English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Knut Torbjørn Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 03.07.2007 08:07    Post subject: Reply with quote

Ble han? Trodde han gikk rett inn i trenerrollen i 2002, da FFK lå i 2. divisjon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
langtind
Junior

PostPosted: 03.07.2007 08:08    Post subject: Reply with quote

Fra RBK.no:
Eggen ny sportsdirektør

RBK
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 03.07.2007 08:14    Post subject: Reply with quote

Litt gammelt stoff:

Moss Avis wrote:
– Etter som tiden har gått har jeg fått såpass god selvtillit og erfaring, at jeg mener selv jeg kan gjøre en jobb i flere ulike roller i en fotballklubb. Vi her i Norge har mye å lære fra land som har holdt på med profesjonell fotball i en årrekke. En sportsdirektørstilling kan innebære mange forskjellige ting. Spillerutviklingsdelen er forsømt av mange toppklubber i Norge. Gjennom det langsiktige perspektivet en sportsdirektør jobber ut i fra, vil det være enklere for en sportsdirektør å ta tak i spillerutviklingen i klubben, enn for en hovedtrener. Men det vil alltid være hovedtreneren som har ansvaret på treningsfeltet, avrunder Eggen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.07.2007 08:21    Post subject: Reply with quote

Får ikke sett videointervjuet her jeg sitter. Kan noen skrive inn noen sitater fra junior? På forhånd takk!
Back to top
langtind
Junior

PostPosted: 03.07.2007 08:40    Post subject: Reply with quote

Samme her, er på jobb... Fint om noen kan skrive litt hva som blir sagt.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ode
Veteran

PostPosted: 03.07.2007 09:02    Post subject: Reply with quote

Hva kan du tilføre RBK?

- Har ballast som fotballpraktiker gjennom mange år i toppfotballen.
- Er endringsvillig og motivert

Hvilke visjoner har du for rbk?

-Kjenner målene og visjonene til rbk og er innstillt på å gjøre det jeg kan for å oppfylle disse.
- Som sportssjef må jeg se i et langsiktig perspektiv, samtidig som jeg lever i et skjebnefellesskap med hoved trener både når det det gjelder sportslig utvikling og resultater.

Hva kan du bidra med på kort sikt?

- ØNsker jo å bidra fr dag 1, og regner med at rbk(dæm) er villig til å ta imot den støtten jeg kan gi med min egenart.

- Stor sko å fylle etter RB som har gjort en fremragende jobb, men jeg må fylle den på min måte og med min egenart.

Det som slo meg var at han virket litt usikker og ubekvem i intervjusituasjonen, men det var sikkert bare mine kritiske øyne som så.
netrom
Senior

PostPosted: 03.07.2007 09:51    Post subject: Reply with quote

Jaja, kvitt Bratseth ihvertfall så får vi se hvor det går....
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 03.07.2007 10:14    Post subject: Reply with quote

Spillerkarrieren til Eggen jr.

I 1983 meldte han i sommerferien overgang til Orkdal i 4. divisjon, hvor faren var trener. Det var en protest mot trener Cavanagh.
Back to top
meister
Senior

PostPosted: 03.07.2007 10:17    Post subject: Reply with quote

Faar haape han ser problemet da. og skaffer en VING!!
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 03.07.2007 10:21    Post subject: Reply with quote

Intervjuet på tv2 også nå, snakket om å utvikle et "Rosenborg-akademi" og om å utvide sportslig avdeling bla at det sannsynligvis etterhvert blir behov for å ansette flere talentspeidere.

Positivt overasket så langt.
Back to top
syltynn
Proff

PostPosted: 03.07.2007 10:54    Post subject: Reply with quote

Fant du det på internettet Totto?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.07.2007 11:19    Post subject: Reply with quote

Fortsett akkurat den diskusjonen her: Talentarbeid i RBK

Denne tråden skal bare brukes til å diskutere Eggen og hans kvaliteter, ikke mulige spillerkjøp osv.

Last edited by 2mas on 03.07.2007 11:21; edited 1 time in total
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.07.2007 12:28    Post subject: Reply with quote

- Trener og sportsdirektør har ikke to klart atskilte territorier, deres felles territorium handler om å gjøre Rosenborg bedre. Sånn var det mellom Rune og meg også - og slik vil det nok fortsette. Men trener må ha endelig ansvar, sier Eggen senior.

Les mer: - Knut og Knut Torbjørn har samme territorium

- Jeg kan berolige alle med at jeg ikke blir å finne på benken ikledt treningstøy under kampene. Det er en klar rollefordeling mellom trenerne og meg. Men når det er sagt; jeg er jo ansatt som sportsdirektør, og det sier seg derfor selv at jeg vil ha med den sportslige utviklingen å gjøre. Det er ganske enkelt jobben min å mene noe om både spillestil, treningskultur og spillerutvikling, sier Eggen junior til FXT.
Back to top
Duke
Junior

PostPosted: 03.07.2007 12:37    Post subject: Reply with quote

Jeg har på følelsen av at Eggen snart blir trener. At Tørum trekker seg, og Eggen tar over. Noe som ikke jeg hadde hatt noe i mot. Problemet til Tørum virker å være at han ikke har stor nok autoritet hos de store spillerne som Iversen og Riseth. Det tror jeg derimot Eggen ville hatt.
puckno
Veteran

PostPosted: 03.07.2007 12:39    Post subject: Reply with quote

Vedder en tier på at gamlefar eggen sitter med fjerstyringsboks på eggen junior nede fra marbella
Back to top
kek
Proff

PostPosted: 03.07.2007 12:43    Post subject: Reply with quote

Det er ikke Marbella Eggen holder hus. Det er La Manga. Tror ikke Eggen senior befinner seg der nede nå da han tidligere har sagt at det er for varmt der på denne årstiden for han.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.07.2007 12:46    Post subject: Reply with quote

Han og kona leier vel for tida hus på Fannrem? Det blir nok lagt en del slagplaner der framover, ja.

TV2-innslag: Eggen vender tilbake til Lerkendal som ny sportsdirektør
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 03.07.2007 13:52    Post subject: Reply with quote

Jeg tror dette var et dårligt valg, mere innavl i en klub som snart ikke har et oprindeligt kromosom tilbage, det kan jeg ikke se meget positivt i.. Men vi får se....

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
syltynn
Proff

PostPosted: 03.07.2007 14:16    Post subject: Reply with quote

Enig. Artig å høre hvor mange gjentagelser han klarer å lire av seg før dagen er omme..
Back to top
LarsP
Proff

PostPosted: 03.07.2007 14:24    Post subject: Reply with quote

La oss nå gi mannen en sjanse og ikke henge oss for mye opp i hva etternavnet hans er. Wink
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 03.07.2007 20:51    Post subject: Reply with quote

Totto_Dahlum wrote:
Intervjuet på tv2 også nå, snakket om å utvikle et "Rosenborg-akademi" og om å utvide sportslig avdeling bla at det sannsynligvis etterhvert blir behov for å ansette flere talentspeidere.

Dette er ikke nye ideer fra Eggen. Det med et akademi har jo vært diskutert lenge.
Julegrisen wrote:
Det andre positive her er at KTE skal ta tak i talentutviklingen av de yngste spillerne. Dette "forslaget" fremmet jeg tidligere i år, morro at det slår til.

Klubben har jo planlagt å bedre satsingen på de yngste lenge. Dette er heller ikke noe Eggen har kommet opp med. Et guttelag er jo på trappene.
syltynn wrote:
Artig å høre hvor mange gjentagelser han klarer å lire av seg før dagen er omme..

Hva skal han gjøre med det når han blir intervjuet av utallige aviser og nettsteder? Klart han svarer det samme. Dessuten låner mediene sitater fra hverandre. Til syvende og sist er det jo også oppgaven til journalistene å spørre de spørsmålene de vil ha svar på. Det hadde vært litt rart hvis han hadde kommet med forskjellige svar på de samme spørsmålene...
Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 03.07.2007 21:00    Post subject: Reply with quote

hva er det som feiler dere da folk?

dette er jo det beste som har skjedd oss siden sapara.
Back to top
Limax
Senior

PostPosted: 03.07.2007 21:55    Post subject: Reply with quote

Jeg spør som jeg har gjort tidligere. Hva i h ... har Eggen jr. å vise til som skal tilsi at han er mannen med evnene til å føre Rosenborg til den posisjonene i norsk og internasjonal fotball klubben og fansen ønsker.

Jeg ser det ikke!

Ordet innavl er tidligere brukt her på forumet, og det er jeg jammen enig i. Denne jobben får KT Eggen fordi han heter Eggen og er sønn til far sin.

Har ikke så mye mer å si om denne saken enn at jeg tror at dette er en diger tabbe. Håper jeg tar feil!
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 03.07.2007 22:08    Post subject: Reply with quote

Sannsynligvis var KTE det beste alternativet blant de som var interessert i jobben.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 03.07.2007 23:09    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Ble han? Trodde han gikk rett inn i trenerrollen i 2002, da FFK lå i 2. divisjon.
Nei, Thomas han ble ansatt som sportsdirektør og etter en uke var treneren som var ansatt, Glen Rostad, skviset ut. KTE skulle selvfølgelig også være trener for FFK, noe han så på som den mest naturlige ting. Den mannen er kun ute etter trenerjobben i RBK, skrekk og gru!

Får kanskje utdype min skepsis til mannen litt nærmere.

- Ok, han førte FFK fra 2 div til Tippeligaen på kortest mulig tid, ingen stor bragd i mine øyne. Det lå et uforløst potensiale her i byen og KTE var mannen som sammen med lommeboka til Terje Høili utløste dette.

- De sesongene han ledet FFK i tippeligaen, lå laget i bunnen hvert eneste år. Klubben klarte ikke å komme ett eneste steg videre. Riktig nok var også Drillo inne ett år, men KTE ble jo sidestilt med ham etter halve sesongen, så ansvaret for det som skjedde er like mye hans.

- Det ble hentet inn spillere fra så og si overalt. Omtrent ikke en uke det ikke sto noe om spillere som var på prøvespill i FFK i Fredrikstad Blad. Det fantes ikke noen mål og mening med det som ble gjort i spillermarkedet. Tror det totalt var ett sted mellom 50-60 spillere som ble kjøpt den tiden KTE var i FFK. Ikke mange av disse klarte å etablere seg og er der i dag. Eller bidro på noen som helst måte.

- Det fantes ingen bestemt måte å spille på i FFK under KTE, det var total mangel på defensiv organisering, målene rant inn bakover. Det ble vinglet med spillemønster og system, spillere ble brukt på ukjente plasser, f.eks. Dagfinn Enerly på back (ikke så veldig vellykket at det gjorde noe). For meg fremsto det som bare rot uten en helhetlig plan.

- Det ble ikke gjort noen grep før i siste liten under kamper hvor FFK slet, oftest var det for sent.

- KTE var flink til å bruke media når han mente at klubben ikke gjorde som han mente den skulle gjøre. Slike ting tas internt.

Av de jeg kjenner som er i FFK systemet i dag er det ingen som er lei seg for at han er borte. De er takknemlige for at han førte klubben opp i Tippeligaen igjen, men de mener at han ikke kunne ta de videre.
Jeg mener fortsatt at han ikke er rett mann for RBK og det står jeg for inntil han beviser det motsatte. Det er nok medlemmer i gutteklubben på Brakka nå!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 64, 65, 66  Next
Page 6 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb