| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 30.09.2007 22:16 Post subject: |
|
|
| VerneTroyer wrote: | | joko- wrote: | | Hvem har lillebror Laudrup trent tidligere? |
Det var akkurat det samme jeg spurte om i den første posten jeg nevnte han...
edit: ifølge Wikipedia: Ingen. Men et sted skal jo alle begynne... |
Et sted skal man begynne, men det er ikke i Trondheim og Rosenborg. Vi trenger en rutinert trener som vet hva man gjør i motgang, ikke en som skal teste ut og føle på ting. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 30.09.2007 22:20 Post subject: |
|
|
| Enig med joko, vi har hatt tre urutinerte trenere på tre år nå som ikke har fungert. Klubben trenger en sterk leder med karisma og respekt. En som er SJEF. |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 30.09.2007 22:21 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Vi trenger en rutinert trener som vet hva man gjør i motgang, ikke en som skal teste ut og føle på ting. |
Amen...
Last edited by bluenova on 30.09.2007 22:49; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 30.09.2007 22:38 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Han har vært arbeidsledig siden jul, og trenger et miljøskifte fra Italia på grunn av dopingpåstandene han satte frem for noen år siden. Tror ikke det skal være helt umulig å få ham hit.... |
Jojo, det er ikke han det står på, det er folka på Brakka  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 30.09.2007 22:40 Post subject: |
|
|
| Hehe, tror dere CL kan virke som et lokkemiddel for en ny trener nå? Etter Onsdagen er det bare 4 kamper igjen, men det må jo være "gjevt" å få trene et lag i Champions League. Hadde vært morro om vi kunne fisket et stort navn. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 30.09.2007 22:48 Post subject: |
|
|
jeg mener vi trenger et skikkelig BEAST som trener, en som ikke er venn med spillerne, prenter inn det som skal inn og går hjem. Mener at det er nok kompis kjøring i rbk.
En trener som kjefter så sikkelet renner hadde jeg ønsket meg, ivertfall i dag. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 30.09.2007 22:49 Post subject: |
|
|
| Så på sida hans på wikipedia og ble overbevist om at han er en mann for oss. Ring brakka noen! |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 30.09.2007 22:52 Post subject: |
|
|
hva med språkproblemer? det kan jo være en hemmende greie som gjør en perfekt trener til en,,, ja tørum, By rise. pErry osv _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 30.09.2007 22:59 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Hehe, tror dere CL kan virke som et lokkemiddel for en ny trener nå? Etter Onsdagen er det bare 4 kamper igjen, men det må jo være "gjevt" å få trene et lag i Champions League. Hadde vært morro om vi kunne fisket et stort navn. |
Ikke spesielt langsiktig opplegg du legger opp til her. Om vi skal fiske kortsiktig, så finnes det en skikkelig storlaks i Orkla. Men vi må nok uansett legge opp til et mer langsiktig opplegg. |
|
| Back to top |
|
 |
LOST Proff

|
Posted: 01.10.2007 00:48 Post subject: |
|
|
Går for Zeman jeg å. En trener som ØNSKER, KAN, og ikke minst har ERFARING med å spille 4-3-3. Alt jeg har kommet fram til er han han virker ca PERFEKT for RBK, og RBK ser også ut til å passe han, iallefall mtp den spillestil RBK ønsker å spille.
Har lyst å sende Zeman og brakka noen emailer nå...... eller, Brady kanskje du vil..? |
|
| Back to top |
|
 |
firkl0ver Junior

|
Posted: 01.10.2007 01:19 Post subject: |
|
|
| Noen som vet om han i det hele tatt kan engelsk på et brukbart nivå? Selv finner jeg bare italienske intervjuer etc. det ville i så fall blitt en stor utfordring. Det blir liksom ikke det samme når treneren må ha tolk på feltet. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 01.10.2007 01:25 Post subject: |
|
|
Michael Laudrup hadde vært noe, ja.... Etter det jeg har lest i div. fora så var Laudrup den beste på trening i Brøndby, mens han var der, og nå sier de et samme i Getafe, at Laudrup er den beste på trening der også....
Men han har autoritet i form av å være en tidligere storspiller, men han har ikke stor bedre resultater som trener enn Tørum...
RBK trenger en person som har autoritet i rollen som trener, p.g.a sine trenerferdigheter, ikke sine tidligere spillermeritter...
Men det er vel vanskelig å få han i fra Madrid nå, som sønnen hans Mads er aktuell for Real Madrid... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 01.10.2007 01:36 Post subject: |
|
|
ahh, det er deilig å drømme seg bort litt ved å lese alle forslagene:p Ikke negativt ment, men faktum er at vi trenger en som kjefter og smeller for ingenting både under trening og i kamp. Vi trenger en fryktet trener som gir spillerne ris for hver minste feil. Det hadde satt fart i rbk maskineriet det!!
Hva med Roar Stokke? Drillo så han som god nok som Irak assistent, men med hans lille erfaring å skyte rbk oppover på tabellen igjen? Han har jo fulgt rbk i alle år som kommentator og ivrig fan, kanskje han har noe å bidra med som en assistent for ev KTE eller Sollied? :p Funker vel greit i FM, men i virkeligheten? _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
| Back to top |
|
 |
Deca Junior
|
Posted: 01.10.2007 06:44 Post subject: |
|
|
| Ved en eventuell avgang for Tørum, er det da ikke sagt at det er dumt å la mannen som er ansvarlig for spillerkjøp ,komme tettere inn på spillergruppen for et kortsiktigt vikariat. Det kunne nok bidrat til å få fart på sakorna tenker jeg! |
|
| Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 01.10.2007 07:24 Post subject: |
|
|
Vi eier pr. idag ikke noe kollektivt spill. Vi har gode individuelle spillere men samhandlingen er helt borte. Det finnes bare en trener som er tilgjengelig akkurat nå som kan rette på dette på kort sikt, og det er NAE. Han kan hjelpe oss fra den totale ydmykelsen i årets serie. I går gikk Tromsø og Vif forbi oss på tabellen. Neste serierunde kommer et odd lag i poengnød. Vi skal ikke se bort ifra at også Fredrikstad passerer oss da.
Tørum, takk for gullet i fjor. Men dette går ikke. Ta din hatt å gå! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 01.10.2007 09:13 Post subject: |
|
|
| LOST wrote: |
Har lyst å sende Zeman og brakka noen emailer nå...... eller, Brady kanskje du vil..? |
Send epost du. Har prøvd tidligere jeg, uten spesielt bra respons. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 01.10.2007 09:16 Post subject: |
|
|
Sendte selv en om Zidan.
Ã… tro at disse folka
kan e-post er vel som å tro på julenissen. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 01.10.2007 10:25 Post subject: |
|
|
Hvis Norge ikke klarer å kvalifisere seg til EM er Åge Hareide et navn vi bør være oppmerksom på. Trond Sollied har visstnok sagt at han vil ha landslagsjobben, og den kan han få hvis NFF finner det for godt at det er på tide å bytte etter EM-kvaliken, dersom Norge ikke kvalifiserer seg.
Åge Hareide vil nok mange si har blitt "uspiselig" i RBK. Dette er selvfølgelig forståelig, men han har nok litt dårlig samvittighet for den noe spesielle avgangen sin i RBK.
Sesongen 2003,da Hareide var trener, vant RBK serien med 14 poeng på Bodø/Glimt og 19 poeng på Stabæk. 19 seiere, 4 uavgjort og kun 3 tap. Den nest sterkeste sesongen RBK har hatt, poengmessig.
I tillegg ble det cupseier.
Jeg nekter å tro at dette er tilfeldig!
Åge Hareide har uforrettet sak i RBK. Gi mannen en sjanse til å rette opp inntrykket vi fikk. Resultatene taler for at dette kan være en god plan.
Alt dette hvis Norge ikke klarer å kvalifisere seg for EM 2008, selvfølgelig. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Nerdal Junior
|
Posted: 01.10.2007 10:31 Post subject: |
|
|
Først vil jeg bare si at jeg har ikke fulgt diskusjonen i forkant, bare siste siden.
Når man ser på hva som er gjort innad i RBK den siste tiden så er det vell egentlig ingen tvil om at treneren for neste år allerede er inne klubben. Så var det hvem det i såfall er.
For selv med økt satsning på det sportslige, så må du ikke komme å fortelle meg at man trenger en ass. Sportsdirektør, det er jo rett og slett en utgiftspost som heller kunne vært rettet mot å direkte utvikle nye talenter.
Og første stikk for å bli blandt de 30 beste i europa er uten tvil å tette igjen bak og få tilbake arbeidsinnsatsen innad i laget. Nytter ikke å score i snitt 2-3 mål pr. kamp når man slipper inne 3-4 i snitt. Per dags dato er det vell bare Brann som har scoret flere mål enn RBK. Og hvorfor ligger man da på 7. plass?
Det jeg savner er noen kritiske røster i klubben, som faktisk har den autoriteten og evenen til å tørre å si ifra om ting.
Vist man ser på trenerne for topplagene i Norge, så er det vell en ting du kan si om Mjelde, Nordli og Rösler så er det gutter med engasjement og temprament. Og personlig så tror jeg det er meget viktig for å få et lag til å fungere i mange tilfeller.
SÃ¥ tilbake til hvem skal styre laget i fremtiden.
1. Knut Tørum:
Er vell lite sansynlig får fortsett, så fremt han ikke presterer bra i CL og RBK velger å satse på kontinuitet på trenersiden.
2. Knut Thorbjørn Eggen:
Kanskje sett som arvtakeren av mange. Men kanskje er det greit å fokusere på Sportsidirektør rollen, eller er Bratseth fortsatt i klubben, bare som et skalkeskjul for å få Eggen til klubben?
3. Erik Hoftun:
Som nevnt ovenfor så ser jeg ikke grunnen til å ha en assisterende sportssjef. Kanskje er han arvtakeren til Knut Thorbjørn, eller er han tiltenkt en plass i trenerteamet. Riktignok har han ikke klart å få Glimt opp, men er en av RBK beste spillere gjennom tidene og kanskje den beste midtstopperen. En mann som utvilsomt burde kunne noe om forsvarsspill.
Som nevnt ovenfor så savner jeg også kritiske røster i klubben.
Og da spør jeg helt serriøst, hvorfor brukes ikke Mini i klubben. Riktignok er han en verbal nordlending som ikke liker å sitte på ordene. Men personlig så tror jeg det er noe RBK trenger. Så kan man diskutere fotballkunnskapene til Mini, men å tørre å sette spm til ting som blir gjort innad i klubben er vektig vist man skal kunne utvikle seg. Og per dags dato virker det ikke som at det blir gjort i RBK. _________________ Den dagen du slutter å ville bli bedre,den dagen slutter du å være god |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 01.10.2007 11:13 Post subject: |
|
|
| Åge Hareide dro nok ganske store fordeler av å ta over etter Nils Arne Eggen. Små forandringer og et nytt fjes var trolig nok til å presse ut siste rest av motivasjon fra den gyldne generasjonen. Om Hareide hadde fått like mye ut av dagens mannskap stiller jeg meg tvilende til. Når det er sagt; Hareide er trolig en av de beste norske trenere, uten at det sier så mye. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 01.10.2007 12:19 Post subject: |
|
|
| Vil IKKE ha Åge Hareide, hater måten han alltid skal lage en spesial plan til de store begivenheter. Dessuten står han for kjedelig fotball... |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 01.10.2007 12:29 Post subject: |
|
|
Spørsmålet blir så - hvilken norsk trener står IKKE for kjedelig fotball? _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 01.10.2007 12:32 Post subject: |
|
|
| Mjelde, men han vil man selvfølgelig ikke ha hit. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 01.10.2007 12:32 Post subject: |
|
|
| Må vi ha norske da? KTE står forresten ikke for kjedelig fotball... |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 01.10.2007 12:33 Post subject: |
|
|
| Det skal ikke forundre meg at den kompetente ledelsen allerede har sett seg ut Jøran Sørloth som hovedttrener. |
|
| Back to top |
|
 |
|