| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 23.08.2007 12:04 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Coup-franc tiré par Marek Sapara au deuxième poteau... et le ballon est dégagé non sans difficultés par Makelele. Ca revient sur Sestak qui peut centrer depuis la gauche, mais c'est un peu haut pour son partenaire devant. |
Frispark fra Sapara i lengste stolpe. Avklaring (ikke helt uten problemer/under press) fra Makele... Sestak blablabla
| Quote: | La frappe de Sapara !!!
A la suite du corner, Sapara prend sa chance des 20 mètres, une puissante frappe le long du poteau droit que Landreau repousse difficilement ! |
Like etter corner, Sapara tar sjansen fra 20 meter, et hardt skudd ved stolpen som Landreau skyver bort med en god redning. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.08.2007 12:07 Post subject: |
|
|
Merci!
Virker i alle fall som om Sapi for alvor har etablert seg i startoppstillinga til Slovakia etter å ha vært litt ute og inne i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.08.2007 09:58 Post subject: |
|
|
Ser det står i Adressa i dag at Marek gjerne vil ha en slovak til i klubben fordi det ville hjulpet veldig på trivselen rundt trening og kamp.
Innlegget mitt vedrørende Sapara kom aldri på trykk i papir-Adressa, men jeg fikk iallfall postet et par innlegg på adressa.no og her på RBKWeb.
Jeg vil gjerne se Marek tilbake i toppform, og for å omskrive Knut Torbjørn Eggens uttalelse, så sier jeg at hvis valget er mellom to spillere som er noenlunde like dyre, så betaler vi heller litt mer for en slovak  |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 25.08.2007 10:34 Post subject: |
|
|
| Tror nok du hadde ganske rett i dine observasjoner Kristobal, selv har jeg også hatt disse antagelsene. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.08.2007 10:54 Post subject: |
|
|
Har jo så klart hørt flere jeg også, senest under turen til Finland - hvor noen som hadde vært med på andre bortekamper hadde observert litt av det samme.
Forskjellen er kanskje bare at jeg er så glad i å ytre mine meninger og fikk det ned på papiret/skjermen.
Som journalist selv så er jeg opptatt av å ikke skrive ting uten et visst bakgrunnsmateriale da
Så får jeg bære over med at Adressa ikke fant innlegget mitt interessant nok til å komme i papiravisa, men istedet laget en redaksjonell sak på det. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.08.2007 11:36 Post subject: |
|
|
Jeg vet ingenting om hvorvidt Sapara trives eller ikke, men det er vel begrensa hva man kan konkludere ut fra å observere spillerne på trening og på reiser? Det er jo forskjeller i forhold til hvor sosial og utadvendt folk er.
Edit: Nå er saken på nett:
- Hadde hjulpet med en landsmann
Han bekrefter vel bare delvis det du hevder Kristobal, han sier jo at han "slettes ikke mistrives i Trondheim". |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.08.2007 13:51 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | Han bekrefter vel bare delvis det du hevder Kristobal, han sier jo at han "slettes ikke mistrives i Trondheim". |
Det har jeg heller aldri hevdet. Jeg har sagt, sitat: "kan virke som at han er litt ensom i RBK-familien" og "på treningsfeltet savner jeg den lekende tonen innimellom" og at "en hver arbeidstaker er nødt til å trives godt for å prestere".
Enig i at det er forskjell på folk at det er ulikt hvordan de ter seg på treningsfeltet og på reiser, men jeg har hele tiden vært forbeholden i uttalelsene mine og sagt at det kun er på bakgrunn av noen treninger samt Finland-turen. |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 25.08.2007 21:14 Post subject: |
|
|
| God kamp av Sappi i dag, spessielt på 2-0 målet, hvor han nærmest alene skaper målet. |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 25.08.2007 22:24 Post subject: |
|
|
Enig, tok seg opp i omgang 2.
Hadde det blitt straffe, så hadde vell Kone tatt og skoret på den .. 2-0 minimun .. _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 30.08.2007 20:25 Post subject: |
|
|
Fint intervju med Sapara på RBK-tv.
"Vi håper å vinne 4 kamper" og "jeg håper det neste året, blir like fint som dette i RBK."  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.09.2007 20:56 Post subject: |
|
|
Sapara tar cornerne til Slovakia nå:
37 Klimpl (Slovakia) scores! Slovakia restore parity as Marek Sapara swings in a corner, Ján Ďurica flicks the ball on and MaroÅ¡ Klimpl gets there at the far post to head the ball in and spark scenes of delight in the home crowd.
Noe han ikke gjorde før.
Han ble for øvrig byttet ut med Sebo i det 71. minutt. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.09.2007 22:03 Post subject: |
|
|
| Blitt en sedvane at Sapi spiller mellom 70 0g 75 min. for Slovakia. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.09.2007 08:10 Post subject: |
|
|
| Det gjorde forsåvidt Strand og Koppinen også da de sa at vi må bli bedre etter kampen mot Chelsea. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 20.09.2007 08:11 Post subject: |
|
|
Jepp, og hvem kan vel si at de tar feil?  |
|
| Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 20.09.2007 08:11 Post subject: |
|
|
| Endelig en Rosenborgspiller som snakker om noe annet enn hvilken trøye han fikk etter kampen. Også har han rett i tillegg. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 20.09.2007 08:18 Post subject: |
|
|
Haugen krever forbedring, i hjemlig serie!
Hvorfor kan ikke de forpulte spillerne vise like stort egasjement rundt kampene i Norge? Hadde de gitt halvparten av den insatsen de ga mot Chelsea mot norske klubber, hadde de hatt mulighet til CL også neste år! |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 20.09.2007 12:51 Post subject: |
|
|
Mulighet?
Godset hjemme (3), FFK hjemme (2), Aalesund hjemme (2), Lyn borte (3), Tromsø borte (3).
Kamper som de 30 beste i Europa bør vinne.
Kamper som de 3 beste i Norge bør vinne.
13 poeng bare der, og differansen til Brann hadde vært 0.
(så har vi Godset og Start borte også...) |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 20.09.2007 13:09 Post subject: |
|
|
Marek Sapara jobbet som en galeislave
Ærlig talt, men dette er så elendig journalistikk. At det går an, altså. Jeg er så lei av slike ting, hvor det eksisterer etablerte sannheter om hvordan forholdene er, når det ikke stemmer i det hele tatt. Som at Sapara jobber som en hest bare fordi han er en god fotballspiller.
Marek Sapara jobbet IKKE som en galeislave, verken i denne kampen, eller i noen andre kamper i høst. Jeg var på stadion og jeg har sett hele kampen i opptak etter at jeg kom hjem. Jeg konkluderer med at Sapara enten er i elendig fysisk form, eller at han mangler den rette innstillingen. Det skjedde gang på gang at han småjogger noe uinteressert etter spillere som enkelt fører ballen forbi han. Dette skaper farligheter, fordi medspillerne rundt han må ta over hans jobb (Skjelbred, Riseth, Tettey, Basme/Kvarme) og dermed forlate en spiller eller et rom for tidlig, for å stoppe Saparas mann.
Marek Sapara er kanskje den med best fotballhode på laget vårt. Han har også kanskje den beste teknikken og ballbehandlingen. Men i det defensive arbeidet uten ball er han uten tvil den som legger ned minst innsats på laget vårt, faktisk til en slik grad at det er frustrerende å se på. Man kan argumentere med at en spiller av et slikt kaliber må få spare noe krefter til det han gjør best, nemlig det offensive, men det holder rett og slett ikke å løpe så lite når man spiller indreløper i 4-3-3 for RBK.
Dette har blant annet TomH kommentert før, og tror dere meg ikke, se kampen i opptak. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 20.09.2007 13:16 Post subject: |
|
|
| Det tror jeg faktisk du har helt rett i ja! Tror det var Sapi som slapp Malouda på utligninga. Og kun småjogget etter. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 20.09.2007 13:22 Post subject: |
|
|
Det gjør det jo betraktelig enklere for han å stille kravet til forbedring.
Det overrasker imidlertid meg mest (uavhengig av hvem som gjør for dårlig forsvarsjobb) at dette kravet kommer etter 1-1 borte mot et av Europas mest stabile topplag de siste åra og ikke f.eks etter 1-2 mot et av Norges svakeste lag denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 20.09.2007 13:37 Post subject: |
|
|
Dette er like gjerne jeg kunne skrevet i august, men jeg skrev det nå. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 20.09.2007 13:44 Post subject: |
|
|
| Sapara har helt rett, selv mot conference-lag skaper ikke chelsea så mye, de gled gjennom forsvaret, og mellomrommet mellom midtbane og forsvar som en varm kniv gjennom smør hele tiden. Vi hadde flaks som ikke tapte den kampen 5-1, 6-1. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 20.09.2007 13:48 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | | Dette er like gjerne jeg kunne skrevet i august, men jeg skrev det nå. |
Det var Sapara jeg tenkte på da...
Det er vel ingen hemmelighet at Sapara har noe å gå på defensivt og at det er en av grunnene til at han ikke passer sentralt.
Det er imidlertid en forskjell på TL og CL og i TL der vi bør styre kampene mener jeg vi kan forsvare å bruke han pga. de offensive kvalitetene.
At han ble tatt av da Chelsea startet sluttspurten vitner vel om at Tørum kjenner hans begrensning noe som igjen gir håp om at det skal jobbes for å bedre han i den defensive biten.
| bommel wrote: | | Sapara har helt rett, selv mot conference-lag skaper ikke chelsea så mye, de gled gjennom forsvaret, og mellomrommet mellom midtbane og forsvar som en varm kniv gjennom smør hele tiden. Vi hadde flaks som ikke tapte den kampen 5-1, 6-1. |
Tja, jeg er av den oppfatning at vi hadde flaks som ikke tapte 3-1. Utover det lå RBK lavt. Mange av Chelseas skudd var vådeskudd fra dårlig posisjon. Statistikken viste vel godt over 20 Chelsea-skudd, men bare 6-7 av disse var vel "On Target" (husker ikke helt hva det var til slutt).
Chelsea er vel kjent for å slakke av når de kommer foran, noe de aldri gjorde tirsdag.
Uansett synes jeg det er merkelig å påpeke dette etter kampen mot Chelsea, når et uttall norske bunnlag (og 2.div lag i cupen) har fått skjære med den samme varme kniven sesongen igjennom. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
|