View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 28.02.2005 14:13 Post subject: |
|
|
Troinndern wrote: |
Usikkert hvordan han her egentlig er, men; det skal det sies at det er mange spillere som kjøper seg en landskamp og noen gode omtaler nede i afrika, slik at cv'en kan krydres litt ... |
Ja jøss, regner det for sannsynlig at en spiller som har parogtredve kamper for Sør-Afrika har kjøpt kamper til CV`n.....  |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 28.02.2005 14:14 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Nå som Braaten mest sannsynlig forsvinner snart, må jeg vel trekke frem Peter kopteff igjen. |
Hvorfor ikke Gunnar Aase når vi først er i gang? (Jada vet at han har lagt opp) |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 28.02.2005 14:26 Post subject: |
|
|
Til Benoni Hartvich:
Jeg går ut i fra at du ikke vet, at jeg aldri tar feil.
Takk |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 28.02.2005 14:34 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Til Benoni Hartvich:
Takk |
Fint for deg
Det å aldri ta feil er ikke det samme som å alltid ha rett..... |
|
Back to top |
|
 |
trønderIbergen Junior
|
Posted: 28.02.2005 15:41 Post subject: |
|
|
Av unge midtbanespillere, så synes jeg Rosenborg bør følge Kristoffer Hæstad; en ballvinner og midtbaneterrier som spås en lovende framtid. Hva synes dere om det?
Har noen forresten sett Alexander Tettey i en hel kamp, for Rbk2 eller noe? Ryktes jo at han er et stort talent, men jeg har liksom aldri fått sett han i en hel kamp. Har han det som skal til for å bli en midtbanespiller av høyt kaliber? |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 28.02.2005 19:25 Post subject: |
|
|
Til Benoni Hartvich:
Quote: | TomH skrev:
Til Benoni Hartvich:
Takk
Fint for deg
TomH svarer:
Det stemmer kanskje for deg, men ikke meg
takk  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.02.2005 20:35 Post subject: |
|
|
Du syns ikke at du begynner å bli litt vel latterlig når du omtaler deg selv i 3. person? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 28.02.2005 21:21 Post subject: |
|
|
hehe
God ide! |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 28.02.2005 22:01 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Til Benoni Hartvich:
Quote: | TomH skrev:
Til Benoni Hartvich:
Takk
Fint for deg
TomH svarer:
Det stemmer kanskje for deg, men ikke meg
takk  |
Lukter litt kvisete fjortis med oppblåst nett-ego, detta.....
Utsagnet mitt er ikke noe som gjelder noen og ikke andre. Dersom person x sier " bestemora mi ville spilt bedre enn Erik Hoftun" til person y, ville aldri person y rettmessig kunne si at person x tar feil. Dette på grunn av at xs bestemor aldri ville kunne spille på RBK. Således vil man aldri kunne få bekreftet/avkreftet hypotesen om at xs bestemor ville spilt bedre enn Hoftun. X har ikke tatt feil, men han har heller ikke rett.
Det samme gjelder når du drar frem alle mulige og umulige spillere og hevder at de er perfekte for RBK. Jeg vil aldri kunne slå fast at du tar feil fordi disse spillerene aldri vil spille på RBK.
Og et tips til slutt; legg av de patetiske faktene, det du prøver å si drukner i den patetiske stilen din. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 28.02.2005 22:08 Post subject: |
|
|
Benoni Hartvich Mathematic expert... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 28.02.2005 22:18 Post subject: |
|
|
siggetheman wrote: | Benoni Hartvich Mathematic expert... |
Har ingenting med matematikk å gjøre, logikk derimot.... |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 28.02.2005 22:50 Post subject: |
|
|
Jeg skal opprette en egen mappe.....
Rett skal være rett. Jeg har i min tid her på forumet trukket frem 5 spillere som jeg mente RBK burde/ bør kjøpe (Kopteff hvis Braaten går og enten Bernier eller Risholt). Så vidt jeg har registrert var jeg også den første til å lansere disse spillerne (denne siste setningen ble kanskje vel tung å svelge):
- Soma (mens han spilte på Bryne)
- Muri (mens han spilte for Stabæk)
- Bernier (TIL)
- Risholt (FFK)
- Kopteff (Viking)
Kan noen her argumentere ut fra sportslige hensyn, uten å trekke inn ex.phil pensum, at disse kjøpene ikke ville ha vært til det gode for RBK (på kort eller lang sikt)?
Hilsen fra en som alltid har rett.
Takk |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 28.02.2005 23:11 Post subject: |
|
|
Benoni Hartvich wrote: | siggetheman wrote: | Benoni Hartvich Mathematic expert... |
Har ingenting med matematikk å gjøre, logikk derimot.... |
Hehe. Den pedantiske Benoni har brukt sitt skolerte hode og analysert seg fram til at du har en for patetisk og sentimental stil TomH.
Det kan være at Benoni har rett, men person a vil aldri rettmessig kunne si at person b tar feil siden alle her bedriver mer eller mindre kvalifisert synsing.
Og kan vi ikke ta deg på innhold, da tar vi deg på stil.
 _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 28.02.2005 23:13 Post subject: |
|
|
hmmm
skjønner ikke hvorfor, men det foresvever meg at dette allerede er diskutert? Har du vært så opptatt av ditt eget speilbilde at du har glemt å følge med? |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 28.02.2005 23:30 Post subject: |
|
|
Benoni Hartvich wrote: | Troinndern wrote: |
Usikkert hvordan han her egentlig er, men; det skal det sies at det er mange spillere som kjøper seg en landskamp og noen gode omtaler nede i afrika, slik at cv'en kan krydres litt ... |
Ja jøss, regner det for sannsynlig at en spiller som har parogtredve kamper for Sør-Afrika har kjøpt kamper til CV`n.....  |
sa jeg at han hadde gjort det?
Det jeg sa var at mange afrikanske og asiatiske spillere kjøper seg en landskamp, for lettere å kunne få seg invitert til en europeisk klubb for prøvespill osv. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.02.2005 23:30 Post subject: |
|
|
Kødder'u? Har Bernier, Risholt og MURI (hvem???) vært diskutert her??
Nei, det har jeg ikke sett. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 28.02.2005 23:33 Post subject: |
|
|
Mikkmakk wrote: |
Hehe. Den pedantiske Benoni har brukt sitt skolerte hode og analysert seg fram til at du har en for patetisk og sentimental stil TomH. |
Jeg har aldri nevnt sentimental.
fra Caplex;
Quote: | sentimental (fr., av sentir, føle), følsom (på en overdreven og søtladen måte); følelsesfull, svermerisk; tårekvalt |
Sentimental er ikke riktig ord for å beskrive Tommer`n.
Mikkmakk wrote: | Det kan være at Benoni har rett, men person a vil aldri rettmessig kunne si at person b tar feil siden alle her bedriver mer eller mindre kvalifisert synsing. |
Ser poenget ditt her, da "bedre" i denne sammenhengen er subjektiv. Men; med fare for å møte meg selv i døra, jeg har rett. For å illustrere poenget mitt på en annen måte; dersom Tom sier at i år 2105 vil USA ha en president med afrikansk avstamming, vil jeg aldri kunne rettmessig hevde at TomH har tatt feil, fordi begge med stor sannsynlighet har vandret til de evige jaktmarker før den tid. TomH har ikke tatt feil.
TomH bruker dette i argumentasjonen sin for å inngi autoritet. Denne autoriteten er imidlertid basert på svada-argumentasjon. I mine øyne tåkelegger TomH sine ganske gode kunnskaper og vurderinger med å oppføre seg som en oppblåst blære. Elementær kommunkasjonsteori tilsier at folk som opptrer på en usympatisk måte får mindre gjennomslag for sine ideer og tanker enn de ville fått dersom de hadde oppført seg som folk. |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 28.02.2005 23:38 Post subject: |
|
|
Troinndern wrote: | Benoni Hartvich wrote: | Troinndern wrote: |
sa jeg at han hadde gjort det?
Det jeg sa var at mange afrikanske og asiatiske spillere kjøper seg en landskamp, for lettere å kunne få seg invitert til en europeisk klubb for prøvespill osv. |
Nei, du sa ikke det, men jeg kan med all god vilje ikke tolke setningen din annerledes enn at det er det du antyder. Skjønner ikke hvilken relevans alt etter første komma har for saken dersom du ikke mente å antyde det jeg trodde du mente å antyde. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 28.02.2005 23:57 Post subject: |
|
|
Benoni Hartvich wrote: | Ser poenget ditt her, da "bedre" i denne sammenhengen er subjektiv. Men; med fare for å møte meg selv i døra, jeg har rett. For å illustrere poenget mitt på en annen måte; dersom Tom sier at i år 2105 vil USA ha en president med afrikansk avstamming, vil jeg aldri kunne rettmessig hevde at TomH har tatt feil, fordi begge med stor sannsynlighet har vandret til de evige jaktmarker før den tid. TomH har ikke tatt feil. |
(gjesp)
Benoni: Uten å påberope meg noen doktorgrad i vitenskapsfilosofi: Dette er da vitterligen stedet for å komme med utsagn av typen: jeg tror at spiller A kan passe i klubb B fordi.... bla bla. Hvorfor ellers opprette et forum og lage en tråd som heter "nye spillere".
Ingen her har noengang sett Mabizela spille for RBK, men tar du bort muligheten for å synse noe om dette så tar du jo bort vitsen med et forum.
Det er dessuten en stor likhet mellom deg, TomH og flere andre her som tror de har "rett". Som om noen kan ha det. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 01.03.2005 00:29 Post subject: |
|
|
Benoni Hartvich wrote: | For å illustrere poenget mitt på en annen måte; dersom Tom sier at i år 2105 vil USA ha en president med afrikansk avstamming, vil jeg aldri kunne rettmessig hevde at TomH har tatt feil, fordi begge med stor sannsynlighet har vandret til de evige jaktmarker før den tid. TomH har ikke tatt feil. |
Jeg kan garantere at dersom dagens styreform i USA fremdeles eksisterer i 2105 så er presidenten av afrikansk avstammning.
..om ikke et vitenskapelig paradigmeskifte kaster kull på alle "sannheter" om vårt opphav da...
..eller at ytre høyre til den tid har fått satt inn en virkelig drone som president istedenfor Karl Rove`s puppy...
skal vi skli lenger ut ?  _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 01.03.2005 09:21 Post subject: |
|
|
Litjeggen wrote: | skal vi skli lenger ut ?  |
Nei, nåer jeg ferdig.  |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 01.03.2005 14:37 Post subject: |
|
|
Jeg er en oppblåst blære! (og skal forresten på TV i kveld).
...og Soma og Muri var tap for RBK. Det er jeg redd også Bernier vil bli.
Det ryktes i Tromsø at Premier League speiding på Knut Borch er et skalkeskjul. Den som har imponert og som er det egentlige target er visstnok Bernier....
Takk. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 01.03.2005 14:39 Post subject: |
|
|
Jeg forstår ikke hvordan utenlandske klubber finner gode og spennende spillere i enhver serie etter bare en halv sesong. Det må jo være et enormt nettverk disse klubbene rår over.
Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 01.03.2005 15:08 Post subject: |
|
|
Det er det som er forskjellen på Rosenborg og alt for mange klubber i europa. De har skaffet seg et egen speidernettverk som ser i alle kloker etter nye gode spillere over hele verden, mens Rosenborg stort sett bruker VG børsen på utkikk etter nye spillere. At de ikke skaffer seg egne speidere som er oppdelt geografisk er meg en stor gåte. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.03.2005 15:23 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Jeg er en oppblåst blære! (og skal forresten på TV i kveld).. |
Når? Vil du være synlig inne i tvskjermruta?  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
|