| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.02.2007 22:36 Post subject: |
|
|
Det er Odd som har sagt nei til alle, sist Sunderlands bud på 17 mill. Jeg regner med at mange klubber som kunne vært interessert rygger unna med den prisantydningen.
Håpløst av Odd dette. "Du kan ikke forvente at vi selger deg til en annen klubb med mindre de betaler helt urimelig mye." Hva slags spillere kan de forvente å få signert hvis klubben gir dette signalet?
Det kan hende at han er verdt penga, men jeg tror at nivået i norsk liga er for lavt til at det kan anses som bevist. For å oppnå en sånn sum må han først spille på et høyere nivå. (På den annen side, det kan jo alltid være klubber som har litt for mye penger til overs.)
Jeg ville gjerne hatt ham til RBK, men ... får vel gjerne tre til av spillerne nominert til "årets spiller i Afrika" til den prisen ... |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 04.02.2007 23:09 Post subject: |
|
|
| Ingeman wrote: | Tror det er bare rykter. Kan ikke tenke meg at han drar til Danmark.
Det er ikke nå særlig høyere nivå i Danmark enn i Norge!! |
Bedre lønn, og FCK er bedre enn RBK for tida. |
|
| Back to top |
|
 |
simonfcb Proff

|
Posted: 05.02.2007 00:18 Post subject: |
|
|
Jeg som trodde danske spillere dro til Norge fordi det var bedre lønn? Eller er jeg helt på jordet? _________________ Simon - Barcelona og RBK
-------------------------------
PlanetBarca
``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 05.02.2007 00:40 Post subject: |
|
|
Da hinta jeg mer til de skadinaviske budene, haavarl!
Ikke helt på jordet simonfcb. Men FCK har et "lønnings nivå" som er i særklasse høyest i Norden, bak FCK tror jeg de er mer moderate. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 05.02.2007 02:29 Post subject: |
|
|
| De best betalte i FCK er nok ikke noe særlig høyere betalt enn de beste i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 05.02.2007 02:37 Post subject: |
|
|
| Utenlandske spillere i Danmark har meg bekjent "kunstnerskatt" , noe som gjør at nettolønn er høy..... |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.02.2007 05:11 Post subject: |
|
|
| Nå har vel norske spillere artistskatt såvidt jeg vet. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.02.2007 10:04 Post subject: |
|
|
Slik jeg har forstått det, er det ikke artistskatt i Norge, men en gunstig ordning for første års lønn. Det kan altså lønne seg med et høyt 'sign-on fee'. Men skatten utover første år er den vanlige.
Forøvrig har jo FCK såpass mye mer penger enn RBK at de kan både betale vesentlig mer enn RBK i overgangssum, og gi bedre lønnsvilkår om nødvendig. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.02.2007 10:06 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Da hinta jeg mer til de skadinaviske budene, haavarl!  |
Greit nok.
Men jeg tror nok at hr. Nilsson holder på å ombestemme seg her. Han ser at Odd priser ham ut av markedet, og da er det helt klart bedre å gå til en klubb som opererer litt annerledes. Selv om den er dansk og ikke engelsk. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 05.02.2007 10:40 Post subject: |
|
|
Det er lite interresant å snakke om Per Nilsson mulig går til FCK. Han er ikke god nok for RBK og passer ikke inn. Han har ikke hurtighet og vill ikke erstatte de svakhetene vi allerede har. Per Nilsson bør diskuteres i en annen tråd.
Når det er sagt, så MÅ vi ha en ny midtsopper hvis vi skal ha mulighet til og komme til CL. Det holder heller ikke å være tabellfyll heller...
Dette holder ikke i CL:
Kvarme: Har blitt gammel og sein. DÃ¥rlig hurtighet
Koppinen: Ingen teknikk, mye upresise pasninger. Ikke bra nok hurtighet
Basma: Den beste teknikkeren bak der, men er ikke rask nok. Han er gammel også.
Lago: Brukbar teknikk og hodestyrke. Men alt for dårlig hurtighet.
Nordvik: rett og slett for ung og uerfaren. Men et kjempetalent. Han besitter egentlig det vi mangler, men han trenger mer erfaring.
Vi mangler fart, teknikk og dybde i midtstopperrollen. Det blir en katastrofe med dette i evt. CL. Blir Basma skadet kan vi komme til å slippe inn mer mål enn vi har sett noen gang. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 05.02.2007 12:16 Post subject: |
|
|
Dette holder ikke i CL:
RBK.
Vi har så og si et nytt lag som ikke er samspilt i det hele tatt. Tror vi skal slite med og kvalifisere oss for CL, og det er ikke bare dagens midtstoppere sin skyld. Vi skal være fornøyde med noen kamper i UEFA-cup og gull i serien. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.02.2007 14:49 Post subject: |
|
|
Enig med siste taler.
Vi kom til CL mange ganger fordi vi var en haug middelmådigheter som var ekstremt godt samspilte.
Nå er vi bare en haug middelmådigheter, og vil få store problemer med å møte europeisk motstand av ålreit kvalitet.
Vi er ikke ferdige med generasjonsskiftet heller, så lenge vi har gamlingene i forsvarsrekka. De må ut, så må laget samspilles, og så ... kanskje vi har en sjanse igjen.
Forøvrig tror jeg Pelle ville vært helt ok på vårt lag, rask eller ikke. Hoftun var aldri noen sprinter, men han (og da mener jeg ikke de siste årene) kunne hamle opp med europeiske toppspisser allikevel. (Etter at han dro hjem og trente etter å ha møtt Spartak Moskva da.) |
|
| Back to top |
|
 |
MacGyver Junior
|
Posted: 05.02.2007 15:31 Post subject: |
|
|
Hei er ofte inne og leser her på RBK forumet, ikke fordi jeg er en stor RBK fan. Men fordi det er en klubb med et enormt potensiale og jeg har jublet med dere da dere spilte CL. I det siste har jeg sett det blitt diskutert om evt. kjøp fra Odd(Dere er tydeligviss glad i å hente spillere derfra. Egentlig ikke rart er nemlig litt innhabil her siden jeg er svoren Odd fan.)
Uansett ønsker jeg bare å komme med noen kommentarer anngående om Pelle Nilsson er god nok for RBK, som noen synes å vite han ikke er. Ja det er riktig at Pelle mangler litt fart, men han tar det igjen mentalt. Fyren er god til å posisjonere seg og han forstår spillet godt. Han er rå i lufta og har en meget god pasningsfot, fyren slår 50 meters lissepasninger.
Jeg tror Pelle ville blitt en stor suksess i RBK, at jeg heller vill at han skal gå til en utendlandsklubb så vi slipper å møte han er noe annet.
Det er ikke Odds skyld at han ikke har kommet ut, Odd krever 25mill+ tenker jeg. Dette er absolutt ikke noe overprising.
Husk at dere kjøpte Frode for 16mill. Og at Brann solgte Scharner for 30mill. Etter det jeg kan se står ikke Pelle noe tilbake for Scharner, og jeg mener at Pelle er den beste spilleren som noensinne har vært innom Odd.
Så har vi den andre Odd spilleren noen ønsker nemlig Rune A. Jarstein. Han ville jeg bare glemt, tror nemlig hverken han eller Odd er interessert i RBK. Odd vill neppe selge han for under 20mill og Rune ser nok på utlandet som neste veg. Han følges rimelig tett av Bayern Munich, og tror ikke han ønsker å flytte til en annen Norsk klubb. Men men det er jo alltids lov å prøve seg.
PS: innlegget skrevet under tidspress. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 05.02.2007 18:29 Post subject: |
|
|
Det er tullball å si at Nilsson ikke er god nok for Rbk, men jeg kan være enig i at han ikke nødvendigvis er typen vi trenger sammen med Lago eller Koppinen eller noen av de andre vi har nå. Men Nilsson er suverent mye bedre enn alle stopperne Rosenborg har i sin stall. Det beste hadde antagelig vært å gjøre kort prosess med alle dagens stoppere untatt Nordvik, og kjøpe inn to nye ordentlig gode. Det hadde sansynligvis blitt litt tynt, så man måtte nok spedd på med en ung talentfull i tillegg.
Jeg tror at hvis vi skal ha forhåpninger i CL, så må vi ta det største ondet (midtforsvaret) ved roten og starte helt fra scratch. Jeg innser forøvrig at det aldri kommer til å skje. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 08.02.2007 02:43 Post subject: |
|
|
Niklas Sandberg (AIK) kan kanskje være aktuell, han har ihvertfall rutine skal bli 29 år (3. september).
Han debuterte (tror jeg) for det svenske landslaget i januar-touren de hadde iår, og han spilte sammen med Pelle Nilsson i midtforsvaret.
Noen som kjenner spillern bedre?
Kan han være aktuell?
Er han god nok (CL-nivå)?
Hva er hans styrker og svakheter? |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 10.02.2007 15:28 Post subject: |
|
|
Hva med å prøve oss på Martin Laursen (blir 30, 26 juli iår) fra Aston Villa?
Jeg vet at det er nokså urealistisk, men han har spilt ekstremt lite iår. Sliter han med skader?
Men det hadde uansett vært stort å få en såpass god stopper opp hit til Trondhjem, Lerkendal.
Skal vi først han en stopper så mener jeg at han bør ha det samme nivået inne som Martin Laursen.
Du vet nok om han er skada, eller om han er fryst ut av Aston Villa, Harald. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.02.2007 16:16 Post subject: |
|
|
Martin Laursen har slidt med skader utroligt længe, jeg ved dog ikke om det er derfor han ike spiller for Villa nu.
Altså lidt af en dyr satsning at hive ham til klubben, hvis det overhovedet er muligt. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 10.02.2007 16:55 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Nå har vel norske spillere artistskatt såvidt jeg vet. |
Nei !
Det norske regelen gjelder for spillere som kommer etter f.eks 1.juli i det første året de er her, og bor i norge mindre enn 183 dager..
f.eks Sapara hadde gunstig skatt i 2006 fordi han kom etter 1.juli, men i 2007 skattes han på lik linje med andre. Men RBK kan da gi Sapara en høy sign on fee, og litt mindre lønn under kontrakten, slik at Sapara kom godt ut..
Skal vedde mye på at det var dette Steffen Iversen gjorde i Vålerenga. Slik avtale hadde vel også Lago,Eguren,Kvarme og Riseth da de kom til RBK etter utenlandsoppholdene sine...
Regelen er egentlig ment for utenlandske artister (musikk) som Springsteen,Rolling Stones & Clapton, da de er i landet bare for en konsert... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 10.02.2007 18:52 Post subject: |
|
|
Men Harald hadde du sagt nei takk til Martin Laursen, hvis en overgang var mulig?
Mener du at han ikke er god nok?
Eller er du bare gjenerelt bekymret over skade-problemene hans? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.02.2007 18:55 Post subject: |
|
|
Jeg vet ærlig talt ikke om han er god nok, har ikke fulgt med i Engelsk fotball.
Derfor kan jeg heller ikke rigtig udtale mig om jeg vill have takket nej eller ikke.Men hvis han skulle komme, havde jeg været meget bekymret grundet hans mange skader. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 10.02.2007 19:08 Post subject: |
|
|
I toppform er han da mer enn god nok, ikke for gammel er han heller.
Se på Steffen Iversen han sleit jo fælt med skader, ser ut som han har fått mer skikk på skadene nå. Tror en god grunntreningsperiode er alt hva han trenger. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 10.02.2007 19:59 Post subject: |
|
|
| Nilsson er kjempe god og sikkert god nok for RBK isolert sett!! Men vi må se ting i forhold til det vi har og hvilke svakheter vi har fra før. Det nytter ikke å kjøpe en knakende god midtstopper som er treig, da vi vill ha mer hurtighet inn i forsvaret. Vi må ha to stoppere som utfyller hverandres svakheter. Det får vi ikke med Nilsson!! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.04.2007 20:32 Post subject: |
|
|
Lesestoff til deg, Tørum.
EDIT: Jeg gleder meg til Koppinen skal stoppe C. Ronaldo i CL.
Last edited by attach on 15.04.2007 20:46; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 15.04.2007 20:39 Post subject: |
|
|
| Kunne ikke ha vært mer enig med deg, attach! Gang på gang slurver Kvarme og Koppinen der bak. Om det ikke er taktiske feil, så er det jammen meg en eller annen innside-passning som når en toppfart på hele 3 k/m. Med en så god angrepsrekke og midtbanerekke skal det ikke være nødvendig å si at mye av det de gjør nesten blir ubrukelig med slike feil som midstopperne våre gjør idag. Synd. |
|
| Back to top |
|
 |
|