| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Som i 1963 Junior
|
Posted: 28.04.2007 10:41 Post subject: |
|
|
| Quote: |
Alle begynner å snakke om at Brann vinner gull.
|
Alle?? Betyr det RBK supportere også? , Jeg er Brannsupporter og jeg snakker ikke om gull men jeg håper på det. Det at bergensere og fortrinnsvis brannsupportere ser på seg selv som serievinnere bare dem spiller noen bra kamper er helt og holdent et mediet skapt begrep. Vi har nok større bakkekontakt en dette og noe annet ville være rart siden vi ikke har vunnet siden 1963
Er det en ting jeg er sikker på, så er det at Brann ikke vinner serien i år.
|
Det er mulig du får rette men det skal da spilles mange kamper enda så sikker kan du ikke være.
Og vær så snill - ikke omtal RBK og Brann som likeverdige i denne tråden.
|
Per dags dato er RBK og Brann to av Norges beste, det skal det ikke være noen tvil om, Historisk sett så er ikke Brann likeverdig RBK men du må ikke tro at noen lag vinner dagens kamper på gårsdagens merriter. RBK vinner ikke på søndag fordi dem for mange år siden har slått Milan på Stadion San Siro. Med denne uttalelsen så bekrefter du at det er du som har mangel på bakkekontakt og med god grunn siden RBK har dominert TL i mange år, men ting forandrer seg og RBK er i dag en skygge av seg selv, men dem er fremdeles gode nok til å vinne gull i år.
Hadde Royal League eksister i RBKs glansdager da hadde dem vunnet hvert år.
Brann har ikke vunnet et seriegull siden 1963. De har periodevis vippet opp og ned mellom divisjonene. De har vært den store skuffelsen år etter år. Og bergenserne har aldri hatt bakkekontakt.
|
Bakkekontakt har vi vet du, la det ikke være noen tvil der. Er det noen som ikke har bakkekontakt her så må det være deg i denne tråden her.
Det er noen år siden RBK kunne surfe inn et seriemesterskap Det begynner vel også å bli lenge siden dere "herjet" i Europa, den Norske seieren er mer jevnspillt en på lenge og bra er det.
Brann derimot rekker ikke RBK opp til knærne. En middelhavsfarer i norsk fotball i tiår etter tiår.
|
Å si at sølvvinnerne Brann ikke rekker RBK til knærne blir for meg en uttalelse med mangel på fotball forståelse, vi når dem da opp til litt over ørene vil jeg si...hehe.
Men en ting er jeg sikker på mer enn alt annet - Brann vinner ikke gull i år!
|
Voldsomt hvor sikker du skulle være i dag da, serien er lang og ingenting er avgjort enda.
Det blir sikker en god kamp for en av oss, selv ser jeg på RBK som favoritt til å vinne denne kampen samt seriegullet, RBK skal vinne slike på hjemmebane. Brann og LSK ser ut til å bli utfordrenere men serien er lang og for alt det vi vet kan f. eks Start være seriemester når sesongen er over.
Men jeg "drømmer" om seier til Brann både i serien og morgendagens kamp.
Lykke til på søndag
Mvh Som i 1963
Last edited by Som i 1963 on 28.04.2007 11:05; edited 6 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 28.04.2007 10:53 Post subject: Kloke ord |
|
|
"Per dags dato er RBK og Brann to av norgest beste, det skal det ikke være no tvil om, Historis sett så er ikke Brann likeverdig RBK men du må ikke tro at noen lag vinner dagens kamper på gårsdagens merriter. "
Kloke ord.
Du vinner ikke kamper idag på gårsdagens meritter.
Å tro at RBK alltid skal vinne serien for de har alltid gjort det før er en farlig naiv tanke...
Vi tror ikke i April/mai at vi haler seriegullet i land, eller at ingen kan slå oss, vi gleder oss over å se et godt lag som sprudler av selvtillit og kvaliteter i alle ledd.
Mulig vi er høytsvevende supportere tidlig i sessongen, og utover, men sånn er fotball engasjementet i byen Bergen, i motsetning til andre landsdeler.
Også derfor mange liker å spille her, for det er en sinnsykt god stemning, fest i hele byen før seriefinalen i fjor.... det sier bare litt om hvor mye fotball betyr for oss, og byen.
Selvfølgelig har vi bakkekontakten...det er som karen sier her, vi har ikke vunnet serien på over 40 år, skulle ikke VI ha bakkekontakt ?? hehe
Vi vinner serien i år, ja vist fanen gjør vi det som i 1963... _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 28.04.2007 10:55 Post subject: |
|
|
| Vel, imotsettning til dere Bergensere så er vi Trøndere et heller rolig folkeslag. Bare se repotasjen etter 2-0 mot Real Madrid. |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 28.04.2007 10:58 Post subject: Re: Sammenligning |
|
|
| Geir_Brann wrote: | | "I 2006 hadde Brann et sinnsykt bra lag, som ledet serien til ut i september/oktober, vi hadde våre svakheter og problemer, men spillte den beste fotballen i fjor. |
Sinnsykt gode lag ryker ikke ut mot Ã…tvidabergs FF i e-cup... |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 28.04.2007 11:00 Post subject: Re: Kloke ord |
|
|
| Geir_Brann wrote: | "
Å tro at RBK alltid skal vinne serien for de har alltid gjort det før er en farlig naiv tanke... |
Må huske at begrepet vinnerkultur ikke er så veldig kjent i Bergen. |
|
| Back to top |
|
 |
Som i 1963 Junior
|
Posted: 28.04.2007 11:19 Post subject: Re: Kloke ord |
|
|
Vi vinner da nesten alltid i Bergen, det er på bortebane problemet ligger..hehe
Men sant nok, RBK har vinnerkultur og det har ikke Brann.
RBK har ikke altid hatt denne vinnerkulturen, dette er noe RBK har opparbeidet seg. Og det kan Brann eller andre tippeligalag også gjøre.
Før Rosenborg herjet så hadde f.esk Lillestrøm samt VIF sine dominerende perioder. |
|
| Back to top |
|
 |
Som i 1963 Junior
|
Posted: 28.04.2007 11:25 Post subject: Re: Sammenligning |
|
|
| Benoni Hartvich wrote: | | Geir_Brann wrote: | | "I 2006 hadde Brann et sinnsykt bra lag, som ledet serien til ut i september/oktober, vi hadde våre svakheter og problemer, men spillte den beste fotballen i fjor. |
Sinnsykt gode lag ryker ikke ut mot Ã…tvidabergs FF i e-cup... |
Arbeidsuhell kalles det..hehe
I fjor da vant dere gullet men dere om jeg ikke husker helt feil presterte å tape hjemme 0-4 mot dumpekandidaten Ham-Kam ( eller var det Sandefjord? ). Men likefullt hadde dere et godt nok lag til å vinne serien med 7 poeng til sølvvinneren.
Last edited by Som i 1963 on 28.04.2007 12:00; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Som i 1963 Junior
|
Posted: 28.04.2007 11:30 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Vel, imotsettning til dere Bergensere så er vi Trøndere et heller rolig folkeslag. Bare se repotasjen etter 2-0 mot Real Madrid. |
Når RBK har vunnet mot så mange andre gode lag før dem slo RM 2-0 da blir dere litt blindet av prestasjonene og med god grunn, men første gangen dere slo et europeisk storlag på Lerkendal da var det nok full feiring og "hæla i taket" vil jeg tro.
Men generalisering er en uting, på lik linje med at alle trøndere har bart eller at alle muslimer er terrorister.
Det er forskjell på folk i Bergen også og en drittsekk er en drittsekk uansett hvor han/hun kommer fra. Og jeg kan bekrefte at det finnes rolige bergensere også. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 28.04.2007 11:57 Post subject: |
|
|
Rent hypotetisk: Brann vinner serien i år.
Det jeg frykter da er at nok et norsk lag vill bli latterliggjort mot annen dårlig internasjonal motstand. Det skal ikke ha forundret meg at Brann gikk ut mot Flora Talinn i 2kvalikkrunde. Det ødelegger enda mer for norsk fotball og vi er derfor ikke tjent med at Brann, Lillestrøm eller Vålerenga vinner serien. Det går ikke ant og ikke ha som mål å gjøre det bra som internasjonalt når man vinner serien. Da er man ikke en verdig seriemester.
Det eneste laget i Norge som vill satse mot CL og Uefa cup er RBK. Andre lag vill vinne serien eller bli et stabilt topplag.
Når man går ut mot et svensk 1.div lag i en kvalifisering, da sier det sitt. Det er en stor skam for Norsk fotball og det ødelegger for RBK som må prøve å "rette opp" for andre norsk lag som driter seg gang på gang. |
|
| Back to top |
|
 |
Som i 1963 Junior
|
Posted: 28.04.2007 12:29 Post subject: |
|
|
Og hvordan spillet RBK sine første sesonger i e-cupen og da spesielt i CL, det ble det ene stortapet etter det andre. og RBK fikk ord på seg å ha et e-cup kompleks spesielt på bortebane. Helt til dem fikk nok erfaring og til slutt gjorde det meget bra sett med skandinaviske øyne.
Når RBK vant serien med god margin så mange ganger på rad og da var det en selvfølge at målsetningen heves til å gjøre det bra i e-cup.
Men for de fleste andre Norske lag så vil målsetningen være å først bli god i Norge så kan man få som mål å også gjøre det bra i Europa. Dette er en naturlig utvikling. Du kan ikke mene at f. eks Sandefjord med sine resurser skal ha som årlig målsetning å gjøre det bra i e-cupen. Man setter målsetning etter evne. Mekelig at du som en angivling "rolig og sindig" trønder skal ha en slik ovenfra og ned holdning til alle andre Norske lag.
Uansett hvem som måtte vinne serien da er det en verdig vinner, uavhengig om man gjør det bra i e-cupen eller ikke.
Det skal bli spennende å se hvordan RBK gjør det i CL i år spesielt siden dem ikke har vært med sinden 2005. Og skal dem gjøre det dårlig da er dem etter dine utsagn ikke en verdig vinner av tippligaen 2006.
Last edited by Som i 1963 on 28.04.2007 12:39; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 28.04.2007 12:47 Post subject: |
|
|
| Som i 1963 wrote: | Og hvordan spillte RBK sine første sesonger i e-cupen og da spesieltt i CL, det ble det ene stortapet etter det andre spesielt på bortebane.
Når RBK vant serien med god margin så mange ganger på rad og da var det en selvfølge at målsetningen heves til å gjøre det bra i e-cup.
Men for andre Norske lag så vil målsetningen være å først bli god i Norge så kan man få som mål å gjøre det bra i Europa. Dette er en naturlig utvikling.
Uansett hvem som måtte vinne serien da er det en verdig vinner, uavhengig om man gjør det bra i e-cupen.
Det skal i alle fall bli spennende å se RBK i Mesterligaen i år da dem ikke har vært med i denne siden 2005. |
1. RBK klarte å kvalifisere seg til CL. På den tiden var det en bragd i seg selv. Vi slo ut greske og tyrkiske lag som var antatt mye bedre enn RBK på den tiden. De første sesongene har vi også imponerenede resultater å vise til. Det er stor forskjell å tape 4-1 mot Milan hjemme i CL kontra bli slått ut av et svensk 1.div lag i kvalikk. Jeg fatter ikke at du kan sammeligne å gå ut mot Åtvidaberg og CL!!
2. Det er helt feil av Brann å på en måte "drite" i internasjonal kvalifisering. Det viste at når muligheten bydde seg, så tok de den ikke. Å møte Åtvidaberg måtte vel vært en liten drøm, et så dårlig lag. Men nei da. Det er innstillingen til Mjelde og resten det er noe galt med. For å bruke sterke ord, de har pisset på norsk fotball. Likevel det er ikke bare Brann, men også flere lag, derbiblant Uwe Røslers Lillestrøm i fjor(de møtte et bedre lag, Newcastle. Likevel hadde de et meget godt utgangspunkt, men prioriterte det ikke. Det ble for mye kamper i følge Røsler. Helt latterlig!!)
3. Når instillingen er slik at man ikke tørr å satse, når muligheten bydde seg, for at man er redd for at det blir for mange kamper e. l. Da har man tapt på forhånd. Når RBK gjorde det dårlig i 2005-sesongen så kom de likvel til CL og satset med det beste mannskap, selv om de faktisk lå ann til nedrykk den sesongen. De tok det seriøst og vi tok faktisk 3.plassen i CL-gruppen noe som jeg mener var ganske bra på den tiden å være. |
|
| Back to top |
|
 |
Som i 1963 Junior
|
Posted: 28.04.2007 12:51 Post subject: |
|
|
Grøss og gru
Som SKB supporter til min hals så håper jeg det beste men frykter det verste, trøsten får være at serien avgjøres ikke i morgen, dette er bare en kamp av mange i en lang serie.
Uavgjort vil for alle Norske lag være et godt resultalt på Lerkendal, og skulle vi gå på et stortap da taper vi jo tross alt bare 3 poeng.
Vi får satse på en velspillt kamp fra begge lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Som i 1963 Junior
|
Posted: 28.04.2007 13:00 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | 1. RBK klarte å kvalifisere seg til CL. På den tiden var det en bragd i seg selv. Vi slo ut greske og tyrkiske lag som var antatt mye bedre enn RBK på den tiden. De første sesongene har vi også imponerenede resultater å vise til. Det er stor forskjell å tape 4-1 mot Milan hjemme i CL kontra bli slått ut av et svensk 1.div lag i kvalikk. Jeg fatter ikke at du kan sammeligne å gå ut mot Åtvidaberg og CL!!
2. Det er helt feil av Brann å på en måte "drite" i internasjonal kvalifisering. Det viste at når muligheten bydde seg, så tok de den ikke. Å møte Åtvidaberg måtte vel vært en liten drøm, et så dårlig lag. Men nei da. Det er innstillingen til Mjelde og resten det er noe galt med. For å bruke sterke ord, de har pisset på norsk fotball. Likevel det er ikke bare Brann, men også flere lag, derbiblant Uwe Røslers Lillestrøm i fjor(de møtte et bedre lag, Newcastle. Likevel hadde de et meget godt utgangspunkt, men prioriterte det ikke. Det ble for mye kamper i følge Røsler. Helt latterlig!!)
3. Når instillingen er slik at man ikke tørr å satse, når muligheten bydde seg, for at man er redd for at det blir for mange kamper e. l. Da har man tapt på forhånd. Når RBK gjorde det dårlig i 2005-sesongen så kom de likvel til CL og satset med det beste mannskap, selv om de faktisk lå ann til nedrykk den sesongen. De tok det seriøst og vi tok faktisk 3.plassen i CL-gruppen noe som jeg mener var ganske bra på den tiden å være. |
Det jeg skiver leser du helt klart med RBK øyne, jeg forsøker ikke å samenligen RBK med Brann, og RBKs insats i alle år e-cupen står det respekt av. Men det jeg forsøker å få frem med mine posteringer er at resultater i e-cupen får man med å delta i den nok ganger og RBK har vært så priviligerte at dem har fått delta i CL i mange år på rad, dette har gjort at dem har oppnådd gode resultater. Dette er ikke noe jeg finner på dette er også blitt sagt av RBK. Og skal andre lag få muligheten til å delta i CL da må man jo først vinne den nasjonale serien
Man må ikke bli så blendet av egen suksess at man undergraver andres streben etter å oppnå den.
Det er først i de senere årene at noen andre tippeligalag en RBK har som målsettning å vinne serien, hadde dette vært for noen år siden da hadde folk ledd av dem for å førsøke å ta opp kampen med RBK. Da var det om å gjøre å komme på sølvplass. Men i de siste årene er dette reelt, VIF klarte det og jeg tror også at andre lag kan klare det og kanskje er ett av disse lagen er årets utgav av Brann. Men det vil tiden vise. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 28.04.2007 13:23 Post subject: |
|
|
| Jeg kan ikke skjønne de som prioriterer hjemlig suksess foran internasjonal suksess. Hvis jeg fikk valget mellom den hjemmlige suksessen og den internasjonale suksessen vi hadde på 90- tallet så hadde jeg helt klart valgt sistnevnte... |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 28.04.2007 13:26 Post subject: Re: Sammenligning |
|
|
| Som i 1963 wrote: | Arbeidsuhell kalles det..hehe
I fjor da vant dere gullet men dere om jeg ikke husker helt feil presterte å tape hjemme 0-4 mot dumpekandidaten Ham-Kam ( eller var det Sandefjord? ). Men likefullt hadde dere et godt nok lag til å vinne serien med 7 poeng til sølvvinneren. |
Sier vel litt om den "sinnsykt gode" sølvvinneren? |
|
| Back to top |
|
 |
Som i 1963 Junior
|
Posted: 28.04.2007 13:37 Post subject: Re: Sammenligning |
|
|
Det var da voltsomt til trolling. Jeg som Brann supporter med angivling uten bakkekontakt kan skrive det du åpenbart ønker å høre.
At RBK er mye bedre en alle andre og at dem er alt for god til å spille i Norge og at alle andre Norske lag er bare "tabellfyll"
For å tilfredstille dine behov så setter jeg RBK på samme rangering som Real-Madrid, Barcelona, Inter, Lyon, Manu, og at dere bør føle dere alt for gode til å møte lag som andre tippeligalag, tenk å spille hjemmekamp mot Sandefjord det må være ydmykende for dere rolige og sindige trøndere med benna godt plantet på jorden..
Dagens RBK lag stiller helt i særklasse i tippeligaen, mye bedre en Stabæk, VIF Lillestrøm og Brann..osv
Er du fornøyd nå, eller kommer det flere "en settnings" posteringer fra deg.
Syntest at jeg har vært saklig her i dette emnet og stort sett on topic forslår at du også er det.
Last edited by Som i 1963 on 28.04.2007 13:52; edited 5 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 28.04.2007 13:41 Post subject: |
|
|
Ja, endelig en som har skjønt det.  |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 28.04.2007 13:58 Post subject: |
|
|
Finst det ein person i helie verda som er tristare enn han her?
At det er mogleg å vera så totalt blotta for karisma. Berre han opnar munnen får eg lyst til å henta reipet. |
|
| Back to top |
|
 |
Som i 1963 Junior
|
Posted: 28.04.2007 14:03 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Jeg kan ikke skjønne de som prioriterer hjemlig suksess foran internasjonal suksess. Hvis jeg fikk valget mellom den hjemmlige suksessen og den internasjonale suksessen vi hadde på 90- tallet så hadde jeg helt klart valgt sistnevnte... |
Hva er egentlig Rosenborgs målsettning i år
Før 2003 var den som følger " målsettningen som går ut på at Rosenborg skal spille attraktiv og underholdende fotball, samt å være blant de beste i Norge og Norden og spille europacup hver sesong"
Er denne blitt forandret?
Last edited by Som i 1963 on 28.04.2007 14:16; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Som i 1963 Junior
|
Posted: 28.04.2007 14:04 Post subject: |
|
|
| Sølve wrote: | Finst det ein person i helie verda som er tristare enn han her?
At det er mogleg å vera så totalt blotta for karisma. |
Helt enig "Bergenseren" Tørum er litt bedre, men likefult Mjelde har gjort mye bra i Brann.
Jeg har faktisk vokst opp på samme plass som Tørum. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 28.04.2007 14:28 Post subject: |
|
|
| Som i 1963 wrote: | Det jeg skiver leser du helt klart med RBK øyne, jeg forsøker ikke å samenligen RBK med Brann, og RBKs insats i alle år e-cupen står det respekt av. Men det jeg forsøker å få frem med mine posteringer er at resultater i e-cupen får man med å delta i den nok ganger og RBK har vært så priviligerte at dem har fått delta i CL i mange år på rad, dette har gjort at dem har oppnådd gode resultater. Dette er ikke noe jeg finner på dette er også blitt sagt av RBK. Og skal andre lag få muligheten til å delta i CL da må man jo først vinne den nasjonale serien
Man må ikke bli så blendet av egen suksess at man undergraver andres streben etter å oppnå den.
Det er først i de senere årene at noen andre tippeligalag en RBK har som målsettning å vinne serien, hadde dette vært for noen år siden da hadde folk ledd av dem for å førsøke å ta opp kampen med RBK. Da var det om å gjøre å komme på sølvplass. Men i de siste årene er dette reelt, VIF klarte det og jeg tror også at andre lag kan klare det og kanskje er ett av disse lagen er årets utgav av Brann. Men det vil tiden vise. |
Man trenger ikke å vinne serien for å kvalifisere seg internasjonalt. Poenget mitt er at Brann hadde muligheten til å forsøke seg internasjonalt, men de ville ikke satse. De prioriterte det ikke og den holdningen er ikke bra. Å gå ut mot en 1.div lag i Sverige sier alt! Det er veldig trist for norsk fotball at det er bare RBK som må "rette opp" norsk fotball med tanke på ranking, holdning og stolthet. Jeg vill at Brann skal gjøre det bra i en internasjonal sammenheng for det er bra for alle i Norsk fotball, derfor irriterer det meg at de ikke prioriterer det når de har muligheten. For å si det sån, hadde Brann spilt mot Liverpool hadde jeg håpet at Brann hadde vunnet. |
|
| Back to top |
|
 |
Som i 1963 Junior
|
Posted: 28.04.2007 14:48 Post subject: |
|
|
Er litt enig med deg med tanker på kampen mot Åtvidabergs FF, det var noe rart som skjede der, og tror meg dem har fått hørt det i Bergenske medier. Direkte flaut var det. Men Brann troppet opp med så å si toppet mannskap på bortebane og jeg vil tro at kampen ble prioriterte noe annet ville da være rart da det er mye penger å hente i e-cupen. Kanskje Brann spillerne trodde at dem skulle få en lett kamp så ble dem tatt litt på senga.
Kanskje det var på grunn av for lite erfaring med e-cup.
Men det er ikke alltid målsetningen står i stil med prestasjonene, se bare på Rosenborg som har som et av målene sine å bli best i Norden allikevel så gjør dem det dårlig mot andre skandinaviske motstandere i Royale Leage uten at jeg skal sammenligne RL med E-cup.
Men jeg vil tro at ethvert lag vil vinne enhver fotballkamp dem spiller i så kanskje det går på motivasjonen til hver enkelt kamp.
Og helt enig med det at alle Norske lag bør prioritere e-cupen når man først er der , men man må skille mellom prioritering og målsettning.
Last edited by Som i 1963 on 28.04.2007 14:58; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 28.04.2007 14:50 Post subject: |
|
|
| Som i 1963 wrote: | | Hva er egentlig Rosenborgs målsettning i år? |
RBKs målsettning er å bli blandt topp 30 i Europa innen 10 år. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 28.04.2007 14:54 Post subject: |
|
|
| Sølve wrote: | Finst det ein person i helie verda som er tristare enn han her?
At det er mogleg å vera så totalt blotta for karisma. Berre han opnar munnen får eg lyst til å henta reipet. |
Tom Prahl er tristere:
 |
|
| Back to top |
|
 |
|