English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2007
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 114, 115, 116  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran

PostPosted: 07.05.2007 15:02    Post subject: Reply with quote

Skal vi lete innenfor norges grenser er Gislason min favoritt også. Et mye bedre valg enn f.eks. Martin Andresen.
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasK
Junior

PostPosted: 07.05.2007 15:35    Post subject: Reply with quote

trond olsen i bodø hadde vært fint
bytte han mot storflor;)

men enig med brady gislason hadde vært et meget godtkjøp
GoldFish
Veteran

PostPosted: 07.05.2007 16:06    Post subject: Reply with quote

Gislason, Bernier og Andresen har jo alle kontrakt som går ut etter sesongen. Ble veldig imponert av skuddteknikken til Gislason på fotballekstra i går, men de to andre vet vi jo også kan skyte. Tar gjerne Gislason pga. pasningsspillet hans, han virker også å ikke være så værst på hode.
Back to top
tobias_1989
Proff

PostPosted: 08.05.2007 02:57    Post subject: Reply with quote

Trond Olsen holder ikke høyt Tippeliga-nivå... Tror du Bodø/Glimt hadde overlevd i årets Tippeliga? Neppe... Berg som playmaker med Ludvigsen og Olsen (lynkjappe i Adeccoligaen) på hver sin flanke med Martins i midten passer Bodø/Glimt perfekt i Adeccoligaen.
Dessuten må jeg spørre.. Hva FAEN skal vi med en ving???!! Confused

Konan, Traore, Jamtfall, Storflor, (Braaten)... Holder ikke det? + Kone og Ivers som spisser.. Syns ikke vi skal stappe angrepet vårt, som det var i starten av 2006..
Bakklandia
Legende

PostPosted: 08.05.2007 11:45    Post subject: Reply with quote

Ludvigsen? Hamoud, mener du vel?
tobias_1989
Proff

PostPosted: 08.05.2007 17:20    Post subject: Reply with quote

Hehe =p Nei, jeg mente faktisk Trond Fredrik Ludvigsen, men så datt det inn i huet mitt nå når du sa det at det Monir Hamoud som spiller høyrekant. Latterlig i grunn med tanke på at jeg har snakka så høyt om hvor god han er for Bodø/Glimt... Men denne Trond Fredrik Ludvigsen.... Spiller han for Brann? =S Eller kom han tilbake til Bodø/Glimt i vinter?
tobias_1989
Proff

PostPosted: 08.05.2007 17:24    Post subject: Reply with quote

Sjekka nå at han spiller for Brann.. Fy flate for en nedgang i karrieren han har fått.. En av Norges mest talentfulle kanter gikk til Hertha og ble ødelagt. Er nå backup-backup for Brann.. Merkelig.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 08.05.2007 17:25    Post subject: Reply with quote

Han spiller ikke i det hele tatt, men er Branns eiendom. Men de klarer ikke å få han frisk. Er visst nærmest for fotballinvalid å regne sist jeg hørte noe om han.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 08.05.2007 20:32    Post subject: Reply with quote

Tenk om vi kunne kjøpe disse 3:
Stefán Gíslason - Er bedre enn Martin Andresen, og ikke minst yngre!
Marius Johnsen - Hva gjør Dorsin? Hvem vet? Jeg håper han blir, uansett så trenger vi en erstatter for Stensaas. Og Marius Johnsen er i perfekt alder og ikke minst norsk.
Dennis Rommedahl - Charlton Athletic FC har rykket ned fra Premier League, kanskje vil Dennis Rommedahl forlate skuta til fordel for RBK og Champions League! Men hva skal vi med ving tenker dere!? Det jeg vil si til dere er at vi bør tenke på at Braaten sansyneligvis vil forlate oss, og at vi bør ha litt mer rutine ute i Europa enn kun Traore, Ya Konan og Kleppe Jamtfall!

Da mangler vi vel bare en midtstopper! Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ingeman
Veteran

PostPosted: 08.05.2007 20:46    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg kunne tenkt meg Gislason og Marius Johnsen.!
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 08.05.2007 21:37    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Da mangler vi vel bare en midtstopper! Razz

Karadas?
Jonas
Veteran

PostPosted: 08.05.2007 21:44    Post subject: Reply with quote

Marius Johnsen?!?

Herregud, maken til treig venstreback på internasjonalt nivå er det lenge siden jeg har sett, med Kroatia - Norge-kampen friskt i minne. Johnsen holder for all del god Tippeliga-standard, men ute i Europa...
Back to top
GoldFish
Veteran

PostPosted: 08.05.2007 23:14    Post subject: Reply with quote

Har vel en slags ønskeliste over spillere jeg kunne tenkt meg å fått på plass i løpet av sesongen. Akkurat nå ser det bra ut forover, selv om ikke angrepsrekka scorer overbevisende mye mål. På midtbanen er sjefsrollen ledig, det mangler en til to midtstoppere og muligens en back(Både Stoor og Dorsin er for trege på internasjonalt nivå). I sjefsrollen på midtbanen er det Gislason som for meg fremstår som nærmest perfekt: Han er ruvende på hode -hodestyrke er noe som trengs på midtbanen, god spillforståelse og pasningsspill, fremstår som rutinert, autoritær og styrende tross at han enda er ung -at han er ung er også et pluss, han skyter hardt. At hans kontrakt går ut i løpet av sesongen gjør han også realistisk, Gislason er også ikke så "oppskrytt" som Bernier og Andresen så tror det er enklere å dra han i land. Når det gjelder midtstopper så er jeg veldig fan av Reginiussen: ung, norsk, spillende og rask. Tror det kan bli bra. Da mangler en stopper som helst skal helst ha autoritet og rutine til å utfylle unge TR, hvordan går det med han svensken i Wigan? Fiasko sånn som Hæstad? Var også en lovende svensk stopper i Rangers som Rosenborg hadde interesse for så vidt jeg husker. Ellers holder Nybergsunds unggutt Håvard Storbæk et nivå over alle de andre i 2.div for øyeblikket. Håvard er fetter av Engas Jarl-Andre og ser ut til å bli en bra indreløper. Hittil i sesongen har Storbæk scoret fire mål og har 2 assist. Håvard er en målfarlig versjon av Strand. Løper til han spyr. Nybergsund og rbk har jo kontakt tidligere, så hvorfor ikke? Nybergsund spiller garantert 1.div neste sesong, da kan det være for sent. Tar derfor gledlig i mot Gislason, Reginiussen, en autoritær stopper og Storbæk i sommer.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.05.2007 09:40    Post subject: Reply with quote

Gislason:

– Rosenborg finner tydeligvis ikke den sentrale midtbanespilleren. De har prøvd den ene etter den andre. Du er en spiller som kunne glidd inn i den rollen. Hva hvis Rosenborg hadde kommet med et tilbud?

– Da vil jeg vurdere det sammen med andre tilbud som eventuelt måtte komme. Og jeg har heller ikke sagt nei til Lyn ennå heller.

Les mer: Gislason åpner for alt
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 09.05.2007 10:48    Post subject: Reply with quote

«Kom og hent meg, noen»
Svindal Larsen vil helt klart bort. Kan hvertfall være en løsning et par år fremover...
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 09.05.2007 11:26    Post subject: Reply with quote

tobias_1989 wrote:
Sjekka nå at han spiller for Brann.. Fy flate for en nedgang i karrieren han har fått.. En av Norges mest talentfulle kanter gikk til Hertha og ble ødelagt. Er nå backup-backup for Brann.. Merkelig.

Hallo - hvor har dere vært på nittitallet? Trond Fredrik Ludvigsen var et helt år i Rosenborg, på utlån fra Hertha Berlin. Det er nok ganske sikkert en temmelig god grunn til at han ikke er spesielt aktuell for RBK...

Min ønskeliste til sommeren:
- Birger Madsen
- Andresen eller Gislason

Jeg håper også vi i rekrutteringen i disse sentrale posisjonene holder oss langt unna de som ser på RBK som en mellompost i 2-3 år før de skal videre. Vi må ha noen igjen når afrikanere, svensker og slovaker drar videre. Vi behøver en LOKAL stamme i laget !!! Nordmenn og Islendinger er slik sett bra.

Vi må dermed forholde oss til hva som er markedspris på disse lokale, selv om det er dyrt. Det nytter ikke å spare seg til fant. Når kjøpte vi sist inn gode nordmenn? Ivers ja, men bortsett fra det? Nå er det på tide med noen nye lokale i de sentrale rollene bakover på banen.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 09.05.2007 11:31    Post subject: Reply with quote

Lokale spillere er ikke nødvendigvis mer lojale enn andre spillere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
puckno
Veteran

PostPosted: 09.05.2007 12:01    Post subject: Reply with quote

Det er jeg helt enig i, men vil likevel hevde at det er høyere sannsynlighet for at en norsk spiller vil trives i en klubb som rosenborg og en by som Trondheim over lengre tid. Det har med bakgrunn og kultur å gjøre.

Misforstå meg rett: jeg er for all del for et fargerikt fellesskap, har selv utflyttet til en bydel sentralt i Oslo med høy innvandringsandel OG setter stor pris på det.

Hva er forsøker å si er at ja - jeg ser vi kjøper gode enkeltspillere, men jeg sliter stort med å se konturene av en ny stamme som kan være stabil over tid, og etter mitt skjønn tror jeg vi vil ha mye høyere sannsynlighet for å lykkes med dette dersom vi nå fremover handler litt mer lokalt (les: norge og island) hvor den kulturelle trivselen og tilpasningen kommer raskt, og så vi får en god balanse på lokale og internasjonale også mhp de aller beste på laget vårt.
Back to top
Eskil
Junior

PostPosted: 09.05.2007 12:16    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
island hvor den kulturelle trivselen og tilpasningen kommer raskt

Island har faktisk kommet med en del gode fotballspillere.
Arason er vel eneste Islending som har spillt på RBK.
Jeg synes at Rosenborg brude følge nøye med på talenter fra Island.
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 09.05.2007 12:50    Post subject: Reply with quote

Er det noe som tyder på at vi har følere ute på Gislason?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 09.05.2007 17:48    Post subject: Reply with quote

Både Gislason og Madsen har kvaliteter som rosenborg mangler så det ville blitt fantastiske kjøp, byttehandel i sommer hvis braathen ikke vil skrive ny kontrakt braaten til lyn gislason til rosenborg. Det hadde vært fint av to grunner Rosenborg har mer bruk for Gislason enn braaten og det hadde vært et fint lite stikk til vålerenga. Madsen er det store muligheter for er på landslaget snart siden han har stor duellstyrke samt god fart.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 09.05.2007 19:48    Post subject: Reply with quote

Tviler på at Braaten vil til Lyn.

Men når vi er inne på Lyn. Edu ville utvilsomt gått rett inn på laget, men er han lysten på å flytte til Trondheim? Han er jo allered aktuell for klubber i Europa, men CL-spill ville helt klart hjulpet han.
Maradona
Veteran

PostPosted: 09.05.2007 21:37    Post subject: Reply with quote

Arason har dama i Trondheim.... http://www.fxt.no/tippeli...029922.ece Her hadde d vært en skikkelig konkurent til Lars H.
TomH
Veteran

PostPosted: 11.05.2007 09:18    Post subject: Reply with quote

Starts brasilianske midtstopper hadde også vært et brukbart kjøp...
longns
Veteran

PostPosted: 11.05.2007 09:41    Post subject: Reply with quote

Men fullstendig urealistisk, han ble kjøpt inn for 10 mill.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 114, 115, 116  Next
Page 73 of 116

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb