| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
senador Legende
|
Posted: 03.08.2007 14:34 Post subject: |
|
|
| Levski er jo et godt hjemmelag. Jeg tror nok Tampere blir for svake. Uansett er det håp når de taper for finske lag som dette. De klarte jo så vidt å slå ut Chievo i fjor som gjorde en elendig sesong i italiensk serie. |
|
| Back to top |
|
 |
Anders Rutinert

|
Posted: 03.08.2007 14:39 Post subject: |
|
|
| Diabolic wrote: | | Returkampen mellom Levski Sofia og Tampere er på tirsdag. Men er det noen som vet når kampen starter. |
Her står det 20:30, hvilket vel betyr 19:30 norsk tid om jeg ikke tar feil? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 03.08.2007 14:43 Post subject: |
|
|
Jeg har den bulgarske TV kanalen: TV Bulgaria http://programata.bnt.bg/...v_bulgaria
Om det er noen som finner ut om den sender kampen si ifra og jeg kan ta digitalt opptak av kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 03.08.2007 14:46 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Jeg vet at de spilte mot gode lag, men 6tap er mye uansett. |
glem ikke at de også har slått de franske lagene auxerre og marseilles pluss slått ut cievo og udinese fra italia i de siste to sesongene. 17 seedingpoeng da de nådde kvartfinalen i uefa-cup er mer enn rbk har greid i noen sesong.
så jeg er enig, levski er favoritter, i den formen vi har vist til nbå i sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
Anders Rutinert

|
Posted: 03.08.2007 14:51 Post subject: |
|
|
|
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 03.08.2007 15:27 Post subject: |
|
|
| primaten wrote: | | senador wrote: | | Jeg vet at de spilte mot gode lag, men 6tap er mye uansett. |
glem ikke at de også har slått de franske lagene auxerre og marseilles pluss slått ut cievo og udinese fra italia i de siste to sesongene. 17 seedingpoeng da de nådde kvartfinalen i uefa-cup er mer enn rbk har greid i noen sesong.
så jeg er enig, levski er favoritter, i den formen vi har vist til nbå i sesongen. |
Ja, de er ikke dårlige. Men samtidig vill det irritere meg grønt hvis vi ikke klare å slå ut lag på dette nivået. Så gode er de ikke. Da mener jeg Rune Bratseth og Tørum må ut av klubben. Spesielt Bratseth. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 03.08.2007 15:36 Post subject: |
|
|
Vi var så heldige som det går ann å bli. Dette er en drømmetrekning, både i 2. og i 3. runde. Vi kan tom møte et lag fra Finland!
Alt ligger altså i våre hender. Kommer vi ikke til CL i år, er vi rett og slett ikke gode nok, og har ingenting i det selskapet å gjøre. Dette kan være den største og beste sjangsen på lenge til å komme med. Håper virkelig klubben skjønner alvoret i dette. For min del, vil jeg helst se at følgende gjøres:
Hysen er ledig. Han vil tilbake til norden, og prisen er ca. 10 mil. Løp å kjøp. Han er typisk 4-3-3 ving, han er målfarlig, hurtig og fin teknisk. Han er i fin alder, og har stort vidresalgspotensiale. Altså, han er alt vi ikke har, og alt vi trenger i angrep. Kjøp. Nå kan vi i tillegg friste med den største muligheten på leenge til å komme med i det gode selskap.
Med en spillende ving som Hysen, mener jeg at det åpner mere opp for å spille med både Iversen og Kone på topp samtidig. Med Konan, Iversen og Kone, blir det ikke 4-3-3 spill, men 3 sentrale angripere på en gang. Det lover ikke bra for det kollektive angrepet vårt. Har vi Sapara på den ene siden, med Strand som vingback, og Hysen på andre, kan det bli bra.
Vi trenger en, godt mulig to, stoppere. Alle i klubben, uansett hvor godtroende de er(Tørum) må da se at vi trenger en sikker passningslegger med fart bak der. Dette er helt avgjørende. Vi kommer til å bli løpt fra mot god motsand fra europa. Vi kommer aldri til å få etablert noe spill framover, når de to bak bare måker ballen oppover.
Klubben må skjønne at vi må handle en stopper nå. Jeg blir utrolig pist om vi ryker i CL kvalikken nå, og kjøper en kjempestopper i vinter. En klassestopper (som har vært etterlyst i snart halvannet år) med en totalramme på 10-15 millioner nå, er småpell i forhold til 80- 100 millioner (var det ikke det 2mas regnet seg fram til?)i fortjeneste via CL!
Han dansken Harald har kommet opp med, virker utrolig spendene. Han har sagt at han ønsker seg vekk fra WB, og FCK er aktuelle. Leste på FCK sitt forum, at han var ønsket tilbake dit. Suporterene var positive. Da bør han holde for oss også. Og håper virkelig at vi ikke trekker oss på vi "ikke kan konkurere mot FCK". Vi deltar på likt plan i europa, vi har tom lettere vei til det gode selskap! FCK skal jo som kjent møte hardere motstand i Benfica enn våre finske venner(ja jeg håper!) Skal vi noengang ta igjen FCK, har vi en kjempesjangse nå!
Antonsen håpet jeg virkelig skulle komme. Det gikk som kjent ikke, og er ikke sikker på hvilken stopper jeg ønsker meg. En spillende stopper fra Nederland, hadde vel vært drømmen?
Rosenborg, vi har vært langt nede. Nå har vi en kjempesjangse til å begynne på veien opp igjen! Både økonomisk, og rykte vårt kan forbedres og gjenopptas kraftig. Vi kan bli atraktive for spillere igjen.
La oss spille glimrende rosenborgsk fotball (4-3-3) i europa, som vi er kjent for (et hint til deg Tørum, se signaturen). Ikke spar dere til fant nå, invister så vi kan bli en storklubb igjen. Dette er kan bli beste sjangsen på mange år til å ta steget i riktig retning. Ikke la det gå forbi.
kristobal, du har vunnet evig respekt for tippingen din  |
|
| Back to top |
|
 |
Yngve87 Senior
|
Posted: 03.08.2007 15:45 Post subject: |
|
|
| Ser på rbkweb's artikkel at kampene er 15. og 29. august. Det er imidlertidig bare her dette meldes, mens man andre plasser bla. på uefa.com og rbk.no melder at hjemmekamp er 14. eller 15. august, mens bortekamp er 28. eller 29. august. Noen som vet hvor rbkweb har dette fra, og om det er sikkert? |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 03.08.2007 15:47 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Ja, de er ikke dårlige. Men samtidig vill det irritere meg grønt hvis vi ikke klare å slå ut lag på dette nivået. Så gode er de ikke. Da mener jeg Rune Bratseth og Tørum må ut av klubben. Spesielt Bratset |
Jo, gode er de. Å hevde at vi nærmest skal mose dette laget grenser til usaklighet. De er nok favoritter. Vil anslå den til 60/40 i favør dem over 2 kamper  |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 03.08.2007 15:48 Post subject: |
|
|
Det er nok bare 2mas som har solg skinnet før kua er melka.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
LSFC Junior
|
Posted: 03.08.2007 16:15 Post subject: |
|
|
 _________________ When we are good they never remember.. when we are bad they never forget ! |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 03.08.2007 17:15 Post subject: |
|
|
hva er uefa rankinga til rosenborg? _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.08.2007 17:45 Post subject: |
|
|
80. plass på klubbrankinga
RBK har "alltid" fått onsdagskamper pga. pågående seriespill og fordi motstanderen er eneste deltaker fra sin nasjon; trenger ikke spre (TV-)kampene utover to dager.
Noen tanker fra Tampere: It's that time of year
Tampere lå for øvrig under 0-1 for Murata fra San Marino (med Aldair på banen!) i 1. runde. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 03.08.2007 18:39 Post subject: |
|
|
"Skal vi noengang ta igjen FCK, har vi en kjempesjangse nå!"
Høres ut som FCK har vært nordens stolthet i hundre år utifra denne setningen. Hvor mange ganger har de vært i CL? Jeg vil nok si at de har langt igjen på å noen gang ta igjen oss. Regner med at det ikke var økonomi det var snakk om, der ligger vel de en del millioner foran oss. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 03.08.2007 18:53 Post subject: |
|
|
FCK har all grunn til å være flaue over sine prestasjoner i e-cup spør du meg. Med det økonomiske grunnlaget de har er det rett og slett rart de ikke har fått til noe nevneverdig. Kanskje kommer de til å bli mer stabile med Solbakken som trener, men det vil jeg si danskene skal forvente av en klubb av FCK's størrelse. I forhold til det Rosenborg har prestert i e-cup har de knapt kommet ut av startblokka.
Når det gjelder trekningen i dag må jeg si som "alle" andre her på forumet; vi kunne ikke vært mer heldig. |
|
| Back to top |
|
 |
stjørdaling Senior
|
Posted: 03.08.2007 19:02 Post subject: |
|
|
Vi er og har vel alltid vært langt foran FC København. Hvis du ser på Fifa rankingen så ligger FCK på en flau 116. plass, mens RBK for øyeblikket ligger på 80. plass.
Men ser man på økonomi, spillermateriale og laget generelt er FCK langt foran trønderne. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 03.08.2007 19:28 Post subject: |
|
|
Jeg tror vel helst man mente å ta igjen FCK økonomisk og sportslig. Økonomisk er det bare å glemme. Selv med semifinaler i CL hvert år, parkerer de oss der.
Men sportslig er det jo om å gjøre å komme seg ovenpå igjen. CL-tradisjonene kan vi alltids slå oss på brystet med, men det er jo liten tvil om at de er endel sterkere enn oss sportslig også de siste par årene. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 03.08.2007 19:40 Post subject: |
|
|
| Yngve87 wrote: | | bortekamp er 28. eller 29. august. |
Sofia:
Fly ned 28. og opp 30. = 2970,- t/r med Czech Airlines.
Tjaaaa....
Tampere:
Fly ned 28. og opp 30. = 2299,- t/r med en-eller-annen (seat24.no)
EDIT: mer info. Alt fra Oslo.
Må da være billigere steder å fly til i Finland, og så komme seg til Tampere?
EDIT 2: Nord-nordvest for Helsinki.
Vi kjøøøreee EEEEEEE12, den strakaste vei'n...
EDIT 3: det ble jo bare 3-400 billigere og det må man vel regne med i transport. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Last edited by Recon on 03.08.2007 19:47; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.08.2007 19:47 Post subject: |
|
|
Bortekampen spilles 15. (evt. 14.) august!
Det er 35 mil fra Helsinki til Tampere, så man bør prøve å komme seg nærmere.
For øvrig er det visst NTV som viser kampen på tirsdag, om noen får den inn på parabol. |
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 03.08.2007 20:11 Post subject: |
|
|
| En mulighet er fly til Stockholm og båt til Turku. Turku ligger 5-6 mil unna Tampere vil jeg tro. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.08.2007 20:28 Post subject: |
|
|
Jepp, har tenkt tanken. Tror uansett det blir Sofia.
I den forbindelse:
fre 10.08.2007 17:30 Trondheim/Værnes Varna 1.795,-
(vings.no) med retur 17.08.
Rundt 1000 t/r Varna - Sofia.
Problemet er at jeg er i Bergen t.o.m. søndag 12....
Sisteuka i august koster det bare 695 t/r Værnes, så økonomisk for meg hadde det vært lurt med bortekamp sist. Den gang ei.  |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 03.08.2007 20:39 Post subject: |
|
|
Ingen som har nevnt noe om motstanderene til de andre norske lagene i Uefa Cup'en. Fredrikstad møter jo Hammarby. Dette blir nok en spennende kamp, men jeg tror faktisk at Fredrikstad vinner dette. Jeg syns FFK er et godt lag. Rart at de ligger så langt nede på tabellen egentlig.
Brann og Vif burde komme seg videre. Kanskje vi får noen lag me i Uefa Cup'en i år!  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 03.08.2007 22:00 Post subject: |
|
|
| Ingeman wrote: | Ingen som har nevnt noe om motstanderene til de andre norske lagene i Uefa Cup'en. Fredrikstad møter jo Hammarby. Dette blir nok en spennende kamp, men jeg tror faktisk at Fredrikstad vinner dette. Jeg syns FFK er et godt lag. Rart at de ligger så langt nede på tabellen egentlig.
Brann og Vif burde komme seg videre. Kanskje vi får noen lag me i Uefa Cup'en i år!  |
HÃ¥per faktisk virkelig at FFK tar bajen knallhardt. Mest fordi jeg synes de har usmakelige fans. Se for deg en krysning av LSK og svensker... _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
|