| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SoZo Rutinert
|
Posted: 23.04.2007 13:31 Post subject: Re: RBk |
|
|
| Geir_Brann wrote: |
Vi har noen utlendinger vi også, de fleste lag i tippeligaen har det idag.
Forskjellen på Brann og RBK hovedsaklig er at vi stiller så og si med nesten bare Norske i start 11'er mot RBK som kun har et par Norske.
|
Det jeg ikke skjønner, er hvorfor i all verden dere drar utleninger til Bergen for å sitte på benken. Det kan iallefall ikke vær været. RBK har kjøpt utleninger som er gode nok til å gå inn på laget. Jeg kan ikke se at det at Brann sine utleninger ikke er gode nok er noe å skryte av akkurat. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 23.04.2007 13:32 Post subject: |
|
|
Sansynlighet: -0,5%
Hirschfeld
Strand - Nordvik - Koppinen - Dorsin
Ciljan - Sapara - Tettey
Braaten - Iversen - Storflor
Hadde gledet meg stort. Hadde ikke reagert nevneverdig om Konan og Traore hadde startet. Stoor har ikke imponert noenting de 4 måndene han har vært her, og må han vene seg såppas mye til systemet, får han bruke lenger tid på treningene til det. Strand blir viktig offensivft hjemme mot Brann.
Skal vi bygge opp våre angrep bakfra, trenger vi Nordvik. Resten av stopperene våre er for like: Duellsterke langball-spillere.
Sapara er den i troppen som har best forutsetninger for å klare den sentrale plassen. Han har fotballhodet, overblikket og passninsføttene til det. Ingen andre har det per dags dato. Eventuelt Tettey der, men håper virkelig han prøver Sapara. |
|
| Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 23.04.2007 13:37 Post subject: RBk |
|
|
Kan vel ikke akkurat si at jeg er noe særlig imponert over RBK, de holder slik jeg ser det nivået til Vålerenga, kanskje "litt" bedre.
Fordelen er at de spiller hjemme og har 20 000 supportere som pisker dem i angrep etter angrep.
Kommer til å bli en spennende kamp, der Brann reiser til Bergen med 3 poeng. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 23.04.2007 13:44 Post subject: |
|
|
Du er like selvsikker nå som du var før møte i Bergen i høst ser jeg Geir_Brann...
Selv om innlegget mitt over ikke hadde noe spørsmålstegn, så hadde jeg håpet at du kunne forklare argumentet ditt litt mer.
"Vi har også utleninger, men de sitter på benken"
Nei, skjønner bare ikke den jeg |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 23.04.2007 13:49 Post subject: |
|
|
For å svare for Geir_Brann: Bergen, og hele regionens, satsning på talenter er skammelig. Dette er noe alle vet, og ting skjer i kulissene. Løv-Ham kommer til å spille en nøkkelrolle her. Poenget er, det er for få lokale talenter i Hordaland. Så Brann satser på norske spillere, men henter inn utlendinger med kvaliteter som MIM ønsker for å komplementere stallen og gjøre treningene bedre. Selv om Brann, i likhet med de fleste norske lag, har sine bomkjøp å vise til så har de også mange gode å vise til: Scharner, Olofinjana og Winters/Miller. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 23.04.2007 14:03 Post subject: |
|
|
Nei, det der holder ikke. "Kjøper inn spillere for å gjøre treningen bedre". Hva med å legge litt mer i det å skaffe spillere som hever nivået. Det eneste man oppnår med å ha utleninger på benken er at veien blir lengre å gå for de lokale talentene.
Og en annen ting, la nå mannen svare for seg selv da. |
|
| Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 23.04.2007 14:17 Post subject: Re: RBk |
|
|
Først: Jeg begrunner å legge dette i Brann-tråden ettersom det er noen som har gitt uttrykk for at Brann-RBK også blir en metakamp mellom to ulike innkjøpspolitikker.
| Mainn wrote: |
Det at du ramser opp at Brann har mange spillere fra rundt omkring i Norge er vel mer lokalt enn at man plukker spillere andre steder i verden. |
Folk fra Hamar har ingen lokaltilknytning til hverken Bergen eller Trondheim, uansett hvordan du ser på det.
Stort sett ser jeg folk bruke to grunnlag for å kritisere RBKs kjøp av utlendinger;
1; Det er vagt "umoralsk" av en eller annen grunn.
Dette er sprøyt av første klasse. Noen har kanskje har lyst til å leve på 80-tallet, men du må snarte våkne og smake på kaffen.
2; RBK skal hjelpe til å utvikle norske spillere for landslaget.
Dette argumentet har jeg noe forståelse for, men problemet er at du i grunnen sier at du vil ofre RBK sine europacup-sjanser for å øke sjansen for at vi får gode landslagsspillere, med noen få prosenter.
Tingen er at RBK er et mye, mye bedre flaggskip i for Norsk fotball ute i Europa enn landslaget noensinne har vært. Vi vil tilbake til det å kunne få oppmerksomhet i Europa med god fotball mot gode lag. Da kan en ikke drive å tulle med innkjøp som Ødegaard, George, Knutsen, Trondsen etc.
Det andre problemet med dette argumentet er at det rett og slett er veldig søkt å si at landslaget er avhengig av om RBK har 3 eller 8 utlendinger på laget, hvordan du enn vrir på det.
| Geir_Brann wrote: |
"så dere må handle spillere for å skape et medaljelag."
-Unnskyld, men dere har 8 utlendinger i start 11'er, hva prater du om egentlig....kjøper ikke dere spillere for å ta medalje ?
|
Du bør vel lese litt tilbake i tråden før du hopper på første beste inlegg. Selvfølgelig er jeg klar over at RBK handler for å ta gull. Det var en respons til de som mener at RBK har en innkjøpspolitikk som er uverdig på en eller annen måte. Jeg mener at RBK ikke har noe å skamme seg over i en sammenligning med f.eks. Brann.
Last edited by Anders4 on 23.04.2007 14:47; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
skinkerytter Junior
|
Posted: 23.04.2007 14:32 Post subject: |
|
|
| SoZo wrote: | Nei, det der holder ikke. "Kjøper inn spillere for å gjøre treningen bedre". Hva med å legge litt mer i det å skaffe spillere som hever nivået. Det eneste man oppnår med å ha utleninger på benken er at veien blir lengre å gå for de lokale talentene.
Og en annen ting, la nå mannen svare for seg selv da. |
De siste kjøpene til Brann: Solli, Corrales, Jaiteh, Gashi, Helstad. To utlendinger her, som begge sitter på benken. Sånn sett har du rett, men de har tross alt bare vært i klubben i litt over en mnd. Alle de tre norske har vært med på å heve nivået.
Ellers har jo Brann som alle andre TL-klubber hatt en del bomkjøp. viser til Geir-Branns resonnement og legger til de islandske stopperne våre som suksesser fra utlandet.
En annen ting: det var en lenger oppe som sa at siden Opdal er fra Odda har han ingen tilknytning til Brann. Tull! Det er det samme som å si at Vidar Riseth ikke er lokalt forankret til RBK siden han er født i Levanger. RBK har liksom to fylker å hente "lokale" folk fra mens Brann bare kan hente innen bygrensene. |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 23.04.2007 14:51 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Han er fra Nissedal ved grensa til Aust-Agder, og er vel født i Arendal? |
Tror han er fra Treungen, i Nissedal kommune. |
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 23.04.2007 15:12 Post subject: |
|
|
| Anders4 wrote: | | Folk fra Hamar har ingen lokaltilknytning til hverken Bergen eller Trondheim, uansett hvordan du ser på det. |
Det skal du få mene.
Jeg mener norske spillere appelerer mer til meg enn utenlandske, uansett om det er svensker eller kinesere. Men artig med noen utenlandske spillere, men det har jo tatt helt av.
Uansett tipper jeg det kommer restriksjoner fra UEFA eller NFF om problemet, som jeg ser det, fortsetter i årene som kommer.
Men nå svarer jeg ikke folk mer i denne tråden, da må det bli i utenlandstråden. |
|
| Back to top |
|
 |
B*R*A*N*N Junior
|
Posted: 23.04.2007 15:12 Post subject: |
|
|
Hei... Skjønner ikke hvorfor dere gidder å begynne å diskutere norske talenter vs. utlendinger på RBK og Brann. Har dette så ufattelig mye å gjøre med oppgjøret som venter?
Men,men... Det ser ut til at RBK har kommet utrolig skjevt ut iår, og da tenker jeg på at første elveren ikke akkurat er satt ennå. Skal bli spennende å se om Tørum klarer å gjøre det som må til for at laget skal kunne prestere bra mot Brann.
Tørum skal på mange måter opp til eksamen denne uken, opptil nå har han kanskje fått det litt enkelt med at laget har prestert sånn noe lunde og det ikke har vært behov for de store forandringene. Nå etter Nadderud kan ikke dette skjules lengre, noe MÅ gjøres. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 23.04.2007 15:25 Post subject: |
|
|
| 1r9b1k7 wrote: | | 2mas wrote: | | Han er fra Nissedal ved grensa til Aust-Agder, og er vel født i Arendal? |
Tror han er fra Treungen, i Nissedal kommune. |
Det forklarer jo musikksmaken, han var sikkert for mye på Treungenfestivalen i yngre år... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
|
Posted: 23.04.2007 15:27 Post subject: |
|
|
| musikksmaken hans er jo bra, han liker jo masse house & elektronika. Ikke DDE & Rotmo etc. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 23.04.2007 15:37 Post subject: |
|
|
Vel vel, deg om det. Og bare det å disse Rotmo burde vel i seg selv vært utestengelsesgrunn fra forumet her  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 23.04.2007 15:51 Post subject: |
|
|
| B*R*A*N*N wrote: | | Det ser ut til at RBK har kommet utrolig skjevt ut iår |
Det skjer hvert år. Men som regel får vi hjelp ved at Brann (eller hvilket som helst annet lag som er utfordrer det året) kollapser etter sommerferien, samtidig som høstformen setter inn. Så får vi se om 2007-sesongen er lik de siste ørti -1... |
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
|
Posted: 23.04.2007 16:00 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | Vel vel, deg om det. Og bare det å disse Rotmo burde vel i seg selv vært utestengelsesgrunn fra forumet her  |
heh.. vel, jeg har i alle år klaget til venner & bekjente om at RBK er temmelig harry(bondemusikk) når de velger musikk til kamper & arrangementer. Hadde vært kjekt med noe annet en Brøndbo & kompisene hans (Aleksandersen, Vavold).
Flakne & Ingenbrigtsen går greit, de er flinke. De forsøkte vel seg for noen år med Soda på scenen, det var i hvert fall noe annet. Om det var bedre er det vel delte meninger om |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 23.04.2007 16:02 Post subject: |
|
|
---------------- Ignore this user ----------------------- _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
|
| Back to top |
|
 |
DiggeFJ Senior
|
Posted: 23.04.2007 16:07 Post subject: |
|
|
Kone er tilbake i full trening, håper han er i første ellveren mot brann.
Hvordan er det for Iversen å spille ving. Hvis han ikke kan gjøre det, får han finne seg i å sitte på benken. Også får Storflor og Traore flankere Kone. Iversen har vist så elendig form de siste kampene, så nå må Kone få sjansen.
Håper forøverig også at Stoor blir benket til fordel for Strand på høyre backen. Vi trenger hans angrepsvilje når vi skal ut å angripe hjemme på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 23.04.2007 16:21 Post subject: |
|
|
| DiggeFJ wrote: | | Iversen har vist så elendig form de siste kampene, så nå må Kone få sjansen. |
Mot Tromsø var han så utrolig elendig at han til og med scorte to mål. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 23.04.2007 16:36 Post subject: |
|
|
[quote="Anders4"] | Zorac wrote: | J Helstad og Sæternes er i kjempeslag og det er ikke overraskende for meg, men du skal være forsiktig med å komme med liksom-slue hentydninger til RBKs innkjøpspolitikk. Sist jeg sjekket har RBK en spiller med lokaltilhørighet på spissplassen, fire av fem midtbanespillere aktuelle i midtbanetreeren og to av forsvarsalternativene, og da ser jeg ikke på innhoppere som Storflor, Jamtfall, Nordvik etc.
Du kan heie så mye du vil på Kamma-gutten Helstad og Bengt fra Nord, men du kaster stein i glasshus når du er Brann-supporter og klager på mange innkjøp i RBK.
Hva med Hamarsingen Vaagan Moen og Solli fra Arendal som holder ute lokaltalentet Huseklepp ? Andresen fra østsida som holder lokaltalentet Haugen ute? Nei akkurat, talentene deres er gråstein (Opdal og eks-talent Hanstveit de eneste som holder nivået) så dere må handle spillere for å skape et medaljelag. Forskjellen er bare at RBK har en uendelig mye bedre speider. Det er den eneste forskjellen, punkt slutt. At RBK ska ha ansvar for å utvikle spillere til landslaget er latterlig. |
Det der er jeg selvsagt helt enig i. I dagens Brann-stall er det bare seks spileere fra Hordaland. Så Brann er ikke noe mønsterbruk hva angår talentutvikling. På den anne side eier jo Brann en hel del spillere som er utleid til Løv-Ham i Adecco-ligaen. Men når sant skal sies er jo ikke alle disse lokalte tallenter heller da... Brann er et kjøpelag, det må vi være storsinnet nok til å innrømme.
Som heretter poster under sitt sanne navn.... |
|
| Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 23.04.2007 16:45 Post subject: |
|
|
Mener du virkelig det?? Jeg mener at Riseth definitivt er "over the top". Kanskje han kunne tilført forsvaret litt fart og fighervilje, men utover det br ikke Riseth lengre klar å forsvare en plass i startoppstillingen til en så god klubb som RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 23.04.2007 16:54 Post subject: |
|
|
Riseth er kanskje blant de viktigste spillerene på laget, han er den eneste som klarer å mestre anker rollen greit og den rollen er muligens den viktigste av alle.
Last edited by longns on 23.04.2007 16:59; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.04.2007 16:54 Post subject: |
|
|
Godt å se deg ta til fornuften, brann-copper! Så lenge du ikke gir deg ut for å være noen annen enn den du er, og holder deg saklige, er det artig med andre fans på forumet.
Tror forøvrig at 4 poeng på 3 kamper ikke er noen uvanlig start på serien. Rosenborg har ofte vært vesentlig dårligere på våren enn høsten. Noen som tilfeldigvis har statestikk på dette?
Brann kan fort få det klassiske "kampen derpå"-syndromet. Uansett mener jeg vi har alle forutsetninger for å ta Brann i Nidaros. Man gleder seg! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 23.04.2007 17:00 Post subject: |
|
|
| brann_copper wrote: |
Som heretter poster under sitt sanne navn.... |
Du bør være glad for at 2mas (desverre i noen tilfeller) er veldig overbærende. Det å utgi seg for å være trønder, rbksupporter osv er bare patetisk. Heia_Vincent f. eks er en god poster her inne og han heier på Viking. Tviler på at du har noen sjanse til å være en god representant for Bergen eller Brann, så tror ingen feller noen tårer om du forsvinner herfra. |
|
| Back to top |
|
 |
|