English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mikkel Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 05.09.2026 09:52    Post subject: Reply with quote

Jeg tror heller ikke Mikkel forsvinner til Glimt. iallefall ikke som den eneste stopper forsterkningen deres. Mulig de ser på ham som en god stallspiller som de kan rullere som stopper/DM, men jeg tror de leter enten etter en stopper som er veldig bra med ballen eller en som er ekstrem på å forsvare egen boks.

Ingen aning om hvem det evt blir.

Håper han skriver ny kontrakt med oss, så får vi heller selge ham et år inn i den nye kontrakten om han ikke er fornøyd med spilletid. Skjønner dog godt at han ønsker å bli satset på i den alderen og ikke er fornøyd med å ha fast posisjon som venstre benk.

Muligens kan Hedman ta en posisjon på benken også om Mikkel forsvinner.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 05.09.2026 11:38    Post subject: Reply with quote

Med en kontrakt som går ut etter sesongen, vet TV 2 at det har vært konkret kontakt mellom Mikkels representanter og klubber i blant annet Nederland og Danmark.

(...)

Selv holder hovedpersonen kortene tettere til brystet.

– Jeg har prøvd å ikke tenke så mye på det. Jeg skal bare tenke på å spille fotball. Jeg har det gøy og koser meg med Rosenborg og klubben. Vi får se hva som skjer, sier Mikkel.

Les mer: Én kan forsvinne: – Skal vi begynne å krangle nå?!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 05.09.2026 12:32    Post subject: Reply with quote

Litt irriterende dette. Føler vi har betalt dyrt i form av innslupne mål og tapte poeng på å utvikle Mikkel og nå som han endelig begynner å prestere stikker han gratis.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 05.09.2026 13:34    Post subject: Reply with quote

Fått evig mye pes i Rosenborgkarrieren sin, blitt benket og ikke tilbudt ny kontrakt. At det nå endelig går litt ok, så henter RBK inn en panserstopper bare et par år yngre. Der han vet at lagkompisen Nemcik er bankers uansett.

Hvis han atpåtil tilbys en ganske nøktern kontrakt så skjønner jeg han godt.

Det er risikoen man løper når man ikke vil gi ny kontrakt til spillere før det er helt på tampen.

Om valget er benken her, eller i Nederland, neste sesong. Med dobbel eller kanskje tredobbel lønn et annet sted og en saftig sign on fee. Så skjønner jeg Mikkel godt.
Back to top
siggen1
Rutinert

PostPosted: 05.09.2026 17:26    Post subject: Reply with quote

Syns han er blitt en god stopper nå
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 05.09.2026 17:35    Post subject: Reply with quote

Tror dessverre fremdeles jeg har rett i min ville gjetning om at Mikkel blir glimt spiller
Back to top
pappabrun
Proff

PostPosted: 05.09.2026 18:04    Post subject: Reply with quote

Jeg uttalte på et tidspunkt at Mikkel var den dårligste midtstopperen som noensinne hadde spilt for Rosenborg. Godt å se at man kan ta feil av en spiller Tommel'n opp!
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 05.09.2026 19:32    Post subject: Reply with quote

Machiavelli oppsummerer godt.

Jeg tror Rosenborg hadde solgt Mikkel før sesongen dersom noen klubber var interessert i å kjøpe ham en 4-5 millioner.. Vi har nok ikke vært villig til å putte et godt tilbud på bordet siden han har vært ustabil, i tillegg til at vi har hatt yngre egenutviklede stoppere som vi ønsker å satse på.

At Mikkel presterer på et bra nivå igjen er gledelig, selv om han fortsatt ikke har vist at han evner å levere godt uten Nemcik. Når spillere leverer på dette nivået, så er det viktig for dem å føle seg verdsatt av trenere, supportere, medspillere og ikke minst klubben. Om klubben ikke er villig til å lønne Mikkel som en veldig god stopper for et topplag i Eliteserien, så er det bedre for Mikkel å finne seg en klubb som tar seg råd til det.

Forhåpentligvis fortsetter Mikkel formen sin og godtar en kontrakt der han er tilnærmet likestilt med Nemcik senere i år.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.09.2026 20:08    Post subject: Reply with quote

Nemcik har ikke bevist mye uten Mikkel han, heller. Snedig ting å gi trekk for.

De må få på plass en avtale med Mikkel, ASAP!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 05.09.2026 20:43    Post subject: Reply with quote

1000 prosent. Går bananas på at dette ikke allerede er ordnet Sad
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 05.09.2026 20:44    Post subject: Reply with quote

Nå er poengsnittet vårt uten Mikkel helt greit, mens poengsnittet uten Nemcik har vært forferdelig over flere år.
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 05.09.2026 21:38    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Om klubben ikke er villig til å lønne Mikkel som en veldig god stopper for et topplag i Eliteserien, så er det bedre for Mikkel å finne seg en klubb som tar seg råd til det.

Forhåpentligvis fortsetter Mikkel formen sin og godtar en kontrakt der han er tilnærmet likestilt med Nemcik senere i år.

Jeg håper han fortsetter i dette sporet, men per nå er han ikke en "veldig god stopper for et topplag i Eliteserien". Om han kan komme til det punktet etter hvert får vi se på, men siden han er en stopper med spill-kvaliteter så kan han nok passe inn på f eks Glimt som har enda større trygghet i spillet sitt enn vi har. Kan hende har han ikke sine styrker i det defensive på et lag i motgang, som vi har vært over tid, men nå som ting er i positiv endring her, kan det hende at Mikkel vil skinne mer også.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.09.2026 22:24    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Nå er poengsnittet vårt uten Mikkel helt greit, mens poengsnittet uten Nemcik har vært forferdelig over flere år.

Poengsnittet vårt uten Mikkel i år er elendig. 1,13 poeng per kamp. 2,25 når Nemcik og Ceide spiller sammen. Samme trend i 2024. 2025 var et dårlig år både for Ceide og Nemcik, og der er vi klart bedre med Nemcik alene enn Ceide alene, men også da best når de begge spiller. I de 79 siste kampene har vi 1,91 poeng i snitt når de begge spiller, mot 1,09 når en av dem mangler - og det er poenget. De er begge klart best med hverandre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 06.09.2026 12:20    Post subject: Reply with quote

Etter Freyr så har Mikkel spilt som den voksne av de to bak. Nemcik har vært solid, men makkeren har rett og slett tatt rollen som sjef. Imponerende utvikling.
2mas
Sjef

PostPosted: 08.09.2026 23:35    Post subject: Reply with quote

– Men nå prøver vi å få ham til å signere. Jeg vet at han er glad i Rosenborg, men han har vært i tankeboksen i litt lang tid. Han vet godt at vi ønsker å ha ham her. Forhåpentligvis blir han, men hvis ikke går vi i gang med å forberede oss til neste år uten ham, sier Alexandersson.

Les mer: Har fått klar beskjed av broren

Treneren begynner å gi opp?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
machiavelli
Veteran

PostPosted: 09.09.2026 00:15    Post subject: Reply with quote

Mulig det. Eller et forhandlingsutspill. Eventuelt bare realiteter fra en trener som tenker veldig høyt og er direkte. Hvis Mikkel ikke vil signere så må man planlegge for neste sesong uten han.

Må sikte seg ut en ny midtstopper som skal inn i vintervinduet da og eventuelt ta noen skikkelige avgjørelser om man skal begynne å spille inn Mampassi eller Volden istedenfor mot slutten av sesongen.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 09.09.2026 08:12    Post subject: Reply with quote

Sånn som Mikkel har spilt i det siste håper jeg virkelig det er et forhandlingsutspill. Har vært enorm under Freyr, og sjansene for europa-spill neste år øker for hver serierunde vi spiller. Håper han signerer ny kontrakt - det hadde jeg ikke trodd jeg skulle skrive for noen måneder siden.
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 09.09.2026 09:16    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Forhåpentligvis blir han, men hvis ikke går vi i gang med å forberede oss til neste år uten ham, sier Alexandersson.

Med andre ord: hvis han ikke signerer, blir det benken framover?
waterfalls
Veteran

PostPosted: 10.09.2026 22:50    Post subject: Reply with quote

Tolker ikke Freyr på den måten. Heller at de ser på hvem som skal erstatte ham og hvem de ser for seg skal danne stopperpar neste sesong. Hvilke ferdigheter føler de at de mangler/mister og hva skal de vektlegge i jakten på erstatter om Ceïde forsvinner.

For øyeblikket står det for mye på spill til at vi kan ta den risikoen ved å benke Ceïde.

Så tolker Freyr som at han snakker om den langsiktige planleggingen inn mot neste sesong og stallsammensetningen i 2027.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 10.09.2026 23:42    Post subject: Reply with quote

Fookings hater når vi ikke er tidlig nok ute med å ordne kontrakter. Irriterer meg grenseløst at Mikkel drar gratis.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.09.2026 12:55    Post subject: Reply with quote

Fookins hater når spillerne våre som har fått masse forslag over lang lang tid ikke signerer.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 11.09.2026 13:00    Post subject: Reply with quote

Klubben bør gi ham et siste tilbud og en deadline.
Etter den tid går man videre, og så fort vi ser om 3/4 plass er sikret eller tapt så benkes han.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 11.09.2026 13:12    Post subject: Reply with quote

Fyren har spilt elendig frem til Freyr tok over. Ikke rart han ikke har signert noe enda. Hadde han signert ny kontrakt i vinter hadde majoriteten blitt greit forbanna.
Back to top
JBH
Proff

PostPosted: 11.09.2026 14:58    Post subject: Reply with quote

Veldig kjedelig om vi skal miste Mikkel Ceide på samme måten som Edvard Tagseth. Igjen vi sitter igjen uten en eneste krone fordi at klubben sitter på gjerdet og klør seg på leggan. Jeg forstår at Freyr vil beholde han, men når Mikkel fortsatt nøler, må det enten bety at forslaget er for dårlig, eller at agenten holder Mikkel igjen. Det blir bare spekulasjoner, men mulig det står på om han ikke har fått garantier/ lovnader han kan få dra på et senere tidspunkt. Hvis dette eventuelt er grunnen til nølingen, så er spørsmålet, hvor vanskelig kan det være å gi spilleren en kontrakt god nok til at han signerer, når Rosenborg som klubb uansett kommer til å tjene penger på at han signerer. Nå ender vi opp med null.

Last edited by JBH on 11.09.2026 15:08; edited 1 time in total
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 11.09.2026 15:01    Post subject: Reply with quote

For det første, ingenting er bekrefta, hverken den ene eller andre veien. For det andre, ja, det er gjerne mer komplisert enn å bare sende over et bedre tilbud.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next
Page 15 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb