| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
bergert Rutinert

|
Posted: 17.07.2007 23:04 Post subject: |
|
|
Forsterkninger til en rimelig pris... tror vi skal slite med den du =/ de vi har prøvd på som ville forsterke oss har jo alle gluppet pga for høy lønn/transferfee. Må nok grave dypt i lombeboka for å få tak i en virkelig forsterkning, desverre. Tviler på vi klarer å skaffe oss en ny sapara  _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 17.07.2007 23:12 Post subject: |
|
|
| Speider-Stig finner sikkert noe bra på sine turer |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 17.07.2007 23:25 Post subject: |
|
|
Uansett blir tilfellet Hagen ganske hypotetisk. Han er en type som fortsatt lever i steinalderen, både spille- og klubbmessig. Kommer han hjem til Norge, går han til Enga. Hagen er den våte drømmen til enhver mafiaboss - enkel, effektiv, unødvendig brutal og sadistisk, men er ikke intelligent nok til å være illojal. Noensinne.
Jada, jeg vet at han har spilt for Godset. Klansskalle er han uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 18.07.2007 01:23 Post subject: |
|
|
| Du seier ikkje det... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.07.2007 01:30 Post subject: |
|
|
skalm=attach
| FCjuventus wrote: | | Haha. Jimmy Dixon skulle väre på vei bort ?? Det var nok dagens. Jimmy ble kjöpt i år fra Häcken, og er den spilleren sammen med Toivonen som MFF nok aldri ville ha solgt til en klubb i norden, hvis dem ikke fikk en utrolig höy pris for dem. Tviler nok på at RBK kan komme med de pengene. |
Er han virkelig så god, altså? Da må det være han vi speidet på.
ʇsǝʇ pǝu-ddo uǝ |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 18.07.2007 03:12 Post subject: |
|
|
| Ifølge brukeren westman_DIF på Forum 1891 på SvenskaFans.com skal Rosenborg ha sett på Jimmy Dixon og Jonas Sandqvist. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 18.07.2007 05:09 Post subject: |
|
|
Synest det er rimelig irriterende at RBK ikke klarer å snappe opp slike spillere FØR de blir fryktelig dyre. Vi bør kunne klare å snappe opp spillere som Nilsson og Dixon før de tar steg i karrieren som gjør at prosen mangedobles.
Det bør speides mer etter spillere som kan ta slike steg, og håper at KTE kan hjelpe til med å ta noen tak som kan føre til dette.
Og akkuratt idet jeg skriver dette slår Indians en 2-run Home Run og utligner i bunnen av 9. inning, la oss håpe at dette er ett tegn på at ting vil snu
Men om Dixon kommer så synest jeg at vi må kvitte oss med en utlending og da er det Lago som popper opp. Ikke nødvendigvis pga kvota men pga det etiske.
Ser foresten at Solbakken var interesert i Arneng for en måned siden, men det har vel forandret seg etter kjøpet av Würtz.
http://www.nettavisen.no/...123284.ece
Synest forøvrig at innlegg som dette er rimelig bortkastet Sølve.
| Sølve wrote: | | Du seier ikkje det... |
|
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 18.07.2007 07:42 Post subject: |
|
|
| ballaballaballa wrote: | Synest forøvrig at innlegg som dette er rimelig bortkastet Sølve.
|
Øh...?
| Quote: | | Og akkuratt idet jeg skriver dette slår Indians en 2-run Home Run og utligner i bunnen av 9. inning |
? |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.07.2007 10:33 Post subject: |
|
|
| ballaballaballa wrote: |
Synest forøvrig at innlegg som dette er rimelig bortkastet Sølve.
|
Tror kaaanskje det var en liten ironisk bemerkning til at siggi kommer med denne "nyheten" et døgn etter oss andre. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 18.07.2007 15:14 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | ballaballaballa wrote: | Synest forøvrig at innlegg som dette er rimelig bortkastet Sølve.
|
Øh...?
| Quote: | | Og akkuratt idet jeg skriver dette slår Indians en 2-run Home Run og utligner i bunnen av 9. inning |
? |
Ser du virkelig ikke forskjellen?
| Recon wrote: |
Tror kaaanskje det var en liten ironisk bemerkning til at siggi kommer med denne "nyheten" et døgn etter oss andre. |
Er fullt klar over at det var en ironisk bemerkning, men er likefullt helt unødvendig å komme med slike innlegg, når det klages over at folk skriver 1-0 i kamptråder, mens dette er greit så er eneste konklusjonen jeg kan trekke at det kommer ann på hvem som skriver det.
Og det var jo voldsomt klaging over onelinerene til enn viss debatant for en stund tilbake. Hvorfor er denne noe annerledes? |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.07.2007 15:29 Post subject: |
|
|
Hva i all verden tilsier at n00b ( ) Sølve med sine 176 poster skulle nyte godt av at det kommer an på hvem som skriver one-linerne?
Og selvfølgelig har man større tålmodighet med en og annen one-liner (jeg har masse av dem selv), dersom samme person også kommer med sin del av vel formulerte, givende innlegg, framfor en som evt. kun kjører one-liners. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 19.07.2007 17:58 Post subject: |
|
|
Jeg sitter og tenker meg godt om, men jeg er faktisk ikke sikker på om noen av stopperne våre egentlig er gode nok for Eliteserien. Jeg tror ikke vår "stopperstjerne" Koppinen ville hatt fast plass på Ålesund engang. Dette har vel vært nevnt før, men i frustrasjon over at det ikke skjer noen på transferfronten fant jeg det for godt å nevne det enda en gang. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 19.07.2007 20:08 Post subject: |
|
|
| Jeg er enig. Forsvaret holder ikke eliteseriestandard på en normal dag. Spiller de over evne kan de holde nullen med flaks og god keeper. |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 19.07.2007 20:25 Post subject: |
|
|
| Dags wrote: | | Jeg sitter og tenker meg godt om, men jeg er faktisk ikke sikker på om noen av stopperne våre egentlig er gode nok for Eliteserien. Jeg tror ikke vår "stopperstjerne" Koppinen ville hatt fast plass på Ålesund engang. |
Nå er det vel på tide å roe ned et par hakk? |
|
| Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 19.07.2007 21:22 Post subject: |
|
|
Ikke egentlig.. grunnen til at vi slipper inn en drøss med mål er jo at forsvarer tabber seg ut gang på gang. Grunnen til at AAFK slipper inn er pga dårlig sammhandling, ikke at de tabber seg ut så grunding. De to AAFK stopperne i rbk hadde vært et intressant eksperiment  _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.07.2007 21:22 Post subject: |
|
|
Derfor har vi omrtent heller ikke holdt nullen i år. Som nevnt før har vi kanskje Tippeligaens størtste stall av midtstoppere (Basma, Koppinen, Kvarme, Lago, Riseth og i utgangspunktet Nordvik) samtidig som vi sannsynligvis har det midtforsvaret med lavest kvalitet. Er synd å måtte være bekjent av at vi har et så elendig midtforsavr, noe som var av det aller viktigste på laget for få år siden.
Jeg har et lite håp om å få inn litt av denne Eggen-filosofien nå som jr. er sportsdirektør, med den hellige sentrallinja som var en meget viktig viktig del av suksessformelen vi lykkes med både nasjonalt og internasjonalt under Eggen sr. Det er uverdig å ha et "urutinert" anker som må ta så mye av det defansive ansvaret. Mye av jobben Tettey gjør føler jeg er oppgaver som tilhører stopperparet. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 19.07.2007 21:41 Post subject: |
|
|
Ja, det var poenget mitt også. Vi burde egentlig kaste alt av midtforsvare bortsett fra muligens nordvik som kan bli noe og koppis som reserve. Med denne sentrallinjen kommer vi mest sannsynlig ikke til å vinne TL, komme oss til CL eller vinne cupen. _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 19.07.2007 21:47 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Det er uverdig å ha et "urutinert" anker som må ta så mye av det defansive ansvaret. Mye av jobben Tettey gjør føler jeg er oppgaver som tilhører stopperparet. |
Når ønsker og hvor du at Tettey skal få den erfaring som trengs, for den kan ikke kjøpes på nettet?
Tror RBK gjør det rette ved å bruke Tettey, husk at Skammelsrud lå veldig dypt i CL kampene, nesten som en ekstra midtstopper... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.07.2007 22:11 Post subject: |
|
|
Skjønte ikke første setningen din helt Maradona, men jeg trur jeg fikk med meg helheten.
Tettey er helt klart på rett plass. Jeg har aldri påstått noe annet. Tettey har vært vår kanskje beste spiller hittil i år, og skal være bankers resten av sesongen. Det jeg mener er feil er at han blir bundet opp så mye defensivt som han blir. Selvfølgelig har han defensivt ansvar, bevares, men har får for lite muligheter til å bidra offensivt når han ofte må rydde opp i forsvaret, etter min mening.
Skammels lå ofte defansivt, ja. Men for det første er Tettey og Skammels veldig forskjellige spillere. Skammels var en sofistikert ballfordeler, mens Tettey er mer arbeidsjern og løpsmaksin. For det andre må du huske på at i den tiden Skammelsrud spilte, hadde vi en midtstopper i Erik Hoftun som også bidro veldig mye offensivt. Det har vi ikke per i dag. Skammelsrud fungerte ofte som en slags sikring når Hoftun gikk på løp for eksempel. De løpene kommer ikke i dag, noe som betyr at vi i deler av kampbildet nærmest spiller 5-2-3. Og det tragiske med dette, er at det altfor ofte er nødvendig å spille sånn.
EDIT: Jeg føler også at det er greit å bli baktunge og trekke ned flere spillere i faser av kamper mot lag i CL. Jeg har sett altfor ofte i år, mot de dårligste lagene i TL, at Tettey må ned og "redde" stopperene ved å få kontroll på kula. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
crazypoet Junior
|
Posted: 22.07.2007 18:45 Post subject: |
|
|
| Hvor har det blitt av Azar Karadas? Utlånt til Kaiserslautern? Sterk, stor og relativt rask. Dessuten "glemt" og kan koste så lite som 12 millioner. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 22.07.2007 23:15 Post subject: |
|
|
| Hvis vi betaler 12 millioner for Azar, er det virkelig noe alvorlig galt med noen som tar avgjørelser i denne klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.07.2007 01:07 Post subject: |
|
|
| Han sliter med utmattelsessyndrom eller hva det nå var. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 23.07.2007 11:19 Post subject: |
|
|
| Ja, han har hatt det, men var visstnok på bedringens vei og i trening nå. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 23.07.2007 11:39 Post subject: |
|
|
Crazypoet,
Azar Karadas har ingen egenskaper som vil forsterke RBK. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
|