| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 10.08.2026 16:56 Post subject: |
|
|
På landslagsnivå har stopperen tidligere representert Ukraina på aldersbestemte landslag, men har valgt å representere Republikken Kongo på seniornivå.
Les mer: RBKs nysignering spilte i Russland: – Krigen påvirker meg sterkt
Stemmer det? Har bare sett Adressa hevde dette.
Transfermarkt pleier å ha stålkontroll og nevner ingenting om landskamper for Republikken Kongo. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 10.08.2026 18:56 Post subject: |
|
|
Ifølge Africasoccer ble han kalt opp til VM-kvalifiseringskamp i mai 2024, men han fikk ikke spilletid. Det er uklart om han i det hele tatt møtte til samling. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonnien Proff
|
Posted: 10.08.2026 19:15 Post subject: |
|
|
| Noen som har sett noe til han på treninge til nå? Inntrykk? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.08.2026 19:59 Post subject: |
|
|
Samtidig som de som startet kampen mot Lillestrøm trente innendørs, så var reservene ute på feltet. Med dem var Rosenborgs nysignering, Mark Mampassi.
Det ble en økt delvis med laget, og delvis med det fysiske teamet. Slik kommer det til å bli en stund for midtstopperen, forteller Freyr Alexandersson.
– Han er langt bak fysisk. Vi blir nødt til å bygge ham skikkelig opp så vi unngår noen muskelskader. Han er det man kaller en høyeksplosiv spiller, og med de muskelfibrene som han har, så må du ha grunnlaget i orden.
(...)
– Han er flytende i ukrainsk og fransk, og ganske bra engelsk, men han er sjenert. Han er ikke en som er utadvendt. Uansett hvilket språk du snakker med ham, så får du korte setninger. Hans språk er på fotballbanen først og fremst, forteller RBK-treneren.
Les mer: RBK-treneren om nysigneringen: – Han er sjenert |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 10.08.2026 20:03 Post subject: |
|
|
Fransk ja.
Kanskje Ceide brødrene snakker fransk? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.08.2026 20:30 Post subject: |
|
|
| Det vil jeg tro de gjør. Gjetter at også Chiakha og Sahsah gjør det. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 11.08.2026 21:53 Post subject: |
|
|
| Det er Ukrainere på X som hevder at han søkte og fikk russisk statsborgerskap etter at Russland innvaderte Ukraina. Jeg går utifra at de tar helt feil og vi har gjort hjemleksa vår før vi signerte han. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 11.08.2026 22:16 Post subject: |
|
|
| Vi må også huske at Russland og russer ikke er det samme. Mulig det statsborgerskapet var et grep for å få spilletid. Om jeg hadde skiftet til amerikansk statsborgerskap, så betyr ikke det nødvendigvis at jeg er enig i og liker det Trump driver på med. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 11.08.2026 22:21 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | | Det er Ukrainere på X som hevder at han søkte og fikk russisk statsborgerskap etter at Russland innvaderte Ukraina. Jeg går utifra at de tar helt feil og vi har gjort hjemleksa vår før vi signerte han. |
Og det er grunnen til at vi ikke tar noe på X seriøst.
Det var satt igang statsborgerskapgreier allerede ved overgangen i 2021 som var en forutsetning for overgangen for at han ikke skulle gå på utlendingkvota.
Fikk det innvilget offisielt i februar 2022. Så rett før invasjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 11.08.2026 22:35 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Gjetter at også Chiakha og Sahsah gjør det. |
Tror faktisk ikke fransk er så utbredt blant unge folk med marokkanske/algeriske røtter i europa som man kanskje skulle tro (bortsett fra i Frankrike og Belgia selvfølgelig). Tror det er mer sannsynlig at Chiakha and Sahsah har språkkunskaper i arabisk/berbisk enn i fransk _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.08.2026 22:39 Post subject: |
|
|
| Var akkurat det der jeg pønsket på. Spørsmålet er vel om de har hatt fransk på skolen. |
|
| Back to top |
|
 |
|