English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
3. runde i NM: Skeid-Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sølve
Rutinert

PostPosted: 28.06.2007 19:30    Post subject: Reply with quote

Erik wrote:
TAF wrote:
Erik wrote:
Jo Sondre Aas er frisk!

Har han vært syk?

Forsøk på ironi, eller skal jeg forklare?

Nokon bør i alle fall forklara deg kva ironi er.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran

Erik wrote:
TAF wrote:
Erik wrote:
Jo Sondre Aas er frisk!

Har han vært syk?

Forsøk på ironi, eller skal jeg forklare?

Jeg regner med du mener at han har vært skikkelig fresk, ja. Wink
Back to top
Bullseye
Rutinert

hmm82 wrote:
Ja, men det her er jo bra. Vi slår Skeid og er videre i cupen, så da avblåser vi krisen og satse på tre poeng mot Ålesund til mandag..... No har jeg endelig begynt og få truen tilbake. Stå på Tørum....

Du må være et godt menneske hmm82 Tommel'n opp!
Erik
Veteran

PostPosted: 28.06.2007 19:31    Post subject: Reply with quote

Haha! Han greier å trekke fram sjangsene slik at oppsumeringa blir "ok" i dag også Very Happy

Herregud, vi sugde. Tom reporteren skjønner det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sølve
Rutinert

PostPosted: 28.06.2007 19:31    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Litt offtopic, men hvilken andre toppklubber i Europa har ansatt 3assistenter som hovedtrenere?

Andre toppklubbar i Europa? Er det nokon toppklubbar i Europa som har gjort det?
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 28.06.2007 19:33    Post subject: Reply with quote

Sølve, suug meg.
TAF, var det jeg skulle fram til Tommel'n opp!
Back to top
LarsP
Proff

PostPosted: 28.06.2007 19:33    Post subject: Reply with quote

RBK gikk videre på en håpløs dag, det er i allefall noe. Vi får håpe at gutta reiser seg mot Aafk slik at de går inn i sommeren med en seier, da må det terpes.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 28.06.2007 19:34    Post subject: Reply with quote

hmm82 wrote:
Ja, men det her er jo bra. Vi slår Skeid og er videre i cupen, så da avblåser vi krisen og satse på tre poeng mot Ålesund til mandag..... No har jeg endelig begynt og få truen tilbake. Stå på Tørum....

Hehe, er du seriøs? Jeg vil i utgangsunktet ikke bruke ordet "krise" uansett, men i den grad vi har vært inne i noen krise blir den ihvertfall på ingen måte avblåst fordi vi vinner på kondis mot et bunnlag i 1. divisjon.
Mulig dette var ironi fra din side, men da må du jobbe med å få den tydeligere frem.
Back to top
hmm82
Junior

PostPosted: 28.06.2007 19:38    Post subject: Reply with quote

Bullseye wrote:
hmm82 wrote:

mulig mulig min venn, men ironi hva det læll:) Har dessverre begynt og mista trua no må æ si.....
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 28.06.2007 19:42    Post subject: Reply with quote

Erik: Me får avtale ein deit. Fyrst lærer eg deg om ironi, så litt gjensidig suging etterpå.

Nuvel... Kampen i dag var vel ikkje veldig bra, men no er det ikkje noko nytt at Rosenborg slit med motivasjonen mot antatt dårlegare lag. Så eg er ganske nøgd med at me greidde å slå ut Skeid i den formen laget er i for tida.
Back to top
hmm82
Junior

PostPosted: 28.06.2007 19:43    Post subject: Reply with quote

Kleven wrote:
hmm82 wrote:

Hehe, er du seriøs? Jeg vil i utgangsunktet ikke bruke ordet "krise" uansett, men i den grad vi har vært inne i noen krise blir den ihvertfall på ingen måte avblåst fordi vi vinner på kondis mot et bunnlag i 1. divisjon.
Mulig dette var ironi fra din side, men da må du jobbe med å få den tydeligere frem.

Det er altid noen som ikke forstår ironi Kleven, men for din del skal jeg være mer tydelig neste gang......
Back to top
brann_copper
Senior

PostPosted: 28.06.2007 19:49    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
brann_copper wrote:
Der tok dere ledelsen mot skeid, så synkende skip er vel ikke lengre noen treffende betegnelse. Dere er da med all sannsynlighet videre i cupen.

Kanskje Brann synes det er greit å vinne 1-0 mot slike lag, men dette er ikke RBK verdig. Skeid skal rundspilles og slåes 4-0, 5-0 hvertfall. Her svinger kampen som en jevnspilt Tippeligakamp. Det holder ikke, vi skal faktisk i CL.kvalikk veldig snart.

Det var ironisk ment.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen)
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 28.06.2007 19:49    Post subject: Reply with quote

hmm82 wrote:
Bullseye wrote:
hmm82 wrote:

mulig mulig min venn, men ironi hva det læll:) Har dessverre begynt og mista trua no må æ si.....

Ja trua er nå en ting,men det gjør jo så jævli ond kroppslig også.
Heiv nettopp kjærringa i veggen da hun åpnet munnen her et øyeblikk. Evil
Juch
Veteran

PostPosted: 28.06.2007 20:15    Post subject: Reply with quote

Litt kjedelig kamp. At vi endte opp på Skeid-siden gjorde det heller ikke så mye bedre.
Spillerne virker veldig giddalause. Trodde vi skulle bli raskere i angrep? Uansett ble Skeid aldri veldig farlige.
Per Ciljan var banens beste.

Og Storflor har et ræva mottak!

Hyggelig at Aas fikk komme innpå, han virket ivrig etter å vise seg frem Smile

Last edited by Juch on 28.06.2007 20:16; edited 1 time in total
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.06.2007 20:15    Post subject: Reply with quote

Høydepunktene fra Bislett
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 28.06.2007 20:20    Post subject: Reply with quote

Bullseye: Ikke hiv "kjerringa" i veggen. Da får du besøk av myndighetene.

Dårlig kamp i dag. Total mangel på bevegelse fremover inntil Traore kommer inn. Iversen slapp som vanlig. For ikke å snakke om Storflor og Braaten. At Kone ikke kommer inn, og at Traore ikke får komme innpå før er veldig skuffende. Fint at Jo Sondre Aas får prøve seg litt, men han mangler nok litt for å kunne hevde seg på dette nivået.

Midtforsvaret klarer seg bra, Lago er trygg med pasningene og bra på hodet og Kvarme hadde noen viktige taklinger. Det skulle vel bare mangle mot et Adeccoliga-lag.

Skjelbreid jobber og sliter, men får liten hjelp av andre enn Dorsin. Tettey tuller litt for mye og Sapara virker umotivert. Samtidig var det som sagt alt for lite bevegelse på topp.

Uansett ingen krise dette, Skeid var flinke med ball og hadde gode individualister på topp. Rosenborg var slappe og fikk seg nesten en fortjent smekk. Det handler bare om at man ikke må senke seg for mye mot dårligere lag, spør du meg.
2mas
Sjef

PostPosted: 28.06.2007 20:25    Post subject: Reply with quote

Veldig tamt og tafatt, men jeg støtter Iversen i at det lå en RBK-seier i lufta f.o.m. det 55. minutt. Uansett bør det bli forandringer i angrepsrekka mot AaFK.
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 28.06.2007 20:27    Post subject: Reply with quote

Har lyst å se Traore fra start igjen mot aafk. Friskere enn Storflor og Braaten idag.
Back to top
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 28.06.2007 20:29    Post subject: Reply with quote

Roamer wrote:
Fint at Jo Sondre Aas får prøve seg litt, men han mangler nok litt for å kunne hevde seg på dette nivået.

Da lurer jeg på hvilket nivå du tenker på. Nivået til å spille mot et bånn Adeccoligalag?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 28.06.2007 20:56    Post subject: Reply with quote

Roamer wrote:
At Kone ikke kommer inn, og at Traore ikke får komme innpå før er veldig skuffende. Fint at Jo Sondre Aas får prøve seg litt, men han mangler nok litt for å kunne hevde seg på dette nivået.

Det er vel fordi Kone er på vei bort. Traore var jo frisk da han kom inn. Synes det var fint å se han igjen. Det er viktig at han får spilletid for å kunne utvikle seg til den spilleren han kan bli. Vingspillet var vel heller ikke veldig imponerende før han kom innpå. Jeg er forresten enig med erlendmf. Hva er galt med å slippe til Aas i en slik kamp? Det er da ingenting som tilsier at han ikke skal takle det nivået. Han spilte jo godt, men det er du tilsynelatende uenig i?
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 28.06.2007 21:05    Post subject: Reply with quote

Lago var vår nest beste spiller i dag, etter Ciljan. Greit nok at det ikke er noe storlag de spiller mot, men han følger opp den relativt solide opptredenen mot Lyn. Med unntak av løpsdueller mot Edu, noe enhver forsvarsspiller har til felles med ham, hadde han en god kamp mot oslo-laget. Viser at han i hvertfall bør prioriteres foran Kvarme.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 28.06.2007 21:28    Post subject: Reply with quote

At Kone ikke kom inn er vel mer eller mindre en bekreftelse på at han er på vei bort. Hadde det vært for et par måneder siden, ville han kommet inn mye før. Personlig synes jeg at Steffen skulle vært byttet ut tidlig i andre omgang.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.06.2007 22:22    Post subject: Reply with quote

Da er men hjemme fra Bislett, hvor man forøvrig også fikk med seg den beryktede kebaben bra Bislett Kebab House. Den var god!

Tettey viste at han har ro med ball også i dag. Så vel èn åpenlys feilpasning fra han, men i dag hadde han en tendens til å holde for lenge på ballen og spille støtte. Artig dog å se hvordan han dirigerer laget med kjeften og peking. Jobber som vanlig over store deler av banen, og er en av de viktigste defensive spillerene vi har om dagen.

Midtforsvaret i dag var over all forventning. Lago vant det meste av hodedueller, mens Kvarme var overraskende trygg med ballen i beina. Det vises nok en gang at vi har store problemer offensivt, da vi endelig klarer å holde nullen, men fortsatt ikke klarer å skåre på ordinær tid mot et førstedivisjonslag.

Iversen fortsetter å irritere meg. Rusler rundt i angrep, og legger aldri ballfører under press. Noe av det jeg synes var slappest av han i dag, var at han konstant sto i offside ved Skeid-angrep, noe som ville gjort at han satt seg selv ut av spill dersom det kom en lang klarering mot han. Han kom seg noe på slutten, men det holder ikke mål.

Ciljan jobba mye, løp med den innsatsen han ofte har, og bidro mye.

Stoor hadde en innleggskvalitet jeg lett kunne matchet i dag. Han skal dog ha en bitteliten stjerne for situasjonene hvor han ble utfordret av Skeids ving. Her stoppet han det aller meste.

Dagens mest gledelige, var inhoppene til Traorè og Aas. Traorè skapte og bidro til mer på den tiden han spilte, enn det Storflor og Braaten gjorde til sammen. Storflor bør forresten finne på noe annet å drive med enn fotball.
Så fikk jeg endelig sett Aas, og jeg synes han leverte over all forventning. De situasjonene han var innblandet i på de ti minuttene han spilte, var stort sett prikkfrie. Han løp også som en hest (selv om det selvsagt ikke var så mye å spare kreftene etter), og ga jernet både offensivt og defensivt.

Brukbare ekstraomganger, naturlig nok mot et slitent Skeid-lag, etter en ellers dørgende kjedelig kamp, i hvertfall sett med RBK-øyne.

Artig allikevel at Ciljan maste med seg det han fant av lagkamerater bort til Kjernen og danset til "vi skal til Ullevaal". Han kastet også drakta si opp til folket. Virker som Ciljan er en type lagspiller med lojalitet og kjærlighet til klubben på Strand-nivå.

Som et lite PS kan jeg nevne at Kone ble sittende igjen lenge alene på benken til RBKi pausen, mens de andre var i graderoben, med unntak av Traorè, Aas, Valø og Lund Hansen som lekte med ball. Da Aas-byttet ble signalisert (som vårt siste bytte), stappet Kone slukøret hendene i lomma og tusla tilbake til benken med krommet rygg. Den mannen er ikke happy om dagen.

Last edited by Zorac on 28.06.2007 22:26; edited 1 time in total
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 28.06.2007 22:24    Post subject: Reply with quote

erlendmf wrote:

Da lurer jeg på hvilket nivå du tenker på. Nivået til å spille mot et bånn Adeccoligalag?

I cupen så hever som regel lagene fra adecco-ligaen seg, så ja. Egentlig er jeg bare frustrert fordi jeg hadde troen på Kone før serien startet og skulle gjerne ha sett mer av han fra start. Det blir det vel lite av nå. Så det var nok litt ubegrunnet kritikk, skal jeg være helt ærlig Smile
Henri
Legende

PostPosted: 28.06.2007 22:38    Post subject: Reply with quote

Fin oppsummering, Zorac, egentlig enig i det meste. Angående Stoor så må jeg si at jeg har vanskelig for å se hva det var som gjorde at vi fant det verdt å hente han fra Sverige. Må også si at Dorsin ble rimelig herja med av "skiløperen" Leight den første halvdelen av 1.omg. Skjelbred er igjen den som står frem med forbilledlig innsats.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb