| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Wahlstedt |
|
0% |
[ 0 ] |
| Svensson |
|
3% |
[ 1 ] |
| M. Ceide |
|
13% |
[ 4 ] |
| Nemcik |
|
20% |
[ 6 ] |
| Pereira |
|
0% |
[ 0 ] |
| Bomholt |
|
0% |
[ 0 ] |
| Selnæs |
|
6% |
[ 2 ] |
| Fossum |
|
3% |
[ 1 ] |
| Duris |
|
0% |
[ 0 ] |
| Chiakha |
|
41% |
[ 12 ] |
| E. Ceide |
|
10% |
[ 3 ] |
| Mortensen |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 29 |
|
| Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 19.07.2026 03:19 Post subject: |
|
|
Både Lillestrøm, Viking og Brann har rykket ned de siste årene.
Selvsagt kan RBK rykke ned. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
berntorama Junior
|
Posted: 19.07.2026 03:27 Post subject: |
|
|
| Per wrote: | Artig å være på kamp igjen. Fikk dessverre ikke billett på borteseksjonen da det var utsolgt. God utsikt til høyresiden vår i førsteomgang.
Synes Mikkel var veldig god i dag. Fulgte med på hvordan han bevegde seg hele kampen. Han gjorde mye som bra som kanskje ikke er så lett å se på TV. God posisjonering, leste spillet og sterk i duellene.
Bomholt imponerte med duellstyrken sin. Han er ganske spinkel og veik av utseende, men han kjemper temmelig hardt i perioder. Med litt mer muskler har han potensiale til å bli en veldig komplett midtbanespiller.
Duris var verken fugl eller fisk. Jeg synes han har utrolig dårlig akselerasjon, som igjen fører til at han ikke når ballen i tide. Farten er sikkert grei så fort han klarer å komme opp til toppfart, men da er det allerede for sent.
Alt i alt (med litt dårlig utsikt til tider)
++Mikkel
++Emil
+Chiaka
+Bomholt
+Jonas
-Duris
-Mortensen
--Dahl (Ble to farlige sjanser i hans område innen 1 minutt etter han kom inn)
--- Rbk-fansen. Vet ikke hvem som bestemte seg for å fyre av raketter, men det var utrolig pinlig. Hele stadion så på rbk-fansen som komplette idioter. Skammer meg over at sånne folk får holde på. Kan man ikke utestenge de? Latterlig avgjørelse å bestemme seg for å ødelegge kampen når hele bortefeltet er utsolgt og folk har reist i 10 timer for å komme dit. Bare flaks at dommeren lot det gå. Hadde VAR annullert straffen, så hadde kampen garantert blitt avlyst. |
Veldig enig ang. Duris. Virker også som han lider av å ikke være spesielt smart på banen som viser seg i hvordan han posisjonerer seg. Her er det bare å prøve å få solgt han som gjelder. _________________ Faren min har trønderdialekt |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 19.07.2026 03:38 Post subject: |
|
|
Seriøst få bort Dahl..er det ingen som ser han ikke er god nok? bare og selge..går ikke ann og la folk spille for og være grei.
han er ikke god nok. Livsfarlig når han er i forsvar. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 19.07.2026 11:04 Post subject: |
|
|
Dahl er vell mere venstre stopper i en trebacks linje er han ikke?
VEldig bra pasningsfot men forferdelig i posisjoneringen, iallefall som venstreback.
Virker som han ikke har peiling på når han må opp i press og når han skal låse av rom. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 19.07.2026 12:14 Post subject: |
|
|
| Kvaliteten faller veldig når Svensson, Pereira og Selnæs går ut, samtidig som at intensiteten faller hos de andre også. Vi er avhengig av at de tre holder lenger etter hvert. Viktig med seier. |
|
| Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 19.07.2026 12:47 Post subject: |
|
|
| Mener Dahl har spilt sentral midtbane før på 2er laget? |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 19.07.2026 13:32 Post subject: |
|
|
Var på kampen selv og satt på langsiden med en sarlig blanding av start og rbk -supportere.
Først. Det idiotgreiene enkelte holdt på med på borteseksjonen må bort.
De må identifiseres og få de utestengt på alle stadioner i Norge. Klovneri av en annen verden... Rett og slett flaut å være rbk-supporter når slike situasjoner oppstår.
Ellers var det en ny solid kamp av oss.
Mikkel var outstanding og kanskje hans beste kamp noen gang i RBK-trøya (1 nesten feil som han rettet opp selv og 1 feil som Santi rettet opp)!?
Nemcik startet solid, men så begynte han å gjøre flere slurvefeil. Både pasnings og plasseringsfeil, men mulig han begynte å bli sliten?
Vil også trekke frem Selnæs som er nesten på Declan Rice nivå når han scanner banen og leser spillet. Den fyren skjønner alt, og det går fort i hodet, spesielt defensivt i denne kampen.
Ellers enig i at akselerasjonen til Duris er svak, og synes touchene hans var jevnt over dårlig, men forstår hvorfor Freyr starter med han, enda, og er nok fordi han legger ned ganske mange meter defensivt og joggefarten når han beveger seg rundt er ganske stor slik han dekker relativt store områder, og har et internasjonalt fysisk snitt. Men håper at Sahsa tar over etter hvert. Reitan Sunde dekker mye rom, men spilleforståelsen og plasseringen hans er under enhver kritikk. Fått et bra touch da.
Ellers er resten på det jevne. Chiakha og E Ceide er ofte klasse, men det er litt opp og ned kvalitetsmessig gjennom kampen, kanskje litt ustrukturert og Chiakha har mye bedre tid enn det han selv tror i flere situasjoner. Interessant å se at han strekker laget og Start begynte å ta hensyn til spesielt han etter "hydration-pausen" da vi mistet litt momentum. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 19.07.2026 13:36 Post subject: |
|
|
enig at dahl og flere andre er for dårlig for en 11er i rbk. Men situasjonen er slik at vi må prioritere og synes vi må få inn en spiss, og indreløper, eventuelt høyreving dersom Sasha ikke kommer tilbake eller tar steget til forventet nivå.
Synes klubben nå skal prioritere en så sterk første11er som mulig, og da må vi ha rimeligere spillere som Dahl, Røsten, Bakke (når skadefri) etc. |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 19.07.2026 21:50 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | Pettergomes wrote: | Mangler vel bare at det fyres 1 pyro/rakett i 2. Omgang, lagene går inn, kampen blir satt til 3-0 start + 1 mill i bot.
Klarer laget omsider prestere skal fansen sende de mot nedrykk🤣 |
Hvis dette skjer så kan vi stenge ut samtlige som hadde billett på bortefeltet der.
Helt seriøst. Hvis ikke man klarer å ha indrejustis for å stoppe det der, så betyr det at man støtter det. |
Det er vel liten tvil om at for mange i Kjernen støtter dette, og holder en beskyttende hånd over dem, uavhengig av hva ledelsen i Kjernen måtte hevde.
Derfor er det også naturlig at klubben ikke lenger tar disse bøtene, men at det stilles krav til Kjernen om at de som overordnet supportergruppering må dekke disse. Da får Kjernen kanskje gravd fram motivasjon både til å styrke internjustisen, og ikke minst til å bidra til å identifisere de som uansett ikke er der for å se fotball. _________________ mvh HeXX
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 19.07.2026 21:55 Post subject: |
|
|
| Hva kan Kjernen gjøre om disse ikke er medlemmer i Kjernen? |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 19.07.2026 23:30 Post subject: |
|
|
Hva refererer "Velkommen tilbake til betongen, gutter" egentlig til? Antar det har sammenheng med politisaken, men er det noe spesielt bak det utsagnet? _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 20.07.2026 18:36 Post subject: |
|
|
| DarthJohansen wrote: | | Hva kan Kjernen gjøre om disse ikke er medlemmer i Kjernen? |
Spiller det noen rolle om de ER medlemmer av kjernen så lenge de kjøper billett sammen med de, å gjør sånne idiotiske påfunn??? Da kan de som ER medlemmer gro på seg baller nok til å snu seg å dra til vedkommende isåfall! Det er også ulovlig! Å bøtepålagt/fengsel... Same deal.. Men da har de i allefall prøvd å gjort noe!! Faan jeg blir så forbannet på folk som KUN skal koste klubben penger å sutre på at klubben ikke briker penger på det de burde! _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
| Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 20.07.2026 19:42 Post subject: |
|
|
Kjernen selger ikke billetter på verken bortebane eller hjemmebane så de kan ikke holdes ansvarlig for det folk på tribunen gjør. Jeg holder ikke deg ansvarlig om han foran deg i køa på Narvesen raner stedet heller. Denne gangen var det Start som hadde ansvaret for kampen. De hadde leid inn vakter og de hadde politi tilstede, men ingen av de velger å gripe inn. Da kan du ikke være seriøs i å mene at den medlem, ei heller styremedlem, skal gripe inn.
Jeg er helt enig i at det som skjedde der nede var idiotisk. Jeg er helt enig i at de som skyter opp raketter på en studio bør straffes der etter, men jeg blir forbanna når folk her inne skal legge skylda på Kjernen. Ene og alene fordi at Øvre Øst feilaktig blir kalt "Kjernenfeltet". Kjernen er en supporterklubb for Kjernen som hjelper sine medlemmer med blant annet billige turer og sesongkort. De har verken myndighet eller kapasitet til å kroppsvisitere folk på vei inn på kamp eller til å dele ut bøter eller fengselsstraff. Det de kan gjøre er å straffe sine medlemmer om de finner ut at noen av de har gjort noe galt. Det har Kjernen forsøkt å gjøre tidligere i år uten at klubben var villig til å bidra med det. Da blir det helt idiotisk at folk inne på et debattforum krever at det skal gjøres kun fordi at man ikke liker syngende supportere. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 20.07.2026 20:01 Post subject: |
|
|
Hvis du står på Narvesen og noen raner Narvesen og så sier du til politiet at du ikke aner hvem det er som ranet Narvesen, til tross for at det er samme fyren du er på fest med hver eneste helg. Så har det jo absolutt ingen troverdighet.
Men det er jo en enkel paralell å bruke.
Det er ikke lett for politi og vakter å trenge seg inn i en folkemengde for å ta folk de ikke har kontroll på hvem er. Siden det er lett å gjemme seg i folkemengden der og da. Det er grunnen til at de ikke bryter inn. Fordi de så ikke hvem som var ansvarlig og da er det kjempevanskelig å ta tak i det.
Men det er utrolig lett for de som står rundt å kartlegge hvem dette faktisk gjelder. Hvilke personer de er sammen med. Og eventuelt identifisere de til vaktene/politi. Men det gjør de jo ikke. Fordi det eksisterer ikke noe indrejustis.
Hva slags planer er det egentlig lagt på bortefelt for å ta tak i dette her? Vi så det samme i Sandefjord. Jævla raketter på bortefeltet. Det er helt retardert. Først og fremst fra et sikkerhetsperspektiv, men også for skaden det faktisk kan påføre klubben.
Det eneste kjernen ønsket å bidra med til oppklaring var jo denne hetsen online mot styremedlem. Når det kommer til sabotasje på fotballbanen så har de jo vist at de liker protester og ikke har noe imot å påføre klubben store økonomiske kostnader gjennom ulovlig pyro eller avbrutte kamper. Og det er i denne kategorien fyrverkeri på bortebane havner.
Det er imponerende å si at det handler om at man ikke liker syngende supportere, når vi snakker om raketter og fyverkeri som kastes på kamp som fører til at kampen stopper opp. |
|
| Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 20.07.2026 20:44 Post subject: |
|
|
I de 15 årene jeg var medlem av Kjernen kunne jeg navnet på sikkert 30-40 stk. På de årene var jeg på ganske mange bortekamper hvor det var pyro. Jeg hadde null oversikt over hvem som gjorde det og kunne ikke ha hjulpet noe med å peke de ut.
Helt enig i at de rundt personene som gjør det skal kunne ha gjort det. Mest trolig er dette venner av de som gjorde det og sikkert med på opplegget. Og de beskytter dessverre hverandre.
Jeg ble like forbanna som dere andre her inne når det skjedde. Fyrverkere på tribunen hører ikke hjemme. Og de som fyrte opp det der ødelegger for både klubb, supporterklubb og seg selv ved å holde på slik.
Poenget mitt er at man ikke kan skylde på Kjernen. Det var flere her inne som var på lampen også, skal vi legge skylde på de. enojado var der, hvorfor grep du ikke inn?
Vi får håpe at Start og politiet har bilder på hvem som gjorde det der og at straffen kommer i ettertid. Så er jeg helt sikker på at om de er medlemmer av Kjernen så vil de også få straffa si der. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 20.07.2026 20:52 Post subject: |
|
|
Nei. Man kan ikke legge skylda på kjernen for å være ansvarlig. Men man kan legge skylda på Kjernen som den største supportergrupperingen som representerer RBK-fans og som er en stor aktør på bortefelt og ØØ, for å ikke ha noe form for tiltak eller grep for å motvirke slike hendelser.
Hvis de skal være den siviliserte part, så må de jo samarbeide med både klubb og ordensvakter for å få luket ut disse folkene. Så de kan bli utestengt i lang lang tid.
Så sier jeg ikke at det er lett. Fordi det kan være en gjeng som beskytter hverandre som du sier. Men jeg synes det er ekstremt påfallende at det ikke tas noe grep. Og at det kan skje flere ganger i løpet av en kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 20.07.2026 21:03 Post subject: |
|
|
Kommer småbarna som ødelegger fra Oslo-området siden det ikke skjer i samme grad på Lerkendal?
Skjønner heller ikke hva ansiktsmasker har å gjøre på en stadion. Det forteller bare at du har noe å skjule. Det burde medføre bortvisning. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 20.07.2026 21:30 Post subject: |
|
|
Man kan selvsagt ikke stille Kjernen til ansvar for dette. Men man kan adressere dette problemet til Kjernen som supportergruppe. De bør og må føle et ansvar som alle andre for hva som foregår rett ved siden av de.
Dette handler også om å bry seg. Å stilltiende akseptere lovbrudd uten å si fra er ikke en Rbk-supporter verdig. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 20.07.2026 21:36 Post subject: |
|
|
Hva Kjernen gjør bak kulissene vet vi ikke. Vi vet heller ikke om klubbene ber om hjelp i ettertid. Slik jeg kjenner klubber fra min tid i styre og stell så bryr de seg ikke merkbart før de eventuelt får ei bot. Så det er ikke sikkert at klubbene det gjelder legger mye arbeid i å finne ut hvem det er heller.
Så kan vi som sitter på et forum slutte å anta og anklage uten noe grunnlag for noe som helst.
BTW helt enig med nest siste taler om at maskering ikke er bra. |
|
| Back to top |
|
 |
|