English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ørjan Berg
Goto page 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sondre
Senior

PostPosted: 05.01.2005 10:06    Post subject: Ørjan Berg Reply with quote

http://pub.tv2.no/nettavi...323754.ece

hmm, skjit
Bakklandia
Legende

PostPosted: 05.01.2005 11:17    Post subject: Reply with quote

Blei du overrasket nå? Alle som har fulgt med litt har vært klar over dette en stund. Ørjan har jo sagt dette i noen år selv, allerede, og både Runar og så vidt jeg husker far Harald har jo begge gjort det samme. At neste sesong blir Ørjans siste i RBK-skjorta bør ikke komme som en overraskelse på noen.
2mas
Sjef

PostPosted: 05.01.2005 12:41    Post subject: Reply with quote

Dette var vel ikke noe nytt?

Allerede for over en måned siden var det klart at Ørjan skulle i samtaler med Glimt:

"Berg kommer til å ta en prat med moderklubben sin i forbindelse med juleferien i Bodø. Han og familien er fast bestemt på å flytte nordover når RBK-karrieren er over."

Les mer: Siste sesong for Ørjan
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 05.01.2005 13:24    Post subject: Reply with quote

Helt greit. Han har spilt for oss i flere perioder og i mange år, og har gjort en flott (til tider fenomenal) innsats. Takk for det!

Imidlertid er det etter min mening en stund siden han var helt på topp, og stort bedre kan vi vel ikke tro at han blir, gamle mannen. En erstatter kan jo gjerne være 15 år yngre.

God tur hjemover. Blir artig å se Glimt med brødrene på banen ... såfremt de holder koken enda en sesong. Kanskje Arild endelig blir frisk også?
Back to top
View user's profile Send private message
Skip
Proff

PostPosted: 05.01.2005 22:28    Post subject: Reply with quote

Jeg kan jo skjønne at Ørjan vil avslutte karrieren sin i moderklubben, men blir trist å se hans siste sesong i Bodø/Glimt drakta!! Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 05.01.2005 22:48    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Kanskje Arild endelig blir frisk også?

Arild blir nok aldri frisk nok til å kunne spille fotball på Tippeliga-nivå igjen, noe som er synd siden både Runar, Ørjan og pappa Harald mener han er den mest talentfulle av brødrene. Dessuten er han faktisk under kontrakt med Lyn, og får lønn derfra i påvente av at han skal bli frisk. Men det skjer nok ikke, så således er han kun et utgiftspost på Lyns budsjett..
2mas
Sjef

PostPosted: 05.01.2005 23:31    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:
(...) således er han kun et utgiftspost på Lyns budsjett..

Dette gjelder dog ikke 2005-budsjettet. Kontrakten med FCL Oslo gikk nemlig ut ved nyttår.

- Jeg har vært tre år i Lyn, uten å ha vært i Oslo, knappest på ei trening og enda lengre fra spill i kamp, sier Arild Berg.

- Jeg har på ingen måte gitt opp håpet om å komme tilbake på fotballbanen en eller annen gang. Jeg hører selv når jeg sier det at det kanskje er urealistisk å tro på, men jeg har fortsatt et håp.

Les mer: Arild tviler – men drømmer fortsatt
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.02.2005 09:23    Post subject: Reply with quote

Bratseth vil ikke at Glimt skal være eneste alternativ for Ørjan foran 2006-sesongen, og kommer sannsynligvis til å tilby ham forlengelse av kontrakten:

- Han må bli frisk først, men Ørjan er en spiller vi ønsker å ha med videre, sier Rune Bratseth.

Les mer: Ørjan Berg (36 1/2) får ny kontrakt

Synes det er en flott gest menneskelig sett, men her er det snakk om en 37-åring som har vært skadet et halvt år, og som det fortsatt er usikkert om når er tilbake på banen...

Tror heller ikke at dette gjør skuffelsen til Bent Skammelsrud mindre. Han var tross alt skadefri og i god, gammel form helt inntil det siste.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 08.02.2005 09:36    Post subject: Reply with quote

Rosenborg bør ikke gi Ørjan en ny kontrakt etter min mening. Når en spiller er passert 37 år gammel så er det tid for utskiftning. Selv om han skulle få en bra sesong i år. Hadde det kun vært Ørjan som hadde vært "gammel" så kunne jeg til nød ha vært enig, men nå som det er så mange som er nærmere 40 enn 30 etter denne sesongen så må foryngelsesprosessen komme igang så raskt som mulig. Man bærer jo også en stor risk når man er så avhengig av spillere på en slik alder. Man blir mer utsatt for skader da kroppen enkelt og greit ikke tåler så mye som en på 22 f.eks. Dette må da snart ledelsen se. De sitter jo bare på gjerdet å gjør ingenting. Trodde målsetningen til Rosenborg er å legge seg i mellomsiktet i europa. Med den jobben de gjør nå er de milevis langt unna den målsetningen.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 08.02.2005 09:55    Post subject: Reply with quote

Tja-a-a, jeg ser ikke bort fra at en skadefri Ørjan er gull verdt også om et par år.

JA - han er allerede utgammel. Men jeg synes ikke det gjør noe å ha én så gammel spiller på laget, hvis resten er i 20-åra eller maks et par og tredve.

Ørjans force er jo overblikket og teknikken, mens det vel er kraften og farten som minker mest med alderen.

Bent - jo - jeg har savnet ham som pokker siden han la opp. Spesielt forrige sesong. Men noen må jo ut før de vil, slik alderssammensetningen er (var). Vi kan jo ikke la oldboys-laget stille i tippeligaen, akkurat. Vil savne Roar i 2006, men han kan jo ikke fortsette heller.
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 08.02.2005 10:17    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Hadde det kun vært Ørjan som hadde vært "gammel" så kunne jeg til nød ha vært enig, men nå som det er så mange som er nærmere 40 enn 30 etter denne sesongen så må foryngelsesprosessen komme igang så raskt som mulig.

Ehhh... "så mange som er nærmere 40 enn 30".... er vel bare 3?

Stano_11 wrote:
Man bærer jo også en stor risk når man er så avhengig av spillere på en slik alder. Man blir mer utsatt for skader da kroppen enkelt og greit ikke tåler så mye som en på 22 f.eks. Dette må da snart ledelsen se. De sitter jo bare på gjerdet å gjør ingenting. Trodde målsetningen til Rosenborg er å legge seg i mellomsiktet i europa. Med den jobben de gjør nå er de milevis langt unna den målsetningen.

Hvor i all verden har du det fra at de sitter på gjerdet og gjør ingenting?

Hva mener du de skulle gjort? Sparket alle i det de passerte 35?

Koppinen, Russell, Dorsin, Solli, Ødegaard, Braaten, Helstad, Tettey, Skjelbred. Hva er det du forventer?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 08.02.2005 12:10    Post subject: Reply with quote

Benoni Hartvich wrote:

Koppinen, Russell, Dorsin, Solli, Ødegaard, Braaten, Helstad, Tettey, Skjelbred. Hva er det du forventer?

Kvalitet?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 08.02.2005 12:47    Post subject: Reply with quote

Heh ... hva slags kvalitet?
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 08.02.2005 13:08    Post subject: Reply with quote

Ja jeg vil si at vi burde ha kvittet oss med de over 35. Rosenborg har så mange som er godt over 30 at nå må det renskes ut endel. Brattbakk er den første som burde ha fått den samme beskjeden som Hansèn og George fikk like før jul. Etter årets sesong skal ikke Hoftun, Strand, Frode Johnsen og Christer Basma få fornyet sine kontrakter. Deres tid er over og nå må nye komme å ta over. Men når de skal erstattes så skal det være spillere som er skikkelige gode og da bør ikke Bratseth være gjerrig. Hvis det er nødvendig å bruke 30 mill på å erstatte de, ja da skal han bruke 30 mill.

Men det som er mest prekert nå er en midtbane og det har vært etterlyst i lang tid. Men ingenting skjer. De er helt på jordet. Nå må det skaffes en ny sentral midtbane. Det vi har idag er ikke bra nok, enkelt å greit. Vi kan ikke forvente at Ørjan kommer til å bli helt skadefri etter at han er ferdig med den skaden han har nå.
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 08.02.2005 20:26    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Benoni Hartvich wrote:

Kvalitet?

Jeg vil nå si at flere av disse scorer høyt på kvalitet sammenlignet med det vi med en viss porsjon edruelighet innabords kan regne med å kunne få til klubben. Selvfølgelig er det andre talentfulle spillere vi burde/skulle ha fanget opp tidligere, men disse er stort sett ikke veldig mye bedre enn de vi trossalt har skaffet oss.

Stano_11 wrote:
Ja jeg vil si at vi burde ha kvittet oss med de over 35. Rosenborg har så mange som er godt over 30 at nå må det renskes ut endel. Brattbakk er den første som burde ha fått den samme beskjeden som Hansèn og George fikk like før jul. Etter årets sesong skal ikke Hoftun, Strand, Frode Johnsen og Christer Basma få fornyet sine kontrakter. Deres tid er over og nå må nye komme å ta over. Men når de skal erstattes så skal det være spillere som er skikkelige gode og da bør ikke Bratseth være gjerrig. Hvis det er nødvendig å bruke 30 mill på å erstatte de, ja da skal han bruke 30 mill.

Er forsåvidt enig med deg om spillere som må vekk etter sesongen 2005, bortsett fra Johnsen og kanskje muligens delvis Basma.

Jeg regner med at du vil bruke 30 mill pr spiller, = 120 raske millioner. Lett å bruke på et forum på nettet, men heldigvis er man litt mer edruelig på Brakka (selv om edrueligheten kanskje går litt over støvleskaftene noen ganger) .

Stano_11 wrote:
Men det som er mest prekert nå er en midtbane og det har vært etterlyst i lang tid. Men ingenting skjer. De er helt på jordet. Nå må det skaffes en ny sentral midtbane. Det vi har idag er ikke bra nok, enkelt å greit. Vi kan ikke forvente at Ørjan kommer til å bli helt skadefri etter at han er ferdig med den skaden han har nå.

Jeg sitter og håper på en storsigning på midtbanen jeg også, men hvordan vet du at ingenting skjer?
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 27.02.2005 23:24    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvordan det ligger an med Ørjan? Når er han tilbake?
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 28.02.2005 01:38    Post subject: Reply with quote

Vi får satse på at Ørjan er tilbake i fullt slag til kampene mot Brann og VIF , er ikke de i slutten av juni ?
Veteran

PostPosted: 28.02.2005 01:41    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
Vi får satse på at Ørjan er tilbake i fullt slag til kampene mot Brann og VIF , er ikke de i slutten av juni ?

Vet vi at han er ute til ca juni?
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 28.02.2005 01:46    Post subject: Reply with quote

I slutten av januar ble det sagt at det er uklart når han er tilbake... jeg bare lurte på om noen vet noe mer pr i dag?

http://www.rbkweb.com/vis/3358
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 28.02.2005 02:15    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:

Vet vi at han er ute til ca juni?

Nei, men jeg tror vi greier oss bra mot de middels norske tippeligalagene uten Ørjan men mot storoppgjørene mot Brann og VIF så tror jeg vi trenger han tilbake i matchform.

RL kampene er han uansett uaktuell for....

..så en håper....det er forøvrig lite meldinger om hans eventuelle framskritt noe som kanskje tyder på at de ikke er så store ?

Første positive melding som eventuelt måtte komme vil vel være når han har begynt å løpe på gress....og det gjør han vel ikke enda ?

Og i neste omgang om det gåt bra, når han såvidt begynner å pirke på ballen igjen.....

Det tok forøvrig 6-7 mnd sist han hadde ett slikt skadeforløp...
Sjef

PostPosted: 28.02.2005 10:52    Post subject: Reply with quote

Jeg håper inderlig at Ørjan snart er tilbake og gjennomfører en kjempesesong før han drar hjem til Bodø, men uansett bør RBK begynne å forberede seg på framtida uten Ørjan.

Derfor håper og tror jeg at RBK i løpet av inneværende sesong får fram et klart førstevalg sentralt på midtbanen. Desto tidligere, desto bedre - Ørjan kan vi uansett bruke som indreløper!
Back to top
trønderIbergen
Junior

PostPosted: 28.02.2005 16:06    Post subject: Reply with quote

Jeg har den noe trauste holdningen at så lenge Ørjan er god nok så bør han få fornyet tillit. Gjennom de fleste Champions League kampene så har han bevisst at han er den spilleren som stabilt holder høyest kvalitet og innehar den viktigste spisskompetansen på et godt europeisk nivå.

Jeg tror Rosenborg skal få lete en god stund om de skal finne en midtbanespiller som innehar de samme kvalitetene. Og hvis det letes kun i Norge så blir det den rene blindebukken og halen på grisen. Det er vel lenge til neste Berg-generasjon er gamle nok til å spille tippeligafotball?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.03.2005 21:09    Post subject: Reply with quote

Flere Ørjan-saker i dag:

- Det er for tidlig å si ennå om jeg rekker seriestart eller ikke. Jeg tar ei uke av gangen. Målet mitt er å bli helt bra igjen i kneet, og kunne spille fotball igjen, sier Ørjan Berg.

Les mer: Ørjan: - Viktigst å bli frisk

- Denne uka begynner jeg for fullt med mange forskjellige løpsøvelser. Vanlig løping, vendinger og slike ting. Det føles veldig godt, men jeg vet ikke hvordan kneet reagerer på belastningen før uka er over. Hvis alt går etter planen kan jeg så smått begynne å trene med ball i neste uke, forklarer Ørjan Berg.

Han har ennå ikke tatt noen bastant avgjørelse om hvor han spiller fotball til neste sesong.

- Interessen fra Bodø/Glimt er smigrende. Rosenborg har sagt at de ønsker å forlenge kontrakten med meg, hvis jeg kommer tilbake på banen i normal form. Akkurat det er betryggende, og tilbake skal jeg. Vær sikker, konkluderer han.

Les mer: Seriestarten i fare for Ørjan Berg
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.03.2005 11:33    Post subject: Reply with quote

Ørjan om skadesituasjonen sin med egne ord: Gleder meg voldsomt til å spille!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.03.2005 15:48    Post subject: Reply with quote

Ikke overraskende vil RBK ha med hr. Berg videre, og tilbyr midtbaneveteranen en ny toårskontrakt: Ørjan tilbys ny kontrakt

Spørsmålet er vel bare om Ørjan sjøl ønsker å bli værende i Trondheim...

Han har i mange år signalisert at han vil avslutte karrieren i Glimt, og de er (selvsagt) villige til å gi ham kontrakt. Overfor lokalpressen i Bodø har Ørjan tenkt høyt om mulighetene for å vende hjem etter inneværende sesong.

- Han har kontrakt som går ut 31.12.2005. Vi får forholde oss til det inntil videre, sier Glimts styreleder Bjørn-Tore Hansen.

Les mer: Glimt vil ha Ørjan Berg

...og litt mer: Ønsker Ørjan hjem til Bodø
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Next
Page 1 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb