| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Duke Junior

|
Posted: 17.08.2007 18:40 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | he he,
nei, jeg tror ikke at jeg har stor støtte for akkuart dette.
Ting er satt litt på spissen, for å understreke at fotball-lag også må ha defensive kvaliteter. Ingen fra den midtbanetrioen er utpregede ballvinnere. Når vi da i tillegg ikke har et spillesystem som "vinner ballen for oss", blir det stygge mangler i det defensive med den ovenfornevnte troikaen. |
Men ville det ikke da vert en mye bedre ide å hente et ekte anker? Det er vel heller det vi trenger? Ikke en ny indreløper i John Anders Bjørkøy... Å kritisere Sapara føler jeg blir helt feil, han gjør det godt igjen dobbelt opp ofansivt, der han feiler defansivt. Og hvor fikk du dette med Milan fra? Milan har jo en arbeishest i verdensklasse i Gattuso, han satte Ronaldo ut i begge kampene i CL. Så at det at de kun har ofansive midtbane spillere, f vett ikke jeg hvor du fikk fra. Men det er faktisk en mulighet å gjøre som milan hvis denne John Anders Bjørkøy er så god defansvit som mange hevder. Vi kan sette Sapara sentralt , men mer som en Pirlo, der oppgaven er å strø perle passninger frem over, imens John Anders Bjørkøy tar Gattuso rollen og jobber bakover når Sapara går frem.
Men tviler på at dette funker så bra, så jeg er enda 100% uenig i et kjøp av John Anders Bjørkøy, vi trenger en ny hoftun. Spar heller de 7 mill å bruk dem ekstra på en stopper. _________________ "One accusation you can't throw at me is that I've always done my best"
- Alan Shearer |
|
| Back to top |
|
 |
stjørdaling Senior
|
Posted: 17.08.2007 19:19 Post subject: |
|
|
Joda, Bjørkøy er en god spiller og min desiderte favoritt i fredrikstad men han vil være 29 i vinter. Han har enda ikke hatt noe større gjennombrudd en fast spill hos Fredrikstad. Hønefoss, Raufoss, Skjetten og Gjelleråsen tyder ikke på mye erfaring på høyt nivå og det er liten grunn til å tro at han vil utvikle seg stort mer i RBK og nå landslagsklasse.
- Vi leter etter typer, utaler KTE. Noe jeg tar som et tegn på at det er personligheten til Bjørkøy han er ute etter. Jeg vil anbefale RBK å lete etter gode spillere istedet. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 17.08.2007 19:40 Post subject: |
|
|
| stjørdaling wrote: | | - Vi leter etter typer, utaler KTE. Noe jeg tar som et tegn på at det er personligheten til Bjørkøy han er ute etter. Jeg vil anbefale RBK å lete etter gode spillere istedet. |
Da tror jeg du tolker feil. Han sikter nok helt sikkert til spillertyper, altså i hvilken posisjon de spiller og hvordan de løser denne posisjonen. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
stjørdaling Senior
|
Posted: 17.08.2007 19:46 Post subject: |
|
|
| Okei, i det tilfelle tror jeg RBK leter etter riktig spillertype, men at Bjørkøy fortsatt er langt fra god nok. Og besitter alt for lite erfaren til tross for alderen. |
|
| Back to top |
|
 |
Duke Junior

|
Posted: 17.08.2007 20:00 Post subject: |
|
|
Jeg syns vi burde prøve os på håland igjen, start ligger i gjørma. Hvis de blir der bør vi kunne handle på billig salg, med den lønna start gav han. _________________ "One accusation you can't throw at me is that I've always done my best"
- Alan Shearer |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 17.08.2007 20:05 Post subject: |
|
|
| Ronaldinho wrote: | | Milan har jo en arbeishest i verdensklasse i Gattuso, han satte Ronaldo ut i begge kampene i CL. |
Ronaldo kunne ikke spille CL for Milan, ettersom han spillte CL for Real Madrid i sesongen 06/07 _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 17.08.2007 20:10 Post subject: |
|
|
Bjørkøy har landskamp for Norge's A-landslag. Bjørkøy's landslagsopptredener : http://www.fotball.no/his...id=2882295 _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Last edited by Maradona on 18.08.2007 19:36; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.08.2007 20:15 Post subject: |
|
|
| Han snakket om Ronaldo d.y. fra en plass ute i Atlanteren. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 17.08.2007 20:17 Post subject: |
|
|
Bjørkøy kan ha opp mot 5-6 år igjen på toppnivå, stjørdaling.
Det eneste problemet er at skade-sannsyneligheten øker med aldern, spesielt hvis du er en midtbanespiller. |
|
| Back to top |
|
 |
stjørdaling Senior
|
Posted: 17.08.2007 21:11 Post subject: |
|
|
Jeg har ingenting imot å hente spillere langt opp i karrieren. Jeg tror Bjørkøy har mange gode år foran seg, men utviklingspotensiale er ikke like stort når han han nærmer seg 29, så jeg tviler på at han kommer til å ta steget opp til landslagsklasse. Dette kompenseres som regel med lang erfaring, men dette mangler Bjørkøy på grunn av få år på toppnivå og ingen i utlandet.
Hvis vi ser på andre like spillere som Hæstad, Grindheim, H. Haugen og Strømstad kan de ende opp med å nå et langt høyere nivå, en det de spiller på i dag. Nevner at sistnevnte står uten kontrakt neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 17.08.2007 21:19 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Bjørkøy kan ha opp mot 5-6 år igjen på toppnivå, stjørdaling.
Det eneste problemet er at skade-sannsyneligheten øker med aldern, spesielt hvis du er en midtbanespiller. |
Jeg har lagt litt merke til Bjørkøy i år fordi han har scoret seks mål i serien, derav fire spillemål. Men hver sesong er det noen spillere som utmerker seg som man ikke har hørt så mye om tidligere, og som ikke opprettholder sitt høye nivå i fortsettelsen.
Tommy Stenersen (29) ble skrytt opp i skyene i fjor, som den beste "servitøren" i eliteserien. Se blant annet: http://www.dagbladet.no/s...72962.html
Man skal ikke glemme at det er atskillig lettere å gjøre seg bemerket på lag som sliter litt/det ikke stilles så store forventninger til. Som jeg har vært inne på i en annen tråd her (husker ikke helt hvilken), så var jo Rune Tangen eliteseriens beste stopper som mangeogtredveåring i Moss som slet helt i bunnen  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.08.2007 21:26 Post subject: Bjørkøy |
|
|
| Skjønner ikke hvorfor så mange fremdeles er imponert over hæstad, grindheim det er tross alt to år siden de presterte jevnt bra over en hel sesong. Bjørkøy er en ledertype som er kaptein på sitt fredrikstad og samtidig en spiller som er god i flere posisjoner. Selv om fyren er 29 år så kan han ha mange år igjen, ettersom gammlekara legger opp trenger vi noen oppe i åra til å være ledestjerner for ungutta. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 17.08.2007 21:42 Post subject: Re: Bjørkøy |
|
|
Da skjønner jeg ikke hvorfor folk er så imponert over Bjørkøy som ikke har prestert jevnt godt over en sesong en gang.
66. plass på VG-børsen i fjor, da han bare stod for tre spillemål på 26 kamper. Har fire spillemål i år da, og 42. plass på børsen.
Ikke det at VG-børsen er fasiten på alt her i verden, men jeg hadde ønsket at når RBK tenker å svi av minst seks-sju millioner kroner på en spiller i en posisjon jeg føler vi har minst like bra kvalitet fra før så bør vedkommende enten helt klart ha et potensial som er mye større (slik som da vi hentet spillere som Bergdølmo og Sørensen til klubben) eller ha bemerket seg i enda større grad enn Bjørkøy har gjort.
Å tro at Bjørkøy skal inn med rutine for våre unge spillere er syltynn argumentasjon. Det er jo ikke sånn at om man henter en spiller i slutten av 20-årene så vil han nødvendigvis bli en sånn. Selv flere av de vi allerede har i stallen i den alderen og eldre er jo langt fra å være noen ledertyper for de yngre.
Roar har over 100 kamper på høyt europanivå, en god del landskamper og flere seriekamper i eliteserien i Norge enn noen andre i landet gjennom tidene. Skryt gjerne av Bjørkøy, men som 29-åring med sin bakgrunn så blir han ingen ny Roar Strand. Punktum. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 17.08.2007 22:12 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Ronaldinho wrote: | | Milan har jo en arbeishest i verdensklasse i Gattuso, han satte Ronaldo ut i begge kampene i CL. |
Ronaldo kunne ikke spille CL for Milan, ettersom han spillte CL for Real Madrid i sesongen 06/07 |
Er vel snakk om femiklatten i ManU. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.08.2007 07:43 Post subject: |
|
|
Det er ikke slik at det en har gjort før bestemmer om en kan være et forbilde eller ei. Bjørkøy har ifølge Eggen svært gode holdninger og er en leder derav kaptein på Fredrikstad. Gode holdninger og lederskap på banen har det siste sesongene vært en mangelvare. Det er også grunnen til at mangen ligger langflate etter Martin Andresen.
At Bjørkøy skal bli en ny Roar Strand tror selvsagt ikke jeg heller ,men at han kan bli en tilvekst for Rosenborg tror jeg som absolutt. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 18.08.2007 08:39 Post subject: |
|
|
| I dag uttaler storinvestor i FFK, Terje Høili i Nettavisen, at Bjørkøy overhodet ikke skal selges, ikke engang for 20 mill. Bjørkøy har hele 3,5 år igjen av kontrakten. Bjørkøy selv skal visst være veldig interessert i å spille for RBK. Her kan det bli tøffe forhandlinger....... |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.08.2007 08:52 Post subject: |
|
|
| Hva er det med norske klubber å selge til rosenborg, med slike priser ser ingen annen utvei at norske signeringer vil være på bosmann. Det viser også med all tydlighet at rosenborg har vært for snill når det gjelder overgangene til Solli og Helstad og burde nærmest gitt vekk disse spillerene til Kamma og Aafk fremfor å selge til Brann. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 18.08.2007 09:06 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | I dag uttaler storinvestor i FFK, Terje Høili i Nettavisen, at Bjørkøy overhodet ikke skal selges, ikke engang for 20 mill. Bjørkøy har hele 3,5 år igjen av kontrakten. Bjørkøy selv skal visst være veldig interessert i å spille for RBK. Her kan det bli tøffe forhandlinger....... |
KTE har pratet prisen opp............... |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 18.08.2007 09:28 Post subject: |
|
|
| Prater ikke prisen opp ved å fortelle at man er interessert i en spiller. Man har jo allerede henvendt seg til FFK, så at dette blir kjent i media spiller mindre rolle. Men at Høili har satt i gang et spill for å presse pris, er vel udiskutabelt |
|
| Back to top |
|
 |
kek Proff

|
Posted: 18.08.2007 10:37 Post subject: |
|
|
| Tror Martin Andres står over Bjørkøy på ønskelista til RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 18.08.2007 10:42 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | ikke engang for 20 mill. |
Og folk skjønner ikke hvorfor vi har måttet kjøpe utenlandske spillere de senere åra..
Jeg tar heller en Sapara til 10 mill enn en Bjørkøy til 20. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 18.08.2007 11:39 Post subject: |
|
|
Haugen,
der er vi enige. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.08.2007 11:42 Post subject: |
|
|
| Bjørkøy eies vel av FFK og ikke terje høyli og det er vel strengt talt opp til klubben om de vil selge. Hvor mange år har bjørkøy vært i fredrikstad er ikke dette hans tredje år og mener det finnes regler for at han kan si opp kontrakten ved å betale resterende lønns forpliktelser til fredrikstad. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 18.08.2007 12:05 Post subject: |
|
|
| Disse rike onklene har ofte rollen som over-styreleder. Det skal mye til for å våge å trosse dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 18.08.2007 13:20 Post subject: |
|
|
| FFK har jo trosset Høyli tidligere de, da de valgte dagens stadionløsning... |
|
| Back to top |
|
 |
|