| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 05.09.2026 09:52 Post subject: |
|
|
Jeg tror heller ikke Mikkel forsvinner til Glimt. iallefall ikke som den eneste stopper forsterkningen deres. Mulig de ser på ham som en god stallspiller som de kan rullere som stopper/DM, men jeg tror de leter enten etter en stopper som er veldig bra med ballen eller en som er ekstrem på å forsvare egen boks.
Ingen aning om hvem det evt blir.
Håper han skriver ny kontrakt med oss, så får vi heller selge ham et år inn i den nye kontrakten om han ikke er fornøyd med spilletid. Skjønner dog godt at han ønsker å bli satset på i den alderen og ikke er fornøyd med å ha fast posisjon som venstre benk.
Muligens kan Hedman ta en posisjon på benken også om Mikkel forsvinner. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.09.2026 11:38 Post subject: |
|
|
Med en kontrakt som går ut etter sesongen, vet TV 2 at det har vært konkret kontakt mellom Mikkels representanter og klubber i blant annet Nederland og Danmark.
(...)
Selv holder hovedpersonen kortene tettere til brystet.
– Jeg har prøvd å ikke tenke så mye på det. Jeg skal bare tenke på å spille fotball. Jeg har det gøy og koser meg med Rosenborg og klubben. Vi får se hva som skjer, sier Mikkel.
Les mer: Én kan forsvinne: – Skal vi begynne å krangle nå?! |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 05.09.2026 12:32 Post subject: |
|
|
| Litt irriterende dette. Føler vi har betalt dyrt i form av innslupne mål og tapte poeng på å utvikle Mikkel og nå som han endelig begynner å prestere stikker han gratis. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 05.09.2026 13:34 Post subject: |
|
|
Fått evig mye pes i Rosenborgkarrieren sin, blitt benket og ikke tilbudt ny kontrakt. At det nå endelig går litt ok, så henter RBK inn en panserstopper bare et par år yngre. Der han vet at lagkompisen Nemcik er bankers uansett.
Hvis han atpåtil tilbys en ganske nøktern kontrakt så skjønner jeg han godt.
Det er risikoen man løper når man ikke vil gi ny kontrakt til spillere før det er helt på tampen.
Om valget er benken her, eller i Nederland, neste sesong. Med dobbel eller kanskje tredobbel lønn et annet sted og en saftig sign on fee. Så skjønner jeg Mikkel godt. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Rutinert
|
Posted: 05.09.2026 17:26 Post subject: |
|
|
| Syns han er blitt en god stopper nå |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 05.09.2026 17:35 Post subject: |
|
|
| Tror dessverre fremdeles jeg har rett i min ville gjetning om at Mikkel blir glimt spiller |
|
| Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 05.09.2026 18:04 Post subject: |
|
|
Jeg uttalte på et tidspunkt at Mikkel var den dårligste midtstopperen som noensinne hadde spilt for Rosenborg. Godt å se at man kan ta feil av en spiller  |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 05.09.2026 19:32 Post subject: |
|
|
Machiavelli oppsummerer godt.
Jeg tror Rosenborg hadde solgt Mikkel før sesongen dersom noen klubber var interessert i å kjøpe ham en 4-5 millioner.. Vi har nok ikke vært villig til å putte et godt tilbud på bordet siden han har vært ustabil, i tillegg til at vi har hatt yngre egenutviklede stoppere som vi ønsker å satse på.
At Mikkel presterer på et bra nivå igjen er gledelig, selv om han fortsatt ikke har vist at han evner å levere godt uten Nemcik. Når spillere leverer på dette nivået, så er det viktig for dem å føle seg verdsatt av trenere, supportere, medspillere og ikke minst klubben. Om klubben ikke er villig til å lønne Mikkel som en veldig god stopper for et topplag i Eliteserien, så er det bedre for Mikkel å finne seg en klubb som tar seg råd til det.
Forhåpentligvis fortsetter Mikkel formen sin og godtar en kontrakt der han er tilnærmet likestilt med Nemcik senere i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.09.2026 20:08 Post subject: |
|
|
Nemcik har ikke bevist mye uten Mikkel han, heller. Snedig ting å gi trekk for.
De må få på plass en avtale med Mikkel, ASAP! |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 05.09.2026 20:43 Post subject: |
|
|
1000 prosent. Går bananas på at dette ikke allerede er ordnet  |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 05.09.2026 20:44 Post subject: |
|
|
| Nå er poengsnittet vårt uten Mikkel helt greit, mens poengsnittet uten Nemcik har vært forferdelig over flere år. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 05.09.2026 21:38 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | Om klubben ikke er villig til å lønne Mikkel som en veldig god stopper for et topplag i Eliteserien, så er det bedre for Mikkel å finne seg en klubb som tar seg råd til det.
Forhåpentligvis fortsetter Mikkel formen sin og godtar en kontrakt der han er tilnærmet likestilt med Nemcik senere i år. |
Jeg håper han fortsetter i dette sporet, men per nå er han ikke en "veldig god stopper for et topplag i Eliteserien". Om han kan komme til det punktet etter hvert får vi se på, men siden han er en stopper med spill-kvaliteter så kan han nok passe inn på f eks Glimt som har enda større trygghet i spillet sitt enn vi har. Kan hende har han ikke sine styrker i det defensive på et lag i motgang, som vi har vært over tid, men nå som ting er i positiv endring her, kan det hende at Mikkel vil skinne mer også. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.09.2026 22:24 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | Nå er poengsnittet vårt uten Mikkel helt greit, mens poengsnittet uten Nemcik har vært forferdelig over flere år. |
Poengsnittet vårt uten Mikkel i år er elendig. 1,13 poeng per kamp. 2,25 når Nemcik og Ceide spiller sammen. Samme trend i 2024. 2025 var et dårlig år både for Ceide og Nemcik, og der er vi klart bedre med Nemcik alene enn Ceide alene, men også da best når de begge spiller. I de 79 siste kampene har vi 1,91 poeng i snitt når de begge spiller, mot 1,09 når en av dem mangler - og det er poenget. De er begge klart best med hverandre. |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 06.09.2026 12:20 Post subject: |
|
|
Etter Freyr så har Mikkel spilt som den voksne av de to bak. Nemcik har vært solid, men makkeren har rett og slett tatt rollen som sjef. Imponerende utvikling. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.09.2026 23:35 Post subject: |
|
|
– Men nå prøver vi å få ham til å signere. Jeg vet at han er glad i Rosenborg, men han har vært i tankeboksen i litt lang tid. Han vet godt at vi ønsker å ha ham her. Forhåpentligvis blir han, men hvis ikke går vi i gang med å forberede oss til neste år uten ham, sier Alexandersson.
Les mer: Har fått klar beskjed av broren
Treneren begynner å gi opp? |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 09.09.2026 00:15 Post subject: |
|
|
Mulig det. Eller et forhandlingsutspill. Eventuelt bare realiteter fra en trener som tenker veldig høyt og er direkte. Hvis Mikkel ikke vil signere så må man planlegge for neste sesong uten han.
Må sikte seg ut en ny midtstopper som skal inn i vintervinduet da og eventuelt ta noen skikkelige avgjørelser om man skal begynne å spille inn Mampassi eller Volden istedenfor mot slutten av sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7457 Location: South-west coast exile
|
Posted: 09.09.2026 08:12 Post subject: |
|
|
| Sånn som Mikkel har spilt i det siste håper jeg virkelig det er et forhandlingsutspill. Har vært enorm under Freyr, og sjansene for europa-spill neste år øker for hver serierunde vi spiller. Håper han signerer ny kontrakt - det hadde jeg ikke trodd jeg skulle skrive for noen måneder siden. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2865 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 09.09.2026 09:16 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Forhåpentligvis blir han, men hvis ikke går vi i gang med å forberede oss til neste år uten ham, sier Alexandersson. |
Med andre ord: hvis han ikke signerer, blir det benken framover? _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 10.09.2026 22:50 Post subject: |
|
|
Tolker ikke Freyr på den måten. Heller at de ser på hvem som skal erstatte ham og hvem de ser for seg skal danne stopperpar neste sesong. Hvilke ferdigheter føler de at de mangler/mister og hva skal de vektlegge i jakten på erstatter om Ceïde forsvinner.
For øyeblikket står det for mye på spill til at vi kan ta den risikoen ved å benke Ceïde.
Så tolker Freyr som at han snakker om den langsiktige planleggingen inn mot neste sesong og stallsammensetningen i 2027. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 10.09.2026 23:42 Post subject: |
|
|
| Fookings hater når vi ikke er tidlig nok ute med å ordne kontrakter. Irriterer meg grenseløst at Mikkel drar gratis. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 11.09.2026 12:55 Post subject: |
|
|
| Fookins hater når spillerne våre som har fått masse forslag over lang lang tid ikke signerer. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 11.09.2026 13:00 Post subject: |
|
|
Klubben bør gi ham et siste tilbud og en deadline.
Etter den tid går man videre, og så fort vi ser om 3/4 plass er sikret eller tapt så benkes han. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 11.09.2026 13:12 Post subject: |
|
|
| Fyren har spilt elendig frem til Freyr tok over. Ikke rart han ikke har signert noe enda. Hadde han signert ny kontrakt i vinter hadde majoriteten blitt greit forbanna. |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Proff
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 298 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 11.09.2026 14:58 Post subject: |
|
|
Veldig kjedelig om vi skal miste Mikkel Ceide på samme måten som Edvard Tagseth. Igjen vi sitter igjen uten en eneste krone fordi at klubben sitter på gjerdet og klør seg på leggan. Jeg forstår at Freyr vil beholde han, men når Mikkel fortsatt nøler, må det enten bety at forslaget er for dårlig, eller at agenten holder Mikkel igjen. Det blir bare spekulasjoner, men mulig det står på om han ikke har fått garantier/ lovnader han kan få dra på et senere tidspunkt. Hvis dette eventuelt er grunnen til nølingen, så er spørsmålet, hvor vanskelig kan det være å gi spilleren en kontrakt god nok til at han signerer, når Rosenborg som klubb uansett kommer til å tjene penger på at han signerer. Nå ender vi opp med null. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag.
Last edited by JBH on 11.09.2026 15:08; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 11.09.2026 15:01 Post subject: |
|
|
| For det første, ingenting er bekrefta, hverken den ene eller andre veien. For det andre, ja, det er gjerne mer komplisert enn å bare sende over et bedre tilbud. |
|
| Back to top |
|
 |
|