| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
machiavelli Veteran
|
Posted: 07.08.2026 14:12 Post subject: |
|
|
Uansett er det alltid vanskelig når man tross alt har flere spillere i laget.
Og ikke minst et RBK når Botheim var her med store store utgifter og forventningene var å kjempe om gull og ut i Europa.
Og Horneland var trener. En mann som var kjent i Bergen for å ha sine favoritter, rotere minst mulig og satse på rutine fremfor talenter.
Det er jo bare å se til Glimt. Der de har Mikkel Bro Hansen. Et supertalent på spissplass. Og likevel så flytter de heller Brynhildsen som ving inn, og så setter på Helmersen. Fremfor å gi Bro spilletid.
Fordi de har ikke pusterom til å gi talentene tid hvis det senker sjansen for seier og poeng.
Mens andre klubber som ligger og vaker i midtsjiktet (ironisk nok oss nå da), kan ta seg råa til å gi talenter sjansen og bygge noe nytt. Fordi om de havner på 8. plass eller 11. plass har ikke så mye å si. Mens RBK som kjempet om gull når Botheim var her tok ikke den sjansen.
Og det er jo risikoen for Maciej også. At han havner bak mer rutine i køen fordi man tenker kortsiktig resultater. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 07.08.2026 14:40 Post subject: |
|
|
Det er ikke enkelt når man er toppklubb å finne riktig balanse. Samtidig har jo Glimt gradvis gitt litt og litt spilletid til Mikkel Bro Hansen f.eks.
Når spillerne foran i køa leverer varene så er det forståelig at man ikke tar sjansen, men under Horneland i 2019 så var toppscoreren vår Søderlund med 8 mål.
I 2020 var toppscorerne våre Islamovic og Zachariassen med 12 mål hver, dog kom 11 av målene til Islamovic fra 09. august (runde 13) og utover. Han hadde 1 mål på de 11 første kampene sine.
Det første målet kom i den første kampen han startet på benken som var kamp nummer 6. Slik jeg tolker det så lånte klubben ut Botheim fordi man hadde hentet Torgeir Børven. Så var utlånet til Botheim i Stabæk selvsagt skuffende og mange trodde kanskje han ikke var god nok allikevel.
I 2021 var toppscorerlisten til Rosenborg følgende:
Vecchia 11 mål
Zachariassen 8 mål
Holse 7 mål
Islamovic 6 mål
Botheim scoret 15 mål og startet 30/30 kamper for Bodø/Glimt den sesongen.
Men nok om Botheim i denne tråden fra min side nå. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 07.08.2026 14:54 Post subject: |
|
|
Mistenker at selv jeg kunne scoret 10+ mål i Bodø den sesongen.
Men ja. Som du sier, det er mange faktorer som spiller inn. Og mislykket utlån i Stabæk var nok en av de.
Så med det i mente. Så håper jeg virkelig vi gir Maciej reell spilletid og sjansen til å vise seg frem. |
|
| Back to top |
|
 |
DarthJohansen Rutinert
|
Posted: 07.08.2026 16:50 Post subject: |
|
|
| Lettere å gi denne karen litt spilletid fremover nå om Amin er frisk. Liten vekker til trenerteamet om at vi plutselig kan miste Amin så kan være greit å slippe til han her mer og mer så han får testet seg uten å måtte ha presset om å være førstevalg. |
|
| Back to top |
|
 |
SammaFaen Senior
|
Posted: 08.08.2026 20:53 Post subject: |
|
|
| Hvis vi ikke har tenkt å bruke han så hadde jeg gjerne sett han ut på lån til Rana FK i 2 divisjon. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.08.2026 08:57 Post subject: |
|
|
| Maciej er på gang og kommer til å debutere i løpet av kort tid i ES. Han skal ikke leies ut så lenge vi har få spissalternativer i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
|