English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vegard Erlien
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
enojado
Veteran

PostPosted: 12.08.2026 14:52    Post subject: Reply with quote

Vet ikke, ren spekulasjon. Han var best som offensiv IL i TIL tør jeg påstå. Tipper de ser på en allsidig god spiller offensivt. IL HV og kanskje spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran

PostPosted: 12.08.2026 15:18    Post subject: Reply with quote

En spiss som backup til Chiakha, som samtidig er litt potet som kan bistå der det trengs. Høres ikke dumt ut.

Men spørsmålet er jo hvorfor han skal gå fra benketilværelse i Spania til potensiell benketilværelse i RBK.

Med mindre planen er at han skal være arvtaker til Chiakha fordi vi ikke kjøper han. Eller eventuelt kjøper og selger videre.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.08.2026 07:27    Post subject: Reply with quote

Han bør vel ha ganske gode sjanser for å kunne spille seg inn på høyrekanten vår som ikke er den sterkeste per dags dato med Sansah som er på vei tilbake etter skade, Duris som ikke helt får det til å stemme offensivt og JRS som og kan gjør en god jobb. Så vil nok fort kunne få godt med spilletid Erlien om han presterer.
Back to top
lasarus
Senior

PostPosted: 13.08.2026 09:19    Post subject: Reply with quote

Vi bør sikte høyere enn dette imo.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 13.08.2026 10:10    Post subject: Reply with quote

Synes det er rart om vi er ute etter Erlien all den tid vi tilsynelatende ikke har noen interesse i MTJ eller Oliver Holden som antageligvis vil koste langt mindre over en kontraktsperiode samt har større videresalgspotensialet.

Erlien er en god kombinasjonsspiller som kan spille tiil høyre og bekle spissplass, hovedsakelig, men ha npasser jo ikke inn i press spillet vårt overhode.

Vi må slutte å hente spillere som ikke passer spillestilen vår bare fordi de har brukbar statistikk utenfor spillestilen.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 13.08.2026 10:59    Post subject: Reply with quote

Erlien passer i flere roller under Freyr spillregime. Kan tilføre RBK mer gjennombruddstyrke enn for eksempel Fossum, dessuten kan han i tillegg være back-up for Chiakha som spiss til Maciej Soboczynski er god nok.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 13.08.2026 13:02    Post subject: Reply with quote

Jeg synes egentlig at en hybrid spiss/ving egentlig er riktig hvor vi er nå. Vi har ikke råd til å kjøpe to spillere til å forsterke begge posisjoner. Dessuten har vi Sahsah som er bankers som førstevalg på høyrevingen om han holder seg frisk.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 13.08.2026 13:13    Post subject: Reply with quote

lasarus wrote:
Vi bør sikte høyere enn dette imo.

Høyere enn dette koster penger. Og vi sitter allerede og lurer på hvordan i all verden vi skal få råd til å få ut Chiakha.

Hvis vi kan hente inn en helt habil spiss, med høy fleksibilitet, for en rimelig penge. Så er det helt klart noe å satse på.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 13.08.2026 14:16    Post subject: Reply with quote

Joda, jeg skjønner vi er interessert, men hvorfor da ikke noe interesse for MTJ eller Holden? Annet enn oppgulp seff.
Erlien vil nok forsterke troppen, men det er syltynt i det defensive og gjenvinning er jo temmelig viktig. Hva skjer ved neste korsvei når vi finner en god spiller som også er dårlig i gjenvinning og Korsveien etter det om det samme skjer igjen? Må vi forandre på den defensive konstellasjonen? Det er uansett et signal til JRS at han bør finne seg en ny klubb er det ikke?
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 13.08.2026 14:32    Post subject: Reply with quote

Annet enn oppgulp?

De leverer helt middels tall i OBOS. Skal man ha spillere fra OBOS så må de virkelig dominere OBOS for å i det hele tatt ha sjans i Eliteserien.

Se på toppscorerne fra OBOS de siste årene. Det er så godt som ingen av de som etablerer seg som Eliteseriespillere eller blir plukket opp. Og de som gjør det skikkelig bra er på heislag som går ned og rett opp igjen.

Vi hentet Oscar Aga fordi han ble toppscorer i OBOS. Vi så hvordan det gikk.

MTJ er 26 år og leverer helt middels, i en liga hvor hovedregelen er at toppscorerne ikke klarer å ta steget til Eliteserien.

Hente spillere fra OBOS som i praksis blir stallfyll og trolig hverken løfter kvaliteten på trening eller kan ta steget til førstelagsspill er meningsløst.

Det kan godt være Holden har bedre forutsetninger enn MTJ. Han er tross alt yngre.

Men det er ikke noe som stikker seg ut som "wow" her.

Erlien er prøvd og testet og levert på Eliteserienivå. Derfor Erlien er interessant og gutta i Ranheim ikke er så interessante.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 13.08.2026 15:38    Post subject: Reply with quote

Jeg mener ikke "Oppgulf" i den forstand, jeg mener MTJ og familiens forhold til klubben.

Selv ønsker jeg meg jo enda bedre og mere spennende spillere til RBK siden jeg ikke ser mye Ranheim kamper men kun ser statistikk (Stort sett).

Som sagt så ser jeg Erlien som en god forsterkning til troppen, jeg bare ønsker meg mere... kan hende jeg er urealistisk, men det må da være lov å drømme Wink

Last edited by moomoo on 14.08.2026 12:49; edited 2 times in total
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 13.08.2026 16:18    Post subject: Reply with quote

Helt klart. Jeg drømmer om at vi henter inn et stort navn på free transfer som bare er "wow". Vi har vel ikke hatt et virkelig wow-case siden Niklas Bendtner. På godt og vondt.

Men realiteten er jo at både lønnsmessig og overgangsmessig er vi i en ganske dårlig posisjon. Godt betegnet ved at spørsmålet om Chiakha ikke er "skal vi eller skal vi ikke kjøpe", men "har vi egentlig råd?". Så ja. Vi får ha lov å drømme hehe.

I mellomtiden er vel Erlien det realistiske. Traust, men bra.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 13.08.2026 19:45    Post subject: Reply with quote

Var ganske wow da Skjelbred kom tilbake (men selvsagt ikke Bendtner-wow, det har aldri vært noe sånt og vil aldri bli noe sånt igjen). Alle landets medier kjørte kolonne bak han da han kom kjørende hjem med flyttelasset fra Tyskland. Litt forventet, men det føltes likevel ganske wow. Var også litt wow da Hareide kom. Fiasko alle sammen. Wow er drit.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
machiavelli
Veteran

PostPosted: 13.08.2026 20:07    Post subject: Reply with quote

Hjemvendte helter på 33 år når for meg opp til kult og egentlig litt forventet. Ikke wow. Selnæs som kom hit FØR han fylte 30 derimot. Er ganske nærme.

Men ja. Vi får nok ikke et Bendtner-tilfelle igjen. Fordi det var definisjonen på wow.

Var vel lamslåtte her på forumet og trodde nesten det var en spøk.
Back to top
DarthJohansen
Rutinert

PostPosted: 13.08.2026 20:50    Post subject: Reply with quote

Var litt Wow når vi hentet tilbake Dino, men det var mer "Wow, hva er det vi holder på med"
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 13.08.2026 20:51    Post subject: Reply with quote

For meg var det "wow, vi er virkelig raka fant".
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 13.08.2026 23:19    Post subject: Reply with quote

Vi var vel faktisk ganske nærme å signere Renato Sanches på lån får noen år siden
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 13.08.2026 23:41    Post subject: Reply with quote

Hødd takket nei til Lewandowski på prøvespill fordi det ble for dyrt å fly han inn.

Det er alltid noen historier der ute.
Back to top
Kal-El
Junior

PostPosted: 14.08.2026 06:09    Post subject: Reply with quote

Hvorfor har han en egen tråd? Er han i det hele tatt aktuell?
Femti, feit og ferdig
Veteran

PostPosted: 14.08.2026 10:37    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Var ganske wow da Skjelbred kom tilbake (men selvsagt ikke Bendtner-wow, det har aldri vært noe sånt og vil aldri bli noe sånt igjen). Alle landets medier kjørte kolonne bak han da han kom kjørende hjem med flyttelasset fra Tyskland. Litt forventet, men det føltes likevel ganske wow. Var også litt wow da Hareide kom. Fiasko alle sammen. Wow er drit.

Hareide i 2003 var vel ikke akkurat noen fiasko...
2mas
Sjef

PostPosted: 14.08.2026 14:46    Post subject: Reply with quote

Kal-El wrote:
Hvorfor har han en egen tråd? Er han i det hele tatt aktuell?

Som forklart på forrrige side, er det supporternettsted til Real Valladolid som hevder så. Jeg var solidarisk og stolte på dem. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 14.08.2026 17:07    Post subject: Reply with quote

Alfred har vel sagt at klubben ser etter spillere som kan forsterke laget. Erlien forsterker kun benken til RBK. Ser ikke hvilken posisjon han skulle kunne få særlig spilletid.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.08.2026 17:53    Post subject: Reply with quote

Femti, feit og ferdig wrote:

Hareide i 2003 var vel ikke akkurat noen fiasko...

Da kan du kanskje gjette deg til at det ikke var den perioden jeg siktet til.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
machiavelli
Veteran

PostPosted: 14.08.2026 18:00    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Alfred har vel sagt at klubben ser etter spillere som kan forsterke laget. Erlien forsterker kun benken til RBK. Ser ikke hvilken posisjon han skulle kunne få særlig spilletid.

Vel. Vi eier kun 1 spiss per dags dato, og han skal trolig bort.

Alfred har også sagt at troppen mangler bredde, men at de er selektive med hva de henter inn.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb