English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2026
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31, 32  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ODN
Veteran

PostPosted: 04.08.2026 17:55    Post subject: Reply with quote

Rent hypotetisk så kan vi ha både Diarra og Chiakha, og selv om konkurranse er sunt - så kommer ikke noen av de to til å akseptere en slik situasjon. I alle fall ikke når det aller mest sannsynlige scenarioet, er at begge finner seg bedre klubber.

Vi har heller ikke økonomi til å ha begge to når vi har så klare mangler i laget, med en dårlig økonomi.
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Rutinert

PostPosted: 04.08.2026 19:57    Post subject: Reply with quote

Kan Næss Alvheim fra KBK være en vi kan hente. Levert godt på et svakt KBK-lag. Mer enn god nok til å spille om Amin ikke kan eller blir byttet ut. Og ung så vi har mulighet til å utvikle og selge videre.
Back to top
siggen1
Rutinert

PostPosted: 04.08.2026 22:02    Post subject: Reply with quote

Hent Fauskanger om det er lån eller kjøp.Vi er i skyttergravene og kan slippe oss litt løs slik som vi ligger an.
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 04.08.2026 22:02    Post subject: Reply with quote

Tronstad, som har vært ønsket her er på vei til Brann.

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 04.08.2026 22:47    Post subject: Reply with quote

Vaananen, men på steroider, ish. Bra spiller
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 04.08.2026 22:55    Post subject: Reply with quote

Planlagt for neste år tydeligvis. Siden fyren fortsatt er skadet etter en alvorlig korsbåndskade.

Kanskje kan begynne å trene litt utover høsten.

Er uansett en rutinert klassespiller om det kneet holder.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 04.08.2026 23:38    Post subject: Reply with quote

Apropos skadede gamlinger med pensjonistknær.

Hva skjedde egentlig med prosjekt Midtsjø? Han trente vel med klubben i våres, men ellers har det vært helt stille?

Finnbogasson var (diplomatisk?) positiv. Eller ihvertfall holdt døra oppe.

https://www.nidaros.no/ut...113-810275

Dette er det siste jeg kan finne om det.

Quote:
– Vi får se hvordan situasjonen er i stallen, og om det gir mening for stallen. Vi veit at dersom Midtsjø er frisk så er han en spiller som vil hjelpe ethvert lag i eliteserien, men vi lover ingenting. Vi må se hvordan det utvikler seg, og det viktigste for han er å få klarhet i om han kan fortsette og vil spille. Vi har en god dialog, men først og fremst må han bli frisk, så får vi se, avslutter Finnbogason.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 05.08.2026 08:12    Post subject: Reply with quote

Snart to år siden sist spilte kamp, 32 år og Finnbogason har sagt han kun vil hente spillere som forsterker laget; spørs om toget har gått for Midtsjø sin del. Merkelig at verken Nidaros eller Adressa lager en sak på hvor langt Midtsjø er kommet i treningsarbeidet, hvor lenge er det til matchfit osv
Back to top
27Sapara
Rutinert

PostPosted: 05.08.2026 09:33    Post subject: Reply with quote

Broholm får veldig lite spilletid hos Lille i sesongoppkjøringen. Kunne vi prøvd oss med et lån frem til jul..
RBK
josinho
Veteran

PostPosted: 05.08.2026 09:44    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg er en reell mulighet for. Broholm var fullstendig ute i kulden de siste mnd sist sesong og det har fortsatt slik i inneværende pre-season i Lille. Ellers litt tragisk at Nypan spiller i nyopprykkede Lommel, en klubb som passer inn i definisjonen; en bakgårdsklubb. Neppe lett for Finnbogason å finne spillere som forsterker laget med de manglende finansielle musklene RBK har i forhold til andre klubber i Skandinavia som vi konkurrerer med i det samme spillermarkedet.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 05.08.2026 10:45    Post subject: Reply with quote

Mulig hukommelsen min spiller meg et puss, men var ikke Rosenborg interessert i denne karen da han var ung og lovende?
https://www.transfermarkt...ler/204047
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 05.08.2026 11:10    Post subject: Reply with quote

Hørtes kjent ut.

Vet iaf vi var linket til Denis Vavro. FCK-fortid, startet karrieren ironisk nok i Zilina han også.
Back to top
ErdoganLomas
Rutinert

PostPosted: 05.08.2026 12:38    Post subject: Reply with quote

Oppsummert av AI: Matúš Bero ble aldri Rosenborg-spiller, men ble vårparten 2016 koblet til RBK da han spilte for Trenčín. Trønderne fulgte slovaken tett, men han ble for dyr i pris og han ble solgt til tyrkiske Trabzonspor sommeren 2016.

Ser fortsatt solid ut han da.
Back to top
1917PR
Junior

PostPosted: 05.08.2026 12:56    Post subject: Reply with quote

Det må inn et alternativ på topp for høsten. Ut fra økonomi, kan man ta sjanse på en rimelig spiller i lavere rangerte ligaer. Alternativ mer profilerte spillere uten kontrakt, men lønn og sign on-fee koster nok litt for disse.

Min «internett-speiding» i Europas bakgårder foreslår tre billige spissene som alternativer. Ligaene er av variabelt nivå, men likefullt interessant spillere:

- Radek Siler. Tsjekkisk. Blir 22 år i september. Kom til Podbrezova i Slovakia i fjor. 11 mål på 20 ligakamper forrige sesong (Spilte minutter tilsvarer 16 kamper). Er linket til nye klubber. Debut på det Tsjekkiske U21-landslaget i mars 2026. Video: https://m.youtube.com/wat...w&ra=m

- Luka Juricic. Bosnisk med kroatisk og tysk pass. 29 år. Kortvarig løsning. Spiller i FK Borac Banja Luka i Bosnia. Scorer 27 mål på 35 ligakamper forrige sesong (Spilte minutter tilsvarer 31 kamper). Kraftspiss. Video: https://vimeo.com/1149674166

- Ede Oloko. Nigeriansk. 25 år. Spiller i Liepaja i Latvia. Scoret 19 mål på 21 kamper denne sesongen (Spilte minutter tilsvarer 19,5 kamper). Video: https://m.youtube.com/wat...Q&ra=m
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 05.08.2026 13:10    Post subject: Reply with quote

27Sapara wrote:
Broholm får veldig lite spilletid hos Lille i sesongoppkjøringen. Kunne vi prøvd oss med et lån frem til jul..
RBK

Jeg vet ikke. Broholm hjem hadde vært kjempekult. Men i et langt perspektiv. Hva gir det oss?

Broholm får spilt seg i form for Lille, og vi parkerer relasjoner på høyrekanten og må i 2027 starte fra scratch igjen.

Jeg tenker at denne sesongen må være en mellomsesong, så må vi bygge spillestil, relasjoner og tenke langtsiktig. Slik at vi er en medaljekandidat neste år.

Broholm inn kan gi kortsiktig suksess, men etterlater oss i samme problem neste år.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 05.08.2026 13:13    Post subject: Reply with quote

Pettergomes wrote:
Elg wrote:
Tronstad, som har vært ønsket her er på vei til Brann.

Vaananen, men på steroider, ish. Bra spiller
Klar for kamp neste år, tok korsbåndet i februar i år. 31 år.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 05.08.2026 13:17    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
27Sapara wrote:
RBK

Jeg vet ikke. Broholm hjem hadde vært kjempekult. Men i et langt perspektiv. Hva gir det oss?

Broholm får spilt seg i form for Lille, og vi parkerer relasjoner på høyrekanten og må i 2027 starte fra scratch igjen.

Jeg tenker at denne sesongen må være en mellomsesong, så må vi bygge spillestil, relasjoner og tenke langtsiktig. Slik at vi er en medaljekandidat neste år.

Broholm inn kan gi kortsiktig suksess, men etterlater oss i samme problem neste år.
Broholm nå er en midlertidig forsterkning som kan gi Finnbogason litt mer tid til å finne gull på høyrevingen. Er en del lovende gutter i Baltikum men nivået i ligaene der borte er lavt så ikke sikkert at en spiller derfra tar det nødvendige steget i ES.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 05.08.2026 13:19    Post subject: Reply with quote

1917PR wrote:

- Radek Siler. Tsjekkisk. Blir 22 år i september. Kom til Podbrezova i Slovakia i fjor. 11 mål på 20 ligakamper forrige sesong (Spilte minutter tilsvarer 16 kamper). Er linket til nye klubber. Debut på det Tsjekkiske U21-landslaget i mars 2026. Video: https://m.youtube.com/wat...w&ra=m

Fotmob sier 13 mål 4 assists på 31 kamper (hvorav 26 fra start)?

Men det er sånn typisk spennende kandidat ja. Stor fordel at vi har allerede Duris her og litt sånn jeg forstå er Tjekkisk og Slovakisk (tsjekkoslovakia hello) så godt som identisk. Så da har man en språklig/kulturell tilknytning.

Så litt på youtube, virket som en god avslutter og gode bevegelser. Litt Ole Sæter-vibe. Kunne likt det.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 05.08.2026 13:25    Post subject: Reply with quote

Broholm kan bli en ny Ceide overgang til RBK om noen år
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 05.08.2026 13:28    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Broholm nå er en midlertidig forsterkning som kan gi Finnbogason litt mer tid til å finne gull på høyrevingen. Er en del lovende gutter i Baltikum men nivået i ligaene der borte er lavt så ikke sikkert at en spiller derfra tar det nødvendige steget i ES.

Problemet er jo at vi har allerede Duris, JRS og Sahsah.

Trolig vil minst 2 av de kommer til å være her neste sesong også. Så da tenker jeg det er bedre for RBK på lang sikt å bare jobbe med de man har fremfor leiesoldater som forsvinner.

Vi har jo sett Fossum (til nå) blomstre under Freyr. Kanskje det er håp om at Duris også kan gjøre det. Og Noah Sahsah er en jeg har kanskje ubegrunnet blind tro på, men han imponerte meg så mye før skadeavbrekket at jeg sitter bare og venter på at han skal blomstre og ta denne ligaen med storm og spinne rundt folk som en god blanding av E. Ceide og Broholm.

mirar wrote:
Broholm kan bli en ny Ceide overgang til RBK om noen år

Mhmm. Han må bare mislykkes et par år så lån+opsjon blir faktisk overkommelig. Og Broholm selv blir litt som disse Glimtgutta som mislykkes og så kom tilbake og kunne være storfisk og stjerne hjemme.
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 05.08.2026 15:05    Post subject: Reply with quote

DarthJohansen wrote:
Kan Næss Alvheim fra KBK være en vi kan hente. Levert godt på et svakt KBK-lag. Mer enn god nok til å spille om Amin ikke kan eller blir byttet ut. Og ung så vi har mulighet til å utvikle og selge videre.

Mer enn god nok til å spille faktisk. Så du går god for at han har nivået inne? For det gjør sannelig ikke jeg. Etter norske satser sikkert over 10 mill, så aldri i verden.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 05.08.2026 15:08    Post subject: Reply with quote

Longshot; noen som tror vi kan leie Casper Tengstedt? Han er ikke klink i laget i Feyenoord, og spiller lite.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 05.08.2026 16:52    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:

Akkurat det er ikke min største bekymring akkurat nå. Med mindre Sasah klarer å komme seg i fysisk form kjapt og biter seg fast er jeg ganske sikker på at vi må ut og oppgradere høyrevingen neste år uansett.

Jeg er veldig tvilende til at Duris er fremtiden på høyrevingen vår.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 05.08.2026 17:02    Post subject: Reply with quote

Hvis man har avskrevet Duris i det stille så kan det være like greit å hente inn Broholm ja.

Men jeg håper inderlig han tar steg. Litt mer relasjoner med Bomholt og Svensson.

Jeg så at det var noen timingutfordringer mellom de. Bomholt setter ballen og Duris ikke går på løp. Duris som går på løp og Bomholt som venter litt for lenge. Når de sitter så tror jeg det blir bra.

Duris hadde utrolig mye bakromsløp på gang i begynnelsen under AJ, men det kom jo aldri noen baller.

Men under nytt regime, Bomholt som virkelig er på gang, Svensson som ny HB.

Så tror jeg vi kommer til å se sånn peak hockeysveis bakromsløp som i gamle dager.

(Var vel Perry som sa den tiden var forbi en gang i tiden).
Back to top
oppgitt
Junior

PostPosted: 05.08.2026 17:48    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
Longshot; noen som tror vi kan leie Casper Tengstedt? Han er ikke klink i laget i Feyenoord, og spiller lite.

Høy lønn er vel det største hinderet. Han har også Solbakken som agent, men med tanke på hvem som jobber som speider i RBK så betyr vel det at Tengstedt er på lista et sted. Men Solbakken tjener ikke penger på låneavtaler, og RBK i 2026 er ikke noe ustillingsvindu heller.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31, 32  Next
Page 29 of 32

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb