English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Yssouf Koné
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 112, 113, 114  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 01.07.2007 00:31    Post subject: Reply with quote

Kone har etter min mening ingen rett til å kreve noe som helst. Enten drar han til ODD, eller så får han bli i RBK og prøve å kjempe seg inn på laget...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Konesseur
Veteran

PostPosted: 01.07.2007 09:44    Post subject: Reply with quote

Med Strand ute og flere midtstoppere ute er Lago på banen. Konan er på banen på grunn av målfarlighetene. Denne gangen ble Traore valgt foran Kone på benken antagelig på grunn av bra spill mot Skeid.

Det er Traore som blir valgt foran Kone og ikke Aas pga. reglene om max 3 ikke-EU spillere. Aas er heldig som får en plass på benken pga situasjonen som oppstod.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran

PostPosted: 01.07.2007 11:30    Post subject: Reply with quote

Ã…smund wrote:
Kan være at jeg blir påvirket av at jeg så gjerne vil se Nilsson i RBK-trøya, men måten Kone opptrer på i det intervjet på TV2 provoserer meg. Han har bare å forholde seg til de budene RBK mener er gode nok. At han mener han har fått uretferdig lite spilletid, får han holde utenfor denne saken. Må si han skuffer meg litt her, godeste Kone...

Kone har vært i klubben i snart to sesonger uten å få omtrent få spille en hel seriekamp. Å uttale at han provoserer med å velge hvem som er sin neste klubb er latterlig. Hadde jeg vært i Kones sko hadde jeg vært fly forbannet på klubben etter måten han er blitt behandlet på i løpet av denne tiden. Og da tenker jeg spesielt på at han aldri har fått sjansen til tross for Iversens skandalesesong. Enkelte typer som Storflor får vitterlig sjansen i sesong etter sesong utenå prestere, mens Kone aldri har fått en reell sjanse på Lerkendal til tross for at han har vært jævlig god på treninger og i treningskamper tidligere i år.

RBK har ikke spilt mange gode kamper i år, men jeg husker en treningskamp i vår hvor vi utklasset Stabæk. Hvem var banens beste: Kone. Mitt tips er at Kone når lenger internasjonalt enn Pelle Nilsson. Unner mannen en ny klubb hvor han blir satset på.

Når det gjelder RBK er det lenge siden jeg har hatt så liten tro på fremtiden til klubben. Siden vi spilte fantastisk fotball på slutten av 90-tallet har det gått bare en vei: nedover. Og dette til tross for at vi er den klubben i landet som har de beste ressursene og de beste fasilitetene. At vi skal ligge 7 poeng etter Stabæk og ligge à poeng med Godset etter halvspilt serie er intet mindre et bevis på at klubben er og har blitt vanstyrt.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.07.2007 11:35    Post subject: Reply with quote

Kone var da ikke banens beste mot Stabæk. Skjelbred og Konan var ihvertfall bedre. Han spilte kun en omgang også.
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 01.07.2007 11:41    Post subject: Reply with quote

Uansett så har nok Yssouf spilt sin siste kamp på Lerkendal som Rosenborg spiller. At han ikke er med i troppen mot Aalesund sier sitt. Skal nok mye til for at han ikke forsvinner i sommer.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 01.07.2007 11:53    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Kone var da ikke banens beste mot Stabæk. Skjelbred og Konan var ihvertfall bedre. Han spilte kun en omgang også.

Kone kom inn etter pause på stillingen 1-0 til RBK og var den som briljerte mest sammen med Konan og Ciljan som du sier. Det endte som sagt 5-0 etter et fyrverkeri av en andreomgang.

Man burde holdt fast på det laget som spilte den 2. omgangen. Konan og Traore på vingene med Kone som spiss, samt en midtbane med Strand, Sapara og Ciljan. Det beste jeg har sett av RBK på flere, flere år.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 01.07.2007 13:08    Post subject: Reply with quote

Hva om en byr Odd Grenland 15 mill, å selger Kone for 7 mill til start, da har enn en netto pris på handelen på 8 mill.
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 01.07.2007 13:14    Post subject: Reply with quote

Det blir jo ikke noe handel hvis Kone ikke er en del av den, sa jo Odd.
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 01.07.2007 13:15    Post subject: Reply with quote

Jess, start går garantert med på å betale 7 millioner for Kone. Minst.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.07.2007 13:15    Post subject: Reply with quote

Her er TV2-saken: - Vil ikke til Odd
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 01.07.2007 13:23    Post subject: Reply with quote

blubbin wrote:
Jess, start går garantert med på å betale 7 millioner for Kone. Minst.

Med tanke på de prisene Start forlangte for sine spillere da Rosenborg var interessert, bør ikke Rosenborg forlange særlig mindre enn 20 millioner for Koné. Men kjenner jeg Bratseth riktig selger de han vel for et par...
blubbin
Rutinert

PostPosted: 01.07.2007 13:29    Post subject: Reply with quote

20 millioner? Hehe. Han kostet vel 4 millioner, og markedsprisen har nok heller gått ned enn opp i løpet av den tiden han har vært i klubben. Start er heller ikke å regne som konkurrent, slik tilfellet var med f.eks. Sollisalget.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.07.2007 14:32    Post subject: Reply with quote

- Vi får se hva som skjer med Yssouf, men det er tydelig at han har hodet sitt et helt annet sted. Det er ikke godt nok for oss, nå som vi skal snu en dårlig trend på mandag, sier Tørum.

Les mer: Skiller lag med Kone
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 01.07.2007 14:39    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Med tanke på de prisene Start forlangte for sine spillere da Rosenborg var interessert, bør ikke Rosenborg forlange særlig mindre enn 20 millioner for Koné. Men kjenner jeg Bratseth riktig selger de han vel for et par...

Hvorfor ikke 200 mill for Kone? Minst.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.07.2007 15:03    Post subject: Reply with quote

Siste RBK-nytt fra adressa.no: Tatt for Kone-mishandling
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 01.07.2007 15:16    Post subject: Reply with quote

Hehe.

Er vel Rune Bratseth som er tatt da.
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 01.07.2007 16:18    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
Kone har vært i klubben i snart to sesonger uten å få omtrent få spille en hel seriekamp. Å uttale at han provoserer med å velge hvem som er sin neste klubb er latterlig. Hadde jeg vært i Kones sko hadde jeg vært fly forbannet på klubben etter måten han er blitt behandlet på i løpet av denne tiden. Og da tenker jeg spesielt på at han aldri har fått sjansen til tross for Iversens skandalesesong. Enkelte typer som Storflor får vitterlig sjansen i sesong etter sesong utenå prestere, mens Kone aldri har fått en reell sjanse på Lerkendal til tross for at han har vært jævlig god på treninger og i treningskamper tidligere i år.

Som sagt så mange ganger før; Kone må forholde seg til sin kontrakt med RBK. Det er dem som bestemmer hvilke bud som er gode nok til å aksepteres. Kone kan ikke sitte å diktere hvilke klubber RBK skal selge han til.

Kone har nå ikke blitt så dårlig behandlet. Han konkurrerer med en som er blant seriens beste spisser og som nesten på egen hånd skaffet oss gull ifjor. Mulig du ville at Iversen skulle benkes i fjor høst, men da hadde det ikke blitt gull. At Kon kanskje burde fått flere sjanser i år, kan jeg være enig i da Ivsersen ikke har vært på samme nivå som i fjor høst. Men at trenerne fortsetter å satse på Iversen i håp om å finne formen kan også forsvares, da man vet hvor god Iversen er når han finner formen. Kone har vel egentlig aldri bevist noe som helst over tid i noen europeisk klubb....?

Men at han skulle vært fly forbannet? Ja, han har ikke blitt satset på, det er faktisk realiteten av og til i fotballen... Tror ikke Kone gjør seg mer attraktiv for evt nye klubber med sine uttalelser. Profesjonelt er det ikke, hvertfall
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 01.07.2007 17:40    Post subject: Reply with quote

Da tolker jeg det slik at RBK selger Kone relativt fort..
jadda
Veteran

PostPosted: 01.07.2007 18:13    Post subject: Reply with quote

Synes dette preiket om "stakkars" Kone rett og slett blir litt patetisk. Rosenborg skylder ikke denne spilleren noen ting som helst.
Han fikk sjangsen til å komme til Norge etter et prøvespill på Canaries hvor RBK opprinnelig ikke ønsket å tilby spilleren kontrakt. Han har hatt to sesonger på å spille seg til plass på laget, men har tydeligvis ikke vært god nok.
Det at han i tillegg blir satt ut av laget til Burkina Faso (!) sist gang bør vel si nok om at denne spilleren ikke nødvendigvis er noe å satse på. Kanskje handler det om ferdigheter, kanskje andre utenomsportslige ting. Han har riktignok frem til nylig fremstått som en sympatisk fyr, men etter å ha gått ut som han har gjort i det siste, er jeg ikke sikker lengre.

Det er vel likevel ikke usannsynlig at dette handler om taktiske utspill, og at ting likevel ordner seg både for RBK, Nilsson og Kone.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.07.2007 19:14    Post subject: Reply with quote

Ã…smund wrote:
som nesten på egen hånd skaffet oss gull ifjor.

Det var nå LITT å ta i da. Høres nesten VG-aktig ut. Skaffet oss gull på egen hånd? Uten Sapara, Braaten og Koppinen/Basma tror nå heller ikke jeg det hadde blitt gull. Jeg begynner egentlig å bli lei de dårlige holdningene til Ivers. Når man må bruke en halv sesong på "å spille seg i form" fordi man ikke gidder å trene nok, så sier det litt om hvor profesjonell man er.

Iversen har overlevd lenge på talentet, smartnessen og resultatene (målene), men nå har det gått for langt. Iversen er utgått, og Konè burde fått sjansen. Men dessverre er Tørum alt for feig, så da får vi heller se juvelen Konè dra, mens utrente Iversen får fortsette å tape poeng for oss til han spiller seg i form, hvis han i det hele tatt gjør det.
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 01.07.2007 19:37    Post subject: Reply with quote

Skriver NESTEN da. Hvorvidt det høres VG-aktig ut er da totalt likegyldig. Faktum er at Iversens form og scoringer i fjor høst skaffet oss så mange viktige poeng at det er vrient å se for seg at det hadde blitt gull uten han. Når du nevner Braaten i samme åndedrag som Iversen med tanke på bidrag til gullet ifjor, synes jeg du er litt på jordet. Selv om det er klart at Tørum gjorde en del grep med feks midtstopperne + Riseth som sentral midtbane, og i tillegg har man kjøpet av Sapara som såklart også bidro til gullet ifjor. Men viktigst av alt var Iversens form, å tro at feks Kone hadde gjort det like bra er naivt.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 01.07.2007 19:42    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Iversen har overlevd lenge på talentet, smartnessen og resultatene (målene), men nå har det gått for langt. Iversen er utgått, og Konè burde fått sjansen.

Hva mer kan en spiss overleve på?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Maradona
Veteran

PostPosted: 01.07.2007 20:47    Post subject: Reply with quote

He,he.. Knerten.. At en spiss overlever på mål er ikke dumt, eller hva ?
keschaa
Veteran

PostPosted: 01.07.2007 20:59    Post subject: Reply with quote

Start har kommet med et bud på Kone etter tapet mot Lyn i dag:

-Etter søndagens hjemmetap på Sør Arena gjør Solér det klart overfor VG Nett at de har sendt Rosenborg et konkret bud. Det involverer ingen andre spillere, men Solér vil ikke ut med summen på budet.

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=148950
mirifice
Junior

PostPosted: 01.07.2007 21:01    Post subject: Reply with quote

håper rbk ikke gjør den samme feilen som molde gjorde når de solgte zane til lsk hvor de ikke sikkret seg prosenter ved et videresalg.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 112, 113, 114  Next
Page 46 of 114

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb