English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2026
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
machiavelli
Veteran

PostPosted: 16.08.2026 19:03    Post subject: Reply with quote

Helgas resultater gikk ikke helt veien. Når Hamkam får en spiller utvist etter 33 minutter så er det vel mye å håpe på at det skal tapes poeng for Brann der.

På den andre siden slo Molde Tromsø 3-2 hjemme. Så hvis vi skal være litt offensive i mentaliteten så betyr det at 3. plassen er litt nærmere rekkevidde. Selv om realiteten dessverre er at 4. plassen blir mye vanskeligere. Blir et rotterace om den plassen der.

Men da er vi "bare" 10 poeng bak 3. plassen med 39 poeng igjen å spille om. Det kan gå.

Det som gjelder er dog at vi er kun 3 poeng bak 4. plassen som nå innehas av Molde. Det hadde jeg ikke trodd for 7 kamper siden.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran

PostPosted: 16.08.2026 19:30    Post subject: Reply with quote

TIL har et tøft program ut sesongen!
Jeg tror det er fordel at det er to plasser å spille om med de lagene her nå.
-gir bedre stemning rundt serien, også ved at vi har TIL hjemme.
Back to top
Svartogkvit
Senior

PostPosted: 16.08.2026 19:31    Post subject: Reply with quote

Kult om vi klarer 4. eller 3. plass. Ser gjerne at vi snyter Molde for europa på målstreken som i 24. Men - det jeg gleder meg aller mest til er årets siste kamp i desember: Da SKAL vi slå KFUM for første gang!
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 16.08.2026 19:37    Post subject: Reply with quote

håpløs wrote:
TIL har et tøft program ut sesongen!
Jeg tror det er fordel at det er to plasser å spille om med de lagene her nå.
-gir bedre stemning rundt serien, også ved at vi har TIL hjemme.

Det er nettopp det. Borte mot oss, borte mot Viking, hjemme mot Viking og selvfølgelig hjemme mot Glimt, borte mot LSK.

Det er mye potensielle poengtap som ligger i lufta der,
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 17.08.2026 01:45    Post subject: Reply with quote

Av de seks lagene som ligger foran Rosenborg på tabellen nå er det kun Molde som ikke skal spille kvalifisering til gruppespill i Europa.

På kort sikt vil dette påvirke både kampbelastningen og kanskje også moralen til noen av lagene om de blir utslått, mens et gruppespill vil definitivt tære på kreftene utover høsten.

Jo flere lag som skal spille ute i Europa, jo bedre for norsk fotball, men også Rosenborgs sjanser for å ta fjerdeplassen vi trenger for spill i Europa neste år.

Sånn ellers, det har vel aldri skjedd før at Norge har fem lag som spiller playoff om gruppespill i Europa?

Selv om jeg heier på Europa så håper jeg så mange lag som mulig kommer med i gruppespill. Et løft av norsk fotball vil være bra for Rosenborg også, og gjøre veien tilbake til EL eller CL kortere i 2028 om vi neste sesong igjen hevder oss helt i toppen av ligaen.

Mye positivt som skjer rundt Rosenborg i dag. Endelig ser det ut som vi har truffet bra på trenersida igjen, og laget spiller fotball som følger klubbens tradisjoner. Det gleder en som mistet trua under Horneland-epoken, og som har sittet litt på sidelinja siden den gangen.

MÃ¥tte det bare vare!

RBK
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 17.08.2026 08:47    Post subject: Reply with quote

Før sommerferien hadde jeg ikke i min villeste fantasi trodd at det gikk an å håpe på Europaplass til neste år og til og med drømme om muligheten for bronse. Og vi har så vidt kommet til August. Opprettholder vi det poengsnittet vi har nå (som jo tross alt er litt usannsynlig) så ender vi på 56 poeng, som normalt sett holder til bronse.

Den tøffeste gjenværende kampen nå er den neste, borte mot Glimt, hvor alt annet enn tap må anses som en bonus. Utover det har vi både Molde, Tromsø og marerittmotstanderen KFUM hjemme. De øvrige bortekampene er mot lag fra nedre halvdel av tabellen.

Skremmende å kjenne at det er et håp.
Looney
Proff

PostPosted: 17.08.2026 09:41    Post subject: Reply with quote

Det er herlig nå, lenge siden jeg har vært så optimistisk.RBK

Samtidig må vi være innstilt på at det på et eller annet tidspunkt kommer en kamp under pari.
Under Freyr har fem av seks kamper blitt spilt på gress. Hvordan vil stilen fungere mot et ballsikkert kunstgresslag?
niccolai
Veteran

PostPosted: 17.08.2026 09:56    Post subject: Reply with quote

Bet meg merke i at spillerne er mer slitne etter kampene nå. Ref Selnæs. Må jo sprekke snart? Eller?

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 17.08.2026 10:36    Post subject: Reply with quote

Looney wrote:
Det er herlig nå, lenge siden jeg har vært så optimistisk.RBK

Samtidig må vi være innstilt på at det på et eller annet tidspunkt kommer en kamp under pari.
Under Freyr har fem av seks kamper blitt spilt på gress. Hvordan vil stilen fungere mot et ballsikkert kunstgresslag?

Ja, dette er jeg også spent på. Kampen mot Start (kunstgress) var den svakeste av kampene under Freyr. 1.omgangen var bra, men 2. omgangen var ikke det, da var vi heldige at Start ikke utligna før vi punkterte kampen.
Back to top
Duncan
Proff

PostPosted: 17.08.2026 11:08    Post subject: Reply with quote

All den tid noen fra topp 4 vinner cupen 2027 så holder vel 5-plass for europa også! Bør være veldig gode muligheter så lenge vi holder nøkkelspillerne skadefrie.
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 17.08.2026 13:41    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Bet meg merke i at spillerne er mer slitne etter kampene nå. Ref Selnæs. Må jo sprekke snart? Eller?

Perfekt med et lite opphold nå for å unngå overbelastning i en krevende spillestil. Selv om vi har momentum nå, så tror jeg det er bra for laget med et toukers opphold fra seriefotball. Det gir tid til å restituere, få spille skadefri, terpe detaljer og bygge ytterliggere forståelse for spillestil.
Macha
Veteran

PostPosted: 17.08.2026 13:57    Post subject: Reply with quote

Jada, mandag derpå. Euforien etter Viking-kampen og den siste perioden er i ferd med å legge seg, og man har fått igjen edrueligheten.. fy steike vi er gode nå.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 17.08.2026 14:19    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:

Det som er interessant er jo at Freyr sa etter kampen at de skulle trappe opp intensiteten på treningen fra denne uka

Restitusjonstrening lørdag, fri søndag og mandag. Og så skulle det trappes opp kraftig.

Så spørsmålet er jo om de klarer å bygge ekstra kapasitet på de to neste ukene, eller om de slites ned.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 17.08.2026 14:47    Post subject: Reply with quote

Kan jo straffe seg med skader dette. Om vi er så dårlig trent som det virker, så vil jo økt belastning også øke sjansene for skader vil jeg tro.
Hedning
Legende

PostPosted: 17.08.2026 17:48    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:

Perfekt med et lite opphold nå for å unngå overbelastning i en krevende spillestil. Selv om vi har momentum nå, så tror jeg det er bra for laget med et toukers opphold fra seriefotball. Det gir tid til å restituere, få spille skadefri, terpe detaljer og bygge ytterliggere forståelse for spillestil.

Freyr sa de skulle få to dager fri og så skulle de øke intensiteten på treningene, siden de får mer å gå på der når de ikke spiller kamp. Så jeg tror planen er mer å bygge kapasitet enn å øke forståelse for spillestil.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 17.08.2026 18:04    Post subject: Reply with quote

Jeg tror rett og slett de skal bygge kapasitet for å øke forståelsen for spillestilen, jeg.
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 17.08.2026 18:42    Post subject: Reply with quote

Det er min forståelse også. Very Happy
Tordenknott
Junior

PostPosted: 17.08.2026 18:51    Post subject: Reply with quote

Jeg tror de skal bygge spillestil for å øke forståelsen for kapasitet jeg...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23
Page 23 of 23

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb