøktern observasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
kenny83 Junior
|
Posted: 22.10.2007 11:22 Post subject: |
|
|
hei trondheim,er bergenser og var med på den fiasko eskapaden i helgen i sentrum,synest det er altfor mange medgangsupportere her i denne byen..
Folk som ikke gidder å møte på stadion når vi ikke gjør det så bra som nå,og så griner dem over at de ikke får bilett til viking kampen..
Vil bare si alle bergensere er ikke som de taperene som blir fremstilt i media som gjennomsnitts brann supportere..
Vi hadde kanskje litt godt av tapet på lørdag,må lære oss her og ikke ta ting for gidt,var 50.000 folk her lett og kommunen brukte en million på festen,at folk står og griner og banker opp østlendinger som så vidt ikke tør vise seg på slike kvelder,trist..men jaja Gullet skal hem uansett;)hilsen ekte brann supporter |
|
| Back to top |
|
 |
kenny83 Junior
|
Posted: 22.10.2007 12:49 Post subject: |
|
|
Uansett,ønsk oss lykke til i dag med viking kampen,så vi får slutt på det evinnelige gullmaset her i byen!
har ingenting imot trondheim ,ønsker rbk lykke til videre,bytt ut tørum,få ham hem hehe..
virker på oss som om etter Eggens avgang så gikk d downhill med hele rosenborg bk..
synd,men vi tippeligaen og norsk fotball har ikke godt av å ha EN fotballstormakt som vinner gull hvert år og får alt de peker på av spillere og dermed vinner alltid..
men savner dere i toppen av tabellen..dere har enn viss sjarm rbk supporterne og laget og:)
varme hilsner fra vestlandets hovedstad;) |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 22.10.2007 13:19 Post subject: |
|
|
| kenny83 wrote: | | Uansett,ønsk oss lykke til i dag med viking kampen,så vi får slutt på det evinnelige gullmaset her i byen! |
HEIA STABÆK!! _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
kenny83 Junior
|
Posted: 22.10.2007 13:23 Post subject: |
|
|
halvape skrev:
jaja whatever floats your boat... |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 22.10.2007 13:31 Post subject: |
|
|
jeg trodde først at "83" sto for året du var født, men etter det siste innlegget ditt skjønner jeg at det må være IQ'en i stedet. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
|