| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.10.2007 13:33 Post subject: |
|
|
MÃ¥ si som Joko, hvorfor norsk?
KTE står for intriger, falskhet og en og annen innleggelse. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.10.2007 18:40 Post subject: |
|
|
| Noe sier meg at Hareide/By Rise hadde vært en meget god kombinasjon. Hareide med sin pondus og By Rise som kjenner RBK ut og inn. En fin kombinasjon det. Det gikk jo også svært bra med denne kombinasjonen for å si det sånn. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 01.10.2007 18:42 Post subject: |
|
|
| Må alt resirkuleres? For å komme et steg videre tror jeg norsk fotball trenger nye impulser, og det får vi ikke med Hareide. Been here, done that, pastures new. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.10.2007 18:44 Post subject: |
|
|
| Hvilke nye impulser er det snakk om? Finnes det noen reelle og gode alternativer som ønsker å dra til Rosenborg Ballklub og bygge opp et nytt storlag? Problemet er vel nettopp det, at det ikke finnes så mange kompetente folk med nye impulser som ønsker seg til RBK og kalde Norge. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 01.10.2007 18:47 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Vil IKKE ha Åge Hareide, hater måten han alltid skal lage en spesial plan til de store begivenheter. Dessuten står han for kjedelig fotball... |
Kjedelig fotball? Derfor vi vant serien i 2003 med 61 poeng, og scoret 68 mål?
Funker greit for meg det. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.10.2007 18:51 Post subject: |
|
|
| Enig, synes vi spilte flott under Hareide. Mannen tørr å ta grep også, da han fjernet Skammelsrud. Akkurat som om Tørum skulle bedt Iversen, Basma, Strand eller noen dra det. Men nå er det "vi ønsker å ha med alle så lenge som mulig, de er ressurser for klubben alle sammen". Hareide, kom tilbake! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 01.10.2007 18:54 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Hvilke nye impulser er det snakk om? Finnes det noen reelle og gode alternativer som ønsker å dra til Rosenborg Ballklub og bygge opp et nytt storlag? Problemet er vel nettopp det, at det ikke finnes så mange kompetente folk med nye impulser som ønsker seg til RBK og kalde Norge. |
Tror nok flere kan se en utfordring i å gjøre en toppklubb av et skandinavisk lag. Og penger har vi å bruke på en ny trener.
Med nye impulser tenker jeg på en annen måte å se fotball på enn den norske modellen, der det er veldig fokus på enkelte ting ved fotballspillet. Jeg tror at vi må tenke annerledes og trene annerledes for å ta et steg videre. |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 01.10.2007 18:57 Post subject: re: Ã…ge |
|
|
Tror Åge hadde vært helt patent. Med By Rise og Trond Henriksen i ryggen. Tror han har lært mye om å gjøre mest utav det han har med landslaget, og dessuten har by Rise fått lov itl å være med utenfor Rosenborg, noe som helt sikkert har gitt ham nye impulser.
Nå har de altså fredet Knut ut sesongen. Det er forsåvidt helt greit det, for det er jammen ingen alternativer på kort sikt som kan komme inn og gjøre noe med situasjonen. Men om Åge skulle trekke seg på grunn av et tap mot bosnia for eksempel, så tror jeg vi skal være kjapp i avtrekkeren.
Det er ellers et poeng at vi i utgangspunktet, og før det årlige trenerskiftet begynte, var Åge vi ville ha, og at han også det året beviste at han var rette mann! _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.10.2007 18:58 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Med nye impulser tenker jeg på en annen måte å se fotball på enn den norske modellen, der det er veldig fokus på enkelte ting ved fotballspillet. Jeg tror at vi må tenke annerledes og trene annerledes for å ta et steg videre. |
Er helt enig med deg angående det, problemet er bare at jeg tviler på at RBK-ledelsen er kompetent nok / har vilje nok til å finne en slik trener. Folket på Brakka gidder sikkert ikke å lære seg Engelsk... |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 01.10.2007 19:07 Post subject: |
|
|
Jeg vet at noen av dem snakker tysk... _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 01.10.2007 22:34 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Folket på Brakka gidder sikkert ikke å lære seg Engelsk... |
Vi kan jo hente Alex Ferguson da, han kan heller ikke engelsk  _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.10.2007 23:14 Post subject: |
|
|
For å ta det igjen, er jeg ganske tvilende på om Hareide i det hele tatt ønsker å komme hit dersom det skulle bli aktuellt. Han har uttalt "EM eller utlandet" i en eller annen avis jeg ikke husker nå. Det kan selvfølgelig være aktuellt dersom han ikke får tilbud fra utlandet, men jeg tviler vel egentlig på at en trener med både klubb- og landslagserfaring på greit nivå behøver å gå arbeidsledig så lenge. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 02.10.2007 07:24 Post subject: |
|
|
Hva med han kisen som trener Molde nå? Jonevret heter han vel...Var det ikke han som var kjent for å ha en klar og definert offensiv spillestil, og at han foretrekker 4-3-3? Jeg mener å ha lest det et sted. Så spørs det om han har nok pondus og evt respekt i spillergruppa til å kunne gjøre en brukbar innsats... _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 02.10.2007 09:08 Post subject: Re: re: Ã…ge |
|
|
| ssjovold wrote: | ...Men om Åge skulle trekke seg på grunn av et tap mot bosnia for eksempel, så tror jeg vi skal være kjapp i avtrekkeren.
Det er ellers et poeng at vi i utgangspunktet, og før det årlige trenerskiftet begynte, var Åge vi ville ha, og at han også det året beviste at han var rette mann! |
Helt enig med dette. Og det er mer sannsynlig å få ham for lengre tid enn Trond Sollied som vil prøve å bli landslagstrener.
Hvis KTE/Erik Hoftun skulle vise seg ikke å duge som Sportslig ledelse, hent tilbake Høgmo etter en stund i tillegg...
Til slutt vil jeg si at det blir viktig å ha en (eventuelt) ny trener klar når overgangsvinduet åpner: Dette vil påvirke hvilke spillere som vil til oss. Er det hele uavklart lenge, kommer nye spillere til å sitte på gjerdet eller gå andre steder. |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 02.10.2007 12:09 Post subject: Brannfakkel |
|
|
| Hva med Kjetil Rekdal... |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.10.2007 12:24 Post subject: |
|
|
Du kødda nå?  |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 02.10.2007 12:29 Post subject: |
|
|
Kjetil Rekdal!? Kødda ja, nærmere satan kommer vi ikke her i fotball Trøndelag.
Når det er sagt har (dessverre) mannen enkelte kvaliteter: Som det å hate å tape. Og det å ikke akseptere unnaslutntring fra spillerne. Og det å være sjef.
Trener nok Molde i snar framtid... |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.10.2007 12:57 Post subject: |
|
|
| Arild Stavrum hadde vært verre.... |
|
| Back to top |
|
 |
Vincent Junior
|
Posted: 02.10.2007 17:13 Post subject: |
|
|
| teitur! |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 04.10.2007 20:41 Post subject: |
|
|
Slår meg etter kampen igår at en trener med "tysk lagorganisering" (først og fremst forsvarsstruktur) er ønskelig. S04 var svært godt organisert og hadde tydeligvis klare arbeidsoppgaver, som de i tillegg utførte til fulle og gjorde jobben for oss som motstandere vanskelig _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 04.10.2007 20:48 Post subject: |
|
|
Jørn Andersen?  _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 04.10.2007 20:55 Post subject: |
|
|
Hvor mye tjener forresten hovedtreneren i RBK? Er det noen (fortrinnsvis på Brakka) som evner å se at om man legger 10 mill i årslønn, får en kanontrener med kunnskaper, ferdigheter, pondus og langtidskontrakt, og at dette kanskje ville være økonomisk gunstig i det lange løp (les kontinuitet)? Har man i det hele tatt tenkt tanken? Mulig jeg ser litt svart hvitt på det, men det gjør jo de fleste RBKsupportere  _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Ellepo Proff
|
Posted: 04.10.2007 21:05 Post subject: |
|
|
Hvorfor skulle en se det, når en har meritterte trenere som Knut Torbjørn Eggen og Erik Hoftun i RBK allerede...
Har vanskelig for å se at de tørr å satse så heftig på Brakka, selv om jeg mener det er nettopp det som skal til. Har et slags håp om at hvis de blar opp nok millioner så kommer kanskje Sollied tilbake... Tror en ikke-norsk trener er stadig, og vil sikkert forbli, haram på Brakka.... |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 04.10.2007 21:20 Post subject: |
|
|
| Hmm, Sollied åpner for retur til Norge? Bla opp!! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 04.10.2007 21:22 Post subject: |
|
|
Ja, se sporten på tv2 folkens. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
|