English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tampere - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
olivknob
Senior

PostPosted: 15.08.2007 21:21    Post subject: Reply with quote

Fy faan jeg blir så forbannet av alle sutrete suppergjøker som sitter her å klager over en 0-3 seier i 3. kvallikrunde.
Dere er så imkompetente fotballamatører at jeg kan nesten ikke få sagt det.
Rbk er fortsatt i en utskiftingsperiode etter en sensasjonell storhetstid,og jeg synes vi klarer oss ganske bra(med 13-2 i målforskjell på 3 kamper og seier i begge bortekampene)
Stikk fingern i jorda å innse at vi er en liten by fra et lite land,vi er ikke Barcelona,Real Madrid eller Man Utd.
Gi gutta en sjanse!Når vi reiser på bortebane i Europa drar vi for faan ikke for å underholde.Så gode er vi ikke,og aldri vil vi bli det heller.Slik er fotballen blitt.
Penger styrer for mye.NÃ¥r det er sagt regner jeg med at Rbk vil klemme til med noen geniale forsterkninger som kan ta oss enda et steg videre.
Brann vil kollapse uansett tvert de får snusen i gull.Vi kjenner da alle bergenserne.

Vær heller happy over at vi akkurat har vunnet 90 millioner.90 millioner for fremtiden,for fetere stadion og for bedre spillere.Vi har vunnet 6 fantastiske høstkvelder.
Tenk litt lenger enn akkurat bare til imorgen.Ha trua på spillerne,ha trua på Tørum og Eggen.
Alle trenger vår støtte,vær nå trofaste supportere da for svarte.Ikke bortskjemte drittunger!!

Last edited by olivknob on 15.08.2007 21:23; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 21:21    Post subject: Reply with quote

Joko: Skjerp deg!

Vi vinner 3-0 på bortebane i europa. Det er STORT! Selvfølgelig ligger vi bakpå når vi leder 2-0. Noe annet hadde vært direkte teit. Synes vi gjør en bra kamp!

Vi er gutta i fra Trondhjæm og vi skal til champions league!!!

SKÃ…L!!! RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
longns
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 21:27    Post subject: Reply with quote

Dere får klø dere i hodet og lure på hva som skjedde etter at vi har fått juling med 6-0 av Valencia.

Sitte på deffensiven med en "back-trio" som består av Stoor, Basma og Koppinen er selvmord.
Back to top
View user's profile Send private message
doris
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 21:28    Post subject: Reply with quote

Merket med en gang at humøret ble bedre etter å ha lest de to siste postene, så takk for dem Smile

EDIT: De to før den sure nr. 3 der)
Back to top
ssjovold
Proff

PostPosted: 15.08.2007 21:29    Post subject: RBK Reply with quote

De siste åra har RBK alltid vært et høstlag. De beste kampene er ikke blitt spilt ennå.

Glæde mæ! Tar gjerne imot Chelsea, Barcelona, ManU, alle de gutta (da får jeg kanskje sett oppgjørene her borte i USA også...)
Henri
Legende

PostPosted: 15.08.2007 21:45    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Dere får klø dere i hodet og lure på hva som skjedde etter at vi har fått juling med 6-0 av Valencia.

Sitte på deffensiven med en "back-trio" som består av Stoor, Basma og Koppinen er selvmord.

I motsetning til deg så tar jeg ikke sorgene på forskudd. Ingen tvil om at vi kan få mye juling i CL pga det middelmådige forsvaret vi har, men det gjør ikke at jeg gleder meg mindre over en 3-0 seier på bortebane.
Back to top
mirifice
Junior

PostPosted: 15.08.2007 21:46    Post subject: Reply with quote

jeg er faktisk enig med joko og det tar jeg for gitt at alle andre også er angående våre 4 beste menn bake. hvis vi fortsetter å gi bort x antall dusin cornere slik som mot tampere og alle andre lag forøvrig,kommer vi til å ryke på en jævla smell når vi skal kjempe mot de beste i europa.

men det blir vel kanskje en annen tråd å diskutere det på=)
doris
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 21:54    Post subject: Reply with quote

Joko og Mirifice: Ta en kamp av gangen, en frase dere muligens har hørt før. Akkurat nå er det Tampere 0 - RBK 3. Da er det ikke lov å klage. Skal vi driste oss til å se på neste kamp, er det Vålerenga hjemme. Det lukter seier, mot hovedstadens beste lag. Det kan man ikke klage over. Se forresten på rbktv og få dere en god latter. Afrikansk feiring på sitt beste Smile
Back to top
mirifice
Junior

PostPosted: 15.08.2007 21:59    Post subject: Reply with quote

for all del,resultatet er jeg mega happy med. men spillet er noe annet,spesielt det bakover..kan sikkert sitte å diskutere til det kjedsommelige når det gjelder forsvaret uten at det vil hjelpe noe verken når det gjelder iform av bedre spill fra forsvaret eller nye spillere=)
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 15.08.2007 22:00    Post subject: Reply with quote

Da var vi der folkens! Ikke all verdens storspill de 70-75 minuttene jeg fikk sett, men vi gjorde jobben. Og i en slik kamp godtar jeg at man ikke spiller all verdens underholdningsfotball. Når det står CL-deltagelse, mange titalls millioner, og attraktivitet i forhold til spillersigneringer, synes jeg det er greit å svelge noen prinsipper i enkeltkamper for å nå fram dit.

Mye av grunnen til at vi ligger så defensivt er som jeg og mange andre her har sagt til det kjedsomme, at vi har altfor dårlig forsvar. Frykten for å gjøre defensive blemmer overstiger lysten på å stille attraktiv angrepsforsvar. Og det skjønner jeg godt, slik tingenes tilstand er nå. Ser det slik at i hvertfall i denne kampen isolert sett, ofrer vi kreativitet for pengesekken. Det er livsfarlig å sende for mye folk opp i angrep med det forsvaret vi har i dag. Tenk om vi skulle sende opp indreløperne i melommrommet, mens ving og back doblre på kant, med ankeret liggende rundt midtstreken. Hver eneste kontring ville blitt livsfarlig med det lille vi da har igjen rundt eget felt.

Nei, i dag er jeg bare glad for Champions League. Underholdninga tar vi mot storlag, med nye forsvarsspillere.
Henri
Legende

PostPosted: 15.08.2007 22:04    Post subject: Reply with quote

Det dreier seg ikke bare om at vi er dårlige defensivt, det dreier seg vel så mye om at Tamperes fremste styrke er kontringer. Mot etablert forsvar var de ikke særlig gode. Dette visste Tørum & co og la opp taktikken etter det.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 22:05    Post subject: Reply with quote

Tsk tsk. Finnene vant da ikke "sjansestatistikken" så overlegent som Roar Stokke ville ha det til. Som Kalle Løken så helt riktig sa det en gang: "Det er ikke tilfeldig at van Basten alltid skjøt stang inn, vet du." Vi har rett og slett bedre angrepsspillere enn Tampere.

Hvor mange ganger har vi ikke sitte og revet oss i håret etter å ha rundspilt europeiske storlag på Lerkendal, men enda måttet svelge et knepent tap eller nøye oss med uavgjort. Når det gjentar seg over tid er det mer enn en tilfeldighet.

Situasjonen er ikke så helsvart som mange vil ha det til, men det er selvfølgelig viktig å få forsterket forsvaret før gruppespillet. Så lenge det er liv er det håp.

Men det synes jeg ikke vi skal henge oss opp i nå i kveld. Vi har vunnet mye mer ufortjente seiere enn dette også, og bare for en dag kan vi klappe oss sjøl fornøyd på skuldra og i det minste være litt stolt av klubben vår. Så får vi ta opp igjen kranglingen en annen gang.
olivknob
Senior

PostPosted: 15.08.2007 22:06    Post subject: Reply with quote

doris wrote:
Joko og Mirifice: Ta en kamp av gangen, en frase dere muligens har hørt før. Akkurat nå er det Tampere 0 - RBK 3. Da er det ikke lov å klage. Skal vi driste oss til å se på neste kamp, er det Vålerenga hjemme. Det lukter seier, mot hovedstadens beste lag. Det kan man ikke klage over. Se forresten på rbktv og få dere en god latter. Afrikansk feiring på sitt beste Smile

Herlig reportasje:D
Fantastisk!!
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 22:24    Post subject: Reply with quote

Er det mulig å se målene noe sted, eller sitter tv3 og ruger på dem?
Back to top
quarterback
Rutinert

PostPosted: 15.08.2007 22:36    Post subject: Reply with quote

Jeg ser argumentene til joko så til de grader. Kampen vinner vi 0-3, og resultatet er imponerende, men likeså flatterende. I følge spillets gang burde det vært omvendt, 3-0 til Tampere, for å sette det på spissen.

Spillets er lite imponerende, og det er åpenbart at Tørum har et problem når han er fornøyd med dagens spill. Helt utrolig utsagn!
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 15.08.2007 22:37    Post subject: Reply with quote

quarterback wrote:
I følge spillets gang burde det vært omvendt, 3-0 til Tampere, for å sette det på spissen.

Du setter det ikke på spissen, du er fullstendig på jordet.
Back to top
bigfoot
Rutinert

PostPosted: 15.08.2007 22:48    Post subject: Reply with quote

Rosenborg leave Tampere in Trouble
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 15.08.2007 22:49    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:

Helt enig. Tampere var et dårlig lag som ikke utnyttet de store sjansene og rommene de egentlig hadde. Møter vi bedre lag vill vi bli avkledd. Det handler om å se på motstanderen også, ikke bare om vi spiller bra eller dårlig.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 22:49    Post subject: Reply with quote

Det høres ut som noe ommentorene på tv3 vet litt om det som skjer.. Tror nok vi kan oss en midtstopper eller to..
Sølve
Rutinert

PostPosted: 15.08.2007 23:01    Post subject: Reply with quote

Trur ikkje kommentatorane på TV3 veit noko som helst. Dei ser vel berre kva som trengs, og tipper deretter.

Apropo TV3: Der er det meir bruk for utskiftingar enn i Rosenborg.
Back to top
andersw
Junior

PostPosted: 15.08.2007 23:03    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
joko- wrote:

Helt enig. Tampere var et dårlig lag som ikke utnyttet de store sjansene og rommene de egentlig hadde. Møter vi bedre lag vill vi bli avkledd. Det handler om å se på motstanderen også, ikke bare om vi spiller bra eller dårlig.

De hadde jo aldri lagt seg så lavt mot et annet lag, det var fordi de visste at Tampere er et kontringslag som sliter med å skape rom.

Last edited by andersw on 15.08.2007 23:12; edited 1 time in total
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 23:04    Post subject: Reply with quote

Sikkert bra plan på papiret, men den fungerte overhodet ikke på banen. Tampere skapte mer enn hva jeg tror de ville gjort om vi spilte offensiv 4-3-3
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 15.08.2007 23:09    Post subject: Reply with quote

Tampere skapte ikkje eit einaste mål...
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 23:11    Post subject: Reply with quote

Flaks og udugelighet fra Tampere, regner ikke med at taktikken var å gi Tampere de store sjangsene for så å satse på fru fortuna.
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 23:14    Post subject: Reply with quote

det er synd på alle som ikke klarer og glede seg over dette!
Direkte synd...
Dere kommer aldri til å reise fra en kamp fornøyd, viss dere ikke gjør det etter 0-3 på bortebane.

Dra dit peppern gror TARDS!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next
Page 11 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb