English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mikkel Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
oppgitt
Junior

PostPosted: 20.08.2026 17:12    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Jeg skjønner ingenting av kritikken av han tidligere heller. Burde vært ordnet for lenge siden imo. Min ville gjetning er at han går gratis til Bodø

Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran

PostPosted: 20.08.2026 17:49    Post subject: Reply with quote

Dette er altså Odin Bjørtuft. Jeg regner med at han ikke er avskrevet som en ubrukelig stopper? Selv om han leverer ikke langt unna samme tall som Ceide?

Ceide og Nemcik er en duo. Hvis Nemcik får spille mer aggressivt lengere oppe på banen og drive med avskjæringer, mens Ceide får en mer sweeper-rolle hvor han ikke blir like involvert så vil selvfølgelig tallene for Nemcik se mye bedre ut enn Ceide (altså, Nemcik er bedre punktum, men ren statistikk kan være misvisende).

Så er selvfølgelig også misvisende fordi Glimt er mye bedre enn RBK og slipper inn langt færre mål, så det er langt mindre behov for involveringer for Bjørtuft.

Som igjen viser til at det er ikke bare å kikke på statistikk.
Back to top
Langern
Junior

PostPosted: 20.08.2026 18:37    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Apropos Tagseth. Går han lei av USA-eventyret sitt snart mon tro.

Tviler på at Tagseth er lei.Nashville leder serien, og han spiller jevnt og trutt.
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 20.08.2026 18:53    Post subject: Reply with quote

Mikkel har spilt svært bra de siste kampene under Freyr. Det tar ikke bort de dårlige prestasjonene han har hatt tidligere. Mikkel hadde 2-3 livsfarlige involveringer hver kamp, som ofte førte til baklengs.
Det betyr heller ikke at han ikke kan bli en meget god stopper. Selvtillit er undervurdert i fotball. Så får vi se om han greier å stabilisere seg på et høyt nivå, eller om det er et blaff. Håper uansett på ny kontrakt, slik at klubben han sier han er så glad, kan slitte igjen med penger om han velger å gå videre.
Back to top
oppgitt
Junior

PostPosted: 21.08.2026 11:09    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:

Dette er altså Odin Bjørtuft. Jeg regner med at han ikke er avskrevet som en ubrukelig stopper? Selv om han leverer ikke langt unna samme tall som Ceide?

Ceide og Nemcik er en duo. Hvis Nemcik får spille mer aggressivt lengere oppe på banen og drive med avskjæringer, mens Ceide får en mer sweeper-rolle hvor han ikke blir like involvert så vil selvfølgelig tallene for Nemcik se mye bedre ut enn Ceide (altså, Nemcik er bedre punktum, men ren statistikk kan være misvisende).

Så er selvfølgelig også misvisende fordi Glimt er mye bedre enn RBK og slipper inn langt færre mål, så det er langt mindre behov for involveringer for Bjørtuft.

Som igjen viser til at det er ikke bare å kikke på statistikk.

Totalt uenig. Du velger den eneste blokka med statistikk du kunne finne som får Bjørtuft til å se i nærheten lik ut som Mikkel Ceide i spillerprofil. Her er hele skiten fra 2025 for ordens skyld:

Bjørtuft sin verdi for Glimt er åpenbar. Hva er Ceide sin verdi for RBK, hvertfall før halvannen måned siden? Være en kropp som står mellom høyreback og Nemcik, slå støttepasninger i frispillingen og unngå enhver defensiv situasjon?
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 21.08.2026 11:51    Post subject: Reply with quote

All mulig statistikk til side, Mikkel er en fin spiller å ha i troppen. Han er ikke fantastisk, men god nok til å utfylle Nemcik. Så er jeg spent på han nye.

Poenget er at, så lenge Mikkel forlanger astronomisk lønn, burde de bli enige om ny kontrakt for han. Han har ok hurtighet, er offensiv i forsvarsspillet, villig til å bryte når han kan og en ganske tøff spiller. Men, han er ikke perfekt og har sine svakheter, spesielt i det taktiske synes jeg.

Godtar han en slags utfordrerrolle, er det bare å signere asap. Han er en fin spiller å ha i troppen.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 21.08.2026 13:34    Post subject: Reply with quote

oppgitt wrote:

Bjørtuft sin verdi for Glimt er åpenbar. Hva er Ceide sin verdi for RBK, hvertfall før halvannen måned siden? Være en kropp som står mellom høyreback og Nemcik, slå støttepasninger i frispillingen og unngå enhver defensiv situasjon?

Ceide sin verdi for RBK er at han er en helt alright stopper i Eliteserien og at han og Nemcik funker bra i tospann.

Har du sett på RBK eller? Ceide er en av de som faktisk har tatt med seg ballen og prøvd å slå litt risikopasninger gjennom ledd fram i banen. Å vise til at han kun slår støttepasninger og unngår hver defensiv situasjon er noe av det mest tullete jeg har sett. Her har du kokt opp noe basert på statistikk. Den samme statistikken som viser at Bjørtuft "unngår enhver defensiv situasjon" siden han har like mange forsvarshandlinger per 90 som Mikkel.

Jeg velger den blokka som viser forsvarshandlinger. Siden du mener han er en farlig dårlig stopper og viser til statistikk. Bjørtuft er jo en langt bedre stopper enn Mikkel, men det å vise røde og oransje tall på Fotmob som bevis på at Mikkel er kjempedårlig er som sagt bare misvisende.

At Bjørtuft er med i det oppbyggende spillet og driver med pasninger og driblinger er en rolle han i stor grad har.

På samme måte som at det er Nemcik som drar med seg mer ball her enn kollegaen sin Ceide. Veldig mye fordi vi både intensjonelt og uintensjonelt vil spille mer på venstresiden siden vi vil ha ballen til Emil.

En stopperduo har et samarbeid, der en har i større grad ansvar for avskjæringer og støte, sånn at ikke begge to skal selge seg. Det å se isolert sett på tall for Mikkel er missvisende.

Se på Haram på Aalesund, et lag som har sluppet inn dobbelt så mye mål som RBK. Han har bedre forsvarstall enn Mikkel fordi han er involvert i langt mye mer hver eneste kamp, men det renner inn mål.
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 21.08.2026 14:57    Post subject: Reply with quote

Mikkel har vært en ganske så ok- stopper i serien, men å halshugge han som det nest beste alternativet blir feil. Alle vil selvsagt spille, og det faktum at vi ikke har hadd bedre alternativer er ikke hans feil. Holdninger og innsats har alltid vært fenomenale.

Nå som han strutter av selvtillit, og spiller en litt annen type enn hva vi har gjort tidligere - så ser han plutselig veldig god ut. Han har sine styrker og svakheter, men nå spiller vi også mer på hans styrker. Skulle det vise seg at vi får en bedre stopper, så trenger vi uansett rotasjonsspillere. Håper virkelig at han blir værende.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 21.08.2026 15:22    Post subject: Reply with quote

Ceïde er et kjempetalent. Han har fått mye ufortjent kritikk, og lidd under et elendig trenerregime. Nemcik gjorde og mange feil under AJ.

Midtstoppere trenger mer tid på utvikling, da sentrale ferdigheter som konsentrasjon, evne til å lese spillet, smartness i dueller m.m blir bedre med alderen. Han blir 25 i september og det er først nå vi kan forvente et stabilt toppnivå.
Back to top
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 21.08.2026 15:30    Post subject: Reply with quote

I mine øyne var den største svakheten til Mikkel under Johansson, at han var lite resolutt i alle situasjoner. Det var som om han måtte føle seg frem hele tiden. Det førte til en masse tapte dueller, rom han ikke fikk tatt ut, unødvendige balltap osv.

Det har bedret seg betraktelig under Alexandersson, og han fremstår mer som en seniorspiller. Valgene kommer raskere og han tør stå i dem.

Men med Rosenborg sine ambisjoner skal han ikke være foretrukket i startoppstillingen.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 21.08.2026 16:02    Post subject: Reply with quote

Aggressiviteten har gått opp på alle. Som virker å gjøre egentlig alle på banen skarpere i de aller fleste settinger.

Raskere opp i motstander, høyere tempo med og uten ball, pasningene går hardere og med mer intensjon.

Kan godt være det har gitt Mikkel bedre forutsetninger.

Vi får se hvordan han klarer seg mot Glimt, som tross alt har seriens desidert farligste offensive kvaliteter.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 21.08.2026 16:55    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
I mine øyne var den største svakheten til Mikkel under Johansson, at han var lite resolutt i alle situasjoner. Det var som om han måtte føle seg frem hele tiden. Det førte til en masse tapte dueller, rom han ikke fikk tatt ut, unødvendige balltap osv.

Heller ikke så rart, for inntrykket mitt etter å ha hørt spilleruttalelser i det siste er at man nærmest måtte kjøre en slags månelandingsanalyse for å vite hva man egentlig skulle gjøre i enhver situasjon under Johansson...
Back to top
siggen1
Rutinert

PostPosted: 21.08.2026 18:03    Post subject: Reply with quote

Alle spillerne så veldig mye dårligere ut under Johanson.
Pereira og Selnes var omtrent bare å gi bort. Nå er de eliteseriens beste i sine posisjoner. Jeg tror Ceide bare blir bedre herfra.
Back to top
Toilling
Veteran

PostPosted: 21.08.2026 18:06    Post subject: Reply with quote

Dette er synsing selvfølgelig, men jeg føler han aldri vinner hodedueller i boksene, ikke god nok for Rosenborg egentlig.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2026 18:31    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
I mine øyne var den største svakheten til Mikkel under Johansson, at han var lite resolutt i alle situasjoner. Det var som om han måtte føle seg frem hele tiden.

Finner ikke et tydeligere tegn på dårlig selvtillit enn nettopp dette. Jeg tror Alfred kom under huden hans på negativ måte, denne perfeksjonistiske, taktiske og "smarte" greia til svensken fikk han rett og slett ikke til - som omtrent alle andre på laget også. Ble veldig tydelig på Ceide at han ble dårligere og dårligere med tiden. Passer mye bedre i denne "rock and roll-fotballen" til Freyr, der spillere blir oppfordret til å smelle til og heller gjøre en feil, enn å være altfor forsiktige. Han er fenomenal når han spiller uten å være aspeløv, så er det selvsagt en egenskap han må forbedre det også.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
tigerbart
Veteran

PostPosted: 21.08.2026 21:05    Post subject: Reply with quote

Uten at jeg har vært hans største fan, så ser jeg at han tidvis og periodevis har vært god, aller mest når han har fått spille med Nemsik. Det er gjerne i periodene uten Nemsik som partner at han har falt i gjennom. Dessuten har han egenskaper som gjør seg best når han får tryggheten og muligheten til å engasjere seg mer i selve spillet. Han har både offensive og defensive kvaliteter, selv om han må fortsette å forbedre sistnevnte for å ta steg opp! Så lenge vi framstår annerledes og mer offensive under Freyr, så er Mikkel en spiller som passer mer inn og får brukt sine styrker.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 21.08.2026 21:21    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Uten at jeg har vært hans største fan, så ser jeg at han tidvis og periodevis har vært god, aller mest når han har fått spille med Nemsik.

Det var jo også det Freyr sa når han utpekte han som mannen som ble satset på ved siden av Nemcik.:

Quote:
– Det er aller viktigste er at Tomas Nemcik og Mikkel tidligere har vist at de har god kjemi mellom seg. Du kan være en sinnssykt god spiller, men ikke skape noe kjemi med dem du spiller med og da blir det trøbbel i den midtstopperrollen, sier Alexandersson.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Page 14 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb