| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Limax Senior
|
Posted: 19.09.2007 00:41 Post subject: |
|
|
| martibs wrote: | | Alikevel er det nok av pessimister her på forumet som har en hatt de skal spise. Start å tygg, fuckers! |
Mmm, deilig hatt . Spiser gjerne flere slike utover høsten! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.09.2007 00:42 Post subject: |
|
|
| Quote: | Rev seg løs fra Terry
Og selv om John Terry, jeg gjentar, John Terry, kjempet febrilsk for å holde igjen Koppinen, så klarte ikke den engelske landslagsstopperen det. 78 kilo bygget opp av finsk sisu ble for mye for Premier Leagues kanskje beste midtstopper, og RBK-bauten kunne krige dunke inn 1-0-målet med venstrefoten. |
Deilig sitat fra ellers så Brann-vennlige (og da ofte RBK-kritiske) Nettavisen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.09.2007 00:48 Post subject: |
|
|
Det jeg forøvrig merker meg, som er både gledelig og sørgelig samtidig, er at Basma og Koppinen i dag framstår som Norges kanskje beste stopperpar. At de gutta skulle ha mer eller mindre kontroll på Schevschenko og co hadde jeg aldri våget å håpe på. Bare så synd at Hulsker blir for mye i samme periode. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 19.09.2007 00:49 Post subject: |
|
|
Regner med Hulsker er ganske fornøyd med den sammenlikningen, da.
EDIT: Fra Telegraph:
"Rosenborg were snapping into tackles, refusing to allow Chelsea's band of stars to settle. Malouda found himself tightly marked by Rosenborg's right-back, confirming that you are never alone with a Strand."
...den siste replikken gikk litt over hodet mitt her. Noen som vet om det siktes til noe spesifikt?
EDIT2: Never mind. Etter litt Googling:
Tobakksreklame fra 50-/60-tallet. Takk LrsK. 
Last edited by TAF on 19.09.2007 01:16; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
LrsK Junior
|
Posted: 19.09.2007 01:07 Post subject: |
|
|
| Tror det siktes til en gammel sigarettreklame fra 50-tallet....meget tørr humor ja! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.09.2007 01:10 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Dommeravgjørelser gikk begge veier. Mye rart der. Rosenborgtaklinger som var i grenseland til gult kort som ikke en gang ble frispark, samtidig som Konè i andre enden fikk frispark mot seg i de underligste situasjoner. Det er ikke ofte jeg ser såpass mye rart fra en dommer på et så høyt nivå. Heldigvis var det ingen veldig grove og utslagsgivende - noen av veiene. |
Jeg er som regel enig med deg, Zorac, men her er jeg ikke det. Jeg synes dommeren var skikkelig god bortsett fra i et par situasjoner, noe man må regne med. Essien skulle f.eks. hatt gult kort da han ble vendt bort av Kone i førsteomgangen og bevisst hektet han for å hindre en farlig overgang. Frisparkene Kone fikk, var riktige.
EDIT: Ser nå at du mente det motsatt vei med Kone.
Koppinen, Basma og Riseth var store i forsvaret. Dorsin var også god. Meget synd at Basma ble skadet, for målet til Chelsea var først og fremst Kvarme si skyld, selv om Hirschfeld var ute på en fatal bærtur. Dessuten rygget Strand altfor mye og lot Malouda slå inn upresset. Her synes jeg ikke Riseth kan klandres noe særlig, da det var meget viktig at han ikke ble dratt for mye bort fra sin ankerrolle. Strand var etter min mening Rosenborgs klart dårligste spiller idag, dessverre.
Unggutta Skjelbred og Tettey startet svært svakt, men de spilte seg opp utover i kampen. Spesielt Tettey hevet seg og gjorde en god kamp. De viser at de kan hvis nervene forsvinner og selvtilliten bygger seg opp.
Sapara er vår juvel. Han klarte seg godt i trange situasjoner og kombinerte fint med blant annet Skjelbred. I tillegg klarte han å bidra mye til å holde ballen i laget. Det irriterer meg at han ble byttet ut. Det var rett og slett feil av Tørum. Frisparket var også av ypperste verdensklasse.
Kone jobbet heroisk på topp og klarte å gi stopperne til Chelsea noen utfordringer. Han bidro i likhet med Sapara til at vi klarte å holde ballen i laget med sin fysikk og teknikk. Traore synes jeg også gjorde det godt. I et par av angrepene som ble bygget opp på venstresida, blant annet foranledningen til avslutninga til Tettey, var det utrolig gode og lovende takter av unggutten.
Jeg er så stolt idag!! Nå håper jeg bare dette smitter over til seriespillet. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 19.09.2007 01:20 Post subject: |
|
|
| jarln wrote: |
Hva var egentlig alternativet til Kvarme? Å ha Riseth sentralt på midten var det som gjorde at vi hang såpass bra med.. Tror ganske sikkert vi hadde blitt enda mer overkjørt med Tettey sentralt.. Når det er sagt ble selv forbanne når jeg så at Kvarme skulle inn, mest fordi vi ikke har bedre alternativer.. |
Riseth spillte mer stopper en midtbane... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

|
Posted: 19.09.2007 01:20 Post subject: |
|
|
Mange bra poeng, attach! Enig med mye av det du skriver.
| attach wrote: | | Sapara er vår juvel. Han klarte seg godt i trange situasjoner og kombinerte fint med blant annet Skjelbred. I tillegg klarte han å bidra mye til å holde ballen i laget. Det irriterer meg at han ble byttet ut. Det var rett og slett feil av Tørum. Frisparket var også av ypperste verdensklasse. |
Det kan være verdt å merke seg at selv de engelske nettavisene, som vel er ganske bortskjemte på dødballer og perfekte innlegg, karakteriserer Saparas frispark som "excellent".
Med tanke på at Tørum svært sjelden bytter ut noen spillere før kvarteret gjenstår (utenom skader), kan det nok tenkes at det var enten en akutt skade, eller av skadeforebyggende årsaker han ble tatt av.
| attach wrote: | | Jeg er så stolt idag!! Nå håper jeg bare dette smitter over til seriespillet. |
Amen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.09.2007 01:29 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke se noen grunn til at Sapara ble tatt av. Har ikke hørt noe om skader eller tendenser til det, og han så oppriktig overrasket ut da han ble tatt av. Veldig synd, for vi fikk et frispark i perfekt Sapara-hold få strakser etter byttet, og et fra litt lengre hold senere, i tillegg til en corner.
Men uansett. Å klage på det som manglet i en kamp som dette blir som å klage på at en av de 100 damene i sitt personlige harem ikke er supermodell. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 19.09.2007 01:31 Post subject: |
|
|
Hva tenkte egentlig Tørum på når han tok ut Sapara? Jeg tror Sapara hadde satt inn det frisparket, det var liksom kvelden for det  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.09.2007 01:31 Post subject: |
|
|
Det så ikke ut til at han var skadet etter ansiktsuttrykket å dømme, nei.
Jeg reagerte forresten på det samme som Riseth:
Christer Basma lå nede etter duell med egen keeper og sammenstøt med Andrej Sjevtsjenkos bein like før pause. Da spilte RBK ballen ut av spill.
Men fikk den aldri igjen. I stedet startet Chelsea enda et angrep.
Slikt får det til å koke over for Rosenborgs visekaptein Vidar Riseth.
- Jeg ble forbanna, de var ufine, sier Riseth til Dagbladet.no.
- Var det Essien du ble forbanna på?
- Ja, det var Essien. Og det fikk han høre. Da Christer lå nede var det skikkelig ufint at de dropper fair play og ikke gir tilbake ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 19.09.2007 01:33 Post subject: |
|
|
| Jeg stusset på byttet til Tørum. Hva hadde Konan å tilføre kampen som ikke Sapara hadde der og da? I tillegg skulle Steffen ha kommet inn mye før. Uansett meget stolt! |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 19.09.2007 01:37 Post subject: |
|
|
"Ser på artikkelen til Sky Sports at possession var 70%/29% i Chelseas favør.
Og den siste prosenten var det Lillestrøm som hadde ballen, men de var knapt synlige på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

|
Posted: 19.09.2007 01:39 Post subject: |
|
|
doris: Jeg regnet med noen kom til å kommentere den der ja. Jeg brydde meg ikke om å skrive ned desimalene, det er det hele.
Beste bildet fra kampen, forøvrig:
Hva er det Cech er så sjokkert over? Har ikke Koppinen barbert armhulene, eller noe? Noe må det jo være, siden han reagerte et sekund for sent til å redde flikken fra Koppi. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.09.2007 03:12 Post subject: |
|
|
En kommentar på adressa.no:
"Til lykke fra Danmark 18.09.07 - 23:56
Fantastisk flot indsats af Nordens stolthed. Er dere klar over, at 'gamle' Preben Elkjær er tilhænger af Rosenborg. Han skamroste holdet på TV3 og udtalte, at RBK har evnerne til at gå videre i CL. Flot!
Av: Jens Poulsen" |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 19.09.2007 03:30 Post subject: |
|
|
| Kan det være sant? Dansker som roser NORSKE lag ? Trodde ALLE hatet Rosenborg og Norge borti Danmark, det jeg har fått inntrykket av gjennom diverse forum på internett. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.09.2007 03:42 Post subject: |
|
|
Ja, det trodde jeg også. Bra å se at noen hever seg over fjeldape-tullet.
Nå fikk jeg høre Hirschfeld snakke norsk for første gang også (på slutten av innslaget). Mannen kan da språket, så det er jo egentlig bare tull at han snakker så mye engelsk.
Ser forresten at forumet til Schalke ble fylt av da Rosenborg tok ledelsen.  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.09.2007 05:28 Post subject: |
|
|
Her kan Chelsea - Rosenborg lastes ned:
Torrent
Rapidshare (EDIT: Var bare ei torrent-fil det også)
Jeg vet ikke hvilken kanal og hvilket språk det er, men jeg fant det på forumet her. (EDIT: Filene heter 1st og 2nd, så det er muligens Sky Sports eller noe sånt)
Sorry hvis det ødelegger for den suverene innsatsen din, Makken, men jeg og sikkert mange andre skal laste ned kampen fra deg likevel (norsk, vet du).
Høydepunkter på engelsk
 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 19.09.2007 07:17 Post subject: |
|
|
Hva greia med Dagbladet egentlig?
I går hadde de på forsiden av nettsiden deres "Rosenborg ranet Chelsea i London" og i dag har de "Imponert? Ja, over sjansene vi brenner", med underteksten "Jose Mourinho er i hvert fall imponert over noe."
Ikke at disse tingene ikke er korrekt, men hvorfor denne negative og sære fremstillingen? Skal like å vite hvilken klubbtilknyttning personen som står bak disse overskriftene har. Dagbladet virker jo nesten forbanna over at vi klarte 1-1..... |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 19.09.2007 08:24 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Christer Basma lå nede etter duell med egen keeper og sammenstøt med Andrej Sjevtsjenkos bein like før pause. Da spilte RBK ballen ut av spill.
Men fikk den aldri igjen. I stedet startet Chelsea enda et angrep.
|
Der var det en dommerfeil (og sløvt av RBK) faktisk. Ballen ble jo droppet i stedet for å gi innkast til Chelsea, og dommeren droppet ballen til 2 RBK'ere (husker ikke hvem) og en av dem spilte ballen til Chelsea.
Ellers synes jeg dommeren var veldig god. At Kone fikk kortet var kanskje litt urettferdig overfor akkurat han, men jeg tipper det var en slags konsekvens av at RBK laget mange slike "småfrispark" mot slutten. Alle frisparkene Kone fikk var riktige, Chelsea spillerne holder/dytter tidlig og slipper før ballen kommer. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.09.2007 08:40 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i at han var veldig god, men jeg er uenig i at det var feil å ikke gi innkast der, for han rakk nemlig å blåse før ballen hadde krysset sidelinja.
Ja, det er tullete av Dagbladet, joko-. Det er ei drittavis, men som regel bruker de, ihvertfall Esten O. Sæther, å være positiv til Rosenborg, |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.09.2007 08:42 Post subject: |
|
|
| Faen, dette var morro. Hadde forventa 0-4, men spiser gjerne hatter og mye annet rart hvis det betyr resultater som dette. Vi var selvfølgelig heldige som fikk poeng (virker som marginene er fordelt etter e-cup og TL i år - marginene mot i TL og med i Europa), men det overskygger ikke det faktum at vi viste at vi kan spille fotball. Vi turte å holde på ballen og spille langs bakken når vi hadde den. Riseth, Koppinen og Basma var utrolige gode - skulle ikke tro det er mulig at spillere kan heve seg så mye fra sitt gjennomsnittlige nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
|