| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Harald Forumsjef

|
Posted: 03.10.2007 23:38 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | Morsomt når folk som ønsker å bytte ut hele styret, den sportslige ledelsen, ja hele klubbledelsen, seriøst mener det er på tryne å bytte ut treneren etter en sesong med voldsom underprestering og en formkurve som stadig peker nedover.  |
Morsomt at der stadig er folk som ikke kan se, at når der har været 5 trænere på 5 år, så er det nok ikke hos træneren hovedproblemmet ligger. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 03.10.2007 23:40 Post subject: |
|
|
| Hovedproblemet er at ledelsen har ansatt for dårlige trenere, jeg synes det er bra at kjernen kjører et slags løp for å vise sin missnøye til styret i Rosenborg. Men å bruke en av disse dårlige trenerene som en slags kampsak er jeg sterkt imot. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 03.10.2007 23:45 Post subject: |
|
|
| Føler for mange her er opptatt av hvem sin feil det er, og ikke hvordan vi kan få laget på rett kjøl igjen. Men forstår jeg det rett hvis det er slik at dere som ikke vil sparke Tørum mener at vi må skifte ut styret før en ny trener velges? |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 03.10.2007 23:46 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: |
Morsomt at der stadig er folk som ikke kan se, at når der har været 5 trænere på 5 år, så er det nok ikke hos træneren hovedproblemmet ligger. |
Nae var vel ingen dårlig trener. Hareide likeså. Høgmo gjorde vel også en brukbar jobb. Ola by vant seriegull. Tørum var en midlertidig løsning som fikk fortsette fordi han vant seriegull. Den eneste virkelig dårlige løsningen var vel Perry.
Når ting ikke fungerer over lang tid eller når en trener gir seg ( Hareide) så er det veldig vanlig løsning i de fleste klubber å bytte trener. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 03.10.2007 23:50 Post subject: |
|
|
Æhh, nu har du igen ikke fanget pointen. Pointen er ikke hvordan trænerne har præsteret, men at vi har haft 5 trænere på 5 år, hvilket tilsiger at folkene som skal ansætte trænerne ikke har gjort et godt nok arbejde ved ansættelserne/ ikke givet træneren gode nok arbejdsforhold. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
hmm82 Junior
|
Posted: 03.10.2007 23:51 Post subject: |
|
|
| "Er det flaut å tape 0 - 2 for et av Bundesligaens beste lag?" Nei, men det er flaut at Rosenborg spiller 4-5-1 med lavt press på hjemmebane foran 20.000 trøndere. Det er flaut og se de personlige feilene i den bakre fireren gang på gang og det er flaut og se hvor handlingslammet de høye herrer på brakka er........ |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 03.10.2007 23:52 Post subject: |
|
|
| Hvis vi skal bli topp 30 i Europa, burde den sportslige ledelsen skiftes ut snarest. Vi ligger milevis langt bak de beste i klassen på det området. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.10.2007 23:55 Post subject: |
|
|
Blir nok noe deromkring, Kleven.
Dette med å skifte trenere i motgang har blitt veldig vanlig etterhvert, både i Europa og Norge. Men å ansette assistentene skjer det vel ikke så mye av i klubber i Europa med ambisjoner. Tørum var en glimrende korttidsløsning. Men i utgangspunktet skulle man ha sagt til ham hele veien at han var vikar ut året, og at han ble satt tilbake som assistent ved sesongstart. Eller om han ikke ville dette, kunne han bare gjøre hva han ville. Assistenttrenere er som regel netopp assistenter for en grunn. Som jeg har sagt før, jeg vil tro Tørum kan være en glimrende trener om 5-10 år, og jeg ser på ham som en av Norges største trenertalenter. Men for å få ut potensialet sitt må han gå gradene, akkurat som spillere osv gjør. Han må prøve og feile en del, tilegne seg kunnskap, kompetanse og erfaring for å bli en god trener. Å prøve og feile seg til kompetanse passer ikke i toppklubben RBK. Vi må ha en merittert trener med klare linjer, ambisjoner og solid CV. Denne er styres oppgave å finne. Det har de ikke klart siden Eggen ble ansatt for over 20 år siden, med et hederlig unntak i Hareide. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
hmm82 Junior
|
Posted: 03.10.2007 23:59 Post subject: |
|
|
| TV-ADRESSA: "Rosenborg-trener Knut Tørum mener han traff med taktikken" ja, men da så.... om det er sånn Rosenborg skal spille i framtiden finner jeg noe annet og bruke pengene på enn og støtte drillo/semb fotball...... |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.10.2007 00:08 Post subject: |
|
|
| Hehe, type det der, klarer å få vridd det til at iversen var brukbar i dag,, samtidig som at kone tydeligvis spilte seg lengre unna plassen. |
|
| Back to top |
|
 |
netrom Senior
|
Posted: 04.10.2007 00:40 Post subject: |
|
|
Vi må huske at vi tapte mot ett av europas beste lag. Rbk og Schalke er 2 like lage med en ganske lik spillespil, og vi tapte grovt på dårligere spillere.. Hva hvis vi hadde deres midtstoppere, Basse var jo på jordet så det sang flere ganger idag...
Slutter meg til kritikken av styret, de har ikke greid å forvalte Rbk på noen måte som kommer til å gi gull fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 04.10.2007 01:10 Post subject: |
|
|
4-5-1 på hjemmebane med flaut press og elendig tempo.......er det noe å være stolt av Tørum ?
Sesongkortene innleveres pronto om dette skal være "hemmeligheten" til "suksess".
Nå må RBK få en trener som har en internasjonal tilnærming til spillet. Det RBK gjør på banen er så forutsigbart at det er flaut.
Hent hjem Sollied eller skaff en merritert trener med en skikkelig CV......
Neste år blir det massiv tilskuerflukt om vi må sitte å se på dårlig teknikk og innkast.
Om klubben SKAL spille 4-3-3, så må man jo ha vinger med gjennombruddskraft og fart.......ikke det vi ser nå.
Litj´Ivers har hverken fart eller gjennombruddskraft, Kyurani hos Schalcke 04 beviste hvordan en klassespiss oppholder begge midtstopperne med styrke, bevegelighet og teknikk/temposkifter.
Hvor lenge er det siden S.Iversen vant en hodeduell ?
2 år siden ?
OK. Massiv administrasjon hjelper lite når man mangler fotsoldater til å gjøre grovjobben.
La det sportslige komme først Skutle, eller stikk............ |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 04.10.2007 04:00 Post subject: trenere som blir sparket |
|
|
Både Åge og Per Mathias var gode og relativt veloverveide valg. Ola var et naturlig valg utifra forutsetningene. Han hadde tross alt stått bak fantastiske trenere med godt hell (Nils Arne, Trond, Åge), og jeg tror nok de fleste også trodde han var rett mann akkurat da. Nuvel... Perry er vel den eneste flausen man burde forutsett, synes jeg! Utifra omstendighetene var jo Knut Tørum en kjempehit. Og hvordan skal et stakkars styre forutse at Åge stikker av og Per Mathias blir syk??? Det er da sannelig ikke styrets feil!
Jeg regnet med at Schalke 04 kom til å hudflette rosenborg etter det jeg hadde sett av dem tidligere. Å spille jevnt med dem i en omgang er et praktstykke.
Gi mannen et forsvar, og send Mika og Micke til Disneyland! _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
mirifice Junior

|
Posted: 04.10.2007 06:40 Post subject: |
|
|
gi meg sollied! _________________ Hvis fotball ikke fantes, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere! [Mick Lyons] |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 04.10.2007 10:35 Post subject: Re: trenere som blir sparket |
|
|
| ssjovold wrote: | Og hvordan skal et stakkars styre forutse at Ã…ge stikker av og Per Mathias blir syk??? Det er da sannelig ikke styrets feil!
|
Peg Mattttis hadde vel ikke resultatene med seg, hadde han vel?
Og både han og Hareide var brudd med "RBK-stilen". Hareide mindre så, men likevel. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 04.10.2007 12:46 Post subject: |
|
|
Schalkes trener trodde at Trond Sollied skulle overta Rosenborg, og at Knut Tørum skulle være assistenten hans. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 04.10.2007 12:55 Post subject: |
|
|
Vi får satse på at tyskeren er sannspådd... _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 04.10.2007 13:10 Post subject: |
|
|
| Hvor har du det ifra, Jonas? |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.10.2007 13:16 Post subject: |
|
|
Recon skrev:
| Quote: | Peg Mattttis hadde vel ikke resultatene med seg, hadde han vel?
Og både han og Hareide var brudd med "RBK-stilen". Hareide mindre så, men likevel |
At noen bryter med rbk-stilen, en stil vi ikke har vært i nærheten av å ha siden eggen ga seg, bør -ikke- være et argument i mot at noen skal være trener. På tide at noen bryter ut av dette mønsteret med å strebe etter denne stilen, resultatet blir bare dårlige forsøk. La noen som har en klar filosofi ta over, selv om denne ikke er basert på rbk-stilen. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 04.10.2007 13:32 Post subject: |
|
|
Nei, jeg burde vel hatt med mer i quote'n min. De var et brudd med spillestilen, og utvannet den enda mer, og siden har vi ikke funnet tilbake til den. Nå burde vi vel brutt helt ut og funnet noe helt nytt til å styre laget.
Jeg er fortsatt av den bestemte mening at RBK skal spille offensivt og underholdende, men det er jo høyst mulig i med andre tallkombinasjoner enn et firetall og to tretall (selv om jeg er særs svak for vinger over flankespillere). _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.10.2007 13:40 Post subject: |
|
|
Da ser det ut som om vi er på lik linje allikevel =) Offensivt og underholdende er noe alle rosenborg-supportere vil, men fortsetter vi på denne linjen vil vi, som du sier, bare ende opp med en utvannet og blek kopi.
Det er på tide at noen med idèer og guts til å bygge sin egen stil tar over, slik at vi slipper dette maset med eggen/gamle rosenborg-stilen. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 04.10.2007 13:41 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | | Schalkes trener trodde at Trond Sollied skulle overta Rosenborg, og at Knut Tørum skulle være assistenten hans. | Der har du misforstått, han trodde at Sollied skulle bli ny trener i S04 med ham selv som assistent. Sollied var en av flere kandidater til jobben i S04, men assistenten fikk jobben. Så den varianten kjøres faktisk flere steder den! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.10.2007 13:43 Post subject: |
|
|
| Ikke flere ganger, med lite suksess, på rad. |
|
| Back to top |
|
 |
pelun Proff
|
Posted: 04.10.2007 14:14 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | | Esten Sæther er by the way den største tabloide værhanen akersgata har sett og har null fotballfaglig kred. |
Esten Sæther er en million ganger smartere enn Ketil Kroksæter (krølla i Adressasporten). Og i tillegg har han tydeligvis innsikt også... Det gleder meg at noen i media også ser at det kanskje er andre å sparke enn bare treneren! |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 04.10.2007 14:41 Post subject: |
|
|
Vi kan trekke sammen de reelle fakta:
Tørum har vært videoanalytiker for damelandslaget, assistent i Stabæk og hovedtrener i Moss.
Er dette godt nok for å trene klubben RBK som skal bli en av de 30beste klubbene i Europa?????
Etter min meing nei!!
Skal vi bli blant de store så må vi ha en trener blant de store også. Dette henger nøye sammen.
1. Enkelte her sier at problemene er ikke treneren siden vi har hatt 5trenere på kort tid. Men da er det viktig å stille spørsmålet, hvilke trenere har vi ansatt i den perioden da? Det er ikke akkurat topp kandidater spør du meg, bortsett fra Åge Hareide(og da gjorde vi der resultatmessig meget godt)
2. "Tørum er et stort trenertalent og vi trenger kontinuitet". Det kan godt hende at Knut er et talent, men RBK har ikke råd til at trenere skal komme til å bli god. De må ha forsterkninger med en gang!! Jeg ser ikke helt hva vi skal bygge på heller. Offensivt står det til stryk når vi møter lag som er bedre enn Vålerenga og Brann. Innsatsen i bortekampene har ikke Tørum fått gjort noe med. Det som skjer på treningsfeltet gjenspeiles i kamp. Her er Tørum hovedansvarlig!!!!
3. Tørum har for dårlig spillemateriell. Dette kan ikke stemme helt. I fjor vant vi serien med det samme mannskapet så å si. Forskjellen på 1plass og 7plass er ikke så stor.
Når det er sagt, så er det mange trenere i RBK som aldri skulle vært ansatt. Derfor mener jeg at også noen i styret bør ta hatten sin å gå. Dette ender på to navn spør du meg, Nils Skutle og Rune Bratseth. |
|
| Back to top |
|
 |
|