View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Nero Proff
|
Posted: 24.04.2007 00:34 Post subject: |
|
|
Fornuftig innlegg brann_copper. Jeg argumenterte omtrent det samme da RBK slet med å komme seg ut av bølgedalen etter 2005-sesongen. Men formasjonen fra Eggens storhetstid har fått et sånt rotfeste at styret i klubben har et vedtak på at RBK skal spille 4-3-3-fotball. (Nå vet jeg ikke akkurat hva vedtaket sier, men essensen er det samme.)
Ettersom vi vant i fjor lell ga jeg opp den diskusjonen. |
|
Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 24.04.2007 00:46 Post subject: |
|
|
Å ha styrevedtak på spilleformasjon er noe man driver med i Bodø/Glimt, ikke RBK. Slikt er meningsløst, og jeg kan ikke fri meg for tanken på at dagens spillermateriale i RBK er bedre egnet for klassiske 4-4-2. Uansett, det bør være opp til treneren og det sportslige apparatet for øvrig å beslutte formasjonen og andre viktige sportslige spørsmål. Jeg drister meg til å foreslå flgende 4-4-2 formasjon:
Hirshfeldt
Dorsin - Riseth - Koppinen - Stoor
Braathen - Strand (d) - Sarpara (o) - Traore
Iversen - Kone _________________ We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen) |
|
Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 24.04.2007 00:54 Post subject: |
|
|
Noen som får assosiasjoner til Eggen forresten?
http://www.2play.no/video/2198 _________________ We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen) |
|
Back to top |
|
 |
Eskil Junior

Joined: 23 Apr 2007 Posts: 21 Location: Et B52-fly (med molde stadion i siktet!)
|
Posted: 24.04.2007 00:54 Post subject: |
|
|
Hirshfeldt
Basma - Riseth - Koppinen - Dorsin
Sapara (o) - Strand (d) - Skjelbred (o)
Braathen - Iversen - Traore
I denne formasjonen så fungerer Strand som midtbaneanker.
En oppgave han i høyeste grad kan brilliere i, med tanke på hvor hardt han jobber.
I brann_copper's forslag så syns jeg at midtbanen kommer litt bort...
Sapara er såpas offensiv i spillestilen at til syvende og sist er det bare gamle strand som må gjøre hele midtbanejobben alene. _________________
Guffen wrote: | Jeg er 1,62 høy og veier ca 90-95 kilo. Burde holde med L da? |
|
|
Back to top |
|
 |
Duke Junior

|
Posted: 24.04.2007 01:22 Post subject: |
|
|
Jeg kunne tenkt meg denne formasjonen:(4-2-3-1)
-Hirshfeldt
-Stoor-Riseth-Koppinen-Dorsin
-----Tettey--------Sapara-------
--Konan---Ciljan-------Traore
-----------Iversen---------------
Tettey og Sapara utfyller hverandre med arbeidsjernet Tettey og Passnings spilleren Sapara. Ciljan trur jeg passer playmaker rollern perfekt. Konan står for skudd vilje og Traore for innleggs foten. Og på benken sitter mange spiller som kan være med å snu kampen. _________________ "One accusation you can't throw at me is that I've always done my best"
- Alan Shearer |
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 24.04.2007 01:24 Post subject: |
|
|
Hirshfeldt
Strand - Basma - Koppinen - Dorsin
Sapara - Riseth - Skjelbred
Braaten - Iversen - Storflor |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 24.04.2007 07:25 Post subject: |
|
|
Eskil wrote: | I denne formasjonen så fungerer Strand som midtbaneanker. |
Har du sett de to siste kampene, Eskil? Strand briljerer ikke sentralt. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 24.04.2007 07:59 Post subject: |
|
|
Nå var det vel Sportslig Avdeling som fattet det vedtaket, ikke styret. Og betydde for det meste at man skulle finne en fast 11'er og fortsette med 4-3-3 med et defansivt anker.
Forøvrig så håper jeg på dette laget.
Hirschfeld
Stoor - Kvarme - Koppinen - Dorsin
Sapara - Riseth - Skjelbred
Konan - Iversen - Storflor
Det er ikke det at Traore har spilt så dårlig jeg vil ha ham ut for, men det virker som om det er enkelte komunikasjonsproblemer der framme og jeg tror Skjelbred kunne hatt godt av en spiller det er enklere å komunisere med. I tillegg så er Storflor bedre defansivt enn Traore... |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 24.04.2007 09:36 Post subject: |
|
|
Liker den mannen bedre og bedre.
Quote: | Vi fikk i hvert fall veldig godt betalt, sier Tørum. |
_________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.04.2007 11:51 Post subject: |
|
|
He-he, Tørum har gjengitt det der Skutle-sitatet i mange uker allerede.  |
|
Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 24.04.2007 20:59 Post subject: |
|
|
I Brann synes vi ikke prisen var så verst... God pris på både Helstad og Solli. _________________ We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen) |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 24.04.2007 21:28 Post subject: |
|
|
Egentlig ikke. Mjelde kan ikke måle seg med Eggen på noen som helst måte. |
|
Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 24.04.2007 22:09 Post subject: |
|
|
Enda kan han ikke det. På langt nær. Nå var det riktignok typen jeg henviste til. Temperamentet og språkbruken... _________________ We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen) |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 24.04.2007 22:11 Post subject: |
|
|
Skjønte da det, men mener fortsatt at han har langt opp til Eggen på det punktet også. |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 24.04.2007 22:44 Post subject: |
|
|
brann_copper wrote: | Og for eksempel Solli var et bomkjøp for RBK og den måten RBK brukte ham. Mens han har vist seg å være en riktig spiller for Brann og Monsemann sin fotballfilosofi. |
Hold your horses, mr. Bånn. Gi mannen litt tid, så kommer nok "kvalitetene" hans tydeligere frem. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 24.04.2007 23:19 Post subject: Hva er viktig |
|
|
Hva er viktig ?
At vi kjøper Solli og tror vi får verdens beste midtbanespiller eller at vi får styrket høyresiden med de kvalitetene vi var ute etter, til en god pris ?
Jeg vil si det siste, og de kampene han har spillt hittil har han absolutt innfridd, han er en løpsmaskin, som jobber hardt deffansivt og offensivt, og har dermed kvaliteter som fjorårets høyre midt ikke hadde.
Charlie Miller var teknisk briljant, hadde en god skuddfot, og blikk for spillet, en playmaker, men ingen løpsmaskin som var god deffansivt, og det er viktig med den spillestilen vi har.
Solli har nok ikke like bra ferdigheter teknisk som Miller, heller ikke skuddfoten, eller blikket en playmaker trenger, men han er bra nok teknisk til å utfordre og jobbe seg oppover høyrekanten samt skjære innover i banen, med ballen i beina.
Han får lagt inn gode innlegg, og på de første kampene har han allerede flere målgivende, og har gjort en knallgod jobb deffansivt.
Klart han mister ballen noen ganger i sine forsøk på å drible av noen mann, klart han bommer med noen innlegg, men hvem gjør ikke det ?
Hverken Sapara, Konan, Traoe, Iversen, Andresen, Edu, Hæstad eller hver pokker i tippeligaen spiller 100 % feilfritt i alle kampene... det finner du ikke i ManU eller Chelsea heller...
Det vi ser i dag er at vår høyreside er bedre enn den har vært før, og det kan vi takke Jan Gunnar Solli for. Han glir også rett inn i spillet med de offensive backene Dahl og Gunntveit.
Vi er kjempefornøyde, fikk en 26 år gammel midtbane spiller, med 29 A landskamper for 6 mill, i tillegg er han Norsk.
Ikke gale med tanke på dagens markedspris.
RBK ga 10 mill for Ødegård, og solgte ham for 7, vanvittig høy pris for en spiller som egentlig ikke har prestert siden han var toppscorer i Sogndal.
Det er dagens marked, og selv om han ikke presterer i Viking, kommer ikke prisen til å falle særlig, lavere enn 6 mill går han ikke for...
Det morsomme er at Tørum og Skutle sier de fikk godt betalt...
Vel så lenge dere er fornøyd og vi er fornøyd, er vi alle happy. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.04.2007 23:35 Post subject: Re: Hva er viktig |
|
|
Geir_Brann wrote: | Det vi ser i dag er at vår høyreside er bedre enn den har vært før, og det kan vi takke Jan Gunnar Solli for. |
Det samme gjelder for oss. Tror egentlig begge sider er fornøyd med saken. Brann fikk tilsynelatende styrket lag på for en relativt billig penge (med tanke på pris på norske spillere generellt), og Rosenborg fikk mye penger for vrakgodset sitt. Det at Solli evt. lykkes på Brann, gjør ham ikke til noen bedre RBK-spiller. Det at han var dårlig på RBK gjør ham ikke til noen dårligere Brann-spiller. Om jeg utrykker meg forståelig her. Jeg synes uansett det er en rar sak. Han har vist like mye i Brann nå, som han gjorde i Rosenborg på 3 år. Kan ikke skjønne at en lagendring i samme liga kan utgjøre så mye. Kanskje blir han vrakgods igjen, kanskje blir han ikke.
Det blir uansett gøy å følge duellen Solli vs. Dorsin til helga! _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 24.04.2007 23:41 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | I tillegg så er Storflor bedre defansivt enn Traore... |
Pågrunn av Storflors aggresivitet og taklingstyrke? Eller all den småjogginga hjemover? Jeg har nemlig det motsatte intrykket... _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 25.04.2007 02:10 Post subject: Spillesystemet |
|
|
Det går nok på at spilleren ikke har passet inn skikkelig i spillesystemet.
Nå hadde dere stor suksess med 4-3-3 under Eggen, Sollied og Hareide, men det som er essensen i hele suksessen er noen spillere som pr dags dato har gått av med pensjon, og kun et par er igjen.
Ørjan Berg
Riseth
Strand
Skammelsrud
Hoftun
Brattbakk
(Løken og Mini )
Dette var nøkkelspillere og de dro lasset sammen, fungerte som et velsmurt maskineri og feide over alt i landet.
Pr dags dato spiller fremdeles Strand og Riseth av de gammle heltene, og selv om de er i en alder av 35+ er det blant de aller beste og viktigste spillerne på laget.
Uten Strand og Riseth sliter Rosenborg, og det blir selvfølgelig spennende å se hvordan laget fremstår når de to legger opp.
Etter det jeg har sett er jeg ikke i tvil om at Riseth bør ha anker rollen, og Strand som inderløper, med Sapara på andre siden.
Stoor er god nok som back.
Ville heller ikke spillt fast med de to nye afrikanerene på vingene, men satset på Braathen og Storflor, hvilket ville gitt mye mer trygghet i spillet.
De to nye talentene er gode og har veldig spennende kvaliteter, men jeg mener de er altfor ferske til å gå rett inn og ta vingplassene fra de etablerte.
Det blir selvfølgelig et problem for Tørum når han har spillere som Skjelbred , Tettey, Kone, Konan og Traore på benken for lenge...
Kanskje dere burde lagt over til 4-4-2 med det spillermateriellet dere har idag, og kjøre både Iversen og Kone sammen på topp.
Uansett hver dere gjør, så kjører vi over dere på Lerkendal. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 25.04.2007 03:57 Post subject: Re: Spillesystemet |
|
|
Geir_Brann wrote: |
Kanskje dere burde lagt over til 4-4-2 med det spillermateriellet dere har idag, og kjøre både Iversen og Kone sammen på topp. |
Jeg har sagt det samme, men rbk har VEDTAK på å spille 4-3-3..... _________________ We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen) |
|
Back to top |
|
 |
Eskil Junior

Joined: 23 Apr 2007 Posts: 21 Location: Et B52-fly (med molde stadion i siktet!)
|
Posted: 25.04.2007 06:23 Post subject: |
|
|
Er det sant?!
Trodde det bare var kødd eller noe jeg...
Det kan da vel ikke stemme at styret i rbk driver å vedtar hva slags formasjoner laget skal spille??? _________________
Guffen wrote: | Jeg er 1,62 høy og veier ca 90-95 kilo. Burde holde med L da? |
|
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 25.04.2007 07:30 Post subject: |
|
|
Det ble såvidt jeg vet fattet et vedtak i Sportslig Avdeling (dvs Bratseth, Høgmo, Tørum og en rekke andre) om at man skulle sette en fast 11'er, og fortsette linjen med 4-3-3. Styret var såvidt jeg vet ikke involvert i det heletatt... |
|
Back to top |
|
 |
RBK-Patriot Senior
|
Posted: 25.04.2007 10:41 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: |
Det er ikke det at Traore har spilt så dårlig jeg vil ha ham ut for, men det virker som om det er enkelte komunikasjonsproblemer der framme og jeg tror Skjelbred kunne hatt godt av en spiller det er enklere å komunisere med. I tillegg så er Storflor bedre defansivt enn Traore... |
Skjelbred og Storflor synes jeg ofte har en tendens til å kombinere godt ute på siden sin, både i fjor, men spesielt i treningskampene i vinter, så det er et valg jeg tror jeg er enig i.
Så kan heller Traore komme inn på slutten mot slitne motstanderbein. |
|
Back to top |
|
 |
Som i 1963 Junior
|
Posted: 25.04.2007 10:51 Post subject: som i 1963 |
|
|
Våger meg på et innlegg her på dette RBK forumet.
Mitt hjerte står i Brann og jeg ”hater” RBK, jeg setter hater i anførselstegn da jeg ikke hater dem i ordets rette forstand, jeg hater ikke RBK supporterne eller ”bartebyen” eller noen av spillerne men jeg ”hater” fotballaget RBK fordi dem er og har vært så forbasket gode og fordi dem har gitt Brann så mange avgjørende nesestyvere at man kan få magesår av mindre.
Men jeg er tilhenger av Norsk fotball og når RBK herjet ute i Europa for noen år tilbake da var vi vel alle litt ”skap RBK supportere” og dem representerte Norsk fortball på en fortrefflig måte. Men jeg mistet ikke noen nattesøvn de gangene de gikk på en smell.
Så når RBK og SKB braker sammen på Lerkendal da blir det gull favoritten og tittelinhaveren RBK som møter enn av utfordrenene. Utfallet av kampen er umulig å spå da RBK sammen med mange andre tippeligalag kan slå et hvilket som helst motstander på eget gress og formkurven til et lag kan snu på en omgang og da spesielt så tidelig i sesongen, så om Brann taper på Lerkendal da vil dette selvsagt ikke være noen oddsbombe. Men det som er nytt i de siste årene er at det heller ikke vil være noen oddsbombe om RBK taper på eget gress.
Og jeg vil herved avbekrefte at vi ekte Brann supportere har klokketro på seriegull, dette sier seg selv da vi ikke har vunnet serien siden 1963. Det at Brann supporteren ser på seg selv som serievinnere bare dem spiller noen bra kamper er helt og holdent et mediet skapt begrep på lik linje med at det alltid regner i Bergen og at alle trøndere har bart og drikker karsk eller ”himkok” og jeg kan garantere at vi Brann supportere på ”grasrota” alltid har beina godt plantet på jorden selv om noen ”forumtroll” i diverse fora utryker seg annerledes.
På søndag møtes to av per dags dato Norges beste lag men også to av de beste supporter gjengene sammen til dyst og det er jo slike oppgjør som gjør at tippeligaen så artig og la oss håpe at RBK og SKB vil være med å prege toppen av tippeligaen i år. Som ekte Brann supporter håper jeg selvsagt at Brann i år gjør som i 1963 samt at vi vinner på søndag da ingenting er bedre enn å slå RBK på Lerkendal.
Jeg får håpe at dere ikke klarer å reise kjerringa til helgen, eller for å sitere Jørn Jamtfall ”Nå skal vi hjem og snu kjerringa”
Lykke til på søndag dere  |
|
Back to top |
|
 |
|