English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Daniel Braaten
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 52, 53, 54  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 30.05.2007 22:34    Post subject: Reply with quote

Og for ordens skyld, Solli har en del landslagskamper som RBK-spiller og Braaten og Iversen (som er Norges to A-landslagsspillere for øyeblikket) spiller fast så lenge de er friske.

Ungdommen på benken (Jamtfall, Skjelbred og Tettey) spiller mer eller mindre fast på aldersbestemte landslag.

Så det er nå ikke så gæli.
TomH
Veteran

PostPosted: 07.06.2007 08:24    Post subject: Reply with quote

Leste i dagens Adressa at franske Lens ser på Braaten.

Jeg kan ikke si at jeg blir fryktelig lei meg om han går.
(Jmr det første innlegget på side 1 i denne tråden. Ting har ikke forandret seg så mye).
GoldFish
Veteran

PostPosted: 07.06.2007 09:02    Post subject: Reply with quote

Sier meg enig i den, Lens er nok best for Braatens egen utvikling også. Det stadig maset her inne om at han skal finne seg en toppklubb eller gå til en av de beste ligaene er bare fjas. Toppklubbene leter ikke i Norge etter spillere i midten av 20-åra, ikke mange av de andre lagene i de største ligaene heller. Gamst og Carew er de eneste unntakene som har klarte seg bra etter et så stort skritt, Doffen klarte det ikke. Derfor er det naturlig for Braaten å ta små skritt i karrieren, se bare på Chippen: Anderlecht-Nantes-Roma. Med suksess klarer kanskje Braaten å finne seg en enda større fransk eller annen europeisk klubb. Vet ikke hvordan Lens spiller, men 4-3-3 er heller ikke den mest gunstige oppstillingen for Braaten. Funker verken som alene midtspiss eller rbk-ving.
Back to top
View user's profile Send private message
torerik
Veteran

PostPosted: 08.06.2007 04:32    Post subject: Reply with quote

Lens spiller så vidt jeg vet både 4-4-2 og 4-3-3/4-5-1..
Back to top
Staff
Junior

PostPosted: 10.06.2007 20:04    Post subject: Reply with quote

Veldig bra kamp av Braaten. Når han tar ett defensivt løp rydder han nesten alltid opp. Lurer på hvor mye han tar i benken egentlig, så ut til at halve Fredrikstad kan være på stangen i hvertfall...
Litt lite effektiv fortsatt, men det var gøy å se løpet hans hvor han skulle hatt straffe/frispark. Parkerte rimelig greit Schwartek (eller hvordan det skrives).
Kan han SNAREST bli tilbudt en ny, mye bedre kontrakt. Tror man kan få han til å signere i såfall.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.06.2007 22:19    Post subject: Reply with quote

Tolker Daniel og RBK slik at det ikke står på penger. Han ønsker rett og slett å se om han får mulighet til å dra utenlands.

I den forbindelse, her er den originale VG-saken fra torsdag: Braaten følges av Lens
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 10.06.2007 22:28    Post subject: Reply with quote

Staff wrote:
Lurer på hvor mye han tar i benken egentlig, så ut til at halve Fredrikstad kan være på stangen i hvertfall...

Hehe! Tommel'n opp!
TomH
Veteran

PostPosted: 11.06.2007 12:57    Post subject: Reply with quote

For min del ønsker jeg vinger til RBK som skårer mål og som har assists (jmfr innlegg 1 på side 1).
bommel
Veteran

PostPosted: 11.06.2007 15:26    Post subject: Reply with quote

Braaten var utvilsomt meget god i går, men han kunne med fordel hatt litt innleggs -og skuddtrening.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 11.06.2007 16:44    Post subject: Reply with quote

Jeg håber virlig Braaten bliver. Han er den bedste vingen vi har efter min mening og var sammen med Hirschfeld og Iversen en af hovedmændene bak gullet sidste sæson.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Staff
Junior

PostPosted: 11.06.2007 23:28    Post subject: Reply with quote

Helt enig i at Braaten sammen med Hirschfeldt, Iversen og Sappara var Rosenborgs viktigste i fjor høst. På vårsesongen var Braaten mye skadet, og som Iversen trenger han tydeligvis en del tid på å komme seg skikkelig i gang.

Noen som vet hvor lenge han må fortsette med gips, og om han føler det hemmer i spillet?
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 13.06.2007 09:14    Post subject: Reply with quote

Daniel har mange pluss i min bok, men når alt kommer til alt heller jeg med å være enig med TomH her. Sjansen for at fyren scorer er jo jevngod med å kaste yatzy, og det holder bare ikke.

Dagens utfordring: tipp hvem som står med flest scoringer av Daniel Braaten og Miika Koppinen etter sesongen 2007.
TomH
Veteran

PostPosted: 13.06.2007 09:36    Post subject: Reply with quote

Weghard,
utfordringen din er genial og setter Braatens situasjon i et godt lys. Tommel'n opp!
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 13.06.2007 09:38    Post subject: Reply with quote

Hva har den med genialitet å gjøre?

Hvem står med flest plusser og minuser når sesongen er slutt?

Med plusser mener jeg mål, dødballer som gir mål, assist...
Med minuser mener jeg personlige feil som gjør at motstanderen scorer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Staff
Junior

PostPosted: 13.06.2007 10:36    Post subject: Reply with quote

Braaten er favorittspilleren min, men den måten å beregne på blir vel litt feil...
Han er naturligvis involvert i flere offensive situasjoner enn Koppinene og omvendt kan man vel ikke forvente at Koppinen bør ha færre defensive feil enn Braaten.

Vil heller minne om at underholdning fortsatt er hva fotball egentlig handler om (jada, fotball er mye mer enn det for meg). Og det er ingenting i norsk fotball som er kulere enn å se Braaten når han setter igang. Dessverre litt sjelden han får det til, men jeg levde lenge på spillet hans mot Real eller "sel-løpet" hans i fjor.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.06.2007 18:46    Post subject: Reply with quote

Ifølge tyske Bild Zeitung er Rekdal og Kaiserslautern interesserte i å hente Braaten i sommer: Daniel Omoya Braaten

Bratseth sier imidlertid til VG at man ikke har hørt noe fra den kanten.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 19:21    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=141706
Vil ha Braaten på «billigsalg»

Blir mer og mer latterlig hver gang Aalbu er i media.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 19:45    Post subject: Reply with quote

Med tanke på RBKs salgspolitikk, går han nok til Vålerengen for et par-tre millioner så fort overgangsvinduet åpner.
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 22.06.2007 00:15    Post subject: Reply with quote

Jeg må si at Braaten provoserte meg litt tidvis mot LSK. Jeg så flere ganger at han i stedet for å sette på turboen å gå på et løp på utsida av ballfører når vi var på vei frem i angrep ble han stående passiv. Hadde han vært litt mer "hissig" etter å gå på løp uten ball etter vi gjenvinner ballen, er jeg sikker på han kunne kommet i mange fler målfarlige situasjoner enn hva han gjør nå. Men bevares, han er jo en god spiller og viser jo også hvor utrolig vrien han er å stoppe når han kobler inn ekstragiret.

men hvis han er lei maset om denne av\på-knappen, så syns jeg kanskje han bør prøve å forstå hvorfor han ofte har fått den. jeg kan skjønne de som fester en sånn benevnelse til navnet hans hvertfall.
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 22.06.2007 00:34    Post subject: Daniel Reply with quote

Daniel var frisk og god i dag. Jeg er enig med flere her vedr hans få scoringer... han scorer ikke mye... men du verden så mye han skaper på egenhånd.
Og det han skaper blir det store målsjanser av, som alle de andre rundt ham lett scorer på.

Iversen er god i boksen, og er alltid på rett plass, Storflor er god på små flater i boksen, og scorer ofte med beina, Sapara ha noen veldig gode skuddbein, og i tillegg er flere av midtbane spillerne målfarlig, Stand og Ciljan..

Jeg mener helt klart at selv om han ikke scorer mye selv, er han en av de aller beste på RBK laget, som skaper så mye som alle andre kan score på, at det blir mange mål av situasjonene rundt ham.

Å miste ham, blir et stort tap for Rosenborg, og det hadde selvfølgelig ikke vært meg i mot om han drar til Brann etter sessongen..men jeg tviler på at vi får se ham i rødt...
Johnny W
Veteran

PostPosted: 22.06.2007 07:20    Post subject: Reply with quote

Braaten til England?

Han har fysikken til det i hvert fall. Lurer på om denne berømte av/på knappen hans har noe med motivasjon å gjøre. Hvis det har det, så har han kanskje godt av å komme til en liga med et høyere nivå. Hvis han derimot fortsetter med å være like ustabil kommer han jo bare til å slite benken, evt. få en rolle som super-sub.
Back to top
Raem
Senior

PostPosted: 22.06.2007 09:19    Post subject: Reply with quote

Stoppet å lese det da det sto at Stig Lillejord var agenten til Daniel Braaten.... Det er han nemlig ikke.... Så går ut ifra at dette bare er mer vas fra media ala det Lens greiene.....
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Erik
Veteran

PostPosted: 22.06.2007 09:25    Post subject: Reply with quote

Det gjør virkelig godt å lese det du skriver Wink
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.06.2007 23:17    Post subject: Reply with quote

Kom ikke her å påstå at Braaten ikke gidder. Han jobber veldig bra for tida. Legg f.eks. merke til det defensive løpet han tok etter å ha mistet ballen til Kim Holmen. Han er en av dem som har jobbet hardest i år, men spillestilen hans er fortsatt ikke den beste for laget.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 25.06.2007 23:27    Post subject: Reply with quote

Det der er tøys Attach. Ihvertfall hva gjelder denne kampen. I dag var Braaten knapt aktiv i hele tatt. Knapt en person rundt meg på tribunen sørget ved tanken på at han stikker til Frankrike om noen vil ha ham. Men han blir tilgitt fordi han 3 ganger i kveld ble grinete og sprang opp ballen igjen. Offensivt bidro han med ekstremt lite annet enn å konkurrere med Iversen i å være stasjonær, og hvor mange ganger la han seg ned eller stilte seg med hoftefest etter gjentatte ballmist i første om gang alene?

Han flyter så vanvittig på at det ser så oppofrende ut de få gangene han gjør slke defensive løp, men bortsett fra det bidrar han med lite annet enn å ødelegge rytmen i angrep da han tydeligvis kun har mottak, og ikke evnen til medtak i fart. La kisen stikke. Vi hadde gjort mer med en Tarik, om bare han lærer seg å holde seg på beina og slutte syte utpå der. Sytpeis har vi allerede sentralt på topp.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 52, 53, 54  Next
Page 41 of 54

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb