| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 15.08.2007 23:16 Post subject: |
|
|
| Er strålende fornøyd med resultatet, ikke med prestasjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 15.08.2007 23:23 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Apropo TV3: Der er det meir bruk for utskiftingar enn i Rosenborg |
neineinei. lite trolig at du noensinne får noen bedre enn roar stokke. hvis de bytter kan det f.eks. bli til davy wathne og øyvind alsaker.
HAPPYHAPPYHAPPYHAPPYHAPPYHAPPYHAPPYHAPPY  |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 15.08.2007 23:26 Post subject: |
|
|
| Roar Stokke er dårleg. Einaste som er bra med han er at han er trønder. Roter noko voldsomt med ord (dramaturgi?), og har generelt dårleg oversikt. Sist kamp lurte han på kvifor Sapara ikkje tok frisparket som Iversen tok (Sapara var då bytta ut). |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.08.2007 23:27 Post subject: |
|
|
| I all sutringa over elendig forsvar og alt slikt, har faktisk ingen kommet opp med det beste argumentet FOR Rosenborg; Det er høst snart, folkens! Til og med Basse og Koppinen skjerper seg på høsten. Når det dugger i gresset, nettene blir litt lengre og det blit litt kaldere i lufta, da er det tid for Rosenborg, og glem det om vi taper 0-6 mot Valencia, det skjer ikke. Vær glad over seieren og tenk at det er høst snart, folkens! Vi vet hva som bor i Rosenborg på høsten! |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 15.08.2007 23:29 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Er strålende fornøyd med resultatet, ikke med prestasjonen. |
Prestasjon og resultat går ofte hånd i hånd...
Det er ikke tilfeldig når Rosenborg har scoret 13 mål på 3 CL-kvalik kamper.
Det er en god prestasjon uansett hvordan du ser på det...
Jeg, selv med ølbriller, så at Rosenborg lå bakpå på 0-2, men vi scorte for faen et tredje mål også..
Et lag kan ikke styre en kamp i 90 fulle minutter...
Er du ikke litt glad i dag JOKO, eller synes du det er dumt fordi vi muligens taper 6-0 mot Valencia... JEG LER AV SLIKE SOM DEG... _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
hmm82 Junior
|
Posted: 15.08.2007 23:32 Post subject: |
|
|
| Enig med joko at det ikke var en spesielt god kamp fra RBK i dag. Vi sliter med presisjonen og defensivt er vi som vanlig usikre i deler av kampen. Men vi får ta med oss de tre bortemålene og håpe vi bruker noen mill. på forsterkninger før gruppespillet så kan det bli en artig høst......... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.08.2007 23:32 Post subject: |
|
|
Joko, du har min fulle støtte når det gjelder 4-5-1 i serien, som vi tidvis har spilt i det siste. Men det må være lov å spille kynisk i en kamp som denne. RBK drar ikke på bortebane i siste runde av CL-kvalik for å underholde. De drar for å få et godt resultat. Jeg føler det er veldig viktig å skille her.
At motstanderen evner å skape sjangser mot oss, er kun det man kan forvente for tida. Tilogmed Astana klarte å skåre to ganger mot oss. Jeg synes det er grunn til å være fornøyd defensivt, med det utgangspunktet vi har, med å holde nullen. Tror desverre ikke vi kommer til å se gladfotball annet enn glimtvis med den backrekka vi har nå.
I utgangspunktet har vi all mulig grunn til å kreve mer. Mer artig angrepsfotball, mer defensiv trygghet, og mer frislipp taktisk. Per nå, med det forsvaret vi har, må vi bare stikke fingeren i jorda å innse at vi skal være kjempefornøyd med 3-0 borte i CL-kvalik, uansett hvordan det ser ut på banen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 15.08.2007 23:38 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Er strålende fornøyd med resultatet, ikke med prestasjonen. |
Fotballspillere er ikke maskiner. Selv de beste lagene har dårlige dager. Og vinner som oftest ikke med mer enn nødvendig i et tett kampprogram. Idag vinner vi på bedre individuelle ferdigheter. Savner allikevel en større aggresivitet i forsvarsjobbinga fra hele laget da vi mister ballen for enkelt. Vi har unge talentfulle spillere og mange gode prestasjoner å se fram til. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
stalet Senior
|
Posted: 15.08.2007 23:52 Post subject: |
|
|
Finsk referat (på svenska):
http://www.hbl.fi/text/sp.../d5005.php
Journalisten er ikke overvettes imponert over RBK, tross 3-0. Han har vel et poeng, men vi bør glede oss over resultatet. Med tanke på hvordan sesongen har vært bør vi vel ikke være overrasket over at RBK ikke rundspiller Tampere på bortebane. Tenk heller på den uvurderlige erfaringen gutter som Tettey og forhåpentligvis Skjelbred spiller på seg i 6 kamper mot velkvalifisert motstand. Om vi ikke vinner serien i år, moser vi dem neste år! |
|
| Back to top |
|
 |
SverreJohnsen Junior
|
Posted: 16.08.2007 00:58 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Men det er et underholdnings produkt eller? |
Nei, det er en sport. Sport er mer enn bare underholdning. Det er ingen garantier i sport, spillerne er mennesker, ikke roboter, de kan ikke spille perfekt hver eneste kamp. Man kan ikke kreve pengene tilbake selv om de vinner på en rævva måte.
Når alt kommer til alt så handler sport om å vinne. Så lenge man vinner har man som regel oppnådd det man i utgangspunktet deltok for. I enkelte sporter bruker man selvsagt stilpoeng, dette blandt annet i isdans. |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 16.08.2007 05:28 Post subject: rbk på bortebane |
|
|
Dere syter og bærer dere over kynisk og lite finspillende stil i en europacupkamp
PÃ… BORTEBANE!!!
der vi vinner 3-0. Mot et lag som slo ut et mesterligalag som var bedre seedet enn oss....
HALLO?????
Såvidt jeg husket ble vi rundspilt av Astana i brorparten av bortekampen der også.
Og vant 3-1.
Det er et mønster her. Knut Tørum er en smart mann. Han vet hva som foregår.
Da Astana kom til Trondhjem ala Salman Rushdie på sykkel i teheran, ble de sendt hjem som slakt!
Glæde mæ! Og når vi er kvalifisert til mesterligaen om et par uker, kan det jo tenkes at noen av midtstopperne som sitter på gjerdet og studerer oss, jumper ned og vil bli med likevel. Og vi tar dem gjerne med! Det er jo derfor både Sapara og Kone er her. Er det noen som klager over dem i dag? _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 16.08.2007 08:30 Post subject: Re: rbk på bortebane |
|
|
3-0 og et fantastisk resultat for Rosenborg som klinger litt i fotballeuropa. Men vi skal være glade det var Tampere og ikke et annet europeisk lag vi møtte da hadde vi blitt straffet til de grader.
Tampere har to i treverket.
Niemi skulle normalt ha putta på sine to store.
Han "ikke" finnen som kom inn hadde tre store han også.
De vinner i en periode av kampen 8 av 10 dueller i eller rett utenfor vår box.
Vi sliter med å possisjonere oss i forsvarspillet. Vi glipper i markeringen.
Riseth misser på alt for mange oppspill som gir gedigne muligheter for Tampere.
Men du verden. Takk for 90 millioner. Nå kommer det helt sikkert noen nye signeringer som bare hadde ventet på at vi skulle kvale inn til CL. |
|
| Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 16.08.2007 08:30 Post subject: Re: rbk på bortebane |
|
|
3-0 og et fantastisk resultat for Rosenborg som klinger litt i fotballeuropa. Men vi skal være glade det var Tampere og ikke et annet europeisk lag vi møtte da hadde vi blitt straffet til de grader.
Tampere har to i treverket.
Niemi skulle normalt ha putta på sine to store.
Han "ikke" finnen som kom inn hadde tre store han også.
De vinner i en periode av kampen 8 av 10 dueller i eller rett utenfor vår box.
Vi sliter med å possisjonere oss i forsvarspillet. Vi glipper i markeringen.
Riseth misser på alt for mange oppspill som gir gedigne muligheter for Tampere.
Men du verden. Takk for 90 millioner. Nå kommer det helt sikkert noen nye signeringer som bare hadde ventet på at vi skulle kvale inn til CL. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 16.08.2007 09:20 Post subject: |
|
|
| SverreJohnsen wrote: | | joko- wrote: | | Men det er et underholdnings produkt eller? |
Nei, det er en sport. Sport er mer enn bare underholdning. Det er ingen garantier i sport, spillerne er mennesker, ikke roboter, de kan ikke spille perfekt hver eneste kamp. Man kan ikke kreve pengene tilbake selv om de vinner på en rævva måte.
Når alt kommer til alt så handler sport om å vinne. Så lenge man vinner har man som regel oppnådd det man i utgangspunktet deltok for. I enkelte sporter bruker man selvsagt stilpoeng, dette blandt annet i isdans. |
Du har ikke fulgt med mye på fotball og RBK skjønner jeg. Ihvertfall har du ikke fått med deg Rosenborgs uttalte mål i snart 20 år. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 16.08.2007 10:36 Post subject: |
|
|
et lag for trøndere, av trøndere?  |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 16.08.2007 11:06 Post subject: |
|
|
Alle på forumet er glad for 3-0 seieren. Det tror jeg ingen trenger å tvile på.
Deretter er det enkelte som kun tenker resultat, "oi, vi vant 3-0, kjempe bra!!!" andre tenker mer analytisk og bak resultatet.
I denne kampen så vi et effektivt RBK som skårte på få sjanser. I store deler av kampen var det meget mye upresise pasninger fra RBK som endte i unødvendige sjanser til Tampere. Det var sjelden vi klare å avslutte angrep, mot bedre lag med bedre tekniske spillere sier det seg selv at vi blir straffet i mye større grad. Dessuten er vi ikke god nok defensivt selv om det var litt forbedring i denne kampen. Vi gir for mye rom, rygger og venter på at motstanderen skal skyte i farlig posisjon. I tillegg har duellspillet defenivt mye å gå på.
Eggen sa jo selv at mot et bedre lag hadde vi sluppet inn kanskje 2 eller 3mål. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 16.08.2007 11:30 Post subject: Re: rbk på bortebane |
|
|
| blackwater wrote: |
Tror du virkelig på det? Det gjør ikke jeg. Vi kommer antageligvis til å kjøpe en halveis ukjent knott til 5-6 millioner, og thats it. Jeg tviler på RBKs evne til å tenke stort nok |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 16.08.2007 12:11 Post subject: |
|
|
Jeg har strengt tatt et akseptabelt språkøre, men den der finlandssvensken kan de beholde. Makan til fyllevrøvl. Gi meg skånske jenter som intervjues når som helst. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.08.2007 15:21 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | Deretter er det enkelte som kun tenker resultat, "oi, vi vant 3-0, kjempe bra!!!" andre tenker mer analytisk og bak resultatet.
I denne kampen så vi et effektivt RBK som skårte på få sjanser. |
Jeg vil stille et lite spørsmålstegn ved dine analytiske evner når du påstår at RBK hadde så få sjanser i denne kampen. I tillegg til målene misset Traore alene med keeper i 1.omg (skjøt over), Kone hadde en heading som gikk cm utafor stolpen, Tettey skjøt utenfor fra ca 10 meter, Kone skjøt over fra ca 11 meter, (en veldig upressa) Sapara plasserte ballen rett utenfor fra ca 16 meter, Sapara hadde et frispark rett utafor. Dette var noen gode muligheter som jeg kom på i farta. Sikkert flere også. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 16.08.2007 18:05 Post subject: |
|
|
Jeg vet at RBK hadde en del sjanser kampen i gjennom. Det kom upresist fram fra mitt innlegg ser jeg. Det jeg skulle ha skrevet var at de var meget effektive i første omgang. Likevel skapes det for lite muligheter gjennom hele kampen mye grunnet en forferdelig upresishet i oppbyggningen av angrepene. Det går også for tregt.
Det var mange som "friskmeldte" RBK når vi slo ut Makabi Haifa ved å vinne 3-2 borte. Samme år ble vi latterliggjort mot Arsenal i CL. Det var flaks at det bare ble 5-1. Jeg frykter flere slike i år! |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 16.08.2007 19:12 Post subject: |
|
|
Hele opplegget rundt bortekampen mot Arsenal var jo latterlig. Undergrunnsbane til kamp sier vel det meste om holdingen til ting den gang. _________________ PÃ¥meldt |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.08.2007 20:12 Post subject: |
|
|
Arsenalkampen var juleferie både for spillere og supportere...vi ble jo nummer tre uansett. Men om vi ser litt bak resultatene den høsten også, så rundspilte vi Panathinaikos borte og tapte 1-2, var mer effektive og klarte heldig 1-1 hjemme mot Arsenal, tapte kun 0-1 mot PSV borte og sikret videre UEFA-spill med 2-2 mot Panathinaikos hjemme.
Før vi sa takk og hei og bye bye By. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 16.08.2007 20:22 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Arsenalkampen var juleferie både for spillere og supportere. |
Var du der? _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.08.2007 20:26 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | kristobal wrote: | | Arsenalkampen var juleferie både for spillere og supportere. |
Var du der? |
Jepp  |
|
| Back to top |
|
 |
|